Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:39

Hebben er hier meer mensen een privebericht ontvangen van een journalist die een verhaal uit de eerste hand wil schrijven over Paard zoekt Baas? Komt voor mij zo uit de lucht vallen. Zou bij wijze van spreken ook van PZB zelf kunnen zijn. ournalist noemt niet de eigen naam in het eerste bericht dus je hebt geen idee met wie je in gesprek bent en je raad het al, pas lid van Bokt natuurlijk. Heb er maar eens voor gekozen om niet te reageren.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:54

Laat die zich maar kenbaar maken inderdaad.

Cayenne, als dat shettie al lang flink beroerd loopt, dan is dat geen eerlijke mascotte en geldt voor dat dier: Paard zoekt pijnvrij / paardeerlijk leven".

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:09

Dat is raar. Een journalist die een onafhankelijk en objectief stuk wil schrijven kan gewoon zijn naam noemen en ook vertellen waarvoor die gaat schrijven.

Ze lezen mee en balen vreselijk dat de negatieve plek zich verspreid en mensen bewuster worden, vooral omdat mensen nu meer gaan nadenken waar ze geld aan willen besteden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:18

Rizette schreef:
Hebben er hier meer mensen een privebericht ontvangen van een journalist die een verhaal uit de eerste hand wil schrijven over Paard zoekt Baas? Komt voor mij zo uit de lucht vallen. Zou bij wijze van spreken ook van PZB zelf kunnen zijn. ournalist noemt niet de eigen naam in het eerste bericht dus je hebt geen idee met wie je in gesprek bent en je raad het al, pas lid van Bokt natuurlijk. Heb er maar eens voor gekozen om niet te reageren.

Toevallig ook zeker net een nieuw account voor aangemaakt?
Allemaal wel weer erg toevallig iedere keer

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:20

Rizette schreef:

Verder niks met PZB te maken, maar ik heb naar aanleiding van een van mijn topics hier op bokt een redacteur van een TV studio in m'n inbox gehad die mij in een serie op discovery+ wilden hebben. Wel met naam, toenaam en contactgegevens en alles. Deze persoon had ook speciaal een account op bokt aangemaakt om mij te benaderen. Dit gebeurt dus wel, al mag deze journalist zich wel eerst kenbaar maken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:23

Een echte journalist zou ook eerst een nieuw account aan moeten maken voor hij/zij kan pb-en hier? Zou zeker achterdochtig zijn en om meer info vragen van de journalist en waar ze voor schrijven voor je reageert, maar ook niet meteen dit afserveren. Als er in een kwaliteitskrant wat waarheden gedeeld kunnen worden over pzb dan zal er hopelijk meer controle komen, zowel op wat ze precies doen met paarden met bemerkingen als op de financiele zaken.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:32

E_C schreef:
Rizette schreef:

Verder niks met PZB te maken, maar ik heb naar aanleiding van een van mijn topics hier op bokt een redacteur van een TV studio in m'n inbox gehad die mij in een serie op discovery+ wilden hebben. Wel met naam, toenaam en contactgegevens en alles. Deze persoon had ook speciaal een account op bokt aangemaakt om mij te benaderen. Dit gebeurt dus wel, al mag deze journalist zich wel eerst kenbaar maken.

Volledig offtopic, maar wat voor bijzonders doe je dan? En heb je het gedaan? :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:34

haha ik was ook wel nieuwsgierig :P

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:44

Ik ben bang dat dit een anti-climax antwoord gaat worden :o Ik doe niets bijzonders. Mijn partner is transgender waar ik destijds een topic op bokt over heb aangemaakt. De serie in kwestie heet 'sex tape' waar volgens de redacteur in kwestie 'stellen hun intieme hoogte- en dieptepunten met elkaar delen'. Uiteraard niet gedaan :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:33

E_C schreef:
Ik ben bang dat dit een anti-climax antwoord gaat worden :o Ik doe niets bijzonders. Mijn partner is transgender waar ik destijds een topic op bokt over heb aangemaakt. De serie in kwestie heet 'sex tape' waar volgens de redacteur in kwestie 'stellen hun intieme hoogte- en dieptepunten met elkaar delen'. Uiteraard niet gedaan :')

Flauw dat je daar niet aan meerwerkt :+

Volgens mij kan je op Bokt alleen PB's sturen met een account. Dus dat zou het wel kunnen verklaren, maar goed, beetje journalist die zichzelf serieus neemt komt met naam en toenaam en zal ook via een andere weg gaan communiceren, waarmee je de identiteit kan verifieren lijkt mij.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:43

Of je plaatst hier open een oproepje dat je contact zoekt en vraagt of mensen je een pb willen sturen. Klakkeloos en willekeurig mensen een pb sturen, is geen journalistiek onderzoeks werk.

