Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:47

manic schreef:
Zo zijn er ook verhalen van paarden die braaf verkocht worden en binnen 1 maand compleet verreden en verpest worden door de huidige eigenaar. Probeer als verkoper dan maar eens je gelijk te krijgen zonder je goede naam te verliezen.

Denk niet dat dat hier gaande is, maar er zitten altijd 2 kanten aan zo een verhaal.

Ik heb dat dus zelf meegemaakt :o
het is een hele rechtzaak geworden en mijn naam werd hier in de regio door het slijk gehaald,
want de kopers bezitten een van de grootste ruitersportzaken hier in de regio HEEL FIJN :Y)

Paard heb ik 8 jaar gehad en succesvol t/m het M2 mee gereden,
vervolgens geen wedstrijden meer gereden maar alles voor het Z zat er bevestigd op!
Braaf paard, kleine dochtertje van 9 had nog proefgereden en reed er zo mee weg,
ik heb ze proeftijd aangeboden maar dit hoefde allemaal niet...
8 weken later kletter hij eraf om een vage reden en werd ik aangeklaagd dat hij levensgevaarlijk zou zijn!
Ik heb de rechtzaak uiteindelijk gewonnen, omdat ik het paard al 8 jaar had,
veel getuigen en veearts had die het paard kenden en ze de proeftijd geweigerd hebben.

Nu heb ik hem sinds 2 jaar teruggevonden en is het een fijn familiepaard voor een heel gezin, bossen, springen, dressuren alles :+
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 25-05-10 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:48

19LindA83 schreef:
@Amies100: nee dat verwacht ik niet... maar wanneer iemand ''normaal'' een paard koopt (dus niet voor handel) en hij wordt niet goedgekeurd laat je de koop meestal niet doorgaan...

Jij verkoopt willens en wetens een paard dat niet goed is omdat jij geen zin hebt om een hoop geld neer te leggen voor een ok... en je het paard gekocht hebt voor de handel, dus verhandel je hem maar door..... ik vind het een soort van egoistisch en kan me voorstellen dat mensen dan zeggen dat je fout bent

Moet je even de reacties van te voren lezen....
Ik was in de veronderstelling dat het paard goed was en bij de verkoopkeuring kwam eruit dat het paard niet gezond was. Zij wilde toch perse het paard kopen voor een lager bedrag en haar inzetten als fokmerrie.
Hier is niets mis mee hoor. Er zijn zoveel fokmerries en recreatiepaarden die iets mankeren en wel degelijk te gebruiken zijn voor dit doel.
Dit is vrij normaal hoor, ik wist op dat moment ook niet wie zij was.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:49

Sorry hoor maar ik geloof niet alles wat ze lieten zien,ik vermoed dat er ook flink geknipt is in die opname.
Er zijn altijd 2 kanten van een verhaal.
SBS staat niet voor nix bekend als SENSATIE/DRAMA zender.
Wat ik me ook afvraag:waarom ging Alberto niet mee met haar,toen ze aanbood om bewijzen te laten zien?

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:49

nombrado schreef:
Ook meegemaakt
paardje wordt verkocht
wordt bij vermeld dat het een hengst met karakter is.
nieuwe eigenaresse had veel ervaring en kon dat allemaal wel aan.
vervolgens is hij achteraf (na onderzoek) 1 jaar lang eenzaam opgeloten
een keer bij andere hengsten gezet om hem een "lesje" te leren.
uiteindelijk is dit dier , voor heel weinig ,doorverkocht als zijnde levensgevaarlijk paard!

Me hoela, dat was ie echt niet!!!
mijn hart draaide om, ik had het paard hier 1 jaar op stal gehad, beleerd, was een speels mannetje, maar zat geen kwaad in.

er zijn maar weinig mensen met echt paardenverstand/gevoel is mijn ervaring.
ik geloof niet in een rotknol, of verknipt paard
dat hebben altijd mensen veroorzaakt.

