Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoekgedoe

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:52

Wat weet jij van journalistiek en professioneel, @superpony? Stuur gewoon een pb - praten we even verder. :-)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:55

Zoekgedoe schreef:
Wat weet jij van journalistiek en professioneel, @superpony? Stuur gewoon een pb - praten we even verder. :-)

Het gaat je niks aan wat ik er vanaf weet en hoef ook geen verklaring hier aan een vreemde af te leggen. En we gaan zeker niet pb-en. Daar doe ik niet aan.

Maar verder; hahahahaha

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:57

Mensen die zomaar aan een vreemde hun telefoonnummer geven en zeker aan nieuwe bokkers lijkt mij vrij stug.

En wat levert jou een interview op ?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:57

Zoekgedoe schreef:

Ik vind het overigens niet erg slim dat je je hier bekend maakt. Zoals ik al zei leest pzb mee. Dat doen ze vast niet onder hun eigen naam dus de kans dat je iemand van pzb benadert of door een van hun benaderd wordt is aanwezig. Dan is, waar je zo anoniem mee bezig bent, niet zo anoniem meer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:59

Helemaal mee eens dreamboy

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 01:17

Dreamboy schreef:
Zoekgedoe schreef:

Ik vind het overigens niet erg slim dat je je hier bekend maakt. Zoals ik al zei leest pzb mee. Dat doen ze vast niet onder hun eigen naam dus de kans dat je iemand van pzb benadert of door een van hun benaderd wordt is aanwezig. Dan is, waar je zo anoniem mee bezig bent, niet zo anoniem meer.

Maar als die naast je zitten, weten die het toch al?? :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 07:49

Superpony, jouw insinuaties zijn ook niet bepaald fijn. Per slot van rekening weet jij ook niet zeker wie deze journalist is.
De toon in dit topic wordt er niet beter op en het zou jammer als het topic op slot gaat. Het lijkt nu eerder een soort persoonlijke heksenjacht te worden.
Ik heb daarom even getemd.

superpony schreef:
Het gaat je niks aan wat ik er vanaf weet en hoef ook geen verklaring hier aan een vreemde af te leggen. En we gaan zeker niet pb-en. Daar doe ik niet aan.

Maar verder; hahahahaha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:29

Ik ben ook wel eens op bokt benaderd door een groot paarden tijdschrift voor een interview. Ook nieuw account. Gebeurt dus wel vaker. Je mag twijfels hebben, maar blijf gewoon aardig doen tegen elkaar.

Ik snap wel dat men anoniem wil blijven in zulke zaken als journalist. Dan kom je op meer plekken en aan meer informatie, helemaal als je daarna wel de informatie doorgeeft als men mee wil werken. Maar snap ook dat je wat argwanend bent als je benaderd wordt, juist bij zaken die met deze organisatie te maken hebben.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:23

Dreamboy schreef:
Zoekgedoe schreef:

De een zegt dat de journalist zich hier bekend moet maken en de ander zegt weer dat het niet slim is... :+

Zo wordt het wel heel moeilijk he..volgens mij is het bericht in dit topic wel duidelijk en begrijpelijk. :)

Ik hoop dat er een goed stuk komt over PZB die ze ontmaskerd en er voor zorgt dat ze hun walgelijke praktijken niet langer voort kunnen zetten.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 12:17

Dreamboy schreef:
Zoekgedoe schreef:

De een zegt dat de journalist zich hier bekend moet maken en de ander zegt weer dat het niet slim is... :+

Zo wordt het wel heel moeilijk he..volgens mij is het bericht in dit topic wel duidelijk en begrijpelijk. :)

Ik hoop dat er een goed stuk komt over PZB die ze ontmaskerd en er voor zorgt dat ze hun walgelijke praktijken niet langer voort kunnen zetten.[/quote]

En juist daarom is het belangrijk dat pzb zo min mogelijk informatie krijgt hier. Ik hoop ook dat er een goed stuk geschreven wordt en er vele ogen geopend zullen worden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:19

Je kunt elkaar toch bellen. Telefoon nummer wisselen zie ik geen problemen in. Kunt uiteindelijk nummer blokkeren

Ik geef zo vaak en snel mijn nummer en staat ook overal online nooit lastig gevallen ofzo.

