Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:50

greetjebee schreef:
(Helaas zijn er hier hardnekkige stokers...)

tsja het is maar welke defenitie je geeft aan mensen die hun mening ergens over geven Sigaar

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:51

Arabesk schreef:
strak, strakker, strakst

does it matter?

Jazeker!!! Als je de bijzet op één meter laat hangen kun je hem beter af laten... (daar verongeluk je mee...) Het is toch wel de bedoeling dat die bijzetteugel z'n werk doet of niet... Clown

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:52

greetjebee schreef:
Ik herhaal (blijkbaar is het nog niet doorgedrongen.. Ach gut ) : Toen ze hem in draf longeerde had ze hem al langer gezet....

Ook op die draffoto vind ik dat de longeersingel erg ver naar voren is getrokken door de strakke bijzets, zoals eerder in dit topic al werd gemeld.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:53

Dat vond een bekende expert ook al.

greetjebee

EricPrast schreef:
greetjebee schreef:
Dat is zeker 10 centimeter geweest. (En dat maakt bij het bijzetten een heel groot verschil!)

Dat maakt zeker een groot verschil! Nu zijn ze nog maar 20 centimeter tekort in plaats van 30. Koe

Nee hoor, nog 10 erbij en hij zou op de loodlijn hebben gelopen...

nickyu

Arabesk schreef:
strak, strakker, strakst

does it matter?

ja dus
strak is 1 ding iets strakker een 2e op zijn straks ..kan mijn goedkeuring ookk niet drgen

greetjebee schreef:
maar duidelijk is toch te zien dat hij daar al meer lengte heeft gekregen...

ja ik ben ook wel benieuwd hoeveel mm dat dan was[/quote]

Dat is zeker 10 centimeter geweest. (En dat maakt bij het bijzetten een heel groot verschil!)[/quote]
idd 10 cm is een hoop ,
greetjebee is geloof ik een der weinigen doe ECHT gekeken heeft naar de draffoto en
niet slechts naar de benen vh paard

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:55

Ik zag het in de krant al inderdaad. Ik vraag me af; Waarom zou ze dit doen? (En dat bedoel ik niet aanvallend.. Was vooral erg benieuwd)

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:55

Draffoto is imo te klein om over te oordelen hoe strak hij daar zit, maar daar zal hij niet zo strak meer zitten anders had de fotograaf die wel in het groot bij de rest geplaatst.

Maar blijf het een raar verhaal vinden.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:58

greetjebee schreef:
Ik heb de bewuste draffoto er nóg maar weer eens op nagekeken op de site waarvan ik inmiddels begrepen heb dat we de naam niet mogen noemen, maar ik ben dat niet met je eens. Naar mijn mening loopt hij daarop nog minstens 15 cm. achter de loodlijn. Tel daarbij de 10 cm op die de singel naar voren getrokken ligt, et voilà...

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:59

Arabesk schreef:
greetjebee schreef:
(Helaas zijn er hier hardnekkige stokers...)

tsja het is maar welke defenitie je geeft aan mensen die hun mening ergens over geven Sigaar

Mening geven is iets anders dan veroordelen. Zoals ik ook in het andere topic al heb gezegd vind ik het niet eerlijk om iemand te veroordelen op basis van deze foto's. Er zijn foto's die er niet charmant uitzien... Voor die foto's is een verklaring gegeven... Die verklaring wordt nu constant in twijfel getrokken met de meest onlogische redeneringen. En dat terwijl die redeneringen slechts gissingen zijn, want NIEMAND hier die de verklaring van CvB in twijfel trekt is er zelf bij geweest.... Ze kunnen waar zijn, maar ook heel goed niet waar zijn! Dat noem ik dus stoken; met opzet iemand in een kwaad daglicht zetten terwijl daar geen gegronde redenen voor zijn (enkel veronderstellingen).

pmarenaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:59

Wat zou het onderzoek nu kunnen uitwijzen waardoor ze ineens "onschuldig" worden ?

Je hebt op de foto een pony die op een zeer onaangename wijze gelongeerd wordt. Dierenkwelling in de naam van training.
En dat mag imo. absoluut bestraft worden.

Je hebt gewoon een paar feiten waar je niet onderuit kunt als je de foto's ziet. Tel je die feiten op dan is het heel duidelijk dat dit bewust gedaan is en dat ze bewust dat beestje aan het kwellen waren.

Welke reden of verklaring ze daarvoor opgeven maakt imo. dan ook niks uit. Het feit blijft dat men dit zeer bewust gedaan heeft. En dat je mag verwachten dat iemand die als prof hiermee bezig is meer verstand zou moeten hebben. Dat je als prof dit doet maakt het nog eens een graadje erger.

