Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:56

amies100 schreef:
roelie85 schreef:
wat een complete onzin! ze zou die merrie voor mij gekocht hebben zodat ik er wedstrijd mee kon gaan rijden, dat ongeluk was met 1 van haar eigen paarden en dat ongeluk heeft niet voor de roet gezorgd hoor!

Dat klopt helemaal Roelie want ze heeft Bijou bij mij gekocht met het verhaal dat ze die aan jou wilde schenken omdat jij haar leven gered zou hebben.

Wat raar, dat paard biedt ze al sinds november 2009 aan, dat was toch nog lang voor je weg ging bij haar Roelie?

Paardje staat nu wel voor een dumpprijs te koop trouwens, zag dat ze 'm eerst voor >25.000 euro aanbood, maar nu in de prijsklasse € 6.000-8.000, en als je haar afgelopen 9 mei zou ophalen, zou je een korting krijgen van 1000 euro. _O-
Nou, dan heb je daar toch een leuke jonge merrie voor met slechts een botsplinter. :roll:
Moderatoropmerking:
Links verwijderd

WinSel

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:58

Waarom mag zij die advertenties nog laten staan
Waarom worden die paarden niet in beslag genomen :?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:00

Omdat ze nog niet veroordeeld is.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:00

Joh, met maar één botsplinter? Dat is een koopje toch!

Tjee... het verhaal van A.S. lijkt maar het topje van de ijsberg...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:03

amies100 schreef:
roelie85 schreef:
wat een complete onzin! ze zou die merrie voor mij gekocht hebben zodat ik er wedstrijd mee kon gaan rijden, dat ongeluk was met 1 van haar eigen paarden en dat ongeluk heeft niet voor de roet gezorgd hoor!

Dat klopt helemaal Roelie want ze heeft Bijou bij mij gekocht met het verhaal dat ze die aan jou wilde schenken omdat jij haar leven gered zou hebben.

Vind je het dan niet erg dat je paard bij haar terecht is gekomen?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:06

Ik hoor veel mensen roepen of ze nog niet geband is, waarom?
Heeft ze hier op bokt iets gedaan wat tegen de boktregels is?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:06

Brainless schreef:
Omdat ze nog niet veroordeeld is.

Dus zolang dat niet gebeurd is kan zij dit gwoon blijven doen ??
Alles staat op beeld dus er is genoeg bewijs, arme paarden ;(

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:07

Charaz schreef:

Ja dat zou inderdaad mooi zijn. Dat je akties in het 'echte' leven consequenties zouden hebben op een internetforum. Dat zie ik ook niet zo.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:14

Gentlegiant schreef:

Ik heb dit paardje zelf maar 2 dagen gehad.

Bijou had blijkbaar ook ocd, hier wist ik niets vanaf bij aankoop maar dit wist iemand anders te melden

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:15

amies100 schreef:
Gentlegiant schreef:

Bijou had blijkbaar ook ocd, hier wist ik niets vanaf bij aankoop maar dit wist iemand anders te melden

Oke naja achteraf natuurlijk vervelend vooral nu zo voor zoveel geld en ook nog over dingen gelogen in de verkoop staat

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:22

amies100 schreef:
Gentlegiant schreef:

Ik dacht even aan Obsessive Compulsive Disorder, dacht al wat vreemd, kunnen paarden dat ook hebben dan. :D Maar heb de juiste betekenis al opgezocht, ben niet zo thuis in de paardenbeen-probleemwereld.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:24

Ik kwam er bij de verkoopkeuring achter dat Bijou niet goed was, ze zou gezond zijn toen ze kwam bij ons. Hier had ik me eigen dus op verkeken.
Het was echt een vriendelijk paardje en ze zou hem gaan inzetten voor de fok nadat ze niet goedgekeurd werd.
Ze kocht haar bij mij voor Roelie als cadeau.
Ze kwam toen als betrouwbaar over maar goed hier blijkt dus helemaal niets van waar te zijn.
Vind het wel jammer voor het paardje.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:28

amies100 schreef:
Ik kwam er bij de verkoopkeuring achter dat Bijou niet goed was, ze zou gezond zijn toen ze kwam bij ons. Hier had ik me eigen dus op verkeken.
Het was echt een vriendelijk paardje en ze zou hem gaan inzetten voor de fok nadat ze niet goedgekeurd werd.
Ze kwam toen als betrouwbaar over maar goed hier blijkt dus helemaal niets van waar te zijn.

