Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
estja schreef:Gelukkig zijn er nog steeds mensen die voeren:
https://www.1limburg.nl/stukadoor-schie ... =section-1
Veulen84 schreef:Maar dan groeit het gras ook al weer flink. Dan is het ook niet meer nodig. Dan moeten ze alleen enorm veel dieren gaan afknallen om te voorkomen dat de overbevolking later in de zomer al een probleem geeft.
Marie_Anne schreef:kwam ik op deze link, van een organisatie die ik niet kende, Caring Vets, een groep dierenartsen.
http://www.caringvets.nl/wp-content/uploads/2018/03/Caring-Vets-Statement-Oostvaardersplassen-2018.pdf
Over de OVP, met 2 opties over hoe nu verder. Ik vond het wel interessant leesvoer.
Jolliegirl schreef:Een grond die al jaren ondervoed is.
Jolliegirl schreef:Veulen84 schreef:Maar dan groeit het gras ook al weer flink. Dan is het ook niet meer nodig. Dan moeten ze alleen enorm veel dieren gaan afknallen om te voorkomen dat de overbevolking later in de zomer al een probleem geeft.
Geloof jij daar in?
Een grond die al jaren ondervoed is.
Er groeit JKK... Niet veel meer.
En wat denk je van de runderen?
Al het gras word opgegeten door de ganzen, herten en paarden.
Het gaat nooit lang genoeg worden zodat de runderen hun tong eromheen kunnen slaan om het te eten.
Nee.. Verloren zaak.
Jolliegirl schreef:estja schreef:Gelukkig zijn er nog steeds mensen die voeren:
https://www.1limburg.nl/stukadoor-schie ... =section-1
Natuurlijk.
En die mensen gaan door!
En daar zit er ook 1 van op bokt, die alles geregeld heeft voor de dieren daar.
Die dieren zitten geen dag zonder voedsel.
Diegene weet zelf wel wie ik bedoel, topper ben je!!
Maar 21 april stopt sbb met voeren.
Mochten jullie nog willen meehelpen... Doneer hooi.. Kom naar actiedagen... Of nog beter.. Kom helpen voeren!
LindyH schreef:Ze zouden grazers met een kortere draagtijd moeten gebruiken, waarbij de bevruchting in de winter plaatsvindt. Dan zouden er door het voedseltekort veel minder dieren drachtig worden. Dan wordt de groei/krimp van de populatie ook mooi afgestemd op de beschikbaarheid van voedsel in de winter, in plaats van in de zomer zomer zoals nu.
Schapen hebben al een aanzienlijk kortere draagtijd, maar waarschijnlijk nog te lang. Daarnaast weet ik niet of ze wel geschikt zijn voor dit gebied.
LindyH schreef:Ze zouden grazers met een kortere draagtijd moeten gebruiken, waarbij de bevruchting in de winter plaatsvindt. Dan zouden er door het voedseltekort veel minder dieren drachtig worden. Dan wordt de groei/krimp van de populatie ook mooi afgestemd op de beschikbaarheid van voedsel in de winter, in plaats van in de zomer zomer zoals nu.
Schapen hebben al een aanzienlijk kortere draagtijd, maar waarschijnlijk nog te lang. Daarnaast weet ik niet of ze wel geschikt zijn voor dit gebied.
safina schreef:https://twitter.com/Bosw8erBertwin/stat ... 71808?s=19
Er wordt blijkbaar niet overal even netjes en doordacht gevoerd?
terpentijn schreef:Dat vind ik nou ook, dat SBB het AAN ZICHZELF te wijten heeft wat er nu allemaal gebeurt; had men nou zelf tijdig gevoerd, of tijdigbeheers-afschoot gepleegd, wat nota bene hun protocol schijnt te zijn, dan was dit allemaal helemaal niet nodig geweest. Er staan meer dan genoeg schrijnende filmpjes op YT waarin zieltogende verhongerende dieren proberen in de benen te komen en overduidelijk (door de wintervachten heen) broodmager zijn. Dat lukt ze dan niet... ze zijn te zwak geworden.
En de kogel? Kost zeker te veel, dat afschot had ook al veel eerder moeten plaatsvinden.
Nu is het gewoon te laat.
Er ligt overigens wel een raar rommeltje verschillend gekleurde touwtjes door mekaar... en geen dier te zien, idd. iets waar ook ik van opkeek, ik zou het beslist niet vertrouwen dat dit nit gearrangeerd is.
Het vertrouwen is SBB is niet voo niets tot het vriespunt gedaald, die doen álles om geen gezichtverlies te hoeven leiden, dat is al meermalen gebleken.
Als we het gaan hebben over misleidende informatie dan weet SBB zelf als geen ander een plaatje te schilderen dat de werkelijkheid compleet onrecht aandoet.
De FEITEN liggen er: in statiestieken, in woord en in beeld: dieren verhongeren en verhongeren massaal er is daar niets maar dan ook niets meer te eten, SBB stelt zich op het punt "natuurlijk"en goed bezig te zijn.
Dat dit kan en mag in Nederland, is een totale schande.
safina schreef:Hé, dat staatsbosbeheer dingen doet waar we geen fan van zijn betekent niet dat alles wat ze posten ook meteen niet waar is he? En dat ze hier geen terecht punt aankaarten. Het zou mij niet verbazen als sommige actievoerders er een zooitje van maken. Ik heb er al meer foto s van gezien (ook wortelen, brood over het hek etc) en ook oproepen op social media van andere actievoerders om geen ongezonde dingen te voeren, niet ovet het spoor te lopen, geen touw achter te laten en niet in de buurt van wildroosters te voeren. Jammer dat dat soort dingen gebeuren.