Partij voor de Dieren: regelgeving strenger voor sportdieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Partij voor de Dieren: regelgeving strenger voor sportdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:04

Citaat:
Mensen die dingen in de fik steken zitten ook niet bij het Dierenbevrijdingsfront, die keurt dat ook af.

Citaat:
Brandstichting bij konijnenslachterij

SOMEREN, 17 MEI 04 - Na een pauze van een klein jaar hebben dierenactivisten brand gesticht bij een vleesverwerkend bedrijf. In de nacht van 16 op 17 mei gingen twee bestelwagens en een vrachtwagen van konijnenslachterij Enki in Someren in vlammen op.

De actie werd naderhand opgeëist door het Dieren Bevrijdings Front (DBF), een standaardnaam waarmee wereldwijd acties worden opgeëist. Bij Enki worden gemiddeld 15.000 konijnen per week geslacht. In een reactie zegt de eigenaar van het bedrijf de brandstichting ,,schofterig'' te vinden
.

Citaat:
Het Dieren Bevrijdings Front heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor de brand van zondag bij varkensslachterij Dumeco in Boxtel. In een verklaring schrijven de actievoerders dat ze met molotovcocktails drie vrachtwagens bij het bedrijf in brand hebben gestoken. De politie had al aanwijzingen van brandstichting.

Het Dieren Bevrijdings Front stichtte vorig jaar ook al twee keer brand bij een bedrijf dat werkt met vee en vlees. In februari vorig jaar was het veetransportbedrijf in Heino het doelwit. Een paar maanden later werd er brandgesticht bij het Belgische veetransportbedrijf Eurovlees.

Het Dieren Bevrijdings Front zegt de uitbuiting en onderdrukking van dieren te willen uitbannen.

jee, wat verspreid ik toch leugens zeg... Slapen

Daarmee kan iedereen wel bedenken wat er van de rest van mijn verhalen omtrend dit waar is...

Maak er verder geen woorden meer aan vuil...lijkt mij duidelijk genoeg Lachen

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:10

Helaas kan iedereen die dat wil de naam Dierenbevrijdingsfront gebruiken. Dat zegt echter NIET dat de officiële leiding het er mee eens is, of dat het überhaupt door hen georganiseerd is. Het is dus niet per definitie waar dat iedereen die de naam gebruikt er voor is om gebouwen af te branden.

En trouwens, als één ding wat je verspreidt waar is, hoeft dat niet te betekenen dat alles dat is. Dat is nogal een drogreden.

Maar RK, hoe kan een politieke partij dan illegale acties uitvoeren en dingen in de fik steken? Waarom zouden er dan nog mensen op hen stemmen? Als het allemaal waar is wat je zegt, dan wil ik daar graag ook een bewijs van! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:16

Ga dat zelf maar na vragen bij de politie...
Nogmaals, ik weet waar ik over praat...
En zoek maar ff op dbf en opgeëist en dan kom je ook wat artikelen tegen..
http://www.google.nl/search?hl=nl&clien ... eken&meta=
En van al die dingen is DBF tegen...tuurlijk meid... Slapen echt geloofwaardig Ach gut

en waarom mensen erop stemmen?
Sommige mensen gaat gewoon niets te ver in hun fanatieke bezigheden van het willen stoppen van het zogenaamde dierenleed.

Hoe kan het dat mensen stemmen op bush of juist op bin laden of wat ook?

Maar betreft DBF... lees mijn vorige post maar, laatste zin...dan mag ieder zijn eigen conclusies trekken... Doei, doei
Maar dat jij jezelf in 2 berichten tijd enorm tegenspreekt lijkt mij vrij duidelijk... Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-07-08 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:23

Het zou toch wat overtuigender overkomen als je zelf een voorbeeld zou noemen in plaats van mij te vertellen dat ik 't moet gaan vragen bij de politie...

Gelukkig zitten er genoeg mensen bij het DBF die een betere naam voor het DBF willen. En alleen symbolische acties willen. Het komt niet echt realistisch over als je steeds iedereen over één kam blijft scheren.

