Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:31

DuoPenotti schreef:
Een paard dat je als weide maatje opvangt als rijpaard laten adopteren wel. En daar ging dat bericht over.

"Laten adopteren" noemen wij gewoon verkopen. Ik vind het achterbaks, minachtend naar vorige eigenaar en totaal gestoord ten opzichte van het paard.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:33

Nee adopteren. Zodat hij weer gratis terug gaat en het trucje herhaald word.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:52

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:01

Moderatoropmerking:
Quote van eerder verwijderd bericht weggehaald

Dat is wat er steeds gebeurd met een oud eigenaar die reageert op een onwaar verhaal wat PZB over het paard vertelt. Dan wordt de oud eigenaar geblokt en zelfs krijgen ze niet de kans om het paard voor adoptiegeld terug te kopen omdat ze er dan zogenaamd niet goed voor zijn geweest. Die reacties van PZB geen allemaal starten als een oudeigenaar hen aanspreekt op een verhaal wat niet klopt bij een paard. Uit de eerste hand meegemaakt. Blokkade overall hoort er ook bij.

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:24

Als er zoveel bewijs is van fraude, oplichting of hoe mensen het willen noemen, kunnen we niet sbs6 in de arm nemen? Dit is gewoon oplichting lijkt me.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:26

Annemiekev schreef:
Als er zoveel bewijs is van fraude, oplichting of hoe mensen het willen noemen, kunnen we niet sbs6 in de arm nemen? Dit is gewoon oplichting lijkt me.

Dat zal dan toch echt van de gedupeerden moeten komen. Ze zullen harde bewijzen willen zien lijkt me.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:05

ik begrijp dat toch niet goed, hoor. Als dit je toch gebeurt als eigenaar, dan schreeiw je dat toch vd daken?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:12

Er zal vast gedreigd worden met allerlei dingen. Plus dat leger pennymeisjes kan best eng zijn soms. Ohwee als je hun idooltjes schaad want dan ben je echt de grootste boeman ooit en krijg je 20000 berichten van dei 12 jarigen die niet doorhebben wat ze aan het doen zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:21

IHN schreef:
ik begrijp dat toch niet goed, hoor. Als dit je toch gebeurt als eigenaar, dan schreeiw je dat toch vd daken?

Das leuk, maar waar schreeuw je dan heen?
Politie? Je hebt je paard vrijwillig afgestaan.

PZB facebook? Voor je het weet ben je geblockt. Plus het leger van duizenden kritiekloze volgers/Penny minions die over je heen stampen. Waar ga je je stem laten horen?

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:53

Mars schreef:
IHN schreef:

Das leuk, maar waar schreeuw je dan heen?
Politie? Je hebt je paard vrijwillig afgestaan.

PZB facebook? Voor je het weet ben je geblockt. Plus het leger van duizenden kritiekloze volgers/Penny minions die over je heen stampen. Waar ga je je stem laten horen?

Gewoon op Facebook? PzB hoeft echt niet overal in getagd te worden. Maar als het om mijn paarden ging, vrijwillig afgestaan of niet, en er wordt gelogen, zou ik toch écht wel het hele verhaal online gooien. Waar dan ook. En vooral hoe dan ook.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:58

Waar zijn die ouders dan? Ik besprak wel dingen met mijn kind en nog, dus snap niet dat zo een legertje penny's maar hun gang kunnen gaan.

Zag wel weer een zielig verhaal waar iemand een goed huisje zoekt voor de paarden. Daar adviseren weer mensen contact op te nemen met pzb. Het is dus wel echt heel bekend en het slechte nieuws komt nog niet zo ver.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 09:12

Dat gebeurd ook hoor, oud eigenaren die hun verhaal delen op Facebook. Zo heb ik er al een paar voorbij zien komen, maar dat wordt gewoon minder massaal gedeeld ofzo. Maar goed, ik zou zelf ook eerder meer actie ondernemen en de media inschakelen inderdaad. Of contact opnemen met een programma als Opgelicht ofzo.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:20

Ik moet wel weer grinniken om de nieuwe adoptiepony die op fb staat: 'Ze is niet gevoelig voor hoefbevangenheid MITS er wordt gedacht aan rantsoen'. Dus, ze is wel gevoelig voor bevangenheid, maar mooi verpakt hoor := Er staat voor deze zin nog dit: 'Ze heeft wel cushing en moet 1/2 tabletje per dag, verder heeft ze geen bemerkingen'.
Ze heeft dus wel bemerkingen, gevoelig voor hb. Als je hier nog intrapt, dan ben je gewoon echt een beetje dom :') (tenzij je er echt bewust van bent en de pony dit goed ka nbieden natuurlijk.)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:33

En eerste reactie (zal wel gegumd worden..)

