Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:50

Ik vind het vooral vreemd dat je mensen per pb benaderd omdat je geen slapende honden wilt wakker maken en je vervolgens bekend maakt. Waarom dan niet gewoon een oproepje geplaatst? Maar voor alsnog geef ik haar het voordeel van de twijfel.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:54

lies schreef:
een paard (redelijk) pijnvrij, maar als weidemaatje zelf aanhouden vind ik prima, juich ik zelfs toe, vind dat paarden juist soms te snel worden ingeslapen/geslacht. maar ‘m weggeven/verkopen als weidemaatje, waarvan je weet dat het risico bestaat dat ie doorverkocht wordt, vind ik wel dom idd.

Dit dus.
Verantwoordelijkheid nemen heeft niks te maken met "zo snel mogelijk een dier inslapen om een nieuwe te kunnen nemen." Verantwoordelijkheid nemen heeft te maken dat jij ervoor zorgt dat dieren met mankementen geeneens verkocht kunnen worden als zijnde rijpaarden omdat jij dat dier zelf aanhoud of inslaapt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:27

Er is trouwens iemand op zoek naar verhalen uit eerste hand om te te bundelen in een dossier voor evt Boos en de media. Wie hier aan mee wil werken kan mailen naar pzbervaringen@outlook.com. Ik weet er verder niks van, dus mij niet bellen maar misschien interessant voor mensen hier. Wel goed als er eens actie wordt ondernomen toch?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:41

Earth schreef:
Er is trouwens iemand op zoek naar verhalen uit eerste hand om te te bundelen in een dossier voor evt Boos en de media. Wie hier aan mee wil werken kan mailen naar pzbervaringen@outlook.com. Ik weet er verder niks van, dus mij niet bellen maar misschien interessant voor mensen hier. Wel goed als er eens actie wordt ondernomen toch?

En diegene is ervan op de hoogte dat jij dat mailadres hier plaatst? Vast wel, maar gewoon nieuwsgierig.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:47

Ja er was gevraagd dit zoveel mogelijk te delen op social media, daarom is het denk ik een schaduwmailadres denk je niet ;)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:50

Poh jongens jongens serieus dat gehak op elkaar.

Dreamboy wat maakt het uit het is een schaduw mail over dit onderwerp met toelichting waarom het gedeeld word.

Er slaan een paar mensen wel erg door.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:02

StalNollie schreef:
Poh jongens jongens serieus dat gehak op elkaar.

Dreamboy wat maakt het uit het is een schaduw mail over dit onderwerp met toelichting waarom het gedeeld word.

Er slaan een paar mensen wel erg door.

Het maakt ook niet uit maar ik mag het toch wel vragen? Ik hak op helemaal niemand in. Kan me namelijk ook voorstellen dat zo iemand er zoveel mogelijk aan doet om pzb niet wijzer te maken dan ze al zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:24

Ik heb jaren als journalist gewerkt en ik was gewoon Google baar en vindbaar op de website van het bedrijf. Als ik ergens onderzoek naar deed was het altijd via via aan namen en telefoonnummers komen en dan bellen. Zou het niet snel zo via pb op bokt doen. Eerder via de ff pagina van opgelicht..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:48

BigOne schreef:
Los van pzb , wanneer eigenaren nu eens zelf verantwoordelijkheid nemen waren deze zaken verleden tijd. Dan had imhoff over de groene weiden gerend bvb. Dat is het nadeel van de huidige tijd, echte paarden mensen zijn er niet zo heel veel meer en mensen met paarden “ dumpen” ze hier . Niet allemaal maar toch, laat ze hemelen ipv de ellende voort te laten duren.
Wanneer imhoff werkelijk een zenuw snede ( volgens mij verboden) heeft gehad is dat een grof schandaal.

Mee eens, zie er ook gewoon nog teveel op marktplaats voorbij komen. Ze zijn geblesseerd en dan moeten ze weg want baasje wilt perse rijden..tot zover de liefde voor het dier..

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:06

Elisa2 schreef:
BigOne schreef:
Los van pzb , wanneer eigenaren nu eens zelf verantwoordelijkheid nemen waren deze zaken verleden tijd. Dan had imhoff over de groene weiden gerend bvb. Dat is het nadeel van de huidige tijd, echte paarden mensen zijn er niet zo heel veel meer en mensen met paarden “ dumpen” ze hier . Niet allemaal maar toch, laat ze hemelen ipv de ellende voort te laten duren.
Wanneer imhoff werkelijk een zenuw snede ( volgens mij verboden) heeft gehad is dat een grof schandaal.

