Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mysa schreef:Nu lees ik net dat ze van de ovp een nationaal park gaan maken. Althans er gaat een aanvraag daartoe plaatsvinden. Kan iemand de consequenties daarvan al overzien?
sterregoud schreef:Zou het zo zijn, Safina ?
Ze zeiden eerst ook dat de dieren in de winter niet naar het hooi toe zouden gaan, dat ze het niet zouden eten. Ook zeiden ze dat paarden en runderen een winterstand hebben. Ze zeggen zoveel. En ze komen bij mij steeds minder betrouwbaar over.
mysa schreef:Ja, dank. Weet ik. Maar nu ging het er om dat Almere het plan steunt en formele aanvraag dus in gang gezet wordt.
Lanoca schreef:Al die graat magere beesten achter hekken, daar krijg ik toch moeilijke gevoelens bij. De duitsers hadden in WO-2 ook een beleid en de mensen daarom heen zagen niets, hoorden niets en deden niets.
terpentijn schreef:Zulke dromen hadden bepaalde figuren in 40-45 ook. Wel, dit is echt niet anders, men kijkt er naar en denkt zelf superieur te zijn. Die stervende diertjes, acht is de natuur he?
Om te kotsen is het. En dat zóveel jaren lang al!
Dat die lieden nog een oog dicht doen 's nachts is onbegrijpelijk. maar de mens kan zichzelf fantastisch veel wijsmaken, uit eigenblang.
Het belang van andere levende wezens bestaat dan even niet meer.
Dit keer zal het echter niet hier bij blijven, nu laten we ons niet meer met een praatje het riet in sturen.
Marie_Anne schreef:Ik vind de vergelijkingen die zo nu en dan wordt gemaakt met Auschwitz, vernietigingskampen en nu zelfs de bevolking die wegkijkt trouwens vrij absurd. Tijd voor een geschiedenisles óf wat relativeringsvermogen.
Alane schreef:[ Video ]
"mensen hebben er geen verstand van dat dieren mager worden als er geen voedsel is" tja dan zakt je onderkaak toch tot op vloer.... en vraag ik me af waar die dan voor boswachter gestudeerd heeft.
Lanoca schreef:Al die graat magere beesten achter hekken, daar krijg ik toch moeilijke gevoelens bij. De duitsers hadden in WO-2 ook een beleid en de mensen daarom heen zagen niets, hoorden niets en deden niets. Het diet mij goed dat de burgers dit niet pikken. Nederland is een democratie, waarom doen de mensen die deel uitmaken van die democratie hier niets aan? Waarom zitten zij op hun handen? In Australie worden Kangaroos en verwilderde beesten afgeschoten terwijl de opervlakten vele malen groter zijn.
Peetstap schreef:Alane schreef:[ Video ]
"mensen hebben er geen verstand van dat dieren mager worden als er geen voedsel is" tja dan zakt je onderkaak toch tot op vloer.... en vraag ik me af waar die dan voor boswachter gestudeerd heeft.
Uitspraken niet uit de context gaan halen, ik begrijp precies wat hij hier bedoelt.
Peetstap schreef:Overigens geeft deze video een goed inside beeld wat er zoal speelt, zeker het stukje waar je mee mag kijken hoe complex het is om een enkel wild zwijn correct te doden.
Deze video zet ook even haarfijn neer wat hier in topic terecht erbij wordt gehaald: je kunt de totale vleesindustrie en beheer van "wild" niet loskoppelen van elkaar.
