Nikka schreef:Waar ik me aan erger is het gedraai. Eerst is het niet waar, dan alleen in stap, dan de fout van de amazone, dan heel kort, dan een goede trainingsmethode. Als het zo zou zijn als Greetjebee schrijft, waarom dan al die poespas? Het lijkt me eerder een naderhand opgebouwde verdediging die erg mooi is ingekleurd. En daar hoef ik er niet voor te zijn bijgeweest, dat is een kwestie van lezen.
Volgens mij is er niet gedraaid hoor! Het IS op zich een goede trainingsmethode (is vastgesteld op basis van verschillende literatuur/studieboeken en het oordeel van diverse deskundigen!), alleen in eerste instantie werd er een fout gemaakt door de amazone, dit is dus alleen (van korte duur) in stap geweest en deze fout is zeer snel gecorrigeerd. Ik zie het gedraag in het geheel niet!
Born2BCrazy schreef:(Daar komt dan nog bij, dat ze in het verweer uitleggen dat deze manier van bijzetten hoort bij een bep. trainingsmethode.. die zij helemaal niet gebruikten..maar nu vallen we in herhaling)
Dat is dus gewoon NIET waar. Deze manier van bijzetten wordt genoemd als 'gangbare longeertraining' in NOTA BENE de 'Richtlinien für Reiten und Fahren' -> Zo klassiek als maar kan.
Born2BCrazy schreef:Niemand was er bij, dat zeg je goed, dus jij ook niet, maar dat betekent toch niet dat je je geen mening mag vormen?
Op basis van de foto's en de uitspraak van de tuchtcommissie?
Ja dat betekent het dus wel! Dat heeft zelfs het Tuchtcollege gezegd, zie het vetgedrukte stukje in mijn eerder post.
Het Tuchtcollege heeft deze zaak van alle mogelijke kanten belicht en dat is veel meer dan alleen die paar foto's op basis waarvan velen hier nu hun oordeel vellen. Iedereen snapt toch, hoop ik, wel dat een oordeel op basis van zo weinig materiaal op z'n minst kort door de bocht genoemd mag worden.
Denica schreef:Ik snap eerlijk gezegd totaal niet wat het er nou mee te maken heeft of wij amateurs zijn of niet. Zelfs iemand die totaal neit in de paarden zit heeft toch kunnen zien dat dit geen diervriendelijke manier van trainen is. Of het dan functioneel is of niet, als je op zo'n manier succesvol moet zijn is voor mij de lol er al snel af. Er zijn zeker genoeg andere mensen waarvan ik ook niet vrolijk wordt maargoed.
Jammer dat er zo mee om wordt gegaan maar gelukkig dat het al zoveel in de publiciteit is geweest. Mijn beeld van beidde dames is iig nu wel negatief veranderd.
Nee, dat kan iemand die niet in de paarden zit dus NIET. Lees aub de uitspraak, daar staat dat ook duidelijk in. Alleen deskundigen kunnen hierover oordelen en dat is bij de beoordeling door het Tuchtcollege dan ook gebeurd. Het Tuchtcollege hekelt juist mensen die het niet helemaal snappen (zoals jullie) en deze manier van longeren veroordelen (buiten het eerste stukje, waarvan ook is toegegeven en erkend dat dit fout was, is deze manier van longeren CORRECT). Leken veroordelen dit, terwijl het een manier van training is die zich heeft ontwikkeld door de eeuwen heen. Door paardenmensen, wel te verstaan. En doordat nu allerlei 'mensen met paarden' gewoon niet genoeg kennis en kunde en paardengevoel hebben snappen zij deze methoden niet en worden deze veroordeeld. Slechte zaak! (zegt het Tuchtcollege overigens ook, alleen dan anders verwoord)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-12-07 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.