Nee, RK, niet iedereen is hetzelfde. En denk je nou echt dat Bush en Bin Laden op democratische wijze verkozen zijn?? De PvdD tenminste wel, dat pleit dan weer voor ze! Cool

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:27

Bij ons in de buurt zijn 2 jaar geleden nertsen "bevrijd" door het DBF. Zijn hebben ook openlijk toegegeven verantwoordelijk te zijn voor deze actie.
Tenzij ze anders bewijzen ... zijn dit voor mij hoofdzakelijk figuren die Volkert vdG neigingen hebben ... types die de werkelijkheid van het leven niet aankunnen en daardoor met surrealistische waanideeen rondlopen die never en nooit waargemaakt kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:27

Ik heb voorbeelden .meer als jij denkt..
Ik kom niet aan mijn info alleen maar uit de krant...helaas van heel wat dichter bij...(vandaar ook mijn felheid) maar nooit ga ik hier op i-net zetten waarvan precies... daar kun je om blijven vragen, maar dat krijg je niet, ik wil geen terrorist aan mijn deur... niet van wakker dier, niet van bont voor dieren en ook geen bezoek van DBF...
Dat zul je wel niet respecteren, maar das jou probleem...

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:29

Fitch schreef:
Gelukkig zitten er genoeg mensen bij het DBF die een betere naam voor het DBF willen. En alleen symbolische acties willen. Het komt niet echt realistisch over als je steeds iedereen over één kam blijft scheren.

In het beste geval zou ik tenminste alle verdenking van me af willen schudden en me distancieren van deze groep, dan loop je nog kans om serieus genomen te worden.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:37

runningkawa schreef:
Ik heb voorbeelden .meer als jij denkt..
Ik kom niet aan mijn info alleen maar uit de krant...helaas van heel wat dichter bij...(vandaar ook mijn felheid) maar nooit ga ik hier op i-net zetten waarvan precies... daar kun je om blijven vragen, maar dat krijg je niet, ik wil geen terrorist aan mijn deur... niet van wakker dier, niet van bont voor dieren en ook geen bezoek van DBF...
Dat zul je wel niet respecteren, maar das jou probleem...

Tsja, dat is helemaal jouw keuze. Als jij iets niet wilt vertellen respecteer ik dat volledig. Maar dan moet je ook respecteren dat ik jou niet geloof. Als jij iets niet wilt vertellen, dan kan ik het ook niet weten, en ga ik volledig af op andere dingen die ik hoor, zie of beredeneer. Lachen Jammer trouwens, dat je bang bent voor Wakker Dier en Bont voor Dieren. Er zitten hele aardige mensen bij.

Rani007 schreef:
In het beste geval zou ik tenminste alle verdenking van me af willen schudden en me distancieren van deze groep, dan loop je nog kans om serieus genomen te worden.

Het DBF is een beetje een verwarrende groep, in de zin van dat er wel een 'centraal achtig iets is', maar ook dat alle activisten gelijkwaardig zijn en dus zelf dingen gaan opzetten. Daarom lopen de acties uiteen van bijvoorbeeld zonder geweld, of vernieling symbolisch twee kippetjes bevrijden of bijvoorbeeld een hele schuur verbranden. Dit is ook de reden dat ik er zelf weinig mee te maken heb. Ik voer liever acties op legale wijze. Ik ken een paar mensen die er bij zitten en die veroordelen geweld en vernieling ten zeerste, maar die bevrijden dus wel weer kippen. Ze laten ze niet zomaar los hoor, ze vangen ze op, op een fijn adres. Maargoed, het is nog steeds illegaal. Ik denk ook niet dat de meeste mensen die bij het DBF zitten het echt uit gaan dragen.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:41

Ik twijfel niet aan je goede bedoelingen ... maar wat heb je dan bereikt met het "redden" van 2 kippen op de 10.000? ... enkel en alleen dat je het predikaat "surrealistisch" opgeplakt krijgt en vervolgens in het hokje "vooral niet serieus" gestopt wordt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:46

Citaat:
Jammer trouwens, dat je bang bent voor Wakker Dier en Bont voor Dieren. Er zitten hele aardige mensen bij.

zal pim fortuin misschien ook wel gedacht hebben....

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:52

runningkawa schreef:
Citaat:
Jammer trouwens, dat je bang bent voor Wakker Dier en Bont voor Dieren. Er zitten hele aardige mensen bij.

zal pim fortuin misschien ook wel gedacht hebben....

Tsja, je hebt overal zieke geesten. Helaas zijn overal rare mensen. Maar... nu ben je ALWEER bezig iedereen over één kam te scheren. Dat er moslims zijn die aanslagen plegen betekent niet dat alle moslims dit doen. Dat er laatst een VMBO scholier door een nadere VMBO scholier is doodgestoken betekent niet dat alle VMBO scholieren dit doen. Dat er een voetballer een vrouw verkracht schijnt te hebben betekent niet dat alle voetballers dit doen. Moet ik nog even doorgaan?

Volkert van der G zat trouwens toch bij een andere organisatie? Milieudefensie ofzo? Correct me if I'm wrong...

