russel schreef:Jouw vergelijking met het kind is een ander geval. Het paard schrikt in eerste instantie door de crosser die er al niet had mogen zijn. Natuurlijk is de ouder fout door het kind los op het ruiterpad te laten lopen en natuurlijk hoor je als ruiter daar rekening mee te houden.
Maar ik kan mij zo voorstellen dat die crossers al vaker dat pad hebben genomen, iig wisten ze waar het pad op uit kwam, ze reden er niet voor niets. Ze zullen er niet van uitgegaan zijn dat die paarden losbraken en de weg oversteken, maar die paarden zullen wel gereageerd hebben op hun en aan de kletter gegaan zijn, best mogelijk dat ze dat gezien hebben. Dan krijg je oorzaak en gevolg.
Bij ons iig zijn er al verschillende ongelukken en bijna ongelukken geweest en genoeg meldingen bij de politie over geweest, maar de crossers blijven komen. Zij zijn zich bewust van de mogelijke gevaren die er kunnen zijn en gevolgen kunnen hebben.
ja idd dat kind vind ik ook een hele andere situatie/vergelijking!
ik denk maarzo het is niet voor niets dat die crossers op bepaalde plekken niet mogen komen!
of dat nu voor hun eigen veiligheid is of voor anderen..er moet een goede reden voor zijn.
En ja ook ruiters moeten zich aan die afspraken houden en doen ze dat niet dan en er gebeurd wat dan zijn zij ook netzo goed fout!Al vind ik het dan wel voor het paard sneu aangezien die er door de ruiter is heen gestuurd..