Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:52

Aaahh kan me slecht inhouden op Facebook. Kan heel wat hebben, maar vind dit een stinkerig zaakje.

Rex_Rolfo

Als ik over die stichtingen lees moet denken aan dat discovery programma auction kings. Waarin Cindy een keer roept "I love spending other people's money".

Stichtingen en btw is niet zomaar te zeggen omdat het van de specifieke situatie van de betreffende stichting afhankelijk is. Op higherlevel stond het volgende: "bestaan je inkomsten hoofdzakelijk uit giften en subsidies, waar geen prestaties tegenoverstaan en waar ook geen btw over geheven wordt, ben je hoogstwaarschijnlijk niet btw plichting (en mag je het ook niet aftrekken)." Het ziet er dus naar uit dat de stichtingen de btw niet kunnen terugvorderen. Maar dat kan ik natuurlijk niet met enige vorm van zekerheid zeggen omdat ik niet in hun boeken kan kijken.
Laatst bijgewerkt door Rex_Rolfo op 28-01-14 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky1963

Annemiek80 schreef:
Nicky1963 schreef:
Sportpaard Wedford is hopelijk een schrijffoutje. Dat hij niet met gedoneerd geld is gekocht betekent dat hij een suikeroom/-tante heeft. Hoop ik. Ik hoop wel veel de laatste tijd :=

er staat niet met geld dat door 'particulieren' is gedoneerd, het kan dus ook zijn dat een bedrijf hem heeft geadopteerd en spa in naam van hun hem hebben aangekocht. Het is echter wel de enige waar ik 100% achter kan staan dat deze door een stichting is aangekocht omdat ik verder nog nergens teruggevonden had (voor de veiling) dat een particulier hem wilde aankopen en hem van zijn pensioen wilde laten genieten, er was gewoon door zijn verleden kans dat hij toch weer in de sport uitgeprobeerd zou worden... zeker voor het bedrag waar hij uiteindelijk voor geveild is

edit:
spa gaf aan geen plek te hebben, deze hebben doortje niet aangekocht, spin heeft nooit iets over plek gezegd toch?

Het is ook verwarrend dat er 2 stichtingen zijn :P

Je hebt gelijk, 'particulieren' is wel belangrijk in dit geval. En het geboden bedrag was echt zo hoog dat je haast moest geloven dat ie weer aan het werk zou moeten...

Anoniem

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:58

Kunnen wij niet zoetsappig HVN of de telegraaf eens een bericht sturen?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:59

takkie_muis schreef:

Ik ben voor!

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:00

Patries90 schreef:
takkie_muis schreef:

Ik ben voor!

+1!

Speedster

Annemiek80 schreef:
spa gaf aan geen plek te hebben, deze hebben doortje niet aangekocht, spin heeft nooit iets over plek gezegd toch?
Er was sprake van dat Doortje op de hamara-hof in de eifel zou komen te staan, maar dat was toen dat facebookgroepje er nog mee bezig was. Dat is overigens wel een super plek, niks negatiefs daarover.

vencedor

Waar is de belasting als je ze nodig hebt :p. Voor dat geld denk ik inderdaad ook, oplappen en naar buitenland

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:01

Patries90 schreef:
takkie_muis schreef:

Ik ben voor!

+1!

En PowNed!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:01

takkie_muis schreef:

Zou ik dan nu meteen de redacties van hvn, sbs6 en de telegraaf inlichten want anders krijg je vanavond van die halleluja verhalen op de tv en halen die stichtingen nog veel meer geld op. Niet verkeerd maar dat gaat dan wel over de ruggen van goedwillende bokkers en de opgekochte paarden

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:02

Speedster schreef:
Annemiek80 schreef:
Er was sprake van dat Doortje op de hamara-hof in de eifel zou komen te staan, maar dat was toen dat facebookgroepje er nog mee bezig was. Dat is overigens wel een super plek, niks negatiefs daarover.

