Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Het doel van de ruiters doelde ik opIk bedoel: Stel je hebt als doel voor jezelf gesteld de Olympische Spelen van maaktnietuitwanneer. En je maakt kennis met een nieuwe trainingsmethode. En je voelt dat je paard daar slechter op wordt. Dan zwiep je dat toch gelijk aan de kant?
Daarom zette ik die opmerking erbij: 'volgens de beoefenaars iig niet'. Ik denk dat 99% van de bokkers in het meest ideale geval zo'n superbok eens heeft mogen uitstappen als groom. Het gevoel van een magistraal paard onder je kont dat bijna tot de ultieme losheid getraind is, ik verbeeld me niet eens dat ik een fractie van dat gevoel ooit gehad heb. Moet ik (en de andere Bokkers die zelf niet zo'n paard hebben getraind) dan mee gaan spreken over het effect van een trainingsmethode?
RedPassion schreef:Er op rijden en het paard laten lopen zoals het zelf aangeeft het best te lopen of met rare bitten en sporen gaan afdwingen dat ze in een bepaalde houding moeten lopen vind ik een wereld van verschil. En dat alleen omdat je graag je 'levensdoel' wilt bereiken.
eiber schreef:Ik zie geen paard dat in ultieme losheid getraind is als ik kijk naar het trainingsfilmpje van Anky op Youtube, ik zie ook geen ultiem los getraind paard als ik kijk naar de rollkürfoto's op internet van diverse andere grote namen in de dressuursport.
Ik zie paarden met open monden, ogen die naar boven draaien, tongen die proberen om onder de grote druk van het bit uit te komen, halzen die op knappen staan, zwiepende staarten.
Ik blijf de rollkür als trainingmethode verwerpelijk vinden, ook al zou het paard in de ring daarna een ander beeld geven.
Urielle schreef:Wij kiezen ervoor op een paard te stappen, dan moet je je paard ook naar beste kunnen begeleiden om dat op zo'n manier te doen dat het lichaam het minste schade oploopt.
RedPassion schreef:En het lijkt me ook niet voor niks dat die toppaarden altijd zo vroeg met pensioen gestuurd worden. Dat wordt dan een verdiende oude dag genoemd, maar ik denk dat ze vaak gewoon op zijn.
Needje schreef:Staat nergens dat t alleen door GP ruiters toegepast mag worden.
Overigens reed Imke op een clinic Aachen ook diep. Die is toch ook geen GP, dat paard?
Zep schreef:RedPassion schreef:En het lijkt me ook niet voor niks dat die toppaarden altijd zo vroeg met pensioen gestuurd worden. Dat wordt dan een verdiende oude dag genoemd, maar ik denk dat ze vaak gewoon op zijn.
Bonfire: 17 jaar
Rembrandt: 19 jaar
Gigolo: 18 jaar
Anthony: 18 jaar
....... ????
Urielle schreef:Dat is wel een pensioen uit de topsport he
Urielle schreef:Tja, dat is met alles zo met paarden. En ook met andere huisdieren. Dat is gewoon de manier waarop wij mensen met andere levende wezens omgaan.
delerium schreef:herhaald verzoek ontopic te blijven. Dit gaat niet over wie op welk niveau rijdt of over paardrijden natuurlijk is of niet. Daarnaast is het ook niet specifiek Anky of Laurens of Edward.
lautjebbb schreef:Ik vind dat inderdaad niet erg vreemd. Meestal zit er behoorlijk wat publiek die compleet uit zijn dak gaat zodra Anky aanstalten maakt om af te groeten en tijdens een wedstrijd bouw je nou eenmaal meer spanning op dan thuis bij de training. Thuis staat Salinero perfect stil...