De meeste dierenliefhebbers zijn hele zachtaardige mensen. Als je lief bent voor dieren, ben je dat vaak ook voor mensen. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:55

Rani007 schreef:
Ik twijfel niet aan je goede bedoelingen ... maar wat heb je dan bereikt met het "redden" van 2 kippen op de 10.000? ... enkel en alleen dat je het predikaat "surrealistisch" opgeplakt krijgt en vervolgens in het hokje "vooral niet serieus" gestopt wordt??

Dat is symbolisch, dus niet bedoeld om alle kippen te redden. Ik weet ook niet precies waarom die mensen dat zo graag willen doen. Voel mezelf er daarom ook niet tot aangetrokken. Ik kan me ook wel voorstellen dat je ze daarom niet serieus neemt.
Maar aan de andere kant vind ik 't stiekem wel een mooi idee, dat er een paar kippen uit die vieze, volle ammoniakschuur, waar ze nog een paar weken in mochten leven voordat ze geslacht werden, zijn gehaald. Die hebben nu een heerlijk leventje, in het groene gras. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:56

Nee, jij interpreteerd het als over 1 kam scheren...ik geef alleen een voorbeeld van iemand die niet zo aardig was...nergens zeg ik dat ze allemaal zo zijn...maar 1 zo'n gast is wel genoeg voor je dood...das gewoon een feit...en ook geen leugen hebben we gezien

http://www.google.nl/search?hl=nl&clien ... eken&meta=
ja joh... alleen maar uitzonderingen.... dan komt geweld niet meer voor dan eerst als het maar om een paar personen gaat...dan gaat het om heel wat meer dan een enkeling als het opvalt dat het geweldadiger wordt...

en nee dat staat er nog steeds niet allemaal...maar een enkeling is het dan niet meer

en dan noem je mij kortzichtig?
Ik vraag me dan serieus af waarom jij die dingen niet wilt zien...het zijn gewoon feiten...

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:02

Als je berekent hoeveel dierenactivisten er wel niet zijn op de wereld zijn het inderdaad uitzonderingen.

Ik ben ook dierenactivist, en ik zou nooit iets gewelddadigs doen tegen een dier of mens, tenzij ik zelf fysiek aangevallen zou worden. Maar dat lijkt me niet vreemd. Zo ken ik er nog veel anderen. Ja, ook mensen die bij het DBF zitten. En hoeveel dierenactivisten ken jij persoonlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:27

meer dan jij verwacht....

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:40

intressante discussie... kawa ik kan me goed vinden in wat je zegt.... blijf dit even volgen....

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:08

Rani007 schreef:
maar wat heb je dan bereikt met het "redden" van 2 kippen op de 10.000? ... enkel en alleen dat je het predikaat "surrealistisch" opgeplakt krijgt en vervolgens in het hokje "vooral niet serieus" gestopt wordt??

Waarom is iemand surrealistisch als hij/zij 2 dieren uit een benarde situatie haalt ? Is dit weer een voorbeeld van 'of alles of niets' ? Vraag het die 2 kippen eens, wat je daarmee bereikt: die zullen het van die 9998 vast erg jammer vinden, maar zelf toch wel erg blij zijn, met hun nieuwe situatie. Alle kleine beetjes helpen !

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:25

Crocus schreef:
Rani007 schreef:
maar wat heb je dan bereikt met het "redden" van 2 kippen op de 10.000? ... enkel en alleen dat je het predikaat "surrealistisch" opgeplakt krijgt en vervolgens in het hokje "vooral niet serieus" gestopt wordt??

Waarom is iemand surrealistisch als hij/zij 2 dieren uit een benarde situatie haalt ? Is dit weer een voorbeeld van 'of alles of niets' ? Vraag het die 2 kippen eens, wat je daarmee bereikt: die zullen het van die 9998 vast erg jammer vinden, maar zelf toch wel erg blij zijn, met hun nieuwe situatie. Alle kleine beetjes helpen !

Dat is heel simpel Crocus: het probleem wordt hiermee niet bij de kern aangepakt. Je wilt betere leefomstandigheden voor kippen, de boer merkt er niks van dat hij 2 kippen mist en bij de volgende lichting heeft hij er weer 10.000 op stal, want dat is zijn economisch belang. Je steelt andermans eigendom en wekt daarmee aversie op bij de boer die, mocht hij al open staan voor jouw ideeen (kleine kans), je de deur nu helemaal voor hem dichtgegooid hebt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:32

Citaat:
Het beantwoorden van een set Kamervragen kost tweeduizend euro.

mogen de stemmers extra belasting gaan betalen voor de nutteloze vragen als de vissenkom...

