Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:24

pipo schreef:
_San87_ schreef:
Ik ben nog wel steeds benieuwd welke slachter 400 euro geeft voor een paard... Goed om te onthouden voor als onze oude merrie aan het eind van haar latijn is :(:).

ohh ik ga een actie opzetten.. dat kan je niet menen.. wie wil in hemelsnaam veel geld voor een oude merrie onmens dat je rondloopt.. ik bied 500 :j (maar nu even niet) :D

Ik ben een stout meisje ;(.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:24

Kim. Ik zou als ik jou was alsnog met het hele verhaal naar buiten treden...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:25

Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat ze First gekocht hebben.. Echt niet..

Als ze het allemaal veel transparanter hadden gecommuniceerd had het heel anders gelopen in plaats van zelf sneaky op het laatste moment mee bieden om ze maar te redden..

Christiene

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:26

Guus, Frits en Doortje en misschien Oquendo zijn van een of andere stichting nu? las ik op facebook van ene karin?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:27

Guus, Frits, Doortje, Oquendo, Wedford, First en Kenzo zijn naar stichtingen gegaan. Voor astronomische bedragen ook nog :').

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:28

En Wico wordt ondertussen kapot gereden met wat pech.

Ik hoop dat ze daar nog nachten van wakker liggen..

Hygge

Ik spitte snel nog even het topic door en wat zijn er toch veel Bokkers die de paarden een beter thuis kunnen bieden dan de stichtingen..... Wat ontzettend jammer dat alles zo gelopen is..........

Daarnaast hoop ik dat de veilingsite ook eens echt goed uitzoekt wie de mogelijk kopers waren en waar de dieren nu uiteindelijk heen gaan....
Laatst bijgewerkt door Hygge op 28-01-14 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

first was toch gewoon een gezonde fokmerrie?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:29

Als ik jou was Kim had ik alles wel openbaar gemaakt. Het hele gesprek.. maar goed dat ben ik..

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:30

upendo schreef:
Waar gaat 'ie terecht komen? :)

Niet in die Amsterdamse modderbende hoop ik. := Arm dier..

Het ziet er niet uit idd voor een stichting (mag zich diep schamen) wat een baggerbende.
leuk projectje voor de dierenbescherming en of in de media.

geveilde paarden uit de shit naar de shit

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:30

die stichting van amsterdam wou kenzo redden.. ze waren alleen wel vol dus hadden geld nodig om plaats te krijgen??

wat the hell doen ze dan met 3 of vier paarden als je vol staat.

ik vind het wel erg veel geld.. en die ene ziet er nou niet uit als een fijne plek in de blubber idd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:31

Misschien is dat leuk om te doen!

Dierenbescherming Limburg even doorverwijzen naar de site van de SPa...

Eens kijken of die dieren dan nog gegund worden...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:33

ik voel me verraden mag je weten. Ik ben geen super woman, maar had graag de zorg gehad voor een dier wat het nodig heeft. Dit hele circus stinkt en schort aan alle kanten. Maarja je bent een nummer, je heb geen referenties die je kan aanvoeren, dus ben je uitgescheten! Mijn da wou met liefde instaan als referentieadres maar daar wordt niet naar gevraagd. Ook wou ik niet (net als de andere) teveel bieden omdat je niet weet welke kosten je kan verwachten. Ik blijf hopen dat de eigenaren van de paardjes (zowel de adoptanten als de stichting) niet de stekker eruithaalt omdat ze al zoveel gekost hebben. Zal heus niet nu gebeuren, marar strakjes een berichtje is gestorven aan koliek is heel makkelijk. :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:37

Ik kreeg meerder PB's hier en via FB van mensen die mij vernoemen in een reactie onder de post van SPIN mbt Doortje. Ik wil even melden hoe tof ik jullie vind! _/-\o_ +:)+ De meeste mensen kennen mij niet persoonlijk en nemen mij toch in verdediging, dat geeft een onwijs goed gevoel!

Dankjulliewel! :+:

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:37

Something is off met deze hele idioterie....

Paarden.hadden gewoon leuk huisje moeten kunnen krijgen voor normaal bedrag de echt rotte naar slacht...