Bovendien heeft een paard die verhuist ook last van de verhuizing.
andere paarden, ander mens, ander alles
dat vergt aanpassing
de ene uit zich dat in onrustig gedrag
de ander in apathie
ga nou niet zeggen dat het dier niet braaf is en gedrogeerd is geweest
kijk eerst eens naar jezelf, of je er niet een beetje bang voor bent
want dat voelen ze!

Ligt er dan wel aan hoe snel het ''verknipte'' gedrag zich gaat uiten. Want je krijgt een paard niet 1,2,3 verknipt....Dus wanneer het meteen tot uiting komt na een wen periode in nieuwe omgeving denk ik wel zeker dat dit bij de vorige eigenaar ligt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:50

Tallie1979 schreef:
Ze heeft zelfs lopen janken hier op bokt..

Ik zag een topic van haar over een paard van 2,5 waar al op gereden werd, dus ik stuur haar een PB dat het wellicht ietwat vroeg was om erop te rijden?

Waarop ik echt een enorme scheld PB terug kreeg..

En toen was het janken dat ze gepest werd.. En ze dacht op dat moment ook nog dat er mensen dankzij haar gebanned waren, terwijl dit absoluut niet zo was: [FZ] is dit nu de metaliteit......

Lekker aandacht vragen en janken.. Ik had toen al lang in de gaten hoe ze werkelijk was en ja, we hebben haar goed te pakken genomen toen :+

En de mooiste quote van de dame in kwestie uit dat topic is:

"........maar ik ben van nature een aardige en lieve vrouw met veel hart voor medemens en dier en daar leef ik voor maar ga soms ook heel hard onderuit doordat je vertrouwen geschonden wordt maar laat ik het zo zeggen als je problemen hebt kan je altijd al is het midden in de nacht bij mij terecht, en help altijd iedereen...... "

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:50

Omdat hij gek zou zijn om zonder camera en zonder getuigen haar terein op te lopen.

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:51

ArabianRanch schreef:
fokfanaat schreef:
nadat ik haar van mijn man kreeg een heel ernstig ongeluk heb gehad met een gast merrie die bij ons stond voor een dekking en wilde alles toen met haar doen, maar helaas gooide het ongeluk roet in de planning.

Vraag aan Roelie -> heeft ze écht een ongeluk gehad? Ze zou met haar hoofd ergens tegen aan geklapt zijn toch ? Moest in het ziekenhuis verblijven etc etc Waarheid of wederom geen waarheid ??

Ze heeft mij ook zo voor de gek gehouden met van alles. Maar ik had het gelukkig al snel door pffff

Ze heeft echt een ongeuk gehad toen ze met een hengstige merrie langs haar hengst af liep, ze is toen op de betonnen grond gevallen en heeft 1 dag in het ziekenhuis gelegen!

Anoniem

Maar, dit is internet en iedereen kan zich anders voordoen dan dat hij/zij is. Dit gebeuren is niet de eerste keer en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn dat de mensen een rad voor ogen wordt gedraaid. Komt tijd, komt raad en ook nu komt de aap uiteindelijk uit de mouw.

Gentlegiant

Wat leuke citaten van de dbtf Bokter

Citaat:
Wij rijden en beleren paarden op een zeer vriendelijke manier met veel liefde en aandacht voor het paard zelf en op een zeer rustige dier vriendelijke manier.En hoef ik me daar ook zelf niet in te verdedigen, degene die daar over twijfelt is van harte uitgenodigd op onze stal! En wordt onze stal door diversen dierenartsen en klinieken aangeraden omdat wij goed en varantwoord met onze dieren omgaan!

Aangeraden? Maak er maar Afgeraden van :=

Citaat:
Is dat men ons helemaal niet kent en onze paarden niet , men weet niet hoe wij met paarden omgaan en wij met alle liefde van de wereld met onze dieren omgaan!

