Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Strawberry_

Re: Ook de paardensport wordt per 1 juli rookvrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:25

Ik persoonlijk ben blij dat ze een rookverbod in de paardensport doen. Je kan niet rustig in de kantine zitten of je wordt bedolven onder de rook (bij ons in de kantine iig). Nagelbijten / Gniffelen

sindaspecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:22

Nadya schreef:
sindaspecial schreef:
Blijven de niet rokers toch lekker thuis Haha! JIJ beslist toch ook wat er in je huis gebeurt.

Die hebben al jaren thuis gezeten of in andermans rook. Nou is het onze beurt, jammer voor jou. Tong uitsteken

Het geld niet zozeer voor mij. Maar laten we wel weten dat hier ook financieel een kaartje aan hangt voor de horeca.
Mensen die anders nog even lekker natafelen met een koffie/borreltje en een heerlijk sigaretje zullen hierdoor niet langer natafelen dus financieel voor de horeca niet goed Verdrietig . Doe toch lekker een rook gedeelte en een niet rook gedeelte is iedereen tevreden.
Ik keur het roken absoluut niet goed, maar door dit verbod zijn veel niet rokers heeeel erg aan het zeuren dat ze altijd zo'n last van de rook hebben. Nog nooit iemand horen klagen toe nu toe dus waarom nu in 1x wel???? Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:27

Maar nu blijven de mensen die eerst door de rook geen zin hadden in natafelen wel zitten.

In andere landen is gebleken dat de horeca geen omzet verlies heeft.
Heel even in het begin bij omschakeling, maar daarna niet meer.

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:43

Strawberry_ schreef:
Ik persoonlijk ben blij dat ze een rookverbod in de paardensport doen. Je kan niet rustig in de kantine zitten of je wordt bedolven onder de rook (bij ons in de kantine iig). Nagelbijten / Gniffelen

bij ons nu ook

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:08

Nadya schreef:
sindaspecial schreef:
Blijven de niet rokers toch lekker thuis Haha! JIJ beslist toch ook wat er in je huis gebeurt.

Die hebben al jaren thuis gezeten of in andermans rook. Nou is het onze beurt, jammer voor jou. Tong uitsteken

Het geld niet zozeer voor mij. Maar laten we wel weten dat hier ook financieel een kaartje aan hangt voor de horeca.
Mensen die anders nog even lekker natafelen met een koffie/borreltje en een heerlijk sigaretje zullen hierdoor niet langer natafelen dus financieel voor de horeca niet goed Verdrietig . Doe toch lekker een rook gedeelte en een niet rook gedeelte is iedereen tevreden.
Ik keur het roken absoluut niet goed, maar door dit verbod zijn veel niet rokers heeeel erg aan het zeuren dat ze altijd zo'n last van de rook hebben. Nog nooit iemand horen klagen toe nu toe dus waarom nu in 1x wel???? Blond[/quote]

die zijn gewoon zo netjes om er niks van te zeggen.. als ik ergens was ofzo trok ik ook m'n neus op voor al die rokers en hun vieze rooklucht! maarja.. wat moet ik dan doen.. zie je het voor je in een restaurant?

Citaat:
buurman zit aan de tafel ernaast flink te roken.. pff.. alweer z'n 3e sigaret in een half uur die hij opsteekt, je denkt bij jezelf, is het nou nog niet genoeg, en dat waait die rook ook nog jou kant op! lekker is dat... uiteindelijk denk je.. nou ik ga er wat van zeggen! je loopt naar de meneer toe en tikt meneer eens op de schouder met de vraag of hij zo vriendelijk wil zijn om niet meer te roken. Meneer kijkt je scheef aan en zegt 'ik mag hier gewoon roken als ik dat wil!, ga maar lekker ergens anders zitten dan!'

Nou.. ik heb een keer eens gevraagd aan iemand of die zo vriendelijk zou willen zijn om misschien even te stoppen met roken.. waarop ik dus de reactie kreeg dat ik dan maar ergens anders moet gaan zitten! Nors opkijken

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:10

al die ophef waar over?
echt zeikers zijn het die dit allemaal bedacht hebben.
tuurlijk moet er rekening worden gehouden met de niet-rokers maar hallooo die is een beetje
erg overdreven. vinden jullie niet?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:16

sindaspecial schreef:
Ik keur het roken absoluut niet goed, maar door dit verbod zijn veel niet rokers heeeel erg aan het zeuren dat ze altijd zo'n last van de rook hebben. Nog nooit iemand horen klagen toe nu toe dus waarom nu in 1x wel???? Blond

Ach, ik heb in het verleden wel eens aan rokers gevraagd om rekening te houden met bv. mijn zwangerschap (in een restaurant). Meestal deden mensen dat wel gelukkig. Maar je snapt toch ook wel dat het lastig is om mensen te vragen niet te roken, als het wel mocht in het verleden? Verward
Dus nu het straks niet meer mag, kan ik gelukkig weer rookvrij ergens zitten en genieten van eten of muziek e.d. Lachen

