Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:19

Please lees even het topic door dan vind je 100x de link

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:20

Dat snap ik niet helemaal...

Zoals al eerder aangehaald worden er mensen van bokt afgemikt als er een aantal "transacties" niet naar tevredenheid verlopen is...

Maar bokt is ook gebruikt om commerciele diensten voor deze mevrouw aan te bieden, en ook paarden met verborgen gebreken. Ik vind het dus ietwat vreemd dat dat dan kennelijk wel mag.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:21

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:23

Ook wij hebben de aflevering gezien. Jammer dat er mensen zijn die let wel te goed van vertrouwen zijn, en eigenlijk bij de eerste de beste kleur van de ogen waar ze in kijken alles voor lieve koek slikken, en hun zuur verdiende centjes afgeven voor iets wat ze bij zulke bedragen behoren te keuren. De belgische meneer die meerdere paarden van haar heeft gekocht vond ik een raar verhaal. Voor bijna € 42000 het schip in, maar continu bij haar paarden halen, misschien ook een handelaar of iemand met teveel geld en te weinig verstand van iets waar hij zeer veel om geeft.

Al met al jammer dat er oplichters zijn, maar er zijn helaas ook teveel mensen die zich laten oplichten tegen beter weten in. We hebben allemaal instanties waarbij je info kunt opvragen over hoe een paard aan te schaffen, hoe te controleren of wat je ziet en hoort ook is wat je krijgt. Ik kan het moeilijk verkroppen dat je een meisje op tv moet zien met een pony, wat in tranen is voor haar liefde voor het dier en de sport maar voor de rest van haar leven dit met zich moet meedragen. En waarom? iedereen heeft tegenwoordig zijn of haar rijbewijs als volwassenen. Die willen ook graag auto rijden. Wanneer zij een autotje kopen neem je die toch ook niet mee zonder apk. Zonder dit kan je de weg wel op maar je bent onverzekerd, en eigenlijk onbevoegd bezig met iets waarvan je zelf beter weet dat het verstandiger is om een keuring te laten verrichten. Waarom dan niet met een paard of pony. Voor die € 6000 euries heb je ook een leuke auto met APK dus waarom dan geen pony of paard met een keuring. Sorry ik kan er niet bij. Die verkoper behoort geen paarden meer te houden omdat ze mensen belazerd. Maar niet keuren is bij mij niet zeuren hoe vervelend dit ook mag klinken. We leven wel mee met de gedupeerden, maar toch zijn zij niet vrij van gebrek aan hun eigen nalating bij de aanschaf van een paard.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:24

manic schreef:

Zoals al eerder aangehaald worden er mensen van bokt afgemikt als er een aantal "transacties" niet naar tevredenheid verlopen is...

Maar bokt is ook gebruikt om commerciele diensten voor deze mevrouw aan te bieden, en ook paarden met verborgen gebreken. Ik vind het dus ietwat vreemd dat dat dan kennelijk wel mag.

Idd ik vind het vreemd dat bokt meewerkt de handelaren een kans geven om op dit forum (bokt) te kunnen adverteren.
Laatst bijgewerkt door dynamiek op 25-05-10 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:26

Ze heeft geloof ik ook een keer op de voorpagina gestaan toen ze een paard schonk aan iemand.. Had dat toevallig gister gevonden tussen haar berichten.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:29

Heb gister de uitzending gekeken!

Dat las ik idd ook Melissaxx, of dat dan waar is?!

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:31

melissaxx94 schreef:
Ze heeft geloof ik ook een keer op de voorpagina gestaan toen ze een paard schonk aan iemand.. Had dat toevallig gister gevonden tussen haar berichten.

Ja en dat topic moeten ze lekker laten staan want daar geeft ze zelf haar echte naam prijs!!

Wat een achterlijk mens is het zeg.. daar moet je eigenlijk niet eens woorden aan vuil maken..

