Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:25

Gun het je ook Kim.

nu eerst maar eens afwachten hoe en wat.

heb nog twijfels met hun mooie praatjes

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:26

Patries90 schreef:
Ze zijn op de hoogte van een haat pagina??

waar is een haat pagina gemaakt?

betekent dat ze meelezen hier
Haha

Anoniem

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:26

Wij hebben geen haat pagina ...

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:27

OnTheRocks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:28

Dit is toch geen haat-pagina??
Dit is gewoon eerlijk ieders mening...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:28

Succes KimD.

Weet iemand trouwens waar Eva de Fries terecht is gekomen?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:29

moeten ze zeker doen misschien dat ze zich nog eens achter de oren krabben waar ze mee bezig zijn.

Ik vind gewoon dat mensen mogen weten wat er met hun gedoneerde geld gebeurt.
dan kun je beter aan kleinschalige stichtingen doneren waar nauw contact is. en overzicht voor de donateur!

en dan ook nog verwachten dat je de hemel ingeprezen word?

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:30

upendo

Het 'anders moeten ze naar de slager' is wel een stopzinnetje begint me op te vallen.

Salami anyone?

Anoniem

Jam :9

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:31

ging jij niet slapen? ;-)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:32

Ben ik de enige die dit nog vind rieken naar chantage ook?

Als ze alles goed lezen zien ze precies wat jij post Kim, dus is het nergens voor nodig om te doen alsof je daarom Doortje niet zou kunnen krijgen...

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:34

Ik begon op de facebookpagina van SPIN over Kim en Doortje, werd gelijk geblokkeerd, ZWAK!!

OnTheRocks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:35

SPIN is al "vrienden" aan het verliezen op Facebook...
Uurtje geleden hadden ze er nog 4999, nu nog 4993...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:35

Wat mij vooral opvalt is dat de dieren wel door anderen 'gekregen' mogen worden maar de dieren nog wel in het bezit blijven van de stichtingen schijnbaar.

Met andere woorden, als ze weer helemaal goed zijn zouden ze gewoon teruggehaald kunnen worden. Of dat gebeurt weet ik niet, maar ik zou er wat wantrouwig tegenover staan.
Paard in mijn stal = paard van mij.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:36

Oh, verneem via FB dat Frits m'n buurman gaat worden. :)

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:38

leuke buur :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:39

Dat suggereren ze ook niet, dat bericht komt ook geheel van mijzelf. Ik word overspoeld Door berichten en overal zie ik wel mijn naam voorbij komen.

In eerste instantie wil ik Doortje helemaal niet als het onder contra t moet en niet onder eigendom is. Dus in eerste instantie maakt iedereen ophef over iets wat ik helemaal niet wil. ;) MAAR een bokker waarmee ik PB contact heb en ook een paard heeft via SPIN laat me inzien dat het niet zo nadelig is als dat ik me dat voorstel en dus wil ik graag met Petra rond de tafel voor Hoe en wat. :)

Leuke buur! Lekker flinke kerel ook die Fritsie!
Laatst bijgewerkt door KimD op 29-01-14 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:39

upendo schreef:
Wat mij vooral opvalt is dat de dieren wel door anderen 'gekregen' mogen worden maar de dieren nog wel in het bezit blijven van de stichtingen schijnbaar.

Met andere woorden, als ze weer helemaal goed zijn zouden ze gewoon teruggehaald kunnen worden. Of dat gebeurt weet ik niet, maar ik zou er wat wantrouwig tegenover staan.

Dat is bij het herplaatsen van dieren normaal en is o.a om te voorkomen dat de dieren verkocht worden en in het contract kan staan dat er niet mee gefokt mag worden en dat als het dier niet de zorg krijgt die ze hoort te krijgen de stichting het recht heeft om het dier terug te halen.
Zomaar terug halen mogen ze niet, daar moet een goede reden voor zijn.

Ik duim voor je Kim.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 00:41

dees_daan schreef:
upendo schreef:

Dat is bij het herplaatsen van dieren normaal en is o.a om te voorkomen dat de dieren verkocht worden en in het contract kan staan dat er niet mee gefokt mag worden en dat als het dier niet de zorg krijgt die ze hoort te krijgen de stichting het recht heeft om het dier terug te halen.
Zomaar terug halen mogen ze niet, daar moet een goede reden voor zijn.

