Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:34

tja, die wijze les is wel redelijk duidelijk geworden nu...
Laatst bijgewerkt door zodiacje op 24-05-10 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:34

ellieellende schreef:
PineApple schreef:
Roelie, ik vind het heel knap dat je hier aan mee gewerkt hebt.
Wij zitten in het hktopic wat is ontstaan vanwege Champie en haar tweeling...ik geloof dat we ons allemaal nogal bedonderd voelden toen we merken dat het Marialva was...

Nu dit toch ter sprake komt wil ik wel een verwijtende blik werpen naar enkele aanhangers toentertijd die toen heel bokt gingen afspeuren naar kritieke opmerkingen nav dit topic. Ze kwamen ons huiskamer topic binnenvallen met bedreigingen etc naar behoorlijk onschuldige mensen. Wees in de toekomst gewaarschuwd als je voor iemand op wil komen waarvan je alleen een boktprofiel kent en geen gezicht erachter.

daar ben ik het helemaal mee eens

lillytjuh

Re: Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:42

Zo zijn er meer mensen die de waarheid over C hebben proberen te geven op diverse fora en keer op keer een ban hebben gehad en vele boze mails en pm's van haar aanhangers.
Ik verwacht niet dat ze naar het buitenland gaat, dat is teveel werk voor haar en ze heeft ook nog een man en een kind die ze hier in meegetrokken heeft. Ze begint gewoon onder een andere naam een kilometer of 20 verderop opnieuw. Zo doet ze het al jaren en al die jaren is het goed gegaan. Ik hoop echt dat ze nu eens echt aangepakt gaat worden.

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:44

lillytjuh schreef:
Zo zijn er meer mensen die de waarheid over C hebben proberen te geven op diverse fora en keer op keer een ban hebben gehad en vele boze mails en pm's van haar aanhangers.
Ik verwacht niet dat ze naar het buitenland gaat, dat is teveel werk voor haar en ze heeft ook nog een man en een kind die ze hier in meegetrokken heeft. Ze begint gewoon onder een andere naam een kilometer of 20 verderop opnieuw. Zo doet ze het al jaren en al die jaren is het goed gegaan. Ik hoop echt dat ze nu eens echt aangepakt gaat worden.

En de hardnekkigste heb ik er hier nog niet over gehoord of gezien....

Yvette10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:45

Lieve paardenmensen, ik wil haar niet goedpraten maar zelf heb je ook een onderzoeksplicht.
Neem altijd een deskundige mee en laat het paard voor de aankoop zelf keuren door een onafhankelijke dierenarts dus zeker niet die van de verkoopster.Zo kan je veel ellende bespaard blijven.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:47

Vind het ook best jammer dat geen enkele moderator iets heeft laten horen.

edit: toendertijd dat ze al aan het liegen was namen heel veel aanhangers het voor haar op, en modjes deelden OW's uit bij de vleet, en nu hoor je niets meer.
Snap dat het voor hun ook wel lullig is als je haar wel geloofde toendertijd, maar durf dan ook de ballen te hebben om er nu ook iets over te zeggen.
Laatst bijgewerkt door D_Travis op 24-05-10 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:48

zoals hier vele malen te lezen is zijn de paarden gekeurd door een onafhankelijke dierenarts dus tja...........

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:49

Yvette10 schreef:
Lieve paardenmensen, ik wil haar niet goedpraten maar zelf heb je ook een onderzoeksplicht.
Neem altijd een deskundige mee en laat het paard voor de aankoop zelf keuren door een onafhankelijke dierenarts dus zeker niet die van de verkoopster.Zo kan je veel ellende bespaard blijven.

Bedankt voor de tip, heb ik nog niet eerder gelezen hier :+
Snap dat je het goed bedoeld hoor, maar dit is hier meerdere malen pagina's lang aangehaald.
Ik denk overigens dat alles wel gezegd is en er weinig nieuws toe te voegen is.
Laten we hopen dat dit voorbeeld van wanpraktijken (die helaas veelvuldig voorkomen) mensen allerter maakt en dat iig deze dame voor eens en altijd gestopt wordt!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:51

mee eens ellen!!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:56

Ik heb dat topic van toen nog even doorgelezen. En idd sommigen namen het hard voor haar op...maar ze werd door velen toen ook geloofd (ja, ik geloofde haar ook...leefde met haar mee over die tweeling, heb me verder niet bemoeit met de rest.)
Ik hoop iig ook dat ze gestopt wordt. Weet iemand toevallig of er ook aangifte tegen haar is gedaan? Heb ik daar overheen gelezen?

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:57

Ik kijk het nu weer terug, maar je zal die advocaat maar zijn hahaha: 'uhhh uhhh uhhhh zoals ik al eerder heb gezegt ik ben geen paardenkenner....'

