Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:06

Misschien zegt dat meer over de vorige eigenaar. Ik verbaas me nergens meer over en neem ook niks meer zomaar aan, van wie dan ook.
Feit is dat de vorige eigenaar er niet zelf voor wilde of kon zorgen en er vanaf is.

Het moet om de pony gaan. Laat die maar nakijken dan, als mensen zomaar wat roepen en de makkelijkste weg kiezen. Op het filmpje bij PZB loopt het beestje niet slecht en ziet er ook niet slecht uit. Maar als je wil dat het goed terecht komt, moet je wel uitkijken.

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:48

MarliesV schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht

Als dit waar is, dan is het toch jereinse oplichting. Weidemaatje betaal je voor, en vervolgens herplaatsen als rijpaard. Hoppa, dubbel vangen.

Bemieuwd hoelang dit erop blijft staan haha
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:49

Mhh leuk dier die mcdonalds. Maar 29 jaar...
Ik dacht dat pZb oudere paarden ging opvangen ergens. Een soort rusthuis?
Waarom dan nog herplaatsen voor adoptie ?,

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:10

FennyPower schreef:

Omdat er voor dat rusthuis betaald moet worden door een eigenaar.. En de eigenaar van MC had geen geld meer voor haar over en PZB ook niet, geld moet rollen :$

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:31

Daphne__ schreef:
FennyPower schreef:

Omdat er voor dat rusthuis betaald moet worden door een eigenaar.. En de eigenaar van MC had geen geld meer voor haar over en PZB ook niet, geld moet rollen :$

Dit vind ik wel overtrokken, geen geld meer over hebben of geen geld ergens voor over hebben zijn verschillende zaken.
Ik kan me voorstellen dat mensen (zeker in de huidige tijd) geen geld overhouden voor een dure pensioenstal.

Of mijn oude dier dan zou afstaan aan PZB, nee, maar ik denk dat mensen die dat wel doen dat in ieder geval doen met de beste intenties.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:31

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door xingridx op 23-02-23 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:36

Laatst stond pzb ook op de opgelicht in de paardenwereld fb, maar zelfs daar zijn de reacties uitgezet.. iemand een idee waarom?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:37

Balou_k schreef:
Daphne__ schreef:

Dit vind ik wel overtrokken, geen geld meer over hebben of geen geld ergens voor over hebben zijn verschillende zaken.
Ik kan me voorstellen dat mensen (zeker in de huidige tijd) geen geld overhouden voor een dure pensioenstal.

Of mijn oude dier dan zou afstaan aan PZB, nee, maar ik denk dat mensen die dat wel doen dat in ieder geval doen met de beste intenties.

Als het waar is wat PZB zegt, dan is ze door verwaarlozing bij PZB gekomen. Dan heb je gewoon lak aan je dier, of dat nou komt omdat je het geld niet hebt, of er het er niet voor over hebt..

En PZB heeft alleen pensioenplek voor mensen die er voor willen betalen. Dus dit paard komt daar niet, want niemand wil er voor betalen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:50

Daphne__ schreef:
Als het waar is wat PZB zegt, dan is ze door verwaarlozing bij PZB gekomen. Dan heb je gewoon lak aan je dier, of dat nou komt omdat je het geld niet hebt, of er het er niet voor over hebt..

En PZB heeft alleen pensioenplek voor mensen die er voor willen betalen. Dus dit paard komt daar niet, want niemand wil er voor betalen.

Moet zeggen dat ik dit specifieke dier nog niet bekeken heb op de facebook. Ik ging er van uit dat deze 'gewoon' was afgestaan. Als een dier is verwaarloosd geef je inderdaad vrij weinig om je dier. :(

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 19:51

Dan nog snap ik niet dat ze die Mc niet houden, dat dier is bijna 30 jaar. Zoek dan donateurs voor dat dier, dat lukt ze prima zou je denken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:54

Ladygiroc schreef:
Laatst stond pzb ook op de opgelicht in de paardenwereld fb, maar zelfs daar zijn de reacties uitgezet.. iemand een idee waarom?

Ook al verwijderd

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:58

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:03

Zou het ja?

Bizar toch dat een stichting zo overal een vinger in kan steken om slechte verhalen te weren..

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 00:06

Ze hebben nu ook een disclaimer bij alle paarden gezet:

Indien een paard bemerkingen heeft, verzoeken wij jullie je eerst goed in te lezen. De hierboven geplaatste info hebben wij van een eigenaar (indien bekend), of uit eigen onderzoek. In samenspraak met de oude eigenaar is er een medische ingreep geweest. Daarom adviseren wij altijd keuring uit te laten voeren bij een dierenarts.