En hoezo noem je die meuk als stichting nog sportpaarden??? En hoezo bied je belachelijk veel als er al.zat geboden is? Dan hou je als stichting geld toch in je zak??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:39

Waar zou Eva heen gaan? Ook naar een stichting? Het was een paard dat werd ingezet voor gehandicapten. Waarom stond die niet in het lijstje van SPIN of SPA?
Toen wij ons autobod op 5100 hadden staan waren we nog met 3 aan het bieden. Boven de 5100 hielden wij op en boden de overgebleven 2 verder tegen elkaar op tot 5900 en toen liet nummer 2 het ook afweten.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:41

pipo schreef:
Zal heus niet nu gebeuren, marar strakjes een berichtje is gestorven aan koliek is heel makkelijk. :o
Of een berichtje dat ze hem "ondanks alle inspanningen en zorg toch helaas hebben moeten laten inslapen. Maar goed dat hij bij ons terecht gekomen is, want een ander was er misschien langer mee door blijven dokteren. Je moet weten wanneer afscheid nemen van een paard het beste is." Geef er maar een andere draai aan als dat beter uitkomt.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:42

Ach verzekerd zullen ze ze niet krijgen dus dan bak geld als verlies. Eerder oplappen en.naar.buitenland.
Laatst bijgewerkt door vencedor op 28-01-14 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:43

Sportpaard Wedford is hopelijk een schrijffoutje. Dat hij niet met gedoneerd geld is gekocht betekent dat hij een suikeroom/-tante heeft. Hoop ik. Ik hoop wel veel de laatste tijd :=

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:43

Christiene schreef:
first was toch gewoon een gezonde fokmerrie?

Ik heb er weinig verstand van maar volgens mij was ze met name laag ingezet (openingsbod) omdat het waarschijnlijk een Hannoveraan is ipv de in nederland zo populaire KWPN en daarnaast was ze natuurlijk onbeleerd

Voor zover ik terug kan vinden 1 nakomeling (die ook via deze veiling verkocht is), geen idee of er daarna geprobeerd is met haar te dekken, aangezien er bij stond (bij piep) 'als ze niet meer drachtig wordt'(misschien weten hun meer???)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:45

Wat je zegt nicky, lekker geloofwaardig allemaal.kuch kuch. Dit de volgende stichting die opgedoekt wordt wegens neven praktijken?

MandyIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:46

Patries90 schreef:
Als ik jou was Kim had ik alles wel openbaar gemaakt. Het hele gesprek.. maar goed dat ben ik..

Me 2 :j

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:48

En als dat tegenwerkt dat ze Doortje krijgt?
Ik zou lekker voor je eigen geluk kiezen Kim, en met ze in gesprek gaan. Wie weet zijn ze wel bereid om haar naar jou te doen? Zelf hebben ze blijkbaar toch geen plek.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:49

Nicky1963 schreef:
Sportpaard Wedford is hopelijk een schrijffoutje. Dat hij niet met gedoneerd geld is gekocht betekent dat hij een suikeroom/-tante heeft. Hoop ik. Ik hoop wel veel de laatste tijd :=

er staat niet met geld dat door 'particulieren' is gedoneerd, het kan dus ook zijn dat een bedrijf hem heeft geadopteerd en spa in naam van hun hem hebben aangekocht. Het is echter wel de enige waar ik 100% achter kan staan dat deze door een stichting is aangekocht omdat ik verder nog nergens teruggevonden had (voor de veiling) dat een particulier hem wilde aankopen en hem van zijn pensioen wilde laten genieten, er was gewoon door zijn verleden kans dat hij toch weer in de sport uitgeprobeerd zou worden... zeker voor het bedrag waar hij uiteindelijk voor geveild is

edit:
spa gaf aan geen plek te hebben, deze hebben doortje niet aangekocht, spin heeft nooit iets over plek gezegd toch?

Het is ook verwarrend dat er 2 stichtingen zijn :P
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 28-01-14 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:50

Esmeej333 schreef:
En als dat tegenwerkt dat ze Doortje krijgt?
Ik zou lekker voor je eigen geluk kiezen Kim, en met ze in gesprek gaan. Wie weet zijn ze wel bereid om haar naar jou te doen? Zelf hebben ze blijkbaar toch geen plek.

Denk dat dat het beste is wat KimD nu nog voor Doortje zou kunnen doen.