@Perenboompje: ik snap wel wat jij bedoeld, ik vind het ook niet helemaal netjes om een paard door te verkopen wanneer je weet dat ie niet goed is. De meeste mensen gaan dan terug naar de vorige eigenaar en verkopen hem niet door. Zeker wanneer je weet wat het betekent voor een paard om met zoiets rond te blijven lopen. ( en dat weten handelaren volgens mij heel goed)

hilden1971

manic schreef:

Ik ben dit wel met je eens. Ik heb menig berisping mogen krijgen daar ik een onderwerp tegen kwam hier op Bokt en daar verder in ben gegaan. Een ieder die met mij gecommuniceerd heeft weet waar het over gaat, contact met de eigenaren gezocht hun beider verhalen aangehoord en ook info verkregen en op internet geplaatst waarbij de aantijgingen geheel onterecht zijn. Het stamboek gebeld waarbij men niet verder wil gaan dan te verwijzen naar een advocaat. Puur een stuk van hoe zit het nu exact geen belangen, ik heb geen band met de mensen niet eens met het paard, wel met zijn bloedlijn voor de fokkerij maar goed als men weet wat je dan voor modder over je heen krijgt ook van de moderators en de eeuwige critici/zwartkijkers dan wordt je daar best misselijk van terwijl ik op hun eigen vraag het uit te zoeken en contact met de eigenaren op te nemen niemand in eens meer thuis bleek te zijn als die exact hetzelfde vertellen wat al geruime tijd bekend was. Jammer dat we zoveel struisvogels hebben in Nederland die bij het minste of geringste als het erop aan moet komen hun kop onder het zand steken. Ik dank je voor je opmerking daar ik nu eindelijk eens dit stukje kwijt kon.

Dressagegirl

@ Mar__ Ik denk het wel anders komt het niet op de voorpagina! :)! maar toen wisten ze helaas nog niet wat voor mens het was ;( En denk dat uiteindelijk die mevr die, die paard/pony gehad heeft voor weinig ook zeer teleurgesteld is wanneer dat ze heeft gehoord dat het een oplichster is!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:32

hilden1971 schreef:
Ook wij hebben de aflevering gezien. Jammer dat er mensen zijn die let wel te goed van vertrouwen zijn, en eigenlijk bij de eerste de beste kleur van de ogen waar ze in kijken alles voor lieve koek slikken, en hun zuur verdiende centjes afgeven voor iets wat ze bij zulke bedragen behoren te keuren. De belgische meneer die meerdere paarden van haar heeft gekocht vond ik een raar verhaal. Voor bijna € 42000 het schip in, maar continu bij haar paarden halen, misschien ook een handelaar of iemand met teveel geld en te weinig verstand van iets waar hij zeer veel om geeft.

Al met al jammer dat er oplichters zijn, maar er zijn helaas ook teveel mensen die zich laten oplichten tegen beter weten in. We hebben allemaal instanties waarbij je info kunt opvragen over hoe een paard aan te schaffen, hoe te controleren of wat je ziet en hoort ook is wat je krijgt. Ik kan het moeilijk verkroppen dat je een meisje op tv moet zien met een pony, wat in tranen is voor haar liefde voor het dier en de sport maar voor de rest van haar leven dit met zich moet meedragen. En waarom? iedereen heeft tegenwoordig zijn of haar rijbewijs als volwassenen. Die willen ook graag auto rijden. Wanneer zij een autotje kopen neem je die toch ook niet mee zonder apk. Zonder dit kan je de weg wel op maar je bent onverzekerd, en eigenlijk onbevoegd bezig met iets waarvan je zelf beter weet dat het verstandiger is om een keuring te laten verrichten. Waarom dan niet met een paard of pony. Voor die € 6000 euries heb je ook een leuke auto met APK dus waarom dan geen pony of paard met een keuring. Sorry ik kan er niet bij. Die verkoper behoort geen paarden meer te houden omdat ze mensen belazerd. Maar niet keuren is bij mij niet zeuren hoe vervelend dit ook mag klinken. We leven wel mee met de gedupeerden, maar toch zijn zij niet vrij van gebrek aan hun eigen nalating bij de aanschaf van een paard.