Wel grappig dat ze hier toch bang zijn en op fb doorgaan met de onschuld spelen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 16:26

Ik ben d´r altijd terughoudend mee, maar misschien omdat ik zelf ooit eens gebeld ben door Hart van Nederland.
Dit was indertijd nav een overleden bokker en een lopende rechtszaak. Via internet waren ze erachter gekomen dat wij contact hadden en hun wilde van mij gegevens hebben. Welke ik ze niet gegeven hebt, maar juist heel boos geworden. Laat de nabestaande met rust stelletje ramptoeristen. Later bleek dat er meer gebeld waren waaronder zelfs de kroeg in hun dorp.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:38

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:43

Vasco komt net ook weer voorbij op fb. Een leuke 2 jarige, waarom is die nog niet geadopteerd? Wat is er mis mee vraag ik me gelijk af

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:52

Siersma schreef:
Vasco komt net ook weer voorbij op fb. Een leuke 2 jarige, waarom is die nog niet geadopteerd? Wat is er mis mee vraag ik me gelijk af

Ik vraag me dan eerder af waarom je zo'n jong ding, met nog een hele toekomst voor zich, naar een opvang doet ipv verkopen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:44

Heeft geen goed huis gehad staat erbij

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:05

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:06

Daar heb ik al mensen op zien reageren dat ze al meerdere malen hebben gestuurd/geappt voor Vasco, de berichten worden gelezen maar ze geen reactie krijgen/afspraak krijgen.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:10

Ik zou nooit een 2 jarige willen kopen van hun, het wordt nooit je eigendom. Heb je er straks 10 jaar voor betaald en dan moet ie om een of andere reden terug. Dat veulen voor 4000 idem dito, je bent toch echt gek als je daarmee akkoord gaat?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 19:22

Tja, ik zou het ook zeker niet doen! Als het dan jouw eigendom zou worden, is het nog eens te overwegen. Voor hetzelfde geld dat je het beessie net zadelmak hebt en ze hem weer op komen halen. Dan kunnen ze hem weer door"adopteren" als zijnde rijpaard en er 6000 voor vragen

Zoekgedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:24

Ik zie dat er wat gespeculeerd wordt over ‘een journalist’ die Rizette heeft benaderd. Maar omdat ie zijn naam niet kenbaar maakte dus ‘verdacht’ is. Nou, die journalist ben ik. Ik heb haar een vraag gesteld. Ik heb hier almet een aantal mensen contact gehad, ook telefonisch. Die weten wie ik ben. Rizette had gewoon ook wat meer kunnen vragen :-) Ik heb er niet per se belang bij dat hier ruim rond zingt wie ik ben en waar ik voor werk. Ik wil geen slapende honden wakker maken…

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:27

Zoekgedoe schreef:
Ik zie dat er wat gespeculeerd wordt over ‘een journalist’ die Rizette heeft benaderd. Maar omdat ie zijn naam niet kenbaar maakte dus ‘verdacht’ is. Nou, die journalist ben ik. Ik heb haar een vraag gesteld. Ik heb hier almet een aantal mensen contact gehad, ook telefonisch. Die weten wie ik ben. Rizette had gewoon ook wat meer kunnen vragen :-) Ik heb er niet per se belang bij dat hier ruim rond zingt wie ik ben en waar ik voor werk. Ik wil geen slapende honden wakker maken…

Ik snap jouw redenatie maar de argwaan is groot omdat iedereen weet dat pzb mee leest.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:38

Zoekgedoe schreef:

Zo doorzichtig. Hou toch op.. :roll:

Zoekgedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:39

„Ik snap jouw redenatie maar de argwaan is groot omdat iedereen weet dat pzb mee leest.”

En dat is dus precies de reden dat ik zelf ook terughouden ben. Ik stelde een vraag. Het antwoord kan 2 kanten op. 1. Je wil meewerken en ik geef je mijn naam en telefoonnummer. 2. Je wil het niet, en dan hoef je niet te weten wie ik ben.

Maar ik snap de argwaan…

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:49

Moderatoropmerking:
Quote van eerder verwijderd bericht weggehaald

Ja, maar dat is dreigen. Wat kunnen ze nou werkelijk als je vooral kritisch bent. Maar als ze zoveel tijd en geld hebben voor rechtzaken, gaat het wel ten koste van de paarden in mijn ogen. Net zoals het vele sm werk wat ze bezig houdt.

Paardenfann4 schreef:
Ik zou nooit een 2 jarige willen kopen van hun, het wordt nooit je eigendom. Heb je er straks 10 jaar voor betaald en dan moet ie om een of andere reden terug. Dat veulen voor 4000 idem dito, je bent toch echt gek als je daarmee akkoord gaat?

Maar daar valt over te discussiëren of het wel of niet jouw eigendom wordt, want adopteren van dieren bestaat gewoon niet.

Zoekgedoe schreef:

Ben je net begonnen met de opleiding journalistiek? Je schrijfwijze ook je 2e reactie is niet zo professioneel.
En hoezo moet iemand die jij benadert jou meer vragen? Hahahaha, echt lachwekkend dit hoor.

Als je iemand wil interviewen stel je je netjes voor en vertel je wat je wilt, voor wie etc. Niemand gaat zomaar iemand online info geven, echt niet. En geen enkele professionele journalist zou op deze manier onderzoek doen en contacten leggen.

Maar wel erg leuk geprobeerd.