Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nadya schreef:sindaspecial schreef:Blijven de niet rokers toch lekker thuisJIJ beslist toch ook wat er in je huis gebeurt.
Die hebben al jaren thuis gezeten of in andermans rook. Nou is het onze beurt, jammer voor jou.
Strawberry_ schreef:Ik persoonlijk ben blij dat ze een rookverbod in de paardensport doen. Je kan niet rustig in de kantine zitten of je wordt bedolven onder de rook (bij ons in de kantine iig).
Nadya schreef:sindaspecial schreef:Blijven de niet rokers toch lekker thuisJIJ beslist toch ook wat er in je huis gebeurt.
Die hebben al jaren thuis gezeten of in andermans rook. Nou is het onze beurt, jammer voor jou.
Citaat:buurman zit aan de tafel ernaast flink te roken.. pff.. alweer z'n 3e sigaret in een half uur die hij opsteekt, je denkt bij jezelf, is het nou nog niet genoeg, en dat waait die rook ook nog jou kant op! lekker is dat... uiteindelijk denk je.. nou ik ga er wat van zeggen! je loopt naar de meneer toe en tikt meneer eens op de schouder met de vraag of hij zo vriendelijk wil zijn om niet meer te roken. Meneer kijkt je scheef aan en zegt 'ik mag hier gewoon roken als ik dat wil!, ga maar lekker ergens anders zitten dan!'
sindaspecial schreef:Het geld niet zozeer voor mij. Maar laten we wel weten dat hier ook financieel een kaartje aan hangt voor de horeca.
Mensen die anders nog even lekker natafelen met een koffie/borreltje en een heerlijk sigaretje zullen hierdoor niet langer natafelen dus financieel voor de horeca niet goed. Doe toch lekker een rook gedeelte en een niet rook gedeelte is iedereen tevreden.
Ik keur het roken absoluut niet goed, maar door dit verbod zijn veel niet rokers heeeel erg aan het zeuren dat ze altijd zo'n last van de rook hebben. Nog nooit iemand horen klagen toe nu toe dus waarom nu in 1x wel????
xxxmarexxx schreef:al die ophef waar over?
echt zeikers zijn het die dit allemaal bedacht hebben.
tuurlijk moet er rekening worden gehouden met de niet-rokers maar hallooo die is een beetje
erg overdreven. vinden jullie niet?
tuurlijk moet er rekening worden gehouden met de niet-rokers maar hallooo die is een beetje
Nadya schreef:Denk bijvoorbeeld aan al die omaatjes met (bijvoorbeeld) een Suzuki'tje Alto of iets vergelijkbaars. Die zullen echt geen nieuwe auto meer gaan kopen, maar als ze in Amsterdam binnen de A10 wonen, dan zijn ze straks wel ineens hun mobiliteit kwijt.Ik vraag me ook af wie er nog een auto rijdt van voor 1992. Ik zie ze hier in mijn buurt in elk geval niet.
runningkawa schreef:Maar nu blijven de mensen die eerst door de rook geen zin hadden in natafelen wel zitten.
In andere landen is gebleken dat de horeca geen omzet verlies heeft.
Heel even in het begin bij omschakeling, maar daarna niet meer.
oomens schreef:Nadya schreef:Denk bijvoorbeeld aan al die omaatjes met (bijvoorbeeld) een Suzuki'tje Alto of iets vergelijkbaars. Die zullen echt geen nieuwe auto meer gaan kopen, maar als ze in Amsterdam binnen de A10 wonen, dan zijn ze straks wel ineens hun mobiliteit kwijt.Ik vraag me ook af wie er nog een auto rijdt van voor 1992. Ik zie ze hier in mijn buurt in elk geval niet.
Dit terwijl een Hummer uit 2005 wel gewoon mag blijven rijden, parkeren (op twee vakken) en uitstoten.
runningkawa schreef:Zijn ze in engeland dan zoveel minder star?
Kunnen ze daar dan wel mee gaan in nieuwe dingen?
Ik heb kennissen en familie die daar op vakantie zijn geweest en het ging daar heel normaal.
Het is eindelijk eens normaal... dat mensen die niet roken de dupe zijn van andere hun ongezonde gewoonte...
Als jij niet dik wilt zijn en op je eet gewoontes let zou je ook niet willen dat bij iedereen die een frietje in je buurt eet je verplicht een kwart bak mee moet eten...
Dat zouden we maar heel raar vinden..