Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amondi schreef:En nog even over die 2 maanden, dat staat in het begin, ze heeft er heel weinig mee gedaan ivm het weer en omdat hij niet lekker ging, dit werd eerst bij de ruiter( koopster) gezocht en pas later bij het paard zelf.
Pas toen kreeg de verkoopster die informatie.
Citaat:"Kunt u het paard wel terugnemen?", vroeg rechter P. van Hooff. De Kaatsheuvelse: "Als ze meteen in december hadden gebeld, had ik Vincent meteen opgehaald. Maar nu, na twee maanden, is het verkeerde gedrag er al helemaal ingesleten. Het kost maanden om hem dat weer af te leren."
runningkawa schreef:Citaat:Of ze nu zo slecht terug heeft gelezen?
suleilitha schreef:Ach ja alles kan.
Het kan ook nog, dat deze Vincent een paar jaar terug nog een krengetje was, en ondertussen aardig handelbaar is geworden. Ik vergelijk even met mijn eigen paard, die is trouwens braaf als je er een kind opzet of iemand die gewoon niks van hem vraagt. Als er iemand op gaat zitten die bang is, voelen de meeste paarden dat ook haarfijn aan en kunnen dan veranderen in doldwaze ongeleide projectielen.
Een paard kan verder in een paar jaar tijd heel wat bijleren en zich ten positieve ontwikkelen.
Ik snap niet helemaal waarom jij je zo vastbijt in dit topic, Perrokai. Het verhaal heeft gewoon twee kanten en het lijkt erop, alsof je je ontzettend vastbijt in een soort missie om de verkoper van dit paard ongelijk te geven, of om de verliezende partij te verdedigen :s
saphira21 schreef:Nee, ik heb niet slecht terug gelezen maar ik geloof niet klakkeloos alles wat er geschreven wordt. En dat er dingen teruggedraaid worden die zijn gezegd omdat ze beter uitkomen voor het kort geding.....tja...
Dan kun je op een forum nog zo veel discucieren maar blijft het verhaal hetzelfde: dat je hier vaak maar de halve waarheid hoort, en dat je daar geen oordeel op kunt vormen.
In dit geval is er maar 1 verliezer en dat is het paard. Het wordt nu de grond ingeboord, iedereen kent zijn naam en wat de uitkomst ook wordt, degene die er mee blijft zitten heeft een groot probleem want bijna niemand zal hem nu nog willen en dat terwijl het toch een talentvol paard is wat nog ver kan komen in de sport....
Perrokai schreef:Maar aan de andere kant, joh er zitten hier zoveel experts die beter zijn dan alle anderen en die de ruiter de schuld geven, sterker nog alle ruiters en trainingstallen die met vincent te maken heben gehad en niet te vergeten zogenaamde instructeurs allemaal oplichters, die staan vast te trappelen om dit varkentje eens even te wassen en te te bewijzen dat ze gelijk hebben gehad. Vincent heeft er dus ook een hele fanclub bij inmiddels.
Citaat:Maar nu, na twee maanden, is het verkeerde gedrag er al helemaal ingesleten. Het kost maanden om hem dat weer af te leren."
Perrokai schreef:Dat is voor jou ook niet nodig toch ? Jij kent het paard en het is braaf toch ? Enne....verblijd ons dan eens en verreik ons dan eens met jouw persoonlijke ervaringen met het paard en waarom jij weet dat het zo braaf is en dus wel geschikt voor een 14 jarige...
Geef ons dan iets waar we wel wat mee kunnen en dus beter kunnen oordelen.
Citaat:Maar nu, na twee maanden, is het verkeerde gedrag er al helemaal ingesleten. Het kost maanden om hem dat weer af te leren."
saphira21 schreef:Perrokai schreef:Dat is voor jou ook niet nodig toch ? Jij kent het paard en het is braaf toch ? Enne....verblijd ons dan eens en verreik ons dan eens met jouw persoonlijke ervaringen met het paard en waarom jij weet dat het zo braaf is en dus wel geschikt voor een 14 jarige...
Geef ons dan iets waar we wel wat mee kunnen en dus beter kunnen oordelen.
Mij aub geen woorden in mijn mond leggen die ik niet heb beweerd. Lees mijn posts terug en dan zie je nergens dat ik ooit heb beweerd dat dit altijd een braaf paard is.
En ik vind niet dat ik hier iets moet geven waar iedereen wel wat mee kan, ik vind dat aan de rechter om te bepalen. Ik probeer alleen wat tegengas te geven aan sommige die hier in mijn ogen te ver gaan omdat ze oordelen over iets waar ze niets of weinig van weten.
En er zijn er een aantal die verhalen posten over ervaringen die 2 jaar geleden hebben plaatsgevonden met dit paard en daarom ook mijn waardering voor degene die wel inzien dat een paard met goede begleiding en training in 2 jaar tijd kan veranderen.
Perrokai schreef:Tegengas geven werkt beter als het onderbouwd is en geen opmerkingen in de lucht van: Dit paard is braaf.
Citaat:ik weet inderdaad meer van het verhaal af.
En nee, het zijn geen aannames.
saphira21 schreef:Mij aub geen woorden in mijn mond leggen die ik niet heb beweerd. Lees mijn posts terug en dan zie je nergens dat ik ooit heb beweerd dat dit altijd een braaf paard is.
saphira21 schreef:In dit geval is er maar 1 verliezer en dat is het paard. Het wordt nu de grond ingeboord, iedereen kent zijn naam en wat de uitkomst ook wordt, degene die er mee blijft zitten heeft een groot probleem want bijna niemand zal hem nu nog willen en dat terwijl het toch een talentvol paard is wat nog ver kan komen in de sport....
FloortjeM schreef:Dat is ook mijn zorg geweest. Mijn clienten hebben er heel weinig belang bij de verkoopster de grond in te boren of het paard onverkoopbaar te maken. Al vanaf het allereerste begin is getracht een minnelijke regeling (waarbij dus geen ruchtbaarheid aan de hele zaak zou komen) te bereiken, maar de verkoopster wil dit koste wat het kost (en het kost wat.... en dan bedoel ik niet alleen geld) aan de rechter blijven voorleggen. Helaas, maar dan moet ze ook accepteren dat er steeds weer onder paardenmensen over gepraat wordt, dat zij en het paard bekend worden, en niet op de meest positieve manier.
Dinopino schreef:En toch vraag ik me af in het algemeen dat wanneer blijkt dat het helemaal niet om zo'n super braaf paard gaat en dit wel is toegezegd wie er bij een eventueel ongeluk dan verantwoordelijk is. Uit angst kan je al van een paard vallen wanneer ie alleen maar niest;-). Dit is dan nooit de schuld van de verkoper maar wat wanneer er wel iets gebeurd was??? Niet op dit geval maar heb je als verkoper ook niet de zorgplicht om te zorgen dat de kans op ongelukken zo klein mogelijk is. Dit houdt in de koper over zo veel mogelijk dingen in te lichten, zoals bijv. hij is bang voor vrachtwagens of luchtballonnen enz.