sneeuwpop schreef:Alane heeft er ook op gereageerd en kan me daarin goed vinden.
Zoals dat het uithongeren in de winters toen ookal gaande was.
Dat het handelen wat iedereen doet soms meer zegt dan woorden en in dit geval hoe hij na het schieten van het "veulen" handelt.
Zoiets wanneer iemand sorry moet zeggen en zijn ogen wegdraait. De manier waarop zegt meer dan 1000 woorden.
Hij vond het niet de moeite waard om even te bukken om te controleren of dit dier daadwerkelijk dood was.
Controleerde hij het met zijn schoen, alleen omdat de camera erbij was en hij normaal helemaal niet controleert?
Die vragen komen in mij op wanneer ik iemand zo zie handelen. Ik hoop maar dat hij het hele controleren niet teveel moeite vond en dat gewoon over slaat bij al die andere dieren die hij heeft geschoten en niet in 1x dood waren.
En ik heb geen moeite met doodschieten wanneer dat goed gebeurd en ervoor zorgt dat er geen hongerwinters meer komen voor de overige dieren.
Het draait bij mij wel om de manier waarop.
Wanneer ze zeker te weten dood zijn....prima, "dat" heeft geen gevoelens meer..
Ik vroeg:
Citaat:
En stel dat hij nog leefde? Denk je dat hij dan veel meegekregen had van dat aantikken met die voet, terwijl er net een kogel door z'n hersens is gegaan? En dat dat enorm veel impact heeft gehad op z'n overlijden ofzo?
En waarom neem je trouwens aan dat diezelfde boswachter toekijkt hoe dieren wegteren? Het filmpje is 7 jaar geleden. Ik zie er geen wegterende dieren op.
Daar geef je nu weer geen antwoord op.
Maar je trekt op basis van dat ene gebeurtenis van 7 jaar geleden intussen wel allerlei conclusies over hoe deze boswachter toen dacht, over hoe dezelfde man nu over de actuele situatie denkt en hoe boswachters in het algemeen denken en zijn. En je veroordeelt het vervolgens nog ook.
Je neemt één (in mijn ogen) futiele gebeurtenis en gooit vervolgens alles op één hoop. En als je daar kritische vragen over krijgt herhaal je dat steeds weer en ga je niet op die vragen in. Jammer.