Vind de toon en achterdocht wel erg ver gezocht en niet aardig naar elkaar. Dat is nergens voor nodig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:48

Mee eens.
Laat iedereen in z'n waarde en blijf gewoon vriendelijk.
Die vervelende toon is helemaal niet nodig.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 14:08

Eens, zo’n toon hoeft niet. Maar ik vind het ook geen handige actie van de journalist, zo min mogelijk bespreken hier lijkt mij raadzaam, er komt denk ik maar een kans om die club te stoppen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 14:26

Nieuwe blog al gelezen? Er staat een opmerkelijke typfout in.

Verhaal gaat dat iemand oude paarden heeft gedoneerd aan paard zoekt baas met de reden dat ze besmet is geraakt met het coronavirus en restschade heeft.

Nu staat erin dat deze persoon begin 2019 corona had toen het virus nog niet bestond. En dit werd niet eenmaal maar tweemaal benoemd.

Het kan een onschuldige fout zijn maar ik vindt het vrij opmerkelijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 14:41

Los van pzb , wanneer eigenaren nu eens zelf verantwoordelijkheid nemen waren deze zaken verleden tijd. Dan had imhoff over de groene weiden gerend bvb. Dat is het nadeel van de huidige tijd, echte paarden mensen zijn er niet zo heel veel meer en mensen met paarden “ dumpen” ze hier . Niet allemaal maar toch, laat ze hemelen ipv de ellende voort te laten duren.
Wanneer imhoff werkelijk een zenuw snede ( volgens mij verboden) heeft gehad is dat een grof schandaal.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 14:50

BigOne schreef:
Los van pzb , wanneer eigenaren nu eens zelf verantwoordelijkheid nemen waren deze zaken verleden tijd. Dan had imhoff over de groene weiden gerend bvb. Dat is het nadeel van de huidige tijd, echte paarden mensen zijn er niet zo heel veel meer en mensen met paarden “ dumpen” ze hier . Niet allemaal maar toch, laat ze hemelen ipv de ellende voort te laten duren.
Wanneer imhoff werkelijk een zenuw snede ( volgens mij verboden) heeft gehad is dat een grof schandaal.

Volgens jou verboden? Ik zou dat soort dingen toch echt beweren met bronvermelding!
Ik kan nergens een verbod vinden, dus komt u maar met bewijs van deze uitspraak.

En nee ik zou deze oplossing niet kiezen voor een paard, daarbij zou ik zo'n dier ook nooit weer als rijpaard houden, alles leuk en aardig maar die Imhoff had van mij allang gehemeld mogen worden.

Ben het zeker eens met de uitspraak dat hemelen regelmatig een betere oplossing is dan alles in leven houden en dumpen (bij oa pzb).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 14:52

BigOne schreef:

Dus de dood is de enige manier waarop je als eigenaar je ''verantwoordelijkheid neemt?'' Terwijl een dier misschien nog jaren pijnvrij ergens rond kan grazen?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 14:58

Mars schreef:
BigOne schreef:

Dus de dood is de enige manier waarop je als eigenaar je ''verantwoordelijkheid neemt?'' Terwijl een dier misschien nog jaren pijnvrij ergens rond kan grazen?

Hoeveel verhalen van dieren die als weidemaatjes weg zijn gegaan ivm gebreken, maar toch gereden worden, moeten we hebben? Ik vind 1 verhaal al teveel, moet je nagaan de honderden die rondgaan, ook buiten pzb. Mensen kunnen zelf 7/10 keer de keuze om afscheid te nemen, niet maken dus kiezen ze ervoor het dier bij een ander in de weide te zetten "want dan kan hij nog even genieten." Nee fijn, mag een ander de keuze maken voor hun...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:43

StalNollie schreef:
Je kunt elkaar toch bellen. Telefoon nummer wisselen zie ik geen problemen in. Kunt uiteindelijk nummer blokkeren

Ik ben er over het algemeen ook best gemakkelijk mee, maar in dit geval zou ik het toch niet doen. Er zijn wel degelijk risico's, en je kunt misschien een specifiek nummer blokkeren maar niet als er andere nummers gebruikt worden. Gewoon niet doen.