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:48

Rani007 schreef:
Dat is heel simpel Crocus: het probleem wordt hiermee niet bij de kern aangepakt. Je wilt betere leefomstandigheden voor kippen, de boer merkt er niks van dat hij 2 kippen mist en bij de volgende lichting heeft hij er weer 10.000 op stal, want dat is zijn economisch belang. Je steelt andermans eigendom en wekt daarmee aversie op bij de boer die, mocht hij al open staan voor jouw ideeen (kleine kans), je de deur nu helemaal voor hem dichtgegooid hebt.

Het lijkt me dat een boer niet uit zichzelf over zal stappen op andere leefomstandigheden: zoals je zelf al zegt zijn die kippen zijn economisch belang. Andere leefomstandigheden kosten over het algemeen geld = niet erg economisch. Denk dat je dat bij de persoon met economische 'macht' moet aanpakken cq de klant. Vraag en aanbod en zo. Maar daar waren we het geloof ik al over eens.

Het wegnemen van 2 kippen is inderdaad diefstal. Misschien symbolisch bedoeld, zo'n actie ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:53

Denk alleen dat de meeste mensen zulke acties niet als positief oppakken...en de wereld er geen seconde mee veranderd.

Veel boeren willen wel anders, maar door de strenge regels in bijv de mestwetgeving kunnen ze niet eens anders... elke drol moet zo ongeveer gemeten worden...anders krijg je fikse boetes ...nou laat dan alles maar in stallen staan...dan is het makkelijker berekenen..

Verder kost een vrachtwagentje mest afvoeren kapitalen... (onodig maar goed)
Dat geld zou de boer liever inversteren in het bedrijf...ten goede van de deiren...
Maar ook hij kan een euro maar 1 keer uitgeven...en de mest moet weg...

In dat soort dingen gaat onnodig veel geld zitten...waar de boer niets aan kan doen.

Ga daar kijken als groepering om veranderingen te brengen...
Dat is goed voor de dieren en je kweekt ook nog een fijne verstandhouding...

Maar ja...of men dat wil...soms llijkt rellen fijner

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:08

Crocus schreef:
Het lijkt me dat een boer niet uit zichzelf over zal stappen op andere leefomstandigheden: zoals je zelf al zegt zijn die kippen zijn economisch belang. Andere leefomstandigheden kosten over het algemeen geld = niet erg economisch. Denk dat je dat bij de persoon met economische 'macht' moet aanpakken cq de klant.

Dat is idd ook een belangrijke factor: ga een enquete houden onder mensen en die zullen vrijwel allemaal voorkeur hebben voor scharrelkippen en diervriendelijke behuizing (meestal vanuit emotioneel standpunt gekozen). Maar bijna niemand is bereid om meer te gaan betalen.

Verder is het mestbeleid dat KW aankaart eveneens een serieuze belemmering: de boeren willen in principe wel maar de hele regelgeving rondom het agrarische bedrijf gooit roet in het eten.

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:27

Rani007 schreef:
Dat is idd ook een belangrijke factor: ga een enquete houden onder mensen en die zullen vrijwel allemaal voorkeur hebben voor scharrelkippen en diervriendelijke behuizing (meestal vanuit emotioneel standpunt gekozen). Maar bijna niemand is bereid om meer te gaan betalen.

Daarmee is het cirkeltje inderdaad rond: veel mensen roepen dat, maar slechts weinigen voegen de daad bij het woord.

Misschien moeten mensen eens een kijkje gaan nemen op zowel een bedrijf gestoeld op bio-industrie als eentje die met een biologische productie-wijze werkt. Ben zelf eens op een biologisch melkveebedrijf geweest, waar de koeien voor het eerst na de winter weer naar buiten gingen: de wei in dus. Koeien zijn vaak wat stoicijnse beesten - om niet te zeggen duf Knipoog - en ik zag totaal andere dieren, toen ze daadwerkelijk het gras opliepen, na dat een aantal maanden niet te hebben gezien/gevoeld/geroken: springen, sprintjes trekken, dollen met elkaar, met de kop in het gras wrijven: prachtig.

Maar ja, hoe krijg je mensen zo ver dat ze eens een dergelijke open dag bezoeken. Koeien en andere productiedieren staan toch ver van mensen af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:30

en zolang de vraag is naar zo goedkoop mogelijk product zal dat geproduceerd worden... en als het stukje vlees dan duurder wordt rolt het geld niet richting boer, maar tussenhandel...
Dus komt het nog steeds niet bij de dieren op de plaats

Dat daar eens allemaal wat aan gedaan wordt...dan heb je nuttigge acties..