Als prof zou je beter moeten weten en doe je dit toch dan is het een bewuste keuze.

Doet Beppie van de Buren het dan is het even fout en even sneu voor het dier , maar komt het voort uit onwetendheid.
Dat is wel een verschil qua hoe grof de fout is.

Maar voor het paard maakt het geen fluit wat de toedracht is.

Hanmar

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint DAAR GAAN WE WEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:00

@ JurybijZ.

Zo, dat is nog eens een gepeperde reactie Cool
Maar, je slaat de spijker op z'n kop: hoe lang discussieert de paardenwereld nu al iedere drie maanden om wéér één of andere foto's? Hoeveel filmpjes staan er al op YouTube, compleet met eronder gemonteerde treurmarsen om het dramatische effect te vergroten? Het is niet de stijl van rijden voor de meeste mensen, maar er zijn nu éénmaal meer mensen in de wereld. Meten met twee maten vind ik ook zéker een goed punt: foto's zát van Anky die de Rollkur toepast op één van haar paarden en ik heb de KNHS nog nooit zo fel dáárop zien reageren. Wie wat presteert, kan wat maken lijkt het wel: en dat terwijl van Baalen bepaald niet weinig presteert.
Dat ze zelf zegt dat ze het niet eens is met de manier van longeren: dat is dan wel weer jammer, genoeg foto's om het tegendeel te laten zien en als je bepaalde trainingsmethodes gebruikt moet je naar mijn mening wel kunnen beargumenteren waaróm je ze gebruikt. Maar goed; laten we het onderzoek maar afwachten, misschien komen er wel flinke verassingen uit naar voren!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-07 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen modopmerkingen negeren, continu dezelfde persoon quoten is niet relevant.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:00

joy76 schreef:
greetjebee schreef:
Ik herhaal (blijkbaar is het nog niet doorgedrongen.. Ach gut ) : Toen ze hem in draf longeerde had ze hem al langer gezet....

Ook op die draffoto vind ik dat de longeersingel erg ver naar voren is getrokken door de strakke bijzets, zoals eerder in dit topic al werd gemeld.

Dat was ie op de stap- en standfoto's ook al... Kijk maar eens goed.

Arabesk

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint DAAR GAAN WE WEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:01

Hanmar schreef:
misschien komen er wel flinke verassingen uit naar voren!

wie weet zijn de foto's wel gefotoshopt

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:03

Goed dat er een onderzoek komt. Wanneer gaan ze het opsluiten van paarden in isoleercellen onderzoeken? Of willen we niet weten wat de effecten daarvan zijn?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:05

arno8 schreef:
Goed dat er een onderzoek komt. Wanneer gaan ze het opsluiten van paarden in isoleercellen onderzoeken? Of willen we niet weten wat de effecten daarvan zijn?

Huilen van het lachen ROFL Mensen, alsjeblieft. Kan er nou eens gewoon gediscussierd worden zonder alle NH stokpaardjes uit de kast te trekken?

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:07

EricPrast schreef:
greetjebee schreef:
Ik heb de bewuste draffoto er nóg maar weer eens op nagekeken op de site waarvan ik inmiddels begrepen heb dat we de naam niet mogen noemen, maar ik ben dat niet met je eens. Naar mijn mening loopt hij daarop nog minstens 15 cm. achter de loodlijn. Tel daarbij de 10 cm op die de singel naar voren getrokken ligt, et voilà...

1. De singel ligt niet verder naar voren dan op de stapfoto's;
2. Ook al was dat wel het geval dan blijft het een feit dat hij nu dus meer lengte heeft;
3. Je stelt dat hij minstens 15 cm achter de loodlijn zou lopen. Ik dacht 10... We kunnen hier beide gelijk in hebben, daarvoor is de foto niet duidelijk genoeg. Maakt in feite niet uit: ik gaf aan 'nog 10 erbij en hij zou op de loodlijn hebben gelopen'. Al zou hij op de draffoto 15 cm achter de ll lopen, dan zou hij er met 10 erbij nog maar 5 achter lopen... mwah... komt in de buurt toch?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:08

greetjebee schreef:
Dat was ie op de stap- en standfoto's ook al... Kijk maar eens goed.

Dat heb ik dus gedaan, vaker dan me lief is. Ik denk dan: als je erachter komt dat de bijzets te strak zitten en kennelijk de moeite neemt deze langer te maken, als ik de verhalen mag geloven, dan moet het toch ook niet al te ingewikkeld zijn de longeersingel ook op de plek te leggen waar 'ie hoort....?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:08

arno8 schreef:

wie o wie arabesk of arno8........ ben je snel naar NH gegaan of naar NB???