Alle liefde van de wereld laat me niet lachen mens!

Citaat:
Ik vindt het grof schandalig, mensen die alles voor hun paarden over hebben hier altijd met de grond gelijk gemaakt moeten worden en dat er niet wordt in gegrepen

Jullie hebben echt niet alles over voor jullie paarden

Citaat:
Intussen zijn er een aantal mensen die op een ander forum ten onrechte vuiligheid over mij schrijven
Vind je het gek dat er zo over jou geschreven word?

Citaat:
Het gaat toch maar om een ding mensen??

DE PURE PASSIE VOOR HET PAARD!!

Of zie ik dat nu zo zwart en wit??

Als laatste mij zal je hier niet meer zien op bokt en wens ik iedereen heel veel plezier met zijn paard of pony.

Jij hebt in elk geval geen passie voor paarden
We zouden je niet meer zien op bokt waarom ben je dan nog 2 jaar gebleven?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:52

Jaja, ohhh ze heeft het zo goed voor met beesten.. met 2,5 jaar erop gaan zitten met je enorme reet, een paard met een chip in het been verkopen, een slachtpaard aan mensen slijten, een doodziek veulen proberen te verpatsen omdat je eraf moet etc..

Ja, geweldig.. :') Wát een hart voor dieren! _O-

19LindA83

gohya schreef:
Sorry hoor maar ik geloof niet alles wat ze lieten zien,ik vermoed dat er ook flink geknipt is in die opname.
Er zijn altijd 2 kanten van een verhaal.
SBS staat niet voor nix bekend als SENSATIE/DRAMA zender.
Wat ik me ook afvraag:waarom ging Alberto niet mee met haar,toen ze aanbood om bewijzen te laten zien?

Ik denk dat ik ook niet alleen mee was gegaan met haar hoor... en de enige die kan vertellen of het echt waar is is denk ik diegene die de beelden heeft opgenomen en hier haar verhaal doet.... en alle gedupeerden natuurlijk, en dat zijn er een hele hoop als ik het zo in dit topic lees

gohya

manic schreef:
Omdat hij gek zou zijn om zonder camera en zonder getuigen haar terein op te lopen.

Hij heeft toch een verborgen camera?

Tallie1979

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:54

Roelie, ik heb het eerder gezegd en ik zeg het weer, ik vind het onwijs stoer van je! :D

nombrado

listiglistje schreef:
Ik heb dat dus zelf meegemaakt :o
het is een hele rechtzaak geworden en mijn naam werd hier in de regio door het slijk gehaald,
want die mensen bezitten een van de grootste ruitersportzaken hier in de regio HEEL FIJN :Y)

Paard heb ik 8 jaar gehad en succesvol t/m het M2 mee gereden,
vervolgens geen wedstrijden meer gereden maar alles voor het Z zat er bevestigd op!
Braaf paard, kleine dochtertje van 9 had nog proefgereden en reed er zo mee weg,
ik heb ze proeftijd aangeboden maar dit hoefde allemaal niet...
8 weken later kletter hij eraf om een vage reden en werd ik aangeklaagd dat hij levensgevaarlijk zou zijn!
Ik heb de rechtzaak uiteindelijk gewonnen, omdat ik het paard al 8 jaar had,
veel getuigen en veearts had die het paard kenden en ze de proeftijd geweigerd hebben.

Nu heb ik hem sinds 2 jaar teruggevonden en is het een fijn familiepaard voor een heel gezin, bossen, springen, dressuren alles :+

daarom is het zo lastig beoordelen deze zaak
er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal
in jou geval,
hadden die mensen zich af moeten vragen of het ruitertje wel kon rijden.

