Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
senna21 schreef:Het ingewikkelde aan deze discussie is dat inmiddels bijna iedereen zichzelf deskundig acht over natuur, maar dat een belangrijk deel van de discussie gaat over ethiek.
Of het nu gaat over wel of niet ingrijpen, wel of niet doden of over hoe je respect toont tegenover een dood dier. Daarmee draait het inmiddels dol. Iedereen vindt wat, en dan?
Ik denk dat SBB en provincie er goed aan zouden doen om de doelstellingen van dit project goed te evalueren met externe onafhankelijke deskundigen en daarnaast ook de ethische kwesties meenemen in dit verhaal.
- Wat ik begrijp uit wat ik heb gelezen, is deze niet behaald (minder vogels, verarming biodiversiteit, etc.).-
Dan wordt het tijd voor opnieuw koers bepalen en dit transparant te communiceren.
Peetstap schreef:Alane schreef:Kan je wederom niet volgen, leg es uit ?Dan hun geneuzel over winterstand en rust en blabla, maar tegelijkertijd zonder demper dieren afschieten waardoor diezelfde winterstand onderbroken wordt.
Karl66 schreef:Volgens mij moet de eerste vraag zijn of ze überhaupt verlof voor een demper hebben. Die worden namelijk nauwelijks door de overheid uitgegeven.
Peetstap schreef:Bij mij weten is er ontheffing in bepaalde gebieden, oa de Veluwe, en ook de ovp.
Mede ook om gehoor hond ietwat te beschermen.
Over de grens in België en Duitsland mag het sowieso.
Weet niet of het in de waterleiding duinen al mag, daarvoor lag een aanvraag.
Iemand die dat weet ?
Karl66 schreef:Dat veulen is zeven jaar geleden, oftewel voor Alphen aan de Rijn. Sinds dat moment is de wapenwetgeving een stuk strenger geworden. Het kan dus goed zijn dat medewerkers van SBB voor die tijd redelijk gemakkelijk een demper kregen en na die tijd niet of nauwelijks meer. En aangezien het verlof voor een demper aan een persoon gebonden is, is de kans groot dat degene die het hert schoot er geen verlof voor gekregen heeft. Maar hé, dat maakt niet uit. We hebben weer een stok om SBB te slaan...
safina schreef:mysa schreef:Vind ik ook, die lui doen gewoon hun werk, geloof niet dat er binnen de beroepsgroep veel sadisten rondlopen.
Welles. Ik denk dat ze 's nachts allemaal samenkomen in het donkere bos en dan hele rare dingen doen. Met hun voeten.
Peetstap schreef:antwoord is er al: https://www.nd.nl/nieuws/nederland/effi ... 9703.lynkx
Veluwe is ook vanaf 2010 goed geregeld.
Tja, zo krijg je dus fake nieuws de wereld in....
fransje23 schreef:Wendy schreef:
Lijkt mij een logisch verhaalOok goed dat even genoemd wordt dat het gebied wel vruchtbaar is en er dus in een periode van het jaar ruim voldoende eten is.
Alane schreef:heeft er dan iemand ontkent dat het onvruchtbaar zou zijn?
ruim voldoende voor hoeveel dieren? over welke periode? wat Greve zegt, het is de leegeten en dan verhongeren en hopen dat het voorjaar vroeg inzet. En wat hier al meerdere keren gezegd is, uitdunnen die aantallen.
Het zijn niet alleen de grote grazers die het gras eten, maar ook de enorme aantallen ganzen.
Jolliegirl schreef:Veulen84 schreef:Maar dan groeit het gras ook al weer flink. Dan is het ook niet meer nodig. Dan moeten ze alleen enorm veel dieren gaan afknallen om te voorkomen dat de overbevolking later in de zomer al een probleem geeft.
Geloof jij daar in?
Een grond die al jaren ondervoed is.
Er groeit JKK... Niet veel meer.
fransje23 schreef:Alane schreef:heeft er dan iemand ontkent dat het onvruchtbaar zou zijn?
ruim voldoende voor hoeveel dieren? over welke periode? wat Greve zegt, het is de leegeten en dan verhongeren en hopen dat het voorjaar vroeg inzet. En wat hier al meerdere keren gezegd is, uitdunnen die aantallen.
Het zijn niet alleen de grote grazers die het gras eten, maar ook de enorme aantallen ganzen.
Neem aan dat je wilde schrijvenntkent dat het vruchtbaar zou zijn?
En ja dat is meerdere keren geschreven hier.