Paard omgekomen bij botsing met auto op A28 *UPDATE*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Re: Paard omgekomen bij botsing met auto op A28 *UPDATE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:00

ik kan niet anders zeggen dan dat ik ontzettend met jullie meeleef en snap hoeveel verdriet en pijn dit verliez veroorzaakt

die ... jongeren van tegenwoordig hebben totaal geen respect meer
ik moet ze in ieder geval niet tegenkomen want denk dat ze dan een groot probleem hebben!!! Verdrietig

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:01

Afbeelding

Dit zijn Floris en Kees zoals ik me ze wil herinneren, Tante Aaltje en ome Doris, op reis zoals iedere zomer.
Tante Aal met haar plumeau om de richting aan te geven, ik moest daar iedere keer om lachen als ik de foto zag.

Lieve mensen met een hart van goud, ik hoop zo dat zij de moed op kunnen brengen volgend jaar om weer op reis te gaan.

Lieve Floris en Kees, rust zacht lieve paardjes.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:03

Bedankt voor de foto! Fijn om dat in je hoofd te hebben na die vreselijke foto's...

XFiemoX

Re: Paard omgekomen bij botsing met auto op A28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:52

Huertecilla schreef:
Wéér een topic waarop lekker op een ander ingehakt kan worden?

Geen idee wat de ´afzetting´ inhield of wat dan ook mbt het niet stoppen door de bestuurder. De man is hoe dan ook niet opzettelijk op een paard gereden. De man is gelukkig niet zelf omgekomen.

Veel verontrustender is dat er voor de zoveelste keer paarden losgebroken op de openbare weg rondlopen. Dat zijn geen incidenten meer.
Kijk éven verder!
Of het paard in de wei staat of onder het zadel gereden wordt; de eerste verantwoordelijkheid van de houder/ruiter is naar de rest van de wereld. Dat het paard niet als een ongeleid projectiel van >500 kilo in de openbare ruimte loop.
Vroeg of laat MOET de overheid maatregelen nemen om de openbare ruimte hier tegen te beveiligen, de burger er tegen in bescherming te nemen.
Dat gaat dan alle paardhouders treffen.

hc

Hallo, die automobilist bleef maar links rijden om zo het verkeer rechts in te halen en daarom zo de linkerrijstrook genegeerd heeft en toen in botsing kwam met het dier. Ik vind hoe dan ook die automobilist heeeeeel heeeeel erg fout en van mij mag diegene zn verzekering tot niks laten vergoeden (ja hetgeen wat de automobilist aangericht heeft, het paard in dit geval). Ook al krijgen de 2 mensen hen geliefde dieren er niet mee terug, maar hen zijn wel evengoed hen 2 dierbaren kwijt die wie dan ook van hen afgepakt heeft, want als je het filmpje op hart van nederland gevolgd hebt is er tot sprake gekomen dat wat betreft hen 2 paarden NOOIT uit hen zelf weg zouden lopen, ze zijn met opzet door jongeren onder dwangbeleid weggejaagd.

En wat die automobilist betreft ik vind dat hij mag gaan vergoeden voor wat ie de 2 mensen aangericht heeft, maar goed zal wel weer niet zo gebeuren. Maar als wij mensen een mens opzettelijk DOOD rijden betalen we ons helemaal suf daaraan DOORDAT MEN DAN GIGANTISCH FOUT ZIT.

Nou dit vind ik naar mijn weten precies hetzelfde denk anders dan maar van in plaats van dat paard dat het een man/vrouw is.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:12

Er schiet van alles door mijn hoofd heen.
Bijvoorbeeld,waarom niet allebei de rijstroken waren afgesloten?
En wat een iq van een kettingzaag die betuurder heeft om links door te jakkeren,dan ben je imo echt wel een dom kalf zonder verkeersinzicht Boos!

Ook verbaas ik me over de afstand die de paarden hebben afgelegd op de snelweg.
En wat een ellendige keuze het is geweest om juist de snelweg op te rennen.
Ik begreep niet beter van een oud stalgenootje van me uit Nijkerk,dat die paarden uit de wei waren gelaten in Nijkerk zelf.

Ik heb dit soort verhalen wel eens vaker gehoord.
Oorspronkelijk kom ik uit Soest,waar je de Soesterduinen hebt met een spoor erlangs.
Ook daar zijn wel eens paardjes uit de wei gejaagd (ook door jongeren) het spoor op,met als gevolg dat ze zijn doodgereden door een trein.
Dit soort jongeren moeten ze wegstoppen in hufterbunkers en nooit meer loslaten!
Boos!