Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:08

Dreamboy schreef:
Cayenne schreef:
Nog even over de journalist.. Dat blijkt dus wel degelijk een journalist te zijn die bezig is/was met een onafhankelijk item over PZB.
Heel jammer dat deze nu is weggejaagd en hier verder niet meer naar ervaringen gaat zoeken vanwege de enorme weerstand.
Dat was namelijk een mooie kans geweest om meer bekendheid te geven aan de misstanden en wanpraktijken van PZB.
Op die manier had een (groter) en misschien wel officieel onderzoek aangezwengeld kunnen worden en was er groter bereik in de media geweest..
De giftige reacties hier hebben dus een gunstige uitwerking voor PZB gehad. Die zullen daar wel blij mee zijn. Goed gedaan hoor -O-

Ik lees nergens dat ze het onderzoek stopt?

Dat zeg ik ook niet :D

Maar dit is nou eenmaal al gebeurd.
Misschien verstandiger om ons weer op PZB zelf te concentreren :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:18

Ik ken zat goede journalisten die de nodige spelfouten maken. Ik ben zelf ook regelmatig geïnterviewd en dan mocht ik versie 1 na kijken op onjuistheden. Ook dan stonden er genoeg spelfouten in. Lang leve de eindredactie.

Als je het niet vertrouwt, prima. Maar taalkundige fouten betekenen niet meteen dat het een faker is. Ieder heeft z'n eigen werkwijze en dat hoeft niet meteen iets te zeggen over het eindproduct

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:33

Elin_ schreef:
Elisa2 schreef:

Mee eens, zie er ook gewoon nog teveel op marktplaats voorbij komen. Ze zijn geblesseerd en dan moeten ze weg want baasje wilt perse rijden..tot zover de liefde voor het dier..

Ondanks dat ik het compleet met jullie eens ben, wil ik toch wat tegengeluid laten horen wbt het inslapen. Ik wil namelijk wel mijn verantwoordelijkheid nemen en daardoor de dierenarts gevraagd hoe hij ertegenover stond mijn 7 jarige pssm'er in te laten slapen. Pensioen is geen optie net zoals weidemaatje. Gezien pssm'er niet moet stilstaan en niet op gras kan. Maar de dierenarts wil het niet doen, omdat er geen sprake van ondragelijk lijden is. Als ik mijn verantwoordelijkheid wil nemen, verkoop ik hem niet, maar mijn stalling €300 per maand en de halve apotheek aan supplementen moeten wel gewoon doorlopen. En dan?

Heel hard, maar naar de slager brengen.

Ik snap je wel en snap de DA niet, dat is ook niet mijn ervaringen met dierenartsen..hier willen ze altijd meewerken gelukkig. Maar ik snap wel dat er een lastig grijs gebied kan zijn.

*edit* zie dat er al gereageerd was, second opinion kan inderdaad ook een goede optie zijn.

Ontopic, ik hoop niet dat een journalist zich hier weg door laat jagen.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 16-12-22 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:34

Cayenne, je schrijft dat ze is weggejaagd en hier niet meer naar ervaringen gaat zoeken. Dan is ze het onderzoek hier toch gestopt? Maar een beetje journalist laat zich daar niet door tegen houden, die zijn wel wat weerstand gewend lijkt ne.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:38

Dreamboy schreef:
Cayenne, je schrijft dat ze is weggejaagd en hier niet meer naar ervaringen gaat zoeken. Dan is ze het onderzoek hier toch gestopt? Maar een beetje journalist laat zich daar niet door tegen houden, die zijn wel wat weerstand gewend lijkt ne.

Nou dat, wellicht iemand die net start.. maar goed nu het uit de kast is kunnen mensen haar zelf toch ook een berichtje doen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:41

Dreamboy schreef:

Dat schreef je hierboven niet. Je zei dat je nergens las dat het onderzoek is gestopt.
Dat is ook niet zo en schreef ik ook niet. Alleen is de journalist niet meer geinteresseerd in ervaringen op deze site.
Het onderzoek op zich gaat misschien nog wel gewoon verder. Dat weet ik verder niet :)
Alleen sowieso niet via Bokt en dat kan ik best begrijpen.
Je kunt die persoon natuurlijk wel altijd een bericht sturen wanneer je je ervaring wilt delen. Wie weet doet hij/zij daar nog iets mee :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:44

Als dat zo is is het ook een slappe hap journalist.
Hij kan ook wel verwachten dat niet iedereen vol zijn verhaal gaat vertellen als hij zo geheimzinnig doet.
Doorzie je die eigen actie niet als journalist en stop je daarmee op bokt is het naar mijn idee geen gemis.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:49

DuoPenotti schreef:
Als dat zo is is het ook een slappe hap journalist.