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:10

greetjebee schreef:
2. Ook al was dat wel het geval dan blijft het een feit dat hij nu dus meer lengte heeft;
3. Je stelt dat hij minstens 15 cm achter de loodlijn zou lopen. Ik dacht 10... We kunnen hier beide gelijk in hebben, daarvoor is de foto niet duidelijk genoeg. Maakt in feite niet uit: ik gaf aan 'nog 10 erbij en hij zou op de loodlijn hebben gelopen'. Al zou hij op de draffoto 15 cm achter de ll lopen, dan zou hij er met 10 erbij nog maar 5 achter lopen... mwah... komt in de buurt toch?

Het punt is dus dat de longeersingel op ALLE foto's naar voren getrokken ligt door de overmatige spanning die er op het hele setje staat. Dat ie op de stand- en stapfoto's op dezelfde plek ligt, maakt nog niet dat dat de goeie plek is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:10

greetjebee schreef:

en dus zijn de stapfoto's onacceptabel en de draffoto wel acceptabel Verward

goh, belangrijk verschil dan die paar cm

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:18

Even ontopic: de KNHS MOET dit wel onderzoeken. Hoe zou het anders op buitenstaanders (mensen die niks met de paardensport hebben) overkomen?

Stel je voor dat je foto's zou zien van een hond die met een martelwerktuig in een godsonmogelijke houding wordt getrokken. Iemand vertelt je dat het een peperdure hond is en dat degene die er bij staat een zeer gerenommeerde fokker is.

Dan roept die fokker snel: "Eh... doe ik anders nooit hoor! Dit is een momentopname, hij zat slechts een minuutje in die houding en toen heb ik het aangepast!"

Vervolgens komen er foto's tevoorschijn waaruit blijkt dat die fokker flink heeft staan liegen...

Als de hondenfokkersbond (of hoe dat clubje ook heet) dan zegt: "Ach, het zal wel kloppen wat die fokker zegt, we doen er niks mee". Dan denk je toch ook: "Wat een maf wereldje van dierenbeulen! Die hondenwereld!"

Als de KNHS dit gewoon voorbij laat gaan zonder iets te doen, zou dat schreeuwen om regulering vanuit de overheid.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:19

Ik vind dat er al een hoop waarheden gesproken zjn, en dan met name door diegenen die zeggen dat het niet zo uitmaakt WIE het doet, maar het feit dat het gebeurd.
Al die fans praten ook door een gekleurde bril NH mensen praten door een gekleurde bril, whatever.
Feit is dat die foto's er zijn en als zij die pony niet zo opgeknoopt had hadden ze niet gemaakt kunnen worden...
Misschien moet men zich eens gaan verdiepen in de anatomie van een paard voordat ze klakkeloos achter een grote naam aanhobbelen? Dit is gewoon dieronvriendelijk, punt.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:20

silvana schreef:
Geloof je dat zelf dat menig paard wil ruilen?
Ik denk dat je dan weinig van paarden weet.
de meeste staan liever buiten op een wei.

Ik snap de mensen gewoon niet die deze manier van pony bijzetten blijven verdedigen.Ze zit daar gewoon fout .Punt uit.
Aankomen met argumenten van wat menig b ruiter doet heeft weinig zin.Als je dat ziet zeg je er toch ook wat van?Lijkt mij.

Op alle nivo's zal een verkeerd gebruik van paarden zijn.Maar je verwacht deze manier van longeren eerder bij een nikswetend penny meisje als bij een dame waarvan je denkt dat ze weet hoe ze haar paarden moet behandellen.

Ben ik het ook niet mee eens ...

Ik blijf het kortzichtig vinden dat er gelijk gezegd wordt dat de dieren slecht verzorgd worden en dat geen weidegang dierenmishandeling is ...mijn paarden lopen lekker iedere dag buiten of in de wei maar als ze op dat nivo zouden lopen¨en die ilussie heb ik niet dat ze dat gaan doen hoor Clown zou ik ze ook anders behandelen ....

Waarschijnlijk niet meer veel buiten maar idd aan de hand grazen padock enz ....
Ik haalde in het andere topic ook al aan dat topsporters ook niet maar kunnen zuipen en stappen en een regelmatig leven moeten lijden ...

Ja ja ik weet het een paard maakt die keuze niet zelf ..... Knipoog maar is blijkbaar toch zo dom om het allemaal te doen en met geweld wordt een paar geen GP met talent wel ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:22

Moderatoropmerking:
Dit keer wel ontopic houden, de wijze van paarden houden in het algemeen is hier bijvoorbeeld niet relevant.