Paard in bos door rottweiler aangevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamvd

Re: Paard in bos door rottweiler aangevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:16

Mvr_Eliza schreef:
Die rotwijlers ware eerst van ons ,maar mijn oma is heel erg ziek dus die moeten wel naar buiten dan he, ! ik zeg niet dat ik rotwijlers niet mag ,maar ik vind ze agresief en onvertrouwbaar( Sommige als je goed leest ) ,

dus? Andere honden kunnen ook onbetrouwbaar en aggresief zijn
Sterker nog, geen enkel dier is 100% betrouwbaar

Zoals jij je bericht plaats lijkt het alