Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:Dan had ik niemand anders de schuld kunnen geven dan mezelf........... niemand
KiWiKo schreef:Zo kijk ik er persoonlijk ook tegenaan...... tis mijn kind, mijn verantwoordelijkheid
KiWiKo schreef:Zo kijk ik er persoonlijk ook tegenaan...... tis mijn kind, mijn verantwoordelijkheid
Schimmelig schreef:KiWiKo schreef:Zo kijk ik er persoonlijk ook tegenaan...... tis mijn kind, mijn verantwoordelijkheid
Wil toch even zeggen dat ik voor deze attitude echt bewondering heb!Het zijn er namelijk niet zoveel die er zo over denken. Ik heb het sommige ouders wel eens horen zeggen "Kind buiten? Dan is het mijn zorg niet" man man man...
runningkawa schreef:en dat is uniek tegenwoordig
ThePast03 schreef:maikeltje schreef:De verdraagzaamheid is in Nederland steeds minder aan het worden. Daar wordt ik af en toe bang van eerlijk gezegd.
Kind geweest in de jaren 60 en ik kan je vertellen dat er toen heel wat meer op gelet dat kleine kinderen geen overlast waren voor anderen.
Ouders die daar niet voldoende op letten werden ook als asociaal bestempeld en de meeste ouders wilde dat naamkaartje niet graag hebben.
Jammer dat hier de staleigenaar aangeklaagd wordt. De moeder heeft daar een paard in pension en was met haar paard bezig toen het ongeluk gebeurde. Een groepje kleine kinderen wat daar dus zonder toezicht van een oudere ging uitproberen of een stapmolen ook als draaimolen gebruikt zou kunnen worden.
Voor wat ik begrepen heb is het kind gestikt doordat het koordje van zijn capouchon in de motor van de stapmolen terecht kwam. Waarom klaagt ze de fabriek die deze jas gemaakt heeft niet aan?
Mijn moeder haalde die koordjes trouwens altijd gelijk uit kledingstukken omdat ook toen al bekend was dat die dingen niet bepaald veilig waren in bijvoorbeeld speeltuinen.
Liezel1 schreef:Nickyu, dat is dus verantwoordelijk gedrag... jij wéét wat er op een stal allemaal kan gebeuren, daarom neem jij je maatregelen... in jouw geval het meenemen van een extra volwassene, super!
Mensen met minder verstand van zaken laten hun kinderen daar vrij rondlopen... en dáár irriteer ik me dus dood aan!
ik heb ook wel eens een akkefietje gehad met een 3 jarige ruin die net gecastereerd en uit de opfok was... ik liep met hem door de lange gang... kinderen stonden in die gang en ik had al gevraagd of ze voor me uit konden lopen omdat ik niet wist hoe die 3jarige erop zou reageren dat ze in de gang aan het spelen waren als ik er langs zou lopen...
kreeg geen reactie en ik moest me niet aanstellen... naja, toen ben ik dus maar doorgelopen... kinderen kijken op dat moment om en geven de ruin een "bemoedigend" klopje op zijn kont....
toen sprong hij op zij en werd ik geplet tussen de ruin en de traliewand van de stal.... geen comfortabele positie kan ik je vertellen....
Toen heb ik ook het complete scheldwoordenregister opengestrokken... ouders kwamen kijken wat er aan de hand was en ik kreeg het commentaar, waarom was ik daar langs gelopen als "die knol" zo gevaarlijk was???
Toen brak mn klomp....
Citaat:Toen heb ik ook het complete scheldwoordenregister opengestrokken... ouders kwamen kijken wat er aan de hand was en ik kreeg het commentaar, waarom was ik daar langs gelopen als "die knol" zo gevaarlijk was???
Toen brak mn klomp....
J0sef1entje schreef:Mijn oudste dochter viel vorig jaar uit een boom, op haar kont, ze kon een week niet rijden! Moet ik dan de gemeente aansprakelijk stellen? Omdat die de onderste takken niet heeft weggezaagd en daarmee dus een ideale klimboom creëerde. Lamenielachuh. Gewoon haar eigen stomme schuld, en ik heb haar nog uitgelachen ook![]()
(nadat ik gecheckt had dat er ècht niets aan de hand was, behalve dan een blauwe kont)
J0sef1entje schreef:Mijn oudste dochter viel vorig jaar uit een boom, op haar kont, ze kon een week niet rijden! Moet ik dan de gemeente aansprakelijk stellen? Omdat die de onderste takken niet heeft weggezaagd en daarmee dus een ideale klimboom creëerde. Lamenielachuh. Gewoon haar eigen stomme schuld, en ik heb haar nog uitgelachen ook![]()
(nadat ik gecheckt had dat er ècht niets aan de hand was, behalve dan een blauwe kont)
Liezel1 schreef:Nickyu, dat is dus verantwoordelijk gedrag... jij wéét wat er op een stal allemaal kan gebeuren, daarom neem jij je maatregelen... in jouw geval het meenemen van een extra volwassene, super!
Mensen met minder verstand van zaken laten hun kinderen daar vrij rondlopen... en dáár irriteer ik me dus dood aan!
ik heb ook wel eens een akkefietje gehad met een 3 jarige ruin die net gecastereerd en uit de opfok was... ik liep met hem door de lange gang... kinderen stonden in die gang en ik had al gevraagd of ze voor me uit konden lopen omdat ik niet wist hoe die 3jarige erop zou reageren dat ze in de gang aan het spelen waren als ik er langs zou lopen...
kreeg geen reactie en ik moest me niet aanstellen... naja, toen ben ik dus maar doorgelopen... kinderen kijken op dat moment om en geven de ruin een "bemoedigend" klopje op zijn kont....
toen sprong hij op zij en werd ik geplet tussen de ruin en de traliewand van de stal.... geen comfortabele positie kan ik je vertellen....
Toen heb ik ook het complete scheldwoordenregister opengestrokken... ouders kwamen kijken wat er aan de hand was en ik kreeg het commentaar, waarom was ik daar langs gelopen als "die knol" zo gevaarlijk was???
Toen brak mn klomp....
Nannes schreef:nou, als je op een manege continu rekening moet gaan houden met kinderen ben je wel even bezig met je werkzaamheden. Ouders horen dat te doen, kinderen horen niet onbeheerd op stal.