Bovendien is het altijd erg gevaarlijk het roddelcircuit in te duiken
Neem nooit zomaar verhalen aan, die je te horen krijgt
veelal ga ik er niet in mee, wil zelf mijn conclusies trekken alvorens ik mijn eigen weg bepaal.
zo is het in de handel ook.
1 slecht verhaal via bokt over een zaak...(veelal ook via pb's onderling).en je handel ligt stil
er wordt alleen niet beide kanten van het verhaal gehoord
het merendeel loopt als een kip zonder kop achter de grootste schreeuwer aan, en je krijgt vervolgens hele gevaarlijke situaties.
zo zijn de oorlogen ook begonnen mensen |(

AnneMaaike17

Hmm.. ik snap niet dat dat mens plezier heeft in wat ze doet. maar goed, snap wel meer dingen niet...

ik heb ook het idee dat sommige mensen niet echt verstand hebben van paarden die daar een paard hebben gekocht, dus snap dan eigenlijk ook niet dat ze niet iemand hebben mee genomen die er wél verstand van heeft.

Citaat:
Daarom moet je goed op letten bij een verkoop ;) en als je er zelf niet zoveel verstand van heb zelf een deskundige mee nemen die dat wel heeft! :) En dat keuren is toch een moment opnamen.. Nu zijn ze goed en morgen of over 6 uur zijn ze kreupel! hebben ze gek lopen doen of wat dan zit je ook te kijken daar gaat je keuring! dus eigenlijk heeft het helemaal geen zin! om ze te laten keuren. Je hebt er op dat moment iets aan maar over een week niets meer als ze kreupel worden ;)

dat ben ik niet helemaal met je eens, het is natuurlijk wel een klein moment opname want het kan inderdaad een uur later zijn pootje verzwikken, maar zijn we dan niet te voorbarig? klinisch keuren door een goeie da kan van allerlei klachten aantonen dmv buigproeven etc. eventueel ook klachten die de eigenaar niet wist. komt hij twijfelachter tot slecht door de keuring kan je altijd nog foto's laten maken. we hoeven niet bij ieder kreupeltje te denken dat het paard een been gebroken heeft, toch?

maar goed... ik snap nog niet dat die handelaar plezier in heeft in wat ze doet en vind het zielig voor de mensen die een paard hebben gekocht van haar!! ze hebben er vast van geleerd!! (trust nobody)

Girl In The Mirror

Tallie1979 schreef:
Ze heeft zelfs lopen janken hier op bokt..

Ik zag een topic van haar over een paard van 2,5 waar al op gereden werd, dus ik stuur haar een PB dat het wellicht ietwat vroeg was om erop te rijden?

Waarop ik echt een enorme scheld PB terug kreeg..

En toen was het janken dat ze gepest werd.. En ze dacht op dat moment ook nog dat er mensen dankzij haar gebanned waren, terwijl dit absoluut niet zo was: [FZ] is dit nu de metaliteit......

Lekker aandacht vragen en janken.. Ik had toen al lang in de gaten hoe ze werkelijk was en ja, we hebben haar goed te pakken genomen toen :+

marialva schreef:
id schrijven kan soms heel verkeerd over komen, maar ik ben van nature een aardige en lieve vrouw met veel hart voor medemens en dier en daar leef ik voor maar ga soms ook heel hard onderuit doordat je vertrouwen geschonden wordt maar laat ik het zo zeggen als je problemen hebt kan je altijd al is het midden in de nacht bij mij terecht, en help altijd iedereen :D
en vindt ik wel dat je mens en dier in zn waarde moet laten.

<3

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:57

Citaat:
ik snap de haat en neid niet ik vindt ieder paard of pony geweldig, en wat de eigenaar er ook mee doet (behalve mishandeling) laat die persoon in zn waarde, niets is vervelender dat iemand die uit pure passie van zijn of haar hobby de grond wordt ingeboord

Ahum Ahum

Citaat:
er zit nu ook een hele mooie kant aan dit verhaal, door dit topic is mijn vriendenkring sterk uitgebreidt Haha! ik heb nu veel mensen via pb leren kennen en 1 in het bijzonder Knipoog ( met deze vrouw heb ik veel gemeen) en ik denk dat dit ook het begin is van veel prachtige vrienschappen Haha!