Mijn vriendje is er ook blij mee. Die speelt vaak met zijn band in horeca gelegenheden en baalt al jaren van die stinkende rook. Zal straks een stuk fijner zijn om lekker een avondje te spelen. Haha!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:19

xxxmarexxx schreef:
al die ophef waar over?
tuurlijk moet er rekening worden gehouden met de niet-rokers maar hallooo die is een beetje

uhm.. nee Vork

wij niet rokers hebben zoiezo bewust last van die rook.. het stinkt enzo. Dat je daar beetje bij beetje door vergiftigd word heb je opzich niet door.. en dan te bedenken dat je niet zélf diegene bent die rookt maar dat je in feite door andere vergiftigd wordt.. ik zou me als roker denk ik nog behoorlijk schuldig voelen hoor! met in je achterhoofd wetend dat je andere mensen, je eigen kinderen, beetje bij beetje aan 't 'vergiftigen' bent!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:20

Heerlijk. Wie niet buiten roken kan, die gaat maar buiten roken.

Vorig jaar juli is in de UK het rookverbod in de horeca ingevoerd. Als ik in dat land naar een concert ga, dan kom ik tenminste niet uitgerookt naar buiten. Mijn haar ruikt dan ook nog lekker fris. Heerlijk. Laatst ging ik weer eens in NL naar een concert en ik kon na tien minuten al nauwelijks meer ademen omdat men overal om mij heen stond te paffen. Om nog maar te zwijgen van de brandplekken op mijn armen waarmee ik thuiskom omdat mensen niet uitkijken met hun peuk.

Nee, nog liever vandaag dan morgen dat rookverbod in de horeca. In de UK werkt het overigens prima, mensen die willen roken gaan gewoon eventjes naar buiten en komen daarna weer binnen. De grootste ergernis sinds het rookverbod betreft daar gelegenheden waar je niet meer binnenkomt nadat je naar buiten bent gelopen (of opnieuw entree moet betalen). Maar dat kunnen die gelegenheden heel goed oplossen met handstempels.

Voor rookvrije sportkantines heb ik niets dan lof. IMO gaan roken en sporten niet samen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:58

xxxmarexxx schreef:
al die ophef waar over?

Nee vind dit niet overdreven, vind het overdreven dat rokers er zo'n punt van maken. Ik vind het ontzettend egoistisch dat mensen die niet roken wel mee mogen "genieten" van de last die een roker veroorzaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:16

Ik heb ind e horeca gewerkt hier in de buurt, dus heb zo mn connectie's..Zat onlangs om tafel
met wat horeca eigenaren en was nieuwsgierig of ze al iets merkten aan de asbak die ze weg hadden gezet, om alvast te wennen aan het komende rookverbod.
En of....ze het merken. Hun omzet is met 50% gedaald, zo zaten de tenten elke zondag avond vol,
nu mogen ze blij zijn als d'r drie mensen op een avond komen. Sommige tenten zijn al rookvrij maar vrezen het ergste.
Ben benieuwd hoe jullie strak reageren als deze tenten failliet draaien, een tent is al opgedoekt hier.
Ben ook zéér benieuwd of jullie nog steeds zo staan te gillen als de mensen die en auto van voor 1992 worden verzocht hun brik naar de sloop te brengen en ben ook zeer benieuwd hoe jullie reageren als jullie verplicht worden gesteld om een roetfilter te bouwen op jullie ouwe diesels Lachen
Als je uberhaupt nog mag rijden met dat ding.
Ben zeer benieuwd naar jullie reactie's ik denk dan dat bokt te klein is.
Want ja alles wat in America een wet is komt hier ook naartoe Tong uitsteken

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:19

Roetfilters ed vind ik anders een hele goede zaak, niet alleen voor de gezondheid van mensen maar ook voor het milieu Vork

Ik geloof er niets van dat zaken falliet gaan, mensen blijven heus wel komen. Ik geloof er namelijk geen hol van dat mensen thuis blijven omdat ze er niet meer mogen roken. Wie hebben ze daarmee? Zichzelf Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:21

Mijn volgende auto wordt er sowieso eentje van na 1992 dus daar maak ik me niet zoveel zorgen om. Lachen

Ik had altijd al een hekel aan al die rook in uitgaansgelegenheden. Ik heb inmiddels vergelijkingsmateriaal: ik vind uitgaan in de UK veel prettiger in vergelijking met uitgaan in NL - voor een zeer groot deel vanwege dat rookverbod. In andere landen werkt het, waarom zou het in NL niet kunnen werken? Wat de boer niet kent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:22

xxxmarexxx schreef:
al die ophef waar over?

Als de meeste rokers nu eens echt zoveel rekening hadden gehouden met andere, zoals ze hier op bokt naar zeggen allemaal doen, dan was het zover niet gekomen.
Maar blijkbaar zijn alle niet bokkende rokers toch flink aso en kan het niet anders

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:25

Ach Chiqa, ik heb geen ouwe diesel, hoor. Mijn auto komt uit 2001. Knipoog
Ik vind het ook terecht dat extra vervuilende auto's aangepakt worden.
Ik heb destijds niet voor niets voor een zuinige en relatief schone auto gekozen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:29

tenten die nu al opgedoekt zijn hadden sowieso geen bestaansrecht meer.

Onze auto's zijn al van na 1992 en geen op diesel.
Maar een auto is wel iets waarmee je naar je werk gaat, dus voor veel mensen noodzaak (openbaar vervoer is namelijk nog steeds prut als je niet midden in de stad woont)
Roken is niet nodig om op je werk te komen, oook niet nodig daar een ander mee lastig te vallen... dus dat vergelijk Verward

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:30

Ik vind het gewoon vreemd dat mensen die gezond willen zijn of predispositie hebben opzij moeten gaan voor mensen die klasse a uitstoten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:33

Ik vraag me ook af wie er nog een auto rijdt van voor 1992. Ik zie ze hier in mijn buurt in elk geval niet. Knipoog
En idd, als bedrijven nu al failliet gaan, gingen de zaken allang slecht. Heeft niets met de regels van aanstaande 1 juli te maken. Ik was gisteravond nog in de stad en er zaten nog genoeg mensen in de tentjes, hoor. Dus ik weet niet waar jij woont, maar het valt allemaal best mee hier.
Moest vorige week nog hard op zoek naar een plekje in een fijn restaurant op vrijdagavond (we hadden niet gereserveerd). Clown
Ooooh man, wat gaat het toch slecht in de horeca. Haha!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:56

Nadya schreef:
Ik vraag me ook af wie er nog een auto rijdt van voor 1992. Ik zie ze hier in mijn buurt in elk geval niet. Knipoog
Denk bijvoorbeeld aan al die omaatjes met (bijvoorbeeld) een Suzuki'tje Alto of iets vergelijkbaars. Die zullen echt geen nieuwe auto meer gaan kopen, maar als ze in Amsterdam binnen de A10 wonen, dan zijn ze straks wel ineens hun mobiliteit kwijt.

Dit terwijl een Hummer uit 2005 wel gewoon mag blijven rijden, parkeren (op twee vakken) en uitstoten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:02

Alles leuk lief en aardig maar dit topic gaat over het rookverbod niet over auto's die wel of niet goed voor het milieu zijn Verward

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:03

runningkawa schreef:
Maar nu blijven de mensen die eerst door de rook geen zin hadden in natafelen wel zitten.

In andere landen is gebleken dat de horeca geen omzet verlies heeft.
Heel even in het begin bij omschakeling, maar daarna niet meer.

In Parijs is het nu al verboden om te roken in horecagelegenheden, met als gevolg dat er een wildgroei is ontstaan aan verwarmde, overdekte en afgeschermde terrassen.

Er is voor veel cafés dus effectief een nieuwe "binnenruimte" aangebouwd, waardoor mensen alsnog door de rook naar binnen moeten. Verder is het rookverbod dus ook niet bevorderlijk voor het straatbeeld of het beperken van het energieverbruik (terrasverwarming).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:06

oomens schreef:
Nadya schreef:
Denk bijvoorbeeld aan al die omaatjes met (bijvoorbeeld) een Suzuki'tje Alto of iets vergelijkbaars. Die zullen echt geen nieuwe auto meer gaan kopen, maar als ze in Amsterdam binnen de A10 wonen, dan zijn ze straks wel ineens hun mobiliteit kwijt.

Dit terwijl een Hummer uit 2005 wel gewoon mag blijven rijden, parkeren (op twee vakken) en uitstoten.

Sommige hele oude omaatjes (en opaatjes) mogen van mij wel van de weg af, eerlijk gezegd. Scheve mond
Zeker als ze nog in krakkemikkige autootjes rond rijden.
Maar de oma's en opa's die ik hier rond zie rijden hebben meestal een grotere/nieuwere auto dan waar ik in rij, hoor. Ik zie tegenwoordig weinig echt oude auto's rondrijden, eerlijk gezegd.

En idd, dit topic gaat eigenlijk niet over auto's, maar goed, ik ben er ook niet over begonnen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:07

Zijn ze in engeland dan zoveel minder star?
Kunnen ze daar dan wel mee gaan in nieuwe dingen?
Ik heb kennissen en familie die daar op vakantie zijn geweest en het ging daar heel normaal.

Het is eindelijk eens normaal... dat mensen die niet roken de dupe zijn van andere hun ongezonde gewoonte...

Als jij niet dik wilt zijn en op je eet gewoontes let zou je ook niet willen dat bij iedereen die een frietje in je buurt eet je verplicht een kwart bak mee moet eten...
Dat zouden we maar heel raar vinden..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:08

runningkawa schreef:
Zijn ze in engeland dan zoveel minder star?
Kunnen ze daar dan wel mee gaan in nieuwe dingen?
Ik heb kennissen en familie die daar op vakantie zijn geweest en het ging daar heel normaal.

Het is eindelijk eens normaal... dat mensen die niet roken de dupe zijn van andere hun ongezonde gewoonte...

Als jij niet dik wilt zijn en op je eet gewoontes let zou je ook niet willen dat bij iedereen die een frietje in je buurt eet je verplicht een kwart bak mee moet eten...
Dat zouden we maar heel raar vinden..

Afgod

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:11

Autos is gewoon een typische manier van vuur minder erg maken met ander vuur Lachen