Nike ontwerpt nieuwe revolutionaire rijlaars met spoor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nike ontwerpt nieuwe revolutionaire rijlaars met spoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:22

Lielle schreef:
ik denk dat het een geweldige combi is met mijn zwart/rode cross outfit.

Ik ben echt zeer geintresseerd, heb jij al een prijs indicatie kunnen vinden?
Via google kan ik helemaal niks vinden..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:23

500 dollar, stond hier ergens in het topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:25

Waaaaaaaaaat???? Was te verwachten...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 11:27

Zoveel is dat niet hoor Clown Dat is minder dan een stel Petrie rijlaarzen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:31

Met de euro nu (1.58 de dag vandaag), zou dat op 316 euro uitkomen. Dat maakt het al een stuk aantrekkelijker. Ik ga even thuis overleggen, denk dat deze laarzen voor de training ideaal moeten zijn! Haha!

Ik bestel ze dan liever uit Amerika, dan als ze straks voor 450 euro in de nederlandse winkels liggen Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:31

ik ga in juni naar de US voor het werk, ga dan zeker op zoek Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:34

Mijn tante gaat volgende week naar Australie, en mijn broer deze zomer naar de Olympische spelen... dus wie weet kan ik hun wel charteren.

Eerst even een mailtje sturen naar Nike, waar ze al verkrijgbaar zijn.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:47

Ik zou ze nu ook graag willen, maar uit Amerika halen durf ik toch niet zo goed.
Ik hoop dus ook dat ze over niet al te lange tijd en voor een redelijke prijs in Nederland te verkrijg zijn.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:59

rijoyco schreef:
kinsealy schreef:
Leuk dat een inventief sportmerk als Nike die in design en functionaliteit erg ontwikkeld zijn, zich eens met de oubollige paardensport bezighouden, weinig merken die dat doen (en da's te zien als je een paardensportzaak binnenkomt, de traditie en/of smakeloosheid druipen van de verschillende collecties af Clown )
Mooi design, alleen erg jammer van de spoor, niet echt inventief als het op moderne techniek aankomt.......heeft meer van een middeleeuws martelwerktuig...
Laars was zonder spoor mooier geweest. Ben van mening dat sporen en het gebruik daarvan bij wet verboden zouden moeten worden, dus jammer dat zo'n eigentijds merk als Nike de spoor als extra vernuftig technisch accent in z'n laars verwerkt.

Met dat laatste ben ik het totaal niet eens, maargoed, dat is een andere discussie die ik hier maar niet begin...

Met het eerste ben ik het helemaal eens! Het wordt tijd dat er eens echt goed gekeken wordt naar de functionaleit van paardensport kleding. Van mij mag een gerenomeerd groot sportmerk dit best eens doen, want merken als Pikeur, HH echt lijken het alleen maar toe doen om de mooie kleurtjes....ik wil gewoon kleding met fijne stof, lang genoeg voor mijn armen, zonder tocht, winddicht en écht waterdicht, maar toch ademend....

En shirtjes die niet krimpen in de was, verkleuren, en na één seizoen al weg te gooien zijn...

En die jasjes, maak ze van ultiem rekbare stof aub, tis echt niet leuk als je brede schouders en smalle taille hebt om rond te springen in een rijjasje....

Ik had gehoopt dat Anky hier wel verandering in zou brengen,maar dat begint ook steeds meer op en modeshow te lijken dan wat anders....

ik ben het helemaal met je eens Haha!
en trouwens die mensen die beginnen over het rubber
volgens mijn zijn er ook mensen die met een rubbere laars rijden in plaats van leer en ik geloof niet dat je aan je paard vast geplakt zit dan Clown
dus denk niet dat er veel verschil in zit tussen dit rubber of dat van een gehele rubbere rijlaars.

ik moet eerlijk bekennen ik vind ze erg leuk en ik denk dat ze niet voor niets hebben gevraagd of nike iets wou ontwerpen neem aan dat de laarzen uitvoerig getest zijn. Knipoog

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:49

Ik vind 'm supergaaf! Erg sportief, het wordt tijd dat we eens van die truttige rijkleding verlost worden, nu nog wat vlottere jasjes en stoere ondershirts en weg met die plastron (bah, keelknijpend rotding)!!!

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:12

Iiiwww.. Verdrietig
Niet echt mooi, en die sporen Nors opkijken

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:21

Ik vind het stoer dat Nike zich met deze sport 'bemoeit', maar vooral knap dat zo een traditioneel iets als een rijlaars en nog zo 'nike' uit kan zien! Lachen

aniek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:24

Haha ik vind ze echt wel lachen hoor! Ga zeker even kijken als ze hier te krijgen zijn!! Ben benieuwd hoe ze zitten!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:31

Ik ben blij dat Nike de paardensport eens onder de loep heeft genomen. Onze kleding blijft mijlenver achter bij de kleding die bij andere sporten wordt gebruikt. Als er nou ook nog broeken en bovenkleding wordt ontworpen die erbij past, vind ik deze laars zo gek nog niet. Maar niet in combinatie met een klassieke rijjas, da's geen porum.

Phakhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:37

het is toch nog steeds niet duidelijk hoe duur ze zijn? Iemand heeft wel geroepen dat ze het op een ander forum heeft gezien maar welk forum dan? Weet iemand dat? Volgens mij duurt het nog wel een tijdje voordat deze laars op de markt komt voor de consument. En denk ook niet dat Anky ze gaat dragen, ze heeft toch haar eigen laarzen? Of heb ik het verkeert? Hoe meer ik ze zie, hoe gafer ik ze vind! Ik wil ze wel en ik zou ze ook dragen voor de dressuur, elke tak van de paardensport trouwens!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:31

kinsealy schreef:
Leuk dat een inventief sportmerk als Nike die in design en functionaliteit erg ontwikkeld zijn, zich eens met de oubollige paardensport bezighouden, weinig merken die dat doen (en da's te zien als je een paardensportzaak binnenkomt, de traditie en/of smakeloosheid druipen van de verschillende collecties af Clown )
Mooi design, alleen erg jammer van de spoor, niet echt inventief als het op moderne techniek aankomt.......heeft meer van een middeleeuws martelwerktuig...
Laars was zonder spoor mooier geweest. Ben van mening dat sporen en het gebruik daarvan bij wet verboden zouden moeten worden, dus jammer dat zo'n eigentijds merk als Nike de spoor als extra vernuftig technisch accent in z'n laars verwerkt.

Sporen zijn zo martelwerktuig als je ze zelf maakt, net als een honkbalknuppel of een koekenpan. Wat een onzin dat het bij wet verboden zou moeten worden. Het is gewoon een eigen keus, zo kunnen ze bitten ook gaan verbieden, eigenlijk alles waar je een ander of een dier pijn mee KUNT doen. Nike heeft een schoen ontworpen naar de vraag van de klant met de olympische spelen in het achterhoofd. Blijkbaar zijn er genoeg ruiters die toch baat hebben bij een ingebouwde spoor en de laars is ook gebaseerd op topruiters die op olympisch niveau rijden. Niet zo gauw een oordeel hebben over iets, bovendien is de laars ook zonder spoor te gebruiken, dus je argument dat de laars mooier zou zijn geweest zonder spoor gaat dan ook niet op..

w0rTeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:33

waar zijn ze te koop want ik vind ze wel gaaf

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:37

w0rTeL schreef:
waar zijn ze te koop want ik vind ze wel gaaf

Dat zijn ze nog niet. Althans niet in Nederland.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:42

Jeezus wat zien die dingen er ontiegelijk lelijk uit en heel erg nep! wie bedenkt zoiets?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:44

efaa schreef:
Jeezus wat zien die dingen er ontiegelijk lelijk uit en heel erg nep! wie bedenkt zoiets?

Smaken verschillen nou eenmaal Bloos . Heb trouwens net even gegoogled maar er is nog niks over te vinden op Nederlandse pagina's op cavaletti bokt en de site van de hoefslag na.

Favodres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:46

Ik vind ze niet echt mooi , maar ik denk dat het ook komt omdat ik de laars nog niet vaak heb gezien als iedereen ze gaat dragen dan vind ik ze straks niet meer lelijk omdat ik er dan aan gewend ben Knipoog

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:52

Ik vind het eigenlijk best wel stijlvol ontworpen. Ja
Het probleem is alleen dat het klassieke plaatje van de paardensport, met jasje en hoedje (bij de dressuur) hier niet bij past. Deze laars is denk ik een onderdeel van een geheel vernieuwde look in de paardenkleding. En daarbij zal het denk ik erg mooi staan. Ja

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:05

Dat jasje en het hoedje mogen van mij eigenlijk ook wel de werleld uit geholpen worden....

Ik hoop dat ze nog meer modellen gaan maken, die dan ook in NL uit komen, wel voor een kleiner prijsje anders koop ik ze niet Clown

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:09

aniek87 schreef:
Haha ik vind ze echt wel lachen hoor! Ga zeker even kijken als ze hier te krijgen zijn!! Ben benieuwd hoe ze zitten!

Helemaal mee eens, ik zou ze alleen al willen passen om te kijken hoe het staat en hoe ze zitten!
Ben benieuwd wanneer ze in NL komen.. en het spoortje ken eraf las ik, dan lijken me het wel leuke laarzen hoor Lachen

lolokanarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:54

een schande voor de paardensport