heb het zelf maar deels gezien.. helaas. Maar dames (en heren)... er gebeurt vaker van dit soort praktijken. .. bij mij in het vorige dorp (onlangs verhuisd) gebeurt zoiets dagelijks.. maar wel een bekende ruiter! En daar verkopen ze ook slachtpaarden, nadat ze een tijd op weide hebben gelopen. Gewoon 2 straten van mij verwijderd..Heb er een blauwe maandag op pension gestaan, maar met dikke tranen... o zo paard onvriendelijk! maar ben je bewust dat dit dichterbij gebeurt dan je denkt! en kan iedereen wel over deze vrouw vallen.. (oke slechte praktijken), maar in mijn geval deed mijn achter-achter-achter bekende buurman het net zo goed. En dat weten veel insider mensen en niemand zei wat!
En zolang er blijkbaar veel geld mee verdient kan worden.. zal het, hoe zielig ook, ook vast wel bij jullie in de buurt voorkomen...
ik ben zelf vertrokken, vooral omdat ik vele praktijken niet aan kon zien, ondanks mijn vertrek zag ik als dorpsgenoot voldoende. Het was niet echt vreselijk..maar toch genoeg om een paard ongelukkig te krijgen. En oke..sommige slachtpaarden trokken na een lang seizoen weide toch goed bij en was het een gevalletje van lange genezing en veel (geestelijk) rust. Ik geloof er wel in dat sommige paarden bij de slacht komen die de kans niet hebben gekregen om te genezen of de slechte rij manier van de ruiter geestelijk of lichamelijk niet aankonden. Tegenwoordig danken we paarden snel af..omdat het vaak onze ZZzwaar ambities niet waar kan maken! Niet elk paard is een elast, en niet elk paard kan alles verwerken.
vele mensen verzwijgen kleine dingen om de prijs hoog te houden..ook in de prive wereld! Paarden verkopen met Z2 ervaring, al heel lang niet meer uitgebracht maar wel thuis doorgetraint.. maar er ondertussen 5 jaar niet op gereden en voor de verkoop er een paar keer opgezeten en zoveel mogelijk afdwingen. En dan maar verkondigen dat je er thuis maar een seizoen niet op gereden hebt maar dat het paard het makkelijk aan kan! en wat met die mensen die paarden in de winter verkopen omdat de exceem dan niet zo duidelijk te zien is? Denk je echt dat dit die zomer erna, wanneer de exceem weer opspeelt, je kunt bewijzen dat het paard dit voor de keuring ook al had?
oke deze vrouw... mogen ze wat mij betreft hard aanpakken.. maar bedenk wel, dat vele mensen dit ook doen..ook al is het in lichte mate!
@ eleonora_..idd voor elke moeder is haar kind een wonder! ook al rijden ze 20 jaar in de B!!.. weet zo niet eens meer wie dat zo was: maar als je dit leest;

voor de trotse moeder!