Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manic schreef:Dat snap ik niet helemaal...
Zoals al eerder aangehaald worden er mensen van bokt afgemikt als er een aantal "transacties" niet naar tevredenheid verlopen is...
Maar bokt is ook gebruikt om commerciele diensten voor deze mevrouw aan te bieden, en ook paarden met verborgen gebreken. Ik vind het dus ietwat vreemd dat dat dan kennelijk wel mag.
melissaxx94 schreef:Ze heeft geloof ik ook een keer op de voorpagina gestaan toen ze een paard schonk aan iemand.. Had dat toevallig gister gevonden tussen haar berichten.
manic schreef:Dat snap ik niet helemaal...
Zoals al eerder aangehaald worden er mensen van bokt afgemikt als er een aantal "transacties" niet naar tevredenheid verlopen is...
Maar bokt is ook gebruikt om commerciele diensten voor deze mevrouw aan te bieden, en ook paarden met verborgen gebreken. Ik vind het dus ietwat vreemd dat dat dan kennelijk wel mag.
hilden1971 schreef:Ook wij hebben de aflevering gezien. Jammer dat er mensen zijn die let wel te goed van vertrouwen zijn, en eigenlijk bij de eerste de beste kleur van de ogen waar ze in kijken alles voor lieve koek slikken, en hun zuur verdiende centjes afgeven voor iets wat ze bij zulke bedragen behoren te keuren. De belgische meneer die meerdere paarden van haar heeft gekocht vond ik een raar verhaal. Voor bijna € 42000 het schip in, maar continu bij haar paarden halen, misschien ook een handelaar of iemand met teveel geld en te weinig verstand van iets waar hij zeer veel om geeft.
Al met al jammer dat er oplichters zijn, maar er zijn helaas ook teveel mensen die zich laten oplichten tegen beter weten in. We hebben allemaal instanties waarbij je info kunt opvragen over hoe een paard aan te schaffen, hoe te controleren of wat je ziet en hoort ook is wat je krijgt. Ik kan het moeilijk verkroppen dat je een meisje op tv moet zien met een pony, wat in tranen is voor haar liefde voor het dier en de sport maar voor de rest van haar leven dit met zich moet meedragen. En waarom? iedereen heeft tegenwoordig zijn of haar rijbewijs als volwassenen. Die willen ook graag auto rijden. Wanneer zij een autotje kopen neem je die toch ook niet mee zonder apk. Zonder dit kan je de weg wel op maar je bent onverzekerd, en eigenlijk onbevoegd bezig met iets waarvan je zelf beter weet dat het verstandiger is om een keuring te laten verrichten. Waarom dan niet met een paard of pony. Voor die € 6000 euries heb je ook een leuke auto met APK dus waarom dan geen pony of paard met een keuring. Sorry ik kan er niet bij. Die verkoper behoort geen paarden meer te houden omdat ze mensen belazerd. Maar niet keuren is bij mij niet zeuren hoe vervelend dit ook mag klinken. We leven wel mee met de gedupeerden, maar toch zijn zij niet vrij van gebrek aan hun eigen nalating bij de aanschaf van een paard.
melissaxx94 schreef:Tallie1979 schreef:Via bokt heeft ze mensen belazerd en bedreigd, maarja, dat is alleen maar per PB gegaan, daar kunnen ze dus niet op modereren
Ja en nee! geloof dat je een mod wel je pb mag laten lezen.. En al helemaal wanneer het bedreigend is!
19LindA83 schreef:melissaxx94 schreef:Ze heeft geloof ik ook een keer op de voorpagina gestaan toen ze een paard schonk aan iemand.. Had dat toevallig gister gevonden tussen haar berichten.
Ja en dat topic moeten ze lekker laten staan want daar geeft ze zelf haar echte naam prijs!!
Wat een achterlijk mens is het zeg.. daar moet je eigenlijk niet eens woorden aan vuil maken..
@Perenboompje: ik snap wel wat jij bedoeld, ik vind het ook niet helemaal netjes om een paard door te verkopen wanneer je weet dat ie niet goed is. De meeste mensen gaan dan terug naar de vorige eigenaar en verkopen hem niet door. Zeker wanneer je weet wat het betekent voor een paard om met zoiets rond te blijven lopen. ( en dat weten handelaren volgens mij heel goed)
19LindA83 schreef:ja het is altijd makkelijk om te zeggen dat iemand iets niet goed heeft gedaan en roepen dat jou dat niet zal overkomen... maar zeg nooit nooit...
Tallie1979 schreef:melissaxx94 schreef:
Ja en nee! geloof dat je een mod wel je pb mag laten lezen.. En al helemaal wanneer het bedreigend is!
Ik heb de PB's ook niet meer, dus daar is het nu helaas te laat voor.. Maar het kwam er op neer dat ze me wel even op zou zoeken en een koppie kleiner zou maken!..
manic schreef:Zo zijn er ook verhalen van paarden die braaf verkocht worden en binnen 1 maand compleet verreden en verpest worden door de huidige eigenaar. Probeer als verkoper dan maar eens je gelijk te krijgen zonder je goede naam te verliezen.
Denk niet dat dat hier gaande is, maar er zitten altijd 2 kanten aan zo een verhaal.
Toutiemeis schreef:Nou, die *&^$% heeft mij ooit een pony verkocht, bleek na aankoop gewoon 4 maanden drachtig te zijn...!!!
Je kon haar benen niet aanraken, dan vloog ze de lucht in, en op stal klom ze eruit!
Duizenden euro's gekost aan dierenarts, de merrie door Monty Roberts laten behandelen, en tot overmaat van ramp......
Ga ik mensen waarschuwen voor dat mens, loopt ze me te bedreigen en te doen, dat ik me pony weleens "per ongeluk" met doorgesneden keel zou kunnen vinden in me wei!! En maar bellen op de thuistelefoon....
GELUKKIG heeft ze ons nooit gevonden, maar ze wou wel me veulen hebben als die geboren zou worden... JA, DAAAGGGG
Mafketel, ze is echt ziek in der hoofd, en ze weet het zelf ook!
Roelie, ken je Patou nog?