Ik mag toch hopen dat die vrouw niet zoveel met deze oplichtster gemeen heeft :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:59

Ja, zo'n lief mens! Zoveel hart voor mens en dier, maar ondertussen wel zo flink om mens en dier de meest walgelijke ziektes toe te wensen en met de dood te dreigen.. :') En dat alleen maar omdat ik dus wél voor het belang van het dier opkwam..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:59

Gentlegiant schreef:
Citaat:
ik snap de haat en neid niet ik vindt ieder paard of pony geweldig, en wat de eigenaar er ook mee doet (behalve mishandeling) laat die persoon in zn waarde, niets is vervelender dat iemand die uit pure passie van zijn of haar hobby de grond wordt ingeboord

Ahum Ahum

Citaat:
er zit nu ook een hele mooie kant aan dit verhaal, door dit topic is mijn vriendenkring sterk uitgebreidt Haha! ik heb nu veel mensen via pb leren kennen en 1 in het bijzonder Knipoog ( met deze vrouw heb ik veel gemeen) en ik denk dat dit ook het begin is van veel prachtige vrienschappen Haha!

Ik mag toch hopen dat die vrouw niet zoveel met deze oplichtster gemeen heeft :=

Dat was Sharif.. En voor zover ik weet is Sharif ook belazerd door haar later.. ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:00

19LindA83 schreef:
Ligt er dan wel aan hoe snel het ''verknipte'' gedrag zich gaat uiten. Want je krijgt een paard niet 1,2,3 verknipt....Dus wanneer het meteen tot uiting komt na een wen periode in nieuwe omgeving denk ik wel zeker dat dit bij de vorige eigenaar ligt

hoe verknipt denk je dat een paard wordt als hij eenzame opsluiting krijgt en met angst benaderd wordt?
gevaarlijke hengst? ech nie
hij liep hier gewoon op het land, met een draadje tussen de andere hengsten
te spelen! hij wilde spelen, dat sommige mensen dit zien als gevaarlijk , ligt echt aan hen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:01

nombrado schreef:
daarom is het zo lastig beoordelen deze zaak
er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal
in jou geval,
hadden die mensen zich af moeten vragen of het ruitertje wel kon rijden.

Nou het was de bedoeling voor de man en zijn vrouw en af en toe het dochtertje van 9,
maar om te kijken of hij echt braaf was lieten ze het dochtertje proefrijden ;)
Ik heb daarom aangeboden om het paard meerdere malen te komen rijden, door de man en vrouw zelf...
dit hoefde dus volgens hen niet want ze zagen het wel en hadden zelf wedstrijden gereden en hij had nationaal gesprongen |o
Pure overschatting van de eigen rijkunsten en gebrek/onwetendheid omgang met paarden.....

Uiteindelijk is het paard de dupe ervan geworden (handel in) en mijn naam is door het slijk gehaald!
Gelukkig gaat het met het paard goed en heeft hij nu een fijnde plek!

Ik ga er dus ook vanuit dat een verhaal 2 kanten heeft....
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 25-05-10 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:02

ik snap zoiezo niet dat deze mensen die dar paarden bij deze desbetreffende vrouw gekocht hebben hun paarden niet hebben laten keuren door een VA en ook klinisch laten keuren...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:02

Ik mag toch hopen dat sharif niet vanalles met deze bokker gemeen had :=

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:04

buster4ever schreef:
ik snap zoiezo niet dat deze mensen die dar paarden bij deze desbetreffende vrouw gekocht hebben hun paarden niet hebben laten keuren door een VA en ook klinisch laten keuren...

AUB lees nu eens!
Er is laten keuren!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:04

iemand kan binnen 2 weken een paard helemaal stuk rijden

ook kreupel.
en dat gebeurd vaker dan wij denken