Ik duim voor je Kim.

Dat is inderdaad de gang van zaken. Zo hebben wij ook 2 honden geadopteerd. en zit zeker geen nadeel aan

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 01:30

Ik denk dat Paardenopvang Amsterdam over het algemeen goed werk doet. Ook Kenzo zal er best goed terecht komen. Maar waaaaarom toch nog zoveel anderen willen "redden"?
Spin en PvdD gedragen zich imo als alleenheersers, zij moeten en zullen beslissen over het lot van een aantal paarden, die prima terecht waren gekomen zonder hun bemoeienissen. Vanuit PvdD Limburg wordt gedaan alsof er geen mensen met kennis bestaan buiten de mensen waar zij mee werken. Iedereen wordt afgeschilderd als een ware idioot die zich niet heeft ingelezen. Ik kan me voorstellen dat ze de negativiteit spuugzat worden, maar die roepen ze toch over zichzelf af? En daarbij is een negatieve reactie geen vrijbrief om je te gaan gedragen als een denigrerende hork.
Ik hoop ten zeerste dat de paarden goed gegund gaan worden, misschien zelfs aan bokkers,want daar gaat het uiteindelijk om en óók de partijen moeten dit niet uit het oog verliezen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 02:27

Als gek toch nog maar 1x gereageerd. Niet dat ik denk dat er ooit nog iemand wijzer van gaat zijn, maar voor me houden kan ik het niet.

----
Het veilen van paarden wordt regelmatig gedaan, net zoals dat er regelmatig zieke en oude paarden op internet te koop staan. Dit is geen ander geval geweest. Is het sneu, ja zeker. Maar maakt het dan okee om mensen te misleiden en ze zo geld te laten besteden? Nee, daar heb ik erge moeite mee.
Deze paarden zouden niet naar de slacht gaan. De vraagprijs was al hoger dan de slachtprijs. Handelaren hebben geen behoefte om de problemen van een ander te kopen. Vanaf het begin is door meerdere ervaren paardenhouders en liefhebbers dit verteld.
Daarnaast hebben meerdere oud-verzorgers, bewuste paardenhouders en liefhebbers van bepaalde rassen/types zich vrij vroeg al gemeld. Mensen die zeker wel wisten waar ze aan begonnen. Mensen met liefde voor het paard waar ze voor wilde gaan.

Veel van deze mensen melden zich ook. Bij de stichtingen, bij de pvdd... Maar de gangbare trend was (en bij sommige is) dat zodra je tegen de actie was je geblokkeerd werd. Dat is een heel vreemde manier van de waarheid negeren. Is het een goed idee om mensen met veel liefde voor een dier te negeren? Liefde schakel je niet uit en deze mensen wilde er voor gaan.
Toen in de veiling bleek dat mensen er echt voor gingen... Ja, zelfs toen stak iedereen het hoofd nog in het zand. Uiteindelijk is er 24.000 euro besteed aan paarden. Paarden die ergens anders ook goed terecht zouden zijn gekomen. Bij mensen met veel liefde.

De stichtingen nemen nu tijdelijk paarden op, vervolgens worden ze weer geplaatst bij mensen. Een lastige gang van zaken. Want dit geld had niet hoeven worden uitgegeven op zo'n manier. Deze paarden hadden ook rechtstreeks naar de juiste eigenaren kunnen gaan.

Niemand zal deze dieren ooit anders gaan zien als de veiling objecten die veel geld hebben gekost. Dit doel is mislukt.
Zullen deze dieren tevreden oud worden? Natuurlijk, maar dat hadden ze bij een ander ook gekund... En van dit geld hadden we 30 andere paarden kunnen redden. Of de 10tallen paarden die nu al in de opvang zitten een behoorlijke tijd eten kunnen geven.

Jammer, ik zie geen winnaars...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:27

helemaal eens met Veulen84

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:51

In de krant stond vandaag wat de Tara-Manda veiling heeft opgebracht.

Trommelgeroffel!!!!!
€286.000 :oo

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:50

jemig wat een bedrag.