Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:tita schreef:Volgens mij heeft ninx het uit een boek..veel woorden weinig inhoud maar dat vind ik persoonlijk.
Ik ga er niet op in maar over dat stuk kun je dus ook een hele discusie voeren.
Eigenlijk zouden er gewone officiele richtlijen moet komen met specificaties
Het zijn eerder weinig woorden, veel inhoud.
Ik plaats ook een boektitel onder aan mijn bijdrage, omdat daar een aantal zaken in staan die ik erg nuttig vind en heb meegenomen in mijn entry.
tita schreef:ninx schreef:Het zijn eerder weinig woorden, veel inhoud.
Ik plaats ook een boektitel onder aan mijn bijdrage, omdat daar een aantal zaken in staan die ik erg nuttig vind en heb meegenomen in mijn entry.jawel een boek tita had gelijk
tita schreef:nee ninx ik heb daar geen zin in om te gaan discussieren over een boek, citaat enz enz maar dat maakt ook helemaal niet uit.
Het gaat mij om de normen 12% die niet haalbaar is en verzonnen door een "geitje" van bokt
15%-20% norm naar aanleiding van een amerikaans onderzoek..terwijl die 20% helemaal niet maar paardvriendelijk zou zijn voor een groot zwaar paard.
Maar toch Shires voor een bierwagen kunnen tonnen trekken helemaal offtopic maar misschien kan een paard meer hbebben wat we denken.
Maar toch wat ik af en toe zie in de dressuursport das huilen met de pet op
tita schreef:nee ninx ik heb daar geen zin in om te gaan discussieren over een boek, citaat enz enz maar dat maakt ook helemaal niet uit.
Het gaat mij om de normen 12% die niet haalbaar is en verzonnen door een "geitje" van bokt
15%-20% norm naar aanleiding van een amerikaans onderzoek..terwijl die 20% helemaal niet maar paardvriendelijk zou zijn voor een groot zwaar paard.
Maar toch Shires voor een bierwagen kunnen tonnen trekken helemaal offtopic maar misschien kan een paard meer hbebben wat we denken.
Maar toch wat ik af en toe zie in de dressuursport das huilen met de pet op
Slotty schreef:Ik denk dat het voor veel mensen confronterend kan zijn, en met die 12% zijn er ook nogal wat mensen die volgens die norm te zwaar zijn en dus schade aanrichten. Tja, wat je ermee doet is je eigen keuze, maar je weet het nu iig!
Ik vind ook dat je een paard moet zoeken wat bij jouw gewicht ed past.
Leonora schreef:je kunt in het lopen van een paard/pony snel genoeg zien of het dier last van het ruitergewicht heeft of niet. Als een ruiter te zwaar is voor een paard, kan een paard de rug niet loslaten en lekker door het lijf lopen. In mijn ogen hebben mensen die zwaarder dan 110 of 120 kg wegen inderdaad niets te zoeken op een paard, maar meer uit veiligheidsoverwegingen, want ze hebben moeite met hun balans, liggen er zo naast en dat is voor iedereen ongezond. Als je nog zonder hulp makkelijk op een paard kunt klimmen en kunt meegaan in de beweging zie ik het probleem niet zo.
Citaat:Onder de mannelijke springruiters onder ons bevinden zich kleine types, maar zeker ook grote types.
Zo'n man van 1.95 weegt toch gauw rond de honderd kilo. Een internationaal wedstrijdpaard loopt een paar keer per maand een grote wedstrijd en tilt zo'n man tijdens het parcours over hindernissen van 1.50 of 1.60. Dat lijkt moeiteloos te gaan en heel vaak is een combinatie foutloos, dus ik snap het gemiep niet zo
Citaat:vind dit erg rieken naar slankies versus dikkies, weer een soort kruistocht. Ongezond dat hele volkstammen meiden zich hele dagen bezighouden met hun figuur/uiterlijk en vervolgens ook nog eens hun vinger opheffen tegen de zwaardere medemens.