Dat je gelijk en hebt en dat het idd niet slim is geweest van de kopers is zal iedereen hier beamen,
maar het doet wel zeer voor de slachtoffers om dit iedere keer weer opnieuw te moeten lezen ;-)

De slachtoffers zien dit inmiddels ook wel in en laat het (helaas) "duur leergeld" zijn voor de volgende keer....
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 25-05-10 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:34

ja het is altijd makkelijk om te zeggen dat iemand iets niet goed heeft gedaan en roepen dat jou dat niet zal overkomen... maar zeg nooit nooit...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:35

melissaxx94 schreef:
Tallie1979 schreef:
Via bokt heeft ze mensen belazerd en bedreigd, maarja, dat is alleen maar per PB gegaan, daar kunnen ze dus niet op modereren :+

Ja en nee! geloof dat je een mod wel je pb mag laten lezen.. En al helemaal wanneer het bedreigend is!

Ik heb de PB's ook niet meer, dus daar is het nu helaas te laat voor.. Maar het kwam er op neer dat ze me wel even op zou zoeken en een koppie kleiner zou maken!.. :+

amies100

19LindA83 schreef:
melissaxx94 schreef:

Ja en dat topic moeten ze lekker laten staan want daar geeft ze zelf haar echte naam prijs!!

Wat een achterlijk mens is het zeg.. daar moet je eigenlijk niet eens woorden aan vuil maken..

@Perenboompje: ik snap wel wat jij bedoeld, ik vind het ook niet helemaal netjes om een paard door te verkopen wanneer je weet dat ie niet goed is. De meeste mensen gaan dan terug naar de vorige eigenaar en verkopen hem niet door. Zeker wanneer je weet wat het betekent voor een paard om met zoiets rond te blijven lopen. ( en dat weten handelaren volgens mij heel goed)

Wat verwacht jij dan? Dat de vorige handelaar het paard terugneemt en die dan laat opereren en dan pas weer verkoopt???
Dan was het paardje gewoon weer naar iemand anders verkocht.

Dressagegirl

19LindA83 schreef:
ja het is altijd makkelijk om te zeggen dat iemand iets niet goed heeft gedaan en roepen dat jou dat niet zal overkomen... maar zeg nooit nooit...

Precies!! Er zijn helaas te veel handelstallen met die smoesjes of dat ze een paard doping geven tijdens een verkoop! Helaas zelf ook 2 pony's gehad die super braaf waren op plaats en vervolgens gekocht en niet meer braaf ;(

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:36

WinSel schreef:
Laten we hopen dat ze achter de tralies verdwijnt
K hoop echt dat alberto een deel 2 hier van maakt

Als er maar genoeg gedupeerden aangifte doen en zich melden bij sbs dan komt dat ook wel goed.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:37

Tallie1979 schreef:
melissaxx94 schreef:

Ja en nee! geloof dat je een mod wel je pb mag laten lezen.. En al helemaal wanneer het bedreigend is!

Ik heb de PB's ook niet meer, dus daar is het nu helaas te laat voor.. Maar het kwam er op neer dat ze me wel even op zou zoeken en een koppie kleiner zou maken!.. :+

Echt!! :oo die had je meteen moeten laten lezen dan had ze waarschijnlijk een OW of een Ban gekregen ;)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:37

Zo zijn er ook verhalen van paarden die braaf verkocht worden en binnen 1 maand compleet verreden en verpest worden door de huidige eigenaar. Probeer als verkoper dan maar eens je gelijk te krijgen zonder je goede naam te verliezen.

Denk niet dat dat hier gaande is, maar er zitten altijd 2 kanten aan zo een verhaal.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:40

manic schreef:
Zo zijn er ook verhalen van paarden die braaf verkocht worden en binnen 1 maand compleet verreden en verpest worden door de huidige eigenaar. Probeer als verkoper dan maar eens je gelijk te krijgen zonder je goede naam te verliezen.

Denk niet dat dat hier gaande is, maar er zitten altijd 2 kanten aan zo een verhaal.