Mee eens, zie er ook gewoon nog teveel op marktplaats voorbij komen. Ze zijn geblesseerd en dan moeten ze weg want baasje wilt perse rijden..tot zover de liefde voor het dier..

Ondanks dat ik het compleet met jullie eens ben, wil ik toch wat tegengeluid laten horen wbt het inslapen. Ik wil namelijk wel mijn verantwoordelijkheid nemen en daardoor de dierenarts gevraagd hoe hij ertegenover stond mijn 7 jarige pssm'er in te laten slapen. Pensioen is geen optie net zoals weidemaatje. Gezien pssm'er niet moet stilstaan en niet op gras kan. Maar de dierenarts wil het niet doen, omdat er geen sprake van ondragelijk lijden is. Als ik mijn verantwoordelijkheid wil nemen, verkoop ik hem niet, maar mijn stalling €300 per maand en de halve apotheek aan supplementen moeten wel gewoon doorlopen. En dan?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:08

Kijken of een andere dierenarts het wel wil doen.
Want zonder goede zorgen is het wel ondraaglijk lijden.

En anders kun je hem ook nog laten schieten.

Sterkte :knuffel:

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 19:27

Elin_ schreef:
Ondanks dat ik het compleet met jullie eens ben, wil ik toch wat tegengeluid laten horen wbt het inslapen. Ik wil namelijk wel mijn verantwoordelijkheid nemen en daardoor de dierenarts gevraagd hoe hij ertegenover stond mijn 7 jarige pssm'er in te laten slapen. Pensioen is geen optie net zoals weidemaatje. Gezien pssm'er niet moet stilstaan en niet op gras kan. Maar de dierenarts wil het niet doen, omdat er geen sprake van ondragelijk lijden is. Als ik mijn verantwoordelijkheid wil nemen, verkoop ik hem niet, maar mijn stalling €300 per maand en de halve apotheek aan supplementen moeten wel gewoon doorlopen. En dan?

Naar de slager brengen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 21:17

upendo schreef:
Elin_ schreef:

Naar de slager brengen.

Als het paard goed te vervoeren is en zich niet stressed maakt dat idd niet uit voor het paard. Maar als eigenaar moet je daar ook tegen kunnen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 21:32

DuoPenotti schreef:

Bedankt voor jullie toevoegingen. Gezien ik de kosten nog wel kan ophoesten (je moet er wat voor laten, maargoeed dat is natuurlijk wel de paardenliefde) mag hij zolang het kan en lukt nog op deze aardbol blijven. Het voelt namelijk bijna als ter dood veroordelen als je echt naar iemand op zoek moet gaan die het wel wil doen :o ,maar ik wilde het toch eens opgooien in deze groep gezien de discussie. Overigens ben ik het nogsteeds met iedereen eens :) bedankt voor de toevoegingen. Slager is idd geen optie. Dat voelt echt niet goed := dan laat ik liever nog meer ervoor staan. (Even lijden buiten beschouwing gelaten, daarbij vind ik dat je je overal overheen moet zetten omdat het paard voor gaat)

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:08

Elin_ schreef:
DuoPenotti schreef:

Bedankt voor jullie toevoegingen. Gezien ik de kosten nog wel kan ophoesten (je moet er wat voor laten, maargoeed dat is natuurlijk wel de paardenliefde) mag hij zolang het kan en lukt nog op deze aardbol blijven. Het voelt namelijk bijna als ter dood veroordelen als je echt naar iemand op zoek moet gaan die het wel wil doen :o ,maar ik wilde het toch eens opgooien in deze groep gezien de discussie. Overigens ben ik het nogsteeds met iedereen eens :) bedankt voor de toevoegingen. Slager is idd geen optie. Dat voelt echt niet goed := dan laat ik liever nog meer ervoor staan. (Even lijden buiten beschouwing gelaten, daarbij vind ik dat je je overal overheen moet zetten omdat het paard voor gaat)

Ik snap heel goed dat de slager voor jou geen optie is. Ik heb dat destijds wel gedaan, juist omdat ik slechte ervaringen met inslapen had. Maar wat je ook kiest het blijft moeilijk maar wel het eerlijkst tegenover je paard. Als de mijne lastig is dreig ik hem tegenwoordig met dat ik hem afsta aan pzb -\o_ ;)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:14

Zebrastreep schreef:
Nieuwe blog al gelezen? Er staat een opmerkelijke typfout in.