Imhoff willen ze nu 1500 voor. Stond die eerst niet voor 4k ter "adoptie"?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 02:32

Babootje schreef:
superpony schreef:
Misschien zegt dat meer over de vorige eigenaar. Ik verbaas me nergens meer over en neem ook niks meer zomaar aan, van wie dan ook.
Feit is dat de vorige eigenaar er niet zelf voor wilde of kon zorgen en er vanaf is.

Het moet om de pony gaan. Laat die maar nakijken dan, als mensen zomaar wat roepen en de makkelijkste weg kiezen. Op het filmpje bij PZB loopt het beestje niet slecht en ziet er ook niet slecht uit. Maar als je wil dat het goed terecht komt, moet je wel uitkijken.

Moderatoropmerking:
Oorspronkelijk bericht verwijderd

Ja, maar dat is wat imo mis gaat daar.

Paarden opvangen is prima. Vertel hun verhaal en vraag donaties. Laat ze mooi en waardig oud worden of slaap ze uiteindelijk in.

Voor andere paarden die nog wel rijdbaar zijn, kan je een nieuw baasje zoeken. Mits dat ook is afgesproken met degene die het dier heeft afgestaan.

Dan ben je imo een goede opvang.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 13-03-25 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 03:27

Maar de naam "Paard zoekt baas" geeft eigenlijk al aan dat het geen opvang is. En bovendien zit je snel vol als je al het weidemaatjes spul zelf houdt. Dan ben je ook klaar. Dus herplaatsen is an sich geen slecht idee want op dat punt kom je toch ook wel als je opvang vol zit.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 07:56

pmarena schreef:
Maar de naam "Paard zoekt baas" geeft eigenlijk al aan dat het geen opvang is. En bovendien zit je snel vol als je al het weidemaatjes spul zelf houdt. Dan ben je ook klaar. Dus herplaatsen is an sich geen slecht idee want op dat punt kom je toch ook wel als je opvang vol zit.

Daar is ook niets mis mee mits je het eerlijke verhaal erbij verteld en geen fantasieprijzen vraagt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 08:42

Eerlijke verhaal vooral :j Die prijzen moeten ze zelf weten vind ik. Als ze genoeg mensen kunnen vinden die dat geld neer willen leggen, en ze dat geld dan vervolgens gebruiken voor het (tijdelijk) opvangen van paarden dan is dat ook prima, lijkt mij.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 09:44

Ze hadden toch juist een pensioenplek gemaakt? Waarom kan zo'n oud dier daar niet blijven? Daar moet je toch niet mee gaan leuren op 29 jarige leeftijd. Ik snap ook niet waarom die dan niet dmv donaties oid daar gewoon kan blijven.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:17

Dacht dat die pensioenplek voor betalende klanten was bedoeld.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:47

Yes, de pensioenplek is gewoon verdienmodel, verhuur van stalling zeg maar. Die is niet bedoelt voor dieren die ze nog weer kunnen herplaatsen.

Want waarom zouden ze niet herplaatsen? Omdat het etischer is om zo'n oud dier niet meer te verkassen, denk niet dat ze zich daar iets van aantrekken, ethiek.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:47

Pensioenplekken zijn idd voor betalende klanten.
Ze bieden 2 soorten stallingspakketten aan. Prijzen vanaf € 300 (24/7 buiten in dat geval)

Dat hebben ze liever vol staan met betalende klanten dan dat ze deze kosten zelf gaan dragen (al dan niet betaald van donaties). Het geld van de donaties spenderen ze liever elders aan

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:59

MarliesV schreef:
Yes, de pensioenplek is gewoon verdienmodel, verhuur van stalling zeg maar. Die is niet bedoelt voor dieren die ze nog weer kunnen herplaatsen.

Want waarom zouden ze niet herplaatsen? Omdat het etischer is om zo'n oud dier niet meer te verkassen, denk niet dat ze zich daar iets van aantrekken, ethiek.

Maar ze kunnen toch om hooibaaltjes vragen voor zo'n oudje? Of sponsors voor zo'n ouwetje. En zo eentje dan Mascotte maken. Die ouwetjes worden vast niet wekelijks aangeboden. In mijn ogen laat je dan zien dat ze echt om die dieren geven en doen waarvoor ze opgericht zijn: paarden echt helpen.

En door zo'n ouwetje te laten sponsoren, krijg je toch geld binnen en je bindt sponsoren aan je bedrijf en als dit dier dan uiteindelijk naar de eeuwig groene weiden is, willen die sponsoren wellicht een volgende ouwetje weer sponsoren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:10

Rocamor schreef:
Maar ze kunnen toch om hooibaaltjes vragen voor zo'n oudje? Of sponsors voor zo'n ouwetje. En zo eentje dan Mascotte maken. .

Die hebben ze al. Die oude shet die flink beroerd loopt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 12:25

MarliesV schreef:

Walgelijk :o

Zo'n dier kun je dan beter gewoon nog een mooi seizoen op het gras zetten en daarna waardig in laten slapen.