Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lies schreef:een paard (redelijk) pijnvrij, maar als weidemaatje zelf aanhouden vind ik prima, juich ik zelfs toe, vind dat paarden juist soms te snel worden ingeslapen/geslacht. maar ‘m weggeven/verkopen als weidemaatje, waarvan je weet dat het risico bestaat dat ie doorverkocht wordt, vind ik wel dom idd.
Earth schreef:Er is trouwens iemand op zoek naar verhalen uit eerste hand om te te bundelen in een dossier voor evt Boos en de media. Wie hier aan mee wil werken kan mailen naar pzbervaringen@outlook.com. Ik weet er verder niks van, dus mij niet bellen maar misschien interessant voor mensen hier. Wel goed als er eens actie wordt ondernomen toch?
StalNollie schreef:Poh jongens jongens serieus dat gehak op elkaar.
Dreamboy wat maakt het uit het is een schaduw mail over dit onderwerp met toelichting waarom het gedeeld word.
Er slaan een paar mensen wel erg door.
BigOne schreef:Los van pzb , wanneer eigenaren nu eens zelf verantwoordelijkheid nemen waren deze zaken verleden tijd. Dan had imhoff over de groene weiden gerend bvb. Dat is het nadeel van de huidige tijd, echte paarden mensen zijn er niet zo heel veel meer en mensen met paarden “ dumpen” ze hier . Niet allemaal maar toch, laat ze hemelen ipv de ellende voort te laten duren.
Wanneer imhoff werkelijk een zenuw snede ( volgens mij verboden) heeft gehad is dat een grof schandaal.
Elisa2 schreef:BigOne schreef:Los van pzb , wanneer eigenaren nu eens zelf verantwoordelijkheid nemen waren deze zaken verleden tijd. Dan had imhoff over de groene weiden gerend bvb. Dat is het nadeel van de huidige tijd, echte paarden mensen zijn er niet zo heel veel meer en mensen met paarden “ dumpen” ze hier . Niet allemaal maar toch, laat ze hemelen ipv de ellende voort te laten duren.
Wanneer imhoff werkelijk een zenuw snede ( volgens mij verboden) heeft gehad is dat een grof schandaal.
Mee eens, zie er ook gewoon nog teveel op marktplaats voorbij komen. Ze zijn geblesseerd en dan moeten ze weg want baasje wilt perse rijden..tot zover de liefde voor het dier..
Elin_ schreef:Ondanks dat ik het compleet met jullie eens ben, wil ik toch wat tegengeluid laten horen wbt het inslapen. Ik wil namelijk wel mijn verantwoordelijkheid nemen en daardoor de dierenarts gevraagd hoe hij ertegenover stond mijn 7 jarige pssm'er in te laten slapen. Pensioen is geen optie net zoals weidemaatje. Gezien pssm'er niet moet stilstaan en niet op gras kan. Maar de dierenarts wil het niet doen, omdat er geen sprake van ondragelijk lijden is. Als ik mijn verantwoordelijkheid wil nemen, verkoop ik hem niet, maar mijn stalling €300 per maand en de halve apotheek aan supplementen moeten wel gewoon doorlopen. En dan?
upendo schreef:Elin_ schreef:Ondanks dat ik het compleet met jullie eens ben, wil ik toch wat tegengeluid laten horen wbt het inslapen. Ik wil namelijk wel mijn verantwoordelijkheid nemen en daardoor de dierenarts gevraagd hoe hij ertegenover stond mijn 7 jarige pssm'er in te laten slapen. Pensioen is geen optie net zoals weidemaatje. Gezien pssm'er niet moet stilstaan en niet op gras kan. Maar de dierenarts wil het niet doen, omdat er geen sprake van ondragelijk lijden is. Als ik mijn verantwoordelijkheid wil nemen, verkoop ik hem niet, maar mijn stalling €300 per maand en de halve apotheek aan supplementen moeten wel gewoon doorlopen. En dan?
Naar de slager brengen.
DuoPenotti schreef:Kijken of een andere dierenarts het wel wil doen.
Want zonder goede zorgen is het wel ondraaglijk lijden.
En anders kun je hem ook nog laten schieten.
Sterkte
Elin_ schreef:DuoPenotti schreef:Kijken of een andere dierenarts het wel wil doen.
Want zonder goede zorgen is het wel ondraaglijk lijden.
En anders kun je hem ook nog laten schieten.
Sterkte
Bedankt voor jullie toevoegingen. Gezien ik de kosten nog wel kan ophoesten (je moet er wat voor laten, maargoeed dat is natuurlijk wel de paardenliefde) mag hij zolang het kan en lukt nog op deze aardbol blijven. Het voelt namelijk bijna als ter dood veroordelen als je echt naar iemand op zoek moet gaan die het wel wil doen,maar ik wilde het toch eens opgooien in deze groep gezien de discussie. Overigens ben ik het nogsteeds met iedereen eens
bedankt voor de toevoegingen. Slager is idd geen optie. Dat voelt echt niet goed
dan laat ik liever nog meer ervoor staan. (Even lijden buiten beschouwing gelaten, daarbij vind ik dat je je overal overheen moet zetten omdat het paard voor gaat)
Zebrastreep schreef:Nieuwe blog al gelezen? Er staat een opmerkelijke typfout in.
Verhaal gaat dat iemand oude paarden heeft gedoneerd aan paard zoekt baas met de reden dat ze besmet is geraakt met het coronavirus en restschade heeft.
Nu staat erin dat deze persoon begin 2019 corona had toen het virus nog niet bestond. En dit werd niet eenmaal maar tweemaal benoemd.
Het kan een onschuldige fout zijn maar ik vindt het vrij opmerkelijk.
Goudhaan1 schreef:De datum was inderdaad foutief, aangezien Corona toen nog niet van toepassing was. Dus lekker makkelijk, om fouten te verwijderen en het aan te passen met een "simpele" verklaring.
Cayenne schreef:Nog even over de journalist.. Dat blijkt dus wel degelijk een journalist te zijn die bezig is/was met een onafhankelijk item over PZB.
Heel jammer dat deze nu is weggejaagd en hier verder niet meer naar ervaringen gaat zoeken vanwege de enorme weerstand.
Dat was namelijk een mooie kans geweest om meer bekendheid te geven aan de misstanden en wanpraktijken van PZB.
Op die manier had een (groter) en misschien wel officieel onderzoek aangezwengeld kunnen worden en was er groter bereik in de media geweest..
De giftige reacties hier hebben dus een gunstige uitwerking voor PZB gehad. Die zullen daar wel blij mee zijn. Goed gedaan hoor
Cayenne schreef:Nog even over de journalist.. Dat blijkt dus wel degelijk een journalist te zijn die bezig is/was met een onafhankelijk item over PZB.
Heel jammer dat deze nu is weggejaagd en hier verder niet meer naar ervaringen gaat zoeken vanwege de enorme weerstand.
Dat was namelijk een mooie kans geweest om meer bekendheid te geven aan de misstanden en wanpraktijken van PZB.
Op die manier had een (groter) en misschien wel officieel onderzoek aangezwengeld kunnen worden en was er groter bereik in de media geweest..
De giftige reacties hier hebben dus een gunstige uitwerking voor PZB gehad. Die zullen daar wel blij mee zijn. Goed gedaan hoor