Verhaal gaat dat iemand oude paarden heeft gedoneerd aan paard zoekt baas met de reden dat ze besmet is geraakt met het coronavirus en restschade heeft.

Nu staat erin dat deze persoon begin 2019 corona had toen het virus nog niet bestond. En dit werd niet eenmaal maar tweemaal benoemd.

Het kan een onschuldige fout zijn maar ik vindt het vrij opmerkelijk.

Is inmiddels aangepast :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:36

Ze lezen goed mee :')

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:14

MarjanB schreef:
Ze lezen goed mee :')

Dat blijkt maar weer :') _/-\o_

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 00:34

De datum was inderdaad foutief, aangezien Corona toen nog niet van toepassing was. Dus lekker makkelijk, om fouten te verwijderen en het aan te passen met een "simpele" verklaring.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 00:48

Goudhaan1 schreef:
De datum was inderdaad foutief, aangezien Corona toen nog niet van toepassing was. Dus lekker makkelijk, om fouten te verwijderen en het aan te passen met een "simpele" verklaring.

Vergissen is menselijk toch? Niet alles wordt met opzet gedaan. Bovendien is de blog geschreven door de eigenaresse van de paarden en niet door pzb zelf.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 02:13

Nog even over de journalist.. Dat blijkt dus wel degelijk een journalist te zijn die bezig is/was met een onafhankelijk item over PZB.
Heel jammer dat deze nu is weggejaagd en hier verder niet meer naar ervaringen gaat zoeken vanwege de enorme weerstand.
Dat was namelijk een mooie kans geweest om meer bekendheid te geven aan de misstanden en wanpraktijken van PZB.
Op die manier had een (groter) en misschien wel officieel onderzoek aangezwengeld kunnen worden en was er groter bereik in de media geweest..
De giftige reacties hier hebben dus een gunstige uitwerking voor PZB gehad. Die zullen daar wel blij mee zijn. Goed gedaan hoor -O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 04:56

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 08:24

Cayenne schreef:
Nog even over de journalist.. Dat blijkt dus wel degelijk een journalist te zijn die bezig is/was met een onafhankelijk item over PZB.
Heel jammer dat deze nu is weggejaagd en hier verder niet meer naar ervaringen gaat zoeken vanwege de enorme weerstand.
Dat was namelijk een mooie kans geweest om meer bekendheid te geven aan de misstanden en wanpraktijken van PZB.
Op die manier had een (groter) en misschien wel officieel onderzoek aangezwengeld kunnen worden en was er groter bereik in de media geweest..
De giftige reacties hier hebben dus een gunstige uitwerking voor PZB gehad. Die zullen daar wel blij mee zijn. Goed gedaan hoor -O-

Er kan zich beter geen journalist mee bezig houden dan een slechte toch? Ben niet onder de indruk van de presentatie, niet van de drive en niet van het taalgebruik. Dus ik denk er het mijne van. Een journalist zou op zoek moeten zijn naar de waarheid. De slechte zijn op zoek naar een snel verhaal, dat hoeft de waarheid niet te zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 08:50

Dat kan wel zo zijn, maar om op die manier iemand voor iets uit te maken is ook niet bepaald netjes en vriendelijk.
Steek dan de hand in eigen boezem en zeg gewoon niets of stuur een bericht naar een moderator.
Het moet van twee kanten komen he? De toon was meteen gezet door het ontvangst hier in dit topic.
Dan kan ik me goed voorstellen dat iemand afhaakt. Graag of niet hoor.
Een journalist heeft wel meer onderwerpen op de stapel liggen. Die ligt daar niet wakker van of dit item door gaat of niet.
Zo groot en belangrijk is het onderwerp voor hen niet, dus dit is wel een gemiste kans voor het topic zelf.

Maar goed, maakt mij verder niet uit hoor :D
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 22-02-25 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 09:05

Cayenne schreef:

Ik lees nergens dat ze het onderzoek stopt?