Daarom moet je goed op letten bij een verkoop ;) en als je er zelf niet zoveel verstand van heb zelf een deskundige mee nemen die dat wel heeft! :) En dat keuren is toch een moment opnamen.. Nu zijn ze goed en morgen of over 6 uur zijn ze kreupel! hebben ze gek lopen doen of wat dan zit je ook te kijken daar gaat je keuring! dus eigenlijk heeft het helemaal geen zin! om ze te laten keuren. Je hebt er op dat moment iets aan maar over een week niets meer als ze kreupel worden ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:41

Ze heeft zelfs lopen janken hier op bokt..

Ik zag een topic van haar over een paard van 2,5 waar al op gereden werd, dus ik stuur haar een PB dat het wellicht ietwat vroeg was om erop te rijden?

Waarop ik echt een enorme scheld PB terug kreeg..

En toen was het janken dat ze gepest werd.. En ze dacht op dat moment ook nog dat er mensen dankzij haar gebanned waren, terwijl dit absoluut niet zo was: [FZ] is dit nu de metaliteit......

Lekker aandacht vragen en janken.. Ik had toen al lang in de gaten hoe ze werkelijk was en ja, we hebben haar goed te pakken genomen toen :+

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:41

@Amies100: nee dat verwacht ik niet... maar wanneer iemand ''normaal'' een paard koopt (dus niet voor handel) en hij wordt niet goedgekeurd laat je de koop meestal niet doorgaan...

Jij verkoopt willens en wetens een paard dat niet goed is omdat jij geen zin hebt om een hoop geld neer te leggen voor een ok... en je het paard gekocht hebt voor de handel, dus verhandel je hem maar door..... ik vind het een soort van egoistisch en kan me voorstellen dat mensen dan zeggen dat je fout bent

roelie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:42

Toutiemeis schreef:
Nou, die *&^$% heeft mij ooit een pony verkocht, bleek na aankoop gewoon 4 maanden drachtig te zijn...!!!

Je kon haar benen niet aanraken, dan vloog ze de lucht in, en op stal klom ze eruit!
Duizenden euro's gekost aan dierenarts, de merrie door Monty Roberts laten behandelen, en tot overmaat van ramp......

Ga ik mensen waarschuwen voor dat mens, loopt ze me te bedreigen en te doen, dat ik me pony weleens "per ongeluk" met doorgesneden keel zou kunnen vinden in me wei!! En maar bellen op de thuistelefoon....

GELUKKIG heeft ze ons nooit gevonden, maar ze wou wel me veulen hebben als die geboren zou worden... JA, DAAAGGGG

Mafketel, ze is echt ziek in der hoofd, en ze weet het zelf ook!

Roelie, ken je Patou nog?

Zegt me zo niets hoelang heb je haar al? misschien kun je anders een foto sturen per PB

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:43

Als ik alles moet lezen ben ik overmorgen nog bezig;
Zonder namen te noemen,
is dit dezelfde handelaar als jaren terug in Prinsenbeek?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:44

Ook meegemaakt
paardje wordt verkocht
wordt bij vermeld dat het een hengst met karakter is.
nieuwe eigenaresse had veel ervaring en kon dat allemaal wel aan.
vervolgens is hij achteraf (na onderzoek) 1 jaar lang eenzaam opgeloten
een keer bij andere hengsten gezet om hem een "lesje" te leren.
uiteindelijk is dit dier , voor heel weinig ,doorverkocht als zijnde levensgevaarlijk paard!

Me hoela, dat was ie echt niet!!!
mijn hart draaide om, ik had het paard hier 1 jaar op stal gehad, beleerd, was een speels mannetje, maar zat geen kwaad in.

er zijn maar weinig mensen met echt paardenverstand/gevoel is mijn ervaring.
ik geloof niet in een rotknol, of verknipt paard
dat hebben altijd mensen veroorzaakt.

Bovendien heeft een paard die verhuist ook last van de verhuizing.
andere paarden, ander mens, ander alles
dat vergt aanpassing
de ene uit zich dat in onrustig gedrag
de ander in apathie
ga nou niet zeggen dat het dier niet braaf is en gedrogeerd is geweest
kijk eerst eens naar jezelf, of je er niet een beetje bang voor bent
want dat voelen ze!

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:45

dan zul je mij even de naam moeten geven...

Maar de boktnaam mag wel gegeven worden en dat is marialva