Ik heb contact gehad met die vrouw, dat was als leden maandelijks bleven doneren. Daar zag ik echter geen heil in omdat veel mensen na 3 maanden de hele heisa toch weer vergeten zijn. Heb nog met haar gechat, schat van een mens die wou helpen waar ze kon. :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:05

ja doen, haal de media er maar bij.. achtelijk gedoe goeddoen is super maar zoals dit is in en in triest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:09

bigone schreef:
takkie_muis schreef:

Zou ik dan nu meteen de redacties van hvn, sbs6 en de telegraaf inlichten want anders krijg je vanavond van die halleluja verhalen op de tv en halen die stichtingen nog veel meer geld op. Niet verkeerd maar dat gaat dan wel over de ruggen van goedwillende bokkers en de opgekochte paarden

Wat zou ik moeten sturen? Misschien Kim haar verhaal?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:11

Denk niet dat je voor Kim kan gaan spreken. Als ze haar verhaal kwijt wil en daarin wil samenwerken dan zul je dat wel horen. Wel kun je feiten verzamelen en daar een verhaal van maken. :-)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:11

Houd er rekening mee dat in een eventueel bericht naar de media het absoluut niet mag lijken alsof het van Bokt afkomstig is. Dan heb je een zeer ongelukkige Bart.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:12

Iris82 schreef:
Houd er rekening mee dat in een eventueel bericht naar de media het absoluut niet mag lijken alsof het van Bokt afkomstig is. Dan heb je een zeer ongelukkige Bart.

Ook dat!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:13

willen we dit echt in de media komt wat mij echt geen slecht plan lijkt, moeten we gok ik zoveel mogelijk de edia inlichten en dus meerdere persoonen naar de zelfde nieuws zender en krant het verhaal sturen. gewoon je eigen verhaal in je eigen woorden type, zodat het ook niet allemaal presies is het zelfde,
maar hoe wij "paarden" mensen er over denken.

KimD

Patries90 schreef:
Iris82 schreef:

Ook dat!

Vooral dat!

Anoniem

Nee precies.. bart moet niet de dupe worden , we moeten gewoon allemaal aan de pen

palousa_boyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:17

Helaas moet ik soms ook even werken, dus heb het verhaal tegen Kim gemist denk ik.
Even snel foto's van de opvang in Adam gekeken maar dat is idd niet veel soeps.
Hadden van die €23000 een heel mooi nieuw hek neer kunnen zetten :D zag er trouwens ook geiten en varkens tussen staan :P

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:19

takkie_muis schreef:
bigone schreef:

Wat zou ik moeten sturen? Misschien Kim haar verhaal?

nee geen verhalen van anderen sturen dit is niet uit de eerste hand, en dus kun je onbewust dingen verdraaien. wat al aan gegeven wordt het mag geen duidelijke bokt actie worden.
we moeten het beheer respecteren anders kan bokt straks op slot en dat willen we niet.

geef je mening hoe jij er over denkt, hoe deze stichtings zich zelf tegen spreken.
wat jij er van vind dat dit zo gegaan is.

ook is het een optie een facebookpagina te openen en dit zoveel mogelijk onder aan dacht te brengen en dit zo veel mogelijk te delen.

had graag geholpen maar krijg zo visite.

palousa_boyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:19

Het is trouwens niet heel verkeerd dat ze morgen helemaal happy op tv verschijnen en vervolgens 2 dagen later helemaal de grond in worden geboord in dezelfde programma's *\%/*

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:20

Hou het algemeen, dat het in dit geval een hele trieste vertoning is van reddende organisaties. Ik geloof dat je best mag wijzen op bokt en zijn leden die persoonlijk aktie wilde nemen maar namen noemen zou ik verder niet doen. Heb het over prijzen van gezonde vergelijkbare paarden en de vraag waarom zulke paarden dus voor absurde bedragen gekocht moesten worden.. enkel en alleen omdat die stichtingen van mening zijn dat ze niet mogen falen terwijl andere , particulieren, hetzelfde paardje (s) net zoveel zorg en liefde kan geven. Haantjesgedrag!!!
verdoezelen heeft ook geen zin.. google maar s en je komt op bokt. Is toch mooi? Bokt s een keer met de neuzen 1 kant op :j

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:21

palousa_boy schreef:
Het is trouwens niet heel verkeerd dat ze morgen helemaal happy op tv verschijnen en vervolgens 2 dagen later helemaal de grond in worden geboord in dezelfde programma's *\%/*

jij bent slecht! :=

pipo schreef:
Is toch mooi? Bokt s een keer met de neuzen 1 kant op

dat is trouwens wel opvallend in dit topic ja lol
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 28-01-14 21:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:21

Ik ben heel slecht in dit soort zaken :P , oh Palousa dat zou humor zijn :')

Een FB pagina is een goed idee!