Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarliesV schreef:Moderatoropmerking:Bericht verwijderd door auteursrecht
Als dit waar is, dan is het toch jereinse oplichting. Weidemaatje betaal je voor, en vervolgens herplaatsen als rijpaard. Hoppa, dubbel vangen.
FennyPower schreef:Mhh leuk dier die mcdonalds. Maar 29 jaar...
Ik dacht dat pZb oudere paarden ging opvangen ergens. Een soort rusthuis?
Waarom dan nog herplaatsen voor adoptie ?,
Daphne__ schreef:FennyPower schreef:Mhh leuk dier die mcdonalds. Maar 29 jaar...
Ik dacht dat pZb oudere paarden ging opvangen ergens. Een soort rusthuis?
Waarom dan nog herplaatsen voor adoptie ?,
Omdat er voor dat rusthuis betaald moet worden door een eigenaar.. En de eigenaar van MC had geen geld meer voor haar over en PZB ook niet, geld moet rollen
Balou_k schreef:Daphne__ schreef:
Omdat er voor dat rusthuis betaald moet worden door een eigenaar.. En de eigenaar van MC had geen geld meer voor haar over en PZB ook niet, geld moet rollen
Dit vind ik wel overtrokken, geen geld meer over hebben of geen geld ergens voor over hebben zijn verschillende zaken.
Ik kan me voorstellen dat mensen (zeker in de huidige tijd) geen geld overhouden voor een dure pensioenstal.
Of mijn oude dier dan zou afstaan aan PZB, nee, maar ik denk dat mensen die dat wel doen dat in ieder geval doen met de beste intenties.
Daphne__ schreef:Als het waar is wat PZB zegt, dan is ze door verwaarlozing bij PZB gekomen. Dan heb je gewoon lak aan je dier, of dat nou komt omdat je het geld niet hebt, of er het er niet voor over hebt..
En PZB heeft alleen pensioenplek voor mensen die er voor willen betalen. Dus dit paard komt daar niet, want niemand wil er voor betalen.
Babootje schreef:superpony schreef:Misschien zegt dat meer over de vorige eigenaar. Ik verbaas me nergens meer over en neem ook niks meer zomaar aan, van wie dan ook.
Feit is dat de vorige eigenaar er niet zelf voor wilde of kon zorgen en er vanaf is.
Het moet om de pony gaan. Laat die maar nakijken dan, als mensen zomaar wat roepen en de makkelijkste weg kiezen. Op het filmpje bij PZB loopt het beestje niet slecht en ziet er ook niet slecht uit. Maar als je wil dat het goed terecht komt, moet je wel uitkijken.Moderatoropmerking:Oorspronkelijk bericht verwijderd
pmarena schreef:Maar de naam "Paard zoekt baas" geeft eigenlijk al aan dat het geen opvang is. En bovendien zit je snel vol als je al het weidemaatjes spul zelf houdt. Dan ben je ook klaar. Dus herplaatsen is an sich geen slecht idee want op dat punt kom je toch ook wel als je opvang vol zit.
MarliesV schreef:Yes, de pensioenplek is gewoon verdienmodel, verhuur van stalling zeg maar. Die is niet bedoelt voor dieren die ze nog weer kunnen herplaatsen.
Want waarom zouden ze niet herplaatsen? Omdat het etischer is om zo'n oud dier niet meer te verkassen, denk niet dat ze zich daar iets van aantrekken, ethiek.
MarliesV schreef:Yes, de pensioenplek is gewoon verdienmodel, verhuur van stalling zeg maar. Die is niet bedoelt voor dieren die ze nog weer kunnen herplaatsen.
Want waarom zouden ze niet herplaatsen? Omdat het etischer is om zo'n oud dier niet meer te verkassen, denk niet dat ze zich daar iets van aantrekken, ethiek.