Nee, jij vindt het een slappe hap journalist. Dat is wat anders :+

Citaat:
Hij kan ook wel verwachten dat niet iedereen vol zijn verhaal gaat vertellen als hij zo geheimzinnig doet.
Doorzie je die eigen actie niet als journalist en stop je daarmee op bokt is het naar mijn idee geen gemis.

Wat is er geheimzinnig aan om het vooral via PB te doen om zo geen slapende honden wakker te maken aangezien PZB overduidelijk mee leest?
Het heeft namelijk op die manier al wel resultaat opgeleverd.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-12-22 09:52, in het totaal 2 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:51

Nou idd, daarbij had deze journalist ook al diverse mensen wel gesproken. En als je dan op wat weerstand stuit is direct wegwezen. Sorry maar dat vind ik wat overdreven, mag hopen dat je als journalist toch wat steviger in je schoenen staat en dieper duikt in redenen.

Cayenne, ik weet niet of jij hem/haar kent, maar je lijkt het nog al hoog op te nemen. Is niets persoonlijks he, die achterdocht. Dat is gecreeerd door de situatie en organisatie waarover dit topic gaat.

Zullen we terug gaan PzB jongens en meisjes, ipv door te gaan over de journalist die toch al is verdwenen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:53

MarliesV: Nee hoor. Ik bekijk het alleen maar vanuit journalistiek oogpunt :D
Verder ga ik me er niet meer mee bemoeien. Ik vind het alleen jammer dat er op deze manier met mensen wordt omgegaan en geoordeeld op Bokt.
Gezonde achterdocht is altijd prima. Maar je kunt het ook overdrijven. Dat zie ik helaas wel vaker in topics.

En idd laten we weer overgaan tot de orde van de dag :j
Weet iemand hier trouwens het bedrag waar een "hooibaaltje" voor staat?
Ik zie PZB dat continu aanroepen op FB namelijk, maar geen idee wat een "hooibaaltje" kost? :?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-12-22 09:56, in het totaal 3 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:54

Mijn vraag was eigenlijk hoe jij dat weet aangezien ik nergens terug lees dat ze hier geen onderzoek meer gaat doen. Is dat een aanname die jij maakt of heb je dat uit eerste hand. Als ze zich uit het veld laat slaan door een paar minder leuke opmerkingen dan had het onderzoek sowiezo geen kans van slagen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:55

Geheimzinnig omdat hij zijn naam niet deelt.

Hij kan toch zeggen ik ben die en die. Ik werk voor x of werk freelance.
Dit is mijn LinkedIn.

Goed of dat waar is weet je ook niet zeker.
Maar alleen maar zeggen ben een journalist...

MarliesV

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 10:37

Hooibaaltjes zijn 5 euro per baal.
Alles lijkt er op dat je die ook echt aan de Stichting Paard Zoekt Baas doneert.

Vind die hooibaaltjes actie altijd een prima actie, mits ze ook netjes verantwoorden hoeveel er worden gedoneerd en hoeveel er worden verbruikt zeg maar. Nu is het gewoon geld schuiven zonder dat je als donateur weet dat het ook echt terecht komt in hooi en dat ze niet van het geld dekjes kopen bv.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:04

Ik schrik toch wel van het filmpje op hun Insta. Volgens mij is dat Imhoff op buitenrit.
De dame die erop rijdt heeft een veel te grote billen partij voor het zadel, de lepel is nagenoeg niet zichtbaar meer

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:29

MarliesV schreef:
Hooibaaltjes zijn 5 euro per baal.
Alles lijkt er op dat je die ook echt aan de Stichting Paard Zoekt Baas doneert.

Vind die hooibaaltjes actie altijd een prima actie, mits ze ook netjes verantwoorden hoeveel er worden gedoneerd en hoeveel er worden verbruikt zeg maar. Nu is het gewoon geld schuiven zonder dat je als donateur weet dat het ook echt terecht komt in hooi en dat ze niet van het geld dekjes kopen bv.

