Veulen84 schreef:Geloof me over een maand/ ander halve maand is daar veel eten hoor. Altijd zo geweest.
En daardoor is de populatie zo groot geworden.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alane schreef:Peetstap schreef:antwoord is er al: https://www.nd.nl/nieuws/nederland/effi ... 9703.lynkx
Veluwe is ook vanaf 2010 goed geregeld.
Tja, zo krijg je dus fake nieuws de wereld in....
welk fake nieuws? nu ben ik erg nieuwsgierig geworden
Peetstap schreef:Alane schreef:
welk fake nieuws? nu ben ik erg nieuwsgierig geworden
Doe je toch echt zelf in topic..
-citaat-
Maar daarnaast schieten ze dieren zonder demper, waardoor je dus extreem luide knallen hebt.
--
Daarom begrijp ik dan weer niet waarom ze niet altijd met dempers schieten, met name bij de herten.
--
Dan hun geneuzel over winterstand en rust en blabla, maar tegelijkertijd zonder demper dieren afschieten waardoor diezelfde winterstand onderbroken wordt.
--
Dat klopt dus blijkbaar niet.
mysa schreef:Misschien, niet in de ovp van toepassing, denk ik, maar misschien ook veiliger voor mensen, zonder demper? Er wordt hier vlak achter ons huis gejaagd, vorig jaar had ik het zelfs het idee dat er heel vlakbij mij geschoten werd (was bijna verbaasd dat ik nog overeind stond) Als je niets hoort, ben je misschien het haasje, als de jagers hun ogen in hun zak hebben, is allemaal bos, dus geen open veld en weinig zicht.
damian23 schreef:Alleen zijn er bijna geen dieren meer over. Die luchtfoto's zijn gemaakt bij een telling. Van de cijfers van getelde dieren werd je echt niet vrolijk. Laten we hopen dat dit de laatste hongerwinter was en komend jaar de politiek eens wat knopen doorhakt en de dieren daar weghalen.
Peetstap schreef:Alane: je maakt blijkbaar je eigen versie van het een en ander waar je zelf in gaat geloven, of je hebt teveel James bond films gezien?
Of je hebt een mening gebaseerd op enkel de twee stukjes video uit dit topic?
Feit; er is geen bewijs dat herten uit hun "winter ruststand" Zouden komen door schrikken, dat neem je maar aan.
Feit; Een schot met demper zit nog rond de 120db, dus ieder verstandig jager zal altijd gehoorbescherming gebruiken.
Peetstap schreef:Terugkomend op de video uit dit topic: ik kan niet visueel zien of dit hert is geschoten met of zonder demper, kan het ook niet beoordelen puur op basis van het geluid.
feitelijk ook niet eens belangerijk , netjes gehandeld is hier niet bepaald.
Maar is ook geen maatlat waar je alle sbb medewerkers langs mag leggen.
Loopt trouwens in die video een " bekend" sbb medewerker rond, die wel degelijk weet wat wel en niet mag.
damian23 schreef:Minder dieren is inderdaad goed alleen ik vind de manier waarop dieronwaardig en totaal niet nodig in deze tijd. Eerst worden ze maanden uitgehongerd en als ze niet meer op hun benen kunnen staan worden ze afgeschoten.
Alane schreef:e]
zal even kijken of ik kan knippen dan kun je zien dat er geen demper gebruikt is.
feit is dat stress, oa veroorzaakt door harde geluiden herten uit die winterstand halen, een winterstand niet een gehele winter duurt, het opstarten daardoor extra energie kost en de dieren juist dan extra voer nodig hebben, en dat is er niet. zoek de link op die ik geplaatst heb mbt winterstand, is wel in het Duits maar vermoed dat je met translate een eind komt of anders vraag als je een bepaalde passage niet begrijpt of vertaald krijgt.
Mijn punt is niet het wel of niet gebruiken of mogen gebruiken van dempers, maar winterstand gebruiken als een reden om niet te voeren en zelf door het schieten de dieren uit die winterstand halen.
maw dat hun reden niet stand houd.
Peetstap schreef:Doe geen moeite met zoeken, het dient de discussie niet echt om hierover verder te gaan zeveren![]()
Ik laat het hierbij, kan je alleen de hintmeegeven es contact te zoeken met wildbeheerders in real-life.
Staat ver af wat er gemiddeld hier in dit topic langskomt.
8nnemiek schreef:Dit staat op facebook:
[ [url=m/4wQEus.png]Afbeelding[/url] ]
Weet iemand waarom SBB stukken grasland heeft afgezet met takken zodat de dieren er niet bij kunnen?
[ [url=m/XIV8Zh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zijn dit dezelfde takken als waar dat dode paard tussen lag?