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:04

Charmaiineee schreef:
Ik kijk het nu weer terug, maar je zal die advocaat maar zijn hahaha: 'uhhh uhhh uhhhh zoals ik al eerder heb gezegt ik ben geen paardenkenner....'

dat sta je niet voor l....l maar voor AAP !!!! }:0 _O- :=
zou niet wiillen ruilen ze zal wel veel geld betalen :D

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:05

zodiacje schreef:
tja, die wijze les is wel redelijk duidelijk geworden nu...

Geloof vooral niet in wat geschreven wordt of gezegd wordt, kijk de mens aan en ga dan af op je gevoel, zelfs dan mag je nog heel kritisch zijn hoor..

Doe je dat niet, sta je misschien eerdaags ook een keer voor de rechter en mag je een verhaal aanhoren waar de rechters en je advoaat onpasselijk van worden en het er ook nog geruime tijd later nog over hebben.

Zeker zal het als voorbeeld dienen naar andere goedbedoelende mensen die zwaar benadeeld kunnen worden, ergens is het dus wel goed maar diegene die jou dan benadeeld hebben gaan door en kom je overal, zeker weten weer tegen op internet.

Ggelukkig dat een programma als undervover daar aandacht aan besteed al ben ik bang dat voor de foute personen onder ons het te weinig zal doen...

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:19

pffff jaaaaaa ik heb wel alle 50 blz. gelezen die ik achterliep!!!!!!

Wat zijn er toch *** mensen om de eigenaars van Lucky zo aan te vallen. Ja mijn dochter is ook een supertalent!!!! Het is toch mijn dochter? Heeft iemand haar dochter ooit zien rijden behalve Roelie waar zij les van krijgt. Oordeel dan niet!

En hoevaak het wel niet langs komt over keuren......

Ik hoop echt dat dit soort handelaren (of particulieren) aangepakt gaan worden.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 00:57

nicole3939 schreef:
pffff jaaaaaa ik heb wel alle 50 blz. gelezen die ik achterliep!!!!!!

Wat zijn er toch *** mensen om de eigenaars van Lucky zo aan te vallen. Ja mijn dochter is ook een supertalent!!!! Het is toch mijn dochter? Heeft iemand haar dochter ooit zien rijden behalve Roelie waar zij les van krijgt. Oordeel dan niet!

En hoevaak het wel niet langs komt over keuren......

Ik hoop echt dat dit soort handelaren (of particulieren) aangepakt gaan worden.

Juist, een ieder mag en moet geloven in eigen kinderen, of je er nu kaas van hebt gegeten of niet.

Diegene die les geven moet men op kunnen vetrouwen en diegenen moeten richting de ouders spreken, doet men dat niet dat is openheid en transparantie zoek. Waar moet mens als ouders of wat dan ook houvast vinden?

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 01:03

Nou, die *&^$% heeft mij ooit een pony verkocht, bleek na aankoop gewoon 4 maanden drachtig te zijn...!!!

Je kon haar benen niet aanraken, dan vloog ze de lucht in, en op stal klom ze eruit!
Duizenden euro's gekost aan dierenarts, de merrie door Monty Roberts laten behandelen, en tot overmaat van ramp......

Ga ik mensen waarschuwen voor dat mens, loopt ze me te bedreigen en te doen, dat ik me pony weleens "per ongeluk" met doorgesneden keel zou kunnen vinden in me wei!! En maar bellen op de thuistelefoon....

GELUKKIG heeft ze ons nooit gevonden, maar ze wou wel me veulen hebben als die geboren zou worden... JA, DAAAGGGG

Mafketel, ze is echt ziek in der hoofd, en ze weet het zelf ook!

Roelie, ken je Patou nog?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:21

Hoe is het nu met uw pony en haar "veulen"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:27

ellieellende schreef:
PineApple schreef:
Roelie, ik vind het heel knap dat je hier aan mee gewerkt hebt.
Wij zitten in het hktopic wat is ontstaan vanwege Champie en haar tweeling...ik geloof dat we ons allemaal nogal bedonderd voelden toen we merken dat het Marialva was...

Nu dit toch ter sprake komt wil ik wel een verwijtende blik werpen naar enkele aanhangers toentertijd die toen heel bokt gingen afspeuren naar kritieke opmerkingen nav dit topic. Ze kwamen ons huiskamer topic binnenvallen met bedreigingen etc naar behoorlijk onschuldige mensen. Wees in de toekomst gewaarschuwd als je voor iemand op wil komen waarvan je alleen een boktprofiel kent en geen gezicht erachter.

Precies! Het gebeurt vaak genoeg dat de meute achter een of andere user aanhobbelt zonder dat men weet wat voor persoon en praktijken er achter die username schuil gaan. Internet is en blijft maar internet.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:40

Wat ze trouwens ook deed, was andere lusitano-dekhengsten zwartmaken.
Zo had ze bijvoorbeeld 2 jaar geleden ofzo een merrieveulen van de prachtige grullo dekhengst Quiosque. (Die eigendom is van een andere wel betrouwbare fokker.)
Daar liep ze eerst op bokt mooi weer mee te maken maar uiteindelijk verdween dat veulen via de achterpoort.
Het diertje (van toen amper een jaar oud) zou 'kwaadaardig' geweest zijn.
En dat volgens haar o zo slechte karakter was de schuld van de vader van dit veulen.
Dat vertelde ze tegen iedereen die het wilde horen en niet wilde horen.

