Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Maar meen je dat, vind jij buitenrijden echt niet helemaal leuk om te doen met je paard?
Nelson is al 12 en 2 jaar geleden door Anky uit de wei geplukt waar hij toen al een jaar (wegens blessure) stond. Daarvoor was hij op een hele slechte manier LDR gereden: hij knikte in, liep achter de teugel en was dan compleet stuurloos. Nelson is Anky's "persoonlijke project". Ze vindt hem lief, ze heeft hem tijdens haar zwangerschap tot in een ver gevorderd stadium gereden (toen ze met de "hete" paarden allang gestopt was). Dus nee ze heeft hem niet zelf ingereden, ze heeft hem wel omgeschoold.Citaat:Had anky het paard zelf ingereden of had ze daar iemand voor?
dorienkee schreef:ik lees trouwens net dat ze daarna meteen naar huis is gegaan, en geen handtekeningen meer wou uitdelen..
Sjoert schreef:Piaffe schreef:Maar wat ik mij wel eens afvraag, ze wil graag hele hete, maar zegt ook geen held te zijn. Dat lijkt mij toch niet altijd een goede combi?
Maar die hele hete beesten persen net dat beetje extra eruit wat je nodig hebt om te winnen.
dorienkee schreef:ik lees trouwens net dat ze daarna meteen naar huis is gegaan, en geen handtekeningen meer wou uitdelen..
terorita schreef:dorienkee schreef:ik lees trouwens net dat ze daarna meteen naar huis is gegaan, en geen handtekeningen meer wou uitdelen..
als je lijf goed zeer doet, wil je denk ook zo snel mogelijk naar huis..
handtekeningen uitdelen zal het laatste zijn waar ze zin in had..
en wat mij beterfd terrecht
arie53 schreef:Sjoert schreef:
Maar die hele hete beesten persen net dat beetje extra eruit wat je nodig hebt om te winnen.
Een volkomen misplaatste gedachte. De hete paarden gaan juist door het lint. Je hebt een hoog maar beheersbaar temperament nodig op dit niveau. Niet het hete maar het karakter en het beheersbare temperament bepalen of een paard voldoende energie over heeft om door te gaan tot het eind. Op de Spaanse Rijschool worden alle hoge school oefeningen uitgevoerd. En nog paar meer dan in de GP worden verlangd. Hete en doorgedraaide paarden zie je daar niet en kunnen dit niveau niet aan.
Overigens is dat ook niet wat de FEI van de dressuurpaarden verlangd.
Article 401.
1. The object of Dressage in the harmonious development of the phsysique and ability of the horse. As a result it makes the horse calm, supple, loose and felixible, but also confident, attentive and keen, thus achieving perfect understanding with his rider.
Voor hete paarden is daarin geen plaats.
Suzanne F. schreef:Hm ja hij bokt best gemeen.
Arabesk schreef:Suzanne F. schreef:Hm ja hij bokt best gemeen.
Hij bokt niet gemeen, zij trekt hem gemeen in de mond op het moment dat hij opzij sprong
Arabesk schreef:Suzanne F. schreef:Hm ja hij bokt best gemeen.
Hij bokt niet gemeen, zij trekt hem gemeen in de mond op het moment dat hij opzij sprong