Mogelijkheden die wel werken:
- afspreken op een centraal punt (een stationsrestauratie ofzo.) Dat geeft vaak ook een goede indruk van iemand. Neem desnoods iemand mee.
- Eerst bij je eigen telefoon instellen dat je anoniem belt, en dan de ander bellen.
- de journalist maakt zich per pb bekend inclusief krant/blad waar diegene voor werkt, daarna zoek je de site van dat blad op, en neemt contact met hun op of zij je contactgegevens kunnen geven van die persoon, en kunnen bevestigen dat er inderdaad zo'n verhaal gemaakt wordt.
(Het is niet genoeg om alleen maar te controleren of er iemand met die naam werkt. Ik kan immers zeggen dat ik Alberto Stegeman en programma's maak voor SBS6, en als je dan bij SBS6 zou controleren zou je inderdaad vinden dat Alberto Stegeman programma's voor hen maakt, maar dat zegt dus nog niks.)

Communicatie kan verder via Bokt, iedereen heeft data dus ook als je bv afspreekt ergens op een station kun je via PB gewoon communiceren wat je anders via Whatsapp zou doen. Is misschien iets minder handig, maar je deelt dan zelf geen onnodige gegevens.

... enne... ja, dat klinkt allemaal vergezocht maar beter iets te voorzichtig dan dat achteraf blijkt dat het toch wel nodig was.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:46

een paard (redelijk) pijnvrij, maar als weidemaatje zelf aanhouden vind ik prima, juich ik zelfs toe, vind dat paarden juist soms te snel worden ingeslapen/geslacht. maar ‘m weggeven/verkopen als weidemaatje, waarvan je weet dat het risico bestaat dat ie doorverkocht wordt, vind ik wel dom idd.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:03

Naast dat er geen corona was begin 2019. Als je dan iemands verhaal post dan controleer je dat toch eerst even.

Gaat het in die blog post over 4 paarden die niet meer de jongste zijn, 34,27,19,19. Als je niet meer voor een oud paard kan zorgen is soms ondanks dat het rot is het best om ze in te slapen. Ik denk niet dat je zulke oudjes aan pzb moet doneren. Mochten de jongste 2 nog gezond zijn en goed te berijden zijn dan zou je ze zelf kunnen verleasen. Zodra je ze doneert aan pzb dan ben je de controle er over kwijt. En dat lijkt me toch minder vooral omdat ze allemaal niet meer jong zijn.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:05

Mars schreef:
BigOne schreef:

Nee hoor, je kan ze ook zelf blijven onderhouden ipv oude paard dumpen en weer een nieuwe te nemen, dat is ook je verantwoordelijkheid nemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:16

Mars schreef:
BigOne schreef:

Zeker niet, wanneer je hem zelf houd en verzorgt , helemaal prima. Ik heb een 11 jarige met zware cushing ingeslapen en een 24 jarige die al 17 jr met pensioen is. Maar niet wegmoffelen bij stichtingen . Zelf controle houden.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:19

E_C schreef:
Rizette schreef:
Hebben er hier meer mensen een privebericht ontvangen van een journalist die een verhaal uit de eerste hand wil schrijven over Paard zoekt Baas? Komt voor mij zo uit de lucht vallen. Zou bij wijze van spreken ook van PZB zelf kunnen zijn. ournalist noemt niet de eigen naam in het eerste bericht dus je hebt geen idee met wie je in gesprek bent en je raad het al, pas lid van Bokt natuurlijk. Heb er maar eens voor gekozen om niet te reageren.

Verder niks met PZB te maken, maar ik heb naar aanleiding van een van mijn topics hier op bokt een redacteur van een TV studio in m'n inbox gehad die mij in een serie op discovery+ wilden hebben. Wel met naam, toenaam en contactgegevens en alles. Deze persoon had ook speciaal een account op bokt aangemaakt om mij te benaderen. Dit gebeurt dus wel, al mag deze journalist zich wel eerst kenbaar maken.

Welk topic was dat?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:25

Zoekgedoe schreef:
Ik zie dat er wat gespeculeerd wordt over ‘een journalist’ die Rizette heeft benaderd. Maar omdat ie zijn naam niet kenbaar maakte dus ‘verdacht’ is. Nou, die journalist ben ik. Ik heb haar een vraag gesteld. Ik heb hier almet een aantal mensen contact gehad, ook telefonisch. Die weten wie ik ben. Rizette had gewoon ook wat meer kunnen vragen :-) Ik heb er niet per se belang bij dat hier ruim rond zingt wie ik ben en waar ik voor werk. Ik wil geen slapende honden wakker maken…

Voor een journalist maak je verrassend veel taalfouten. Diploma van de bingo? Het is mij wel duidelijk, ik waarschuw iedereen hier om niet met jou in zee te gaan.