Ik zag anders laatst een tikkie voorbeeld voorbij komen waar je weer braaf 'doneert' aan de bv. Weet alleen niet of dat ook om hooibaaltjes ging.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:40

kiki1976 schreef:
Ik schrik toch wel van het filmpje op hun Insta. Volgens mij is dat Imhoff op buitenrit.
De dame die erop rijdt heeft een veel te grote billen partij voor het zadel, de lepel is nagenoeg niet zichtbaar meer

Die zag ik ook zojuist voorbijkomen. Verschrikkelijk, wat een ellende voor dat paard.
Het getuigt van weinig kennis en respect voor het dier. Niet zo'n goede zet van PZB.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:40

kiki1976 schreef:

Die zag ik ook zojuist voorbijkomen. Verschrikkelijk, wat een ellende voor dat paard.
Het getuigt van weinig kennis van paarden en respect voor het dier. Niet zo'n goede zet van PZB.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:47

BigOne schreef:
Ik kan wel begrijpen dat die journalist (e) onder de radar aan het zoeken is, in Twente kun je geen kwaad woordje over de heilige Henk vinden.

Echt?
Hebben ze daar geen internet of Facebook?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 12:49

Sowieso vind ik het niveau van het rijden daar wel discutabel. Vooral op de insta van pzb waarheid zie ik soms (rij)filmpjes voorbij komen dat je denkt is dit nou in het belang van de dieren of zijn jullie nu ook nog een veredelde manege?

Dat de dieren gereden worden om getraind te worden is prima. Ook prima dat je kijkt of ze geschikt zijn voor kinderen. Maar dan mag je wel wat kritischer op zijn wie je op welk paard zet en zorg dan voor goede begeleiding. Op sommige filmpjes zie ik dingen gebeuren die zomaar verkeerd kunnen aflopen met een beetje pech. En het zijn vaak toch jonge meiden die met de dieren bezig zijn. Die moet je ook een veilige omgeving bieden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:03

Dat is idd Imhoff zo te zien.
Ik vind het ook jammer om te zien dat ze geen rekening houden met de verdeling van het gewicht van de ruiter op de rug van het paard door het niet-passende zadel bij de ruiter.
Juist van een Stichting die het welzijn hoog in 't vaandel zegt te hebben, zou je denken dat ze wat voorzichtiger zijn.
(Dan gaat het me alleen om de combinatie ruiter/zadel/paard, niet of de ruiter in kwestie te zwaar is, want dat lijkt me niet het geval.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:04

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door xingridx op 23-02-23 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:13

kiki1976 schreef:

Ik zag hem gister al, schrok er best van.
Ik snap dat je je stagiares gunt om een ritjes te maken, maar denk dat je op dat soort momenten best kritiesch mag zijn en het welzijn van de paarden voorop zet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:15

hebben jullie een link, want zie geen filmpjes van buiten alleen van de track en een pony

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:17

Ze kunnen gewoon niet tegen feedback op welke manier dan ook. En dat is een tekortkoming van Henk en zijn dochter. Uiteindelijk komen ze zichzelf heel erg tegen.

Het is zo jammer dat ze gewoon niet eens kritisch alles goed gaan bekijken en het idee is zo slecht nog niet , maar de uitvoering in dit geval is gewoon niet oké.

Maar ze gaan er niks mee doen , heb het idee dat ze erg vastgeroest zitten in hun manier van doen. Erg jammer het zou ze veel meer op kunnen leveren door eens kritisch te zijn naar zichzelf. Ik denk dat het daarmee een eerlijke en fijne stichting zou kunnen worden met een veel betere naam.

Professioneel vindt ik het nu verre van. Iedereen in zijn of haar leven krijgt te maken met kritiek of feedback, en als je daarmee nooit leert om te gaan wordt het leven aardig lastig voor jezelf met name.

Het laten rijden van jonge kinderen ven ik wel benieuwd naar hoe dat verzekeringstechnisch geregeld is. Ik denk dat ook daarbij het kwartje pas valt als iemand blijvende ernstige schade heeft en ze flink kunnen gaan betalen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:17

DuoPenotti schreef:
hebben jullie een link, want zie geen filmpjes van buiten alleen van de track en een pony

Ook niet via hun stories op Instagram?
Wanneer je daar op klikt zijn het de eerste 2 filmpjes.