Het is hypocriet om de uitvoerenden in het wildbeheer voor alles uit te maken (en dan zeg ik het netjes..) en zelf vlees te eten uit de industrie of je hond of kat vol te stouwen met vleesafval uit dezelfde industrie.
mysa schreef:Die vergelijkingen met de holocaust kom ik voortdurend tegen, die raken kant nog wal en doen de zaak van de critici bepaald geen goed. Beter achterwege laten. En de vergelijking met de bio-industrie is ook uitputtend besproken, dacht ik. Ik vind de bio-industrie ook wel een heikel punt hoor, wie zonder zonden is....maar je kunt bijvoorbeeld toch ook niet zeggen: jij steekt wel eens een joint op, dus je mag niets zeggen over mijn drankinname? Zal wel weer geen goed voorbeeld zijn, maar dat schiet me nu te binnen (ik blow niet en drink extreem matig dus geen persoonlijke associaties van mij hoor)
mysa schreef:Die vergelijkingen met de holocaust kom ik voortdurend tegen, die raken kant nog wal en doen de zaak van de critici bepaald geen goed. Beter achterwege laten. En de vergelijking met de bio-industrie is ook uitputtend besproken, dacht ik. Ik vind de bio-industrie ook wel een heikel punt hoor, wie zonder zonden is....maar je kunt bijvoorbeeld toch ook niet zeggen: jij steekt wel eens een joint op, dus je mag niets zeggen over mijn drankinname? Zal wel weer geen goed voorbeeld zijn, maar dat schiet me nu te binnen (ik blow niet en drink extreem matig dus geen persoonlijke associaties van mij hoor)
speurneusc schreef:lijkt me toch dat er aardig in wilde weg geschoten wordt en niet meer dieren die tegen doodgaan aan zitten, dit veulen eet, loopt en ziet er naar maatstaven van vorige foto's niet rot uit maar toch geschoten
https://www.facebook.com/stukadoorpierweijer/videos/10216291616981676/?fref=gs&hc_ref=ARQjSBwGUeeBka81dHEUAL_0rAjElktlyyusX0aONHRvL_VY8votupXgB1JByf06ZlA&dti=244144015688004&hc_location=group
Alane schreef:speurneusc schreef:lijkt me toch dat er aardig in wilde weg geschoten wordt en niet meer dieren die tegen doodgaan aan zitten, dit veulen eet, loopt en ziet er naar maatstaven van vorige foto's niet rot uit maar toch geschoten
https://www.facebook.com/stukadoorpierweijer/videos/10216291616981676/?fref=gs&hc_ref=ARQjSBwGUeeBka81dHEUAL_0rAjElktlyyusX0aONHRvL_VY8votupXgB1JByf06ZlA&dti=244144015688004&hc_location=group
Nu wordt er vroeg geschoten en weer niet goed.
Veulen was erg mager en onder de prut, hierboven heb ik de hele video geplaatst.
tamary schreef:sterregoud schreef:Zou het zo zijn, Safina ?
Ze zeiden eerst ook dat de dieren in de winter niet naar het hooi toe zouden gaan, dat ze het niet zouden eten. Ook zeiden ze dat paarden en runderen een winterstand hebben. Ze zeggen zoveel. En ze komen bij mij steeds minder betrouwbaar over.
Afgaande op de observaties van eigenaren die hier aangeven dat hun dieren duidelijk minder hooi eten tijdens de paar koude dagen van onze winters, concludeer ik dat onze winters gewoonweg niet koud genoeg zijn voor die nodige winterstand. Die winterstand kan dus best bestaan, maar wordt niet ingeschakeld in onze milde winters en al helemaal niet in een gebied dat dicht bij zee ligt met de warme golfstroom voor de deur. De theorie is correct, maar past niet op deze praktijksituatie.
speurneusc schreef:Alane schreef:
Nu wordt er vroeg geschoten en weer niet goed.
Veulen was erg mager en onder de prut, hierboven heb ik de hele video geplaatst.
dat ze er niet uitzien als ons huispaardjes die dag en nacht verzorgt en vertroeteld worden, ok, hallo 99% van de grond is daar bij vocht blub dus als een jong ding wil slapen blijft ie niet spik en span schoon.
speurneusc schreef:lijkt me toch dat er aardig in wilde weg geschoten wordt en niet meer dieren die tegen doodgaan aan zitten, dit veulen eet, loopt en ziet er naar maatstaven van vorige foto's niet rot uit maar toch geschoten