Hoezo kom je erachter na 2 dagen bij de verkoopkeuring dat het paard niet goed is en breng je hem niet terug waar hij vandaan komt maar verkoop je het dier weer door??
Je hebt het dier maar 2 dagen gehad er toen achtergekomen dat hij niet goed is en doorverkopen aan een malafide paardenverhandelaarster?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:38

PERENBOOMPIE schreef:
amies100 schreef:

Hoezo kom je erachter na 2 dagen bij de verkoopkeuring dat het paard niet goed is en breng je hem niet terug waar hij vandaan komt maar verkoop je het dier weer door??
Je hebt het dier maar 2 dagen gehad er toen achtergekomen dat hij niet goed is en doorverkopen aan een malafide paardenverhandelaarster?

Ten eerste wist ik niet dat zij een malafide handelaar was en was in de veronderstelling dat ze goed terecht zou komen dus wat doe ik hier fout dan?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:41

ik ben wel benieuwd... voor hoeveel je dit paard aan haar hebt verkocht... (gezien haar laag inkoop/hoog verkoop gebeuren).

verder gisteren eens wat reacties van haar gelezen. wat een raar mens. ze heeft zich hier idd heeeeeeel anders voorgedaan dan ze op tv was.....
zag zelfs een post waar ze heel 'boos' werd over een verhaal van een ahndelaar die een slecht paard had doorverkocht.....
raar mens

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:44

PERENBOOMPIE schreef:
amies100 schreef:

Ten eerste wist ik niet dat zij een malafide handelaar was en was in de veronderstelling dat ze goed terecht zou komen dus wat doe ik hier fout dan?[/quote]

Je had het dier ook gewoon naar zijn vorige eigenaar terug kunnen brengen na die 2 dagen i.p.v.doorverkopen aan een andere handelaar dan had jezelf bij mij in iedergeval wat "schoner"overgekomen i.p.v.verder te handelen met een dier waar een negatiefverkoopadvies bij zit,of zelf houden en de botsplinter/OCD laten verwijderen en daarna doorverkopen met een medisch rapport van het verwijderen erbij+keuringsrapport van positief verkoopadvies.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:45

fokfanaat schreef:
nadat ik haar van mijn man kreeg een heel ernstig ongeluk heb gehad met een gast merrie die bij ons stond voor een dekking en wilde alles toen met haar doen, maar helaas gooide het ongeluk roet in de planning.

Vraag aan Roelie -> heeft ze écht een ongeluk gehad? Ze zou met haar hoofd ergens tegen aan geklapt zijn toch ? Moest in het ziekenhuis verblijven etc etc Waarheid of wederom geen waarheid ??

Ze heeft mij ook zo voor de gek gehouden met van alles. Maar ik had het gelukkig al snel door pffff
Laatst bijgewerkt door ArabianRanch op 25-05-10 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:46

Of is ze tegen een vuist aangelopen van een ontevreden klant?? :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:51

nou 1 ding is zeker een klap van de molen heeft ze igg gehad...dat mens spoort echt niet 8)7

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:05

Ik ben nu de uitzending aan het kijken.
Rillingen van dat mens! En die advocaat praat zichzelf echt vast.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:13

Charaz schreef:

Dat niet maar hier via bokt heeft ze wel mensen belazerd ;)! zou het ook niet erg vinden wanneer ze geband word. Niet dat ze ooit nog iets post want dan krijg ze een laag vol negatieve reactie's over dr heen! logisch toch, had ze dit allemaal maar niet moeten doen! dr eigen schuld :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:14

Via bokt heeft ze mensen belazerd en bedreigd, maarja, dat is alleen maar per PB gegaan, daar kunnen ze dus niet op modereren :+

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:15

@perenboompie
Het maakt mij natuurlijk niet uit dat ik niet schoon over kom bij jou.
Daarbij had ik het paard 2 dagen en ga ik niet voor duizenden euro's het paard laten opereren.
Daarbij kwamen we er pas achter met de keuring en is ze na de keuring direct door gegaan naar C.

Dat is nu eenmaal het risico bij handel dat je af een toe een paard koopt wat niet goed is.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:18

Tallie1979 schreef:
Via bokt heeft ze mensen belazerd en bedreigd, maarja, dat is alleen maar per PB gegaan, daar kunnen ze dus niet op modereren :+

Ja en nee! geloof dat je een mod wel je pb mag laten lezen.. En al helemaal wanneer het bedreigend is!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:18

xVeraaa schreef:
Ik ben nu de uitzending aan het kijken.
Rillingen van dat mens! En die advocaat praat zichzelf echt vast.

Ik kan het nog niet vinden op internet. Alleen van 16 mei.
Waar staat het dan?