Omdat ze haar merrieveulen zo openlijk vertoonde op haar site, waren er veel mensen die haar contacteerden om ervaringen uit te wisselen ivm de vader van dit veulen. Dat waren dus mensen die geïnteresseerd waren in deze hengst als vaderdier.

Maar toevallig hadden wij het afgelopen jaar zelf ook een merrie drachtig van deze hengst. (En we hebben nu een prachtig hengstveulen. :D ) Dit was via de zoekfunctie wel terug te vinden op bokt. Waardoor het wel eens voorkwam dat ik via bokt pm's kreeg van mensen die haar verhalen wel eens wilden toetsen aan een derde partij.
Daaruit werd voor mij duidelijk dat ze heel erg haar best deed om te liegen ivm oa de dekvoorwaarden van betreffende hengst.
Hij zou veel duurder zijn dat hij daadwerkelijk is, de eigenaresse zou een onmogelijk mens zijn, de hengst een draak en zij had (ocharme) zovéél spijt dat ze ooit met die hengst gedekt had.
De verhaaltjes die ze ophing waren te zot voor woorden. En altijd kwam het erop neer dat haar hengst een veel betere hengstenkeuze was.
Ik weet niet hoeveel mensen ze op die manier heeft weten te strikken, maar naar wat ik vermoed heeft ze eigenaresse van de betreffende hengst wel schade berokkend.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:17

Nou ik zat voor de buis hoor zondag!!!
Echt erg hoe zo iemand dat kan doen...
Maar wat ik me nou afvraag, is er dan niemand die het paard heeft laten keuren toen ze het bij haar wilden kopen?
En is er dan ook niemand die even op het idee kwam om een proefrondje op dat paard te rijden??

Het valt niet goed te praten wat die vrouw die arme paarden en mesnsen heeft aangedaan.
Maar ik vind dat deze mensen zelf ook wel fout zitten...

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:22

Toutiemeis schreef:
Nou, die *&^$% heeft mij ooit een pony verkocht, bleek na aankoop gewoon 4 maanden drachtig te zijn...!!!

Je kon haar benen niet aanraken, dan vloog ze de lucht in, en op stal klom ze eruit!
Duizenden euro's gekost aan dierenarts, de merrie door Monty Roberts laten behandelen, en tot overmaat van ramp......

Ga ik mensen waarschuwen voor dat mens, loopt ze me te bedreigen en te doen, dat ik me pony weleens "per ongeluk" met doorgesneden keel zou kunnen vinden in me wei!! En maar bellen op de thuistelefoon....

GELUKKIG heeft ze ons nooit gevonden, maar ze wou wel me veulen hebben als die geboren zou worden... JA, DAAAGGGG

Jeetje wat verschrikkelijk! Ze is inderdaad niet goed wijs, ik hoop dat genoeg mensen hebben gekeken en dit nu dus weten... Het is toch ongelooflijk dat er nog zulke mensen rondlopen. :n Hoe gaat het nu met de pony en het veulen?

Wat gaat dit topic snel trouwens, eerst maar eens bijlezen :Y)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:37

Ben het nog aan het terug kijken..

Maar echt wat een kutwijf... Tsja sorry hoor maar echt wat ze zegt :n. Vind ik echt niet normaal!

En heb echt diep respect voor Roelie! :j

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:38

Toutiemeis schreef:

Misschien kun je NEWNAILS een pb sturen...
Via de website van undercover roepen ze ook gedupeerden op...
Succes!!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:03

roelie85 schreef:
wat een complete onzin! ze zou die merrie voor mij gekocht hebben zodat ik er wedstrijd mee kon gaan rijden, dat ongeluk was met 1 van haar eigen paarden en dat ongeluk heeft niet voor de roet gezorgd hoor!

Dat klopt helemaal Roelie want ze heeft Bijou bij mij gekocht met het verhaal dat ze die aan jou wilde schenken omdat jij haar leven gered zou hebben.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:07

Erg triest allemaal zowel de de eigenaren die dachten een fijn rijpaardje te hebben gekocht als voor de paaren zelf.
Ergens las ik dat er paarden bij waren die wel gekeurd zijn voor de verkoop, vreemd dat er door de betreffende da geen opmerkingen waren over deze paarden en blijkbaar goegekeurd. (of ik lees/begrijp het verkeerd).

Heb de uitzendigen gezien en vooral de laatste vond ik bijzonder, met name de ontkenning van de 'handelaar'....misschien in haar ogen de meest handige oplossing om gewoon te blijven ontkennen(?).
Iedereen op bokt weet dat dit maar een topje van de ijberg is en dat er veel meer van dit soort figuren rondlopen, des ondanks toch goed dat Undercover Ned. er aandacht aan besteed.

Sterkte voor de mensen die gedupeerd zijn door deze dame..