Citaat:
Delisa stond met mijn paardje in de paddock. Het is zeker een schat van een pony, maar ze was al met pensioen met een goede reden.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:44

Ook bij die Uferno..

"Hij kan nog bereden worden maar alleen in stap" Waarom in godsnaam zou je er dan op willen zitten? Is een reden dat je er niet op kan in draf/galop, waarom stap wel??

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:50

Mwah, dat is wel kort door de bocht. Ik mag met de mijne ook alleen stapritjes doen. Vindt hij mentaal prachtig. Alleen fysiek is alleen stap mogelijk (blessure). Waarom zou ik dat niet moeten willen als we er beiden blij van worden en mentaal fris?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:04

Maar jij kent jouw paard. Jij weet (gok ik) precies wanneer en hoe hij aangeeft wat wel en niet kan. Dat weet je niet als je op een wild vreemd paard gaat zitten. Ieder paard geeft zijn grenzen weer anders aan en dat moet je maar net weten... Daarom vind ik het niet helemaal oke dat ze zeggen dat je erop kan rijden maar alleen in stap. Voor hetzelfde geld geeft hij een grens aan en weet de nieuwe eigenaar dat niet...

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:06

Flubberboot schreef:
Ook bij die Uferno..

"Hij kan nog bereden worden maar alleen in stap" Waarom in godsnaam zou je er dan op willen zitten? Is een reden dat je er niet op kan in draf/galop, waarom stap wel??

Ik vind 'bereden worden' een misleidende term als je alleen kan stappen. Maar desalniettemin kan het wel heerlijk zijn voor paard en toekomstige eigenaar om mooie lange stapritten te maken. Dus ik snap wel dat het vermeld wordt. Wat de reden is zou je PZB kunnen vragen. Geen idee wat zij hierover te melden hebben.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:21

Er staat nu ook onder dat met de eigenaar was afgesproken dat het diertje als weidemaatje zou worden herplaatst...

Not.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:23

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht

Als dit waar is, dan is het toch jereinse oplichting. Weidemaatje betaal je voor, en vervolgens herplaatsen als rijpaard. Hoppa, dubbel vangen.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:27

Die zag ik ook net.

Maar alleen de eigenaresse weet wat ze met PZB heeft afgesproken.
En vervolgens zou die moeten willen verklaren dat PZB niet volgens de afspraken handelt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:31

Er heeft nu iemand gereageert die beweert de oud eigenaar te zijn. Zij is helemaal tevreden met pzb en zegt dat ze nog best zo nu en dan bereden kan worden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:33

Ik zag dat Imhoff ook weer werd geadverteerd als rijpaard. Er staat niets bij over de zenuwsnede die hij heeft gehad en de oude bekkenfractuur. Het klopt dat het paard nu niet meer kreupel is aan zijn voeten, door de zenuwsnede, maar een nieuwe eigenaar moet weten dat hij de rest van zijn leven op speciaal beslag moet (met zooltjes) om te voorkomen dat er bv nagels of andere rotzooi in zijn hoeven komen die hij niet meer voelt).
Zenuwen hebben zo de neiging - na doorgesneden te zijn - toch weer aan elkaar te groeien. Ook daar moet op worden gelet. Verder kan de oude bekkenfractuur natuurlijk ook nog voor pijnlijkheid zorgen.

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht
Laatst bijgewerkt door Muiz op 13-11-24 04:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:34

capopjekop schreef:
Er heeft nu iemand gereageert die beweert de oud eigenaar te zijn. Zij is helemaal tevreden met pzb en zegt dat ze nog best zo nu en dan bereden kan worden.

Zo staat het niet in de advertentie...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 15:40

Zo blijkt maar weer, elk verhaal heeft 2 kanten, daarom schreef ik ook; ALS het waar is, is het oplichting.
Blijkt dus niet waar te zijn, het weidemaatjes verhaal.

Ben echt mega benieuwd naar het hele verhaal achter Imhoff, daar kom je nooit achter. Maar meerdere keren geadopteerd geweest en weer terug, verhalen dus zoals hier boven over een bekkenbreuk en zenuwschede. Misschien vertellen ze het er wel eerlijk bij als je er naar vraagt, maar in de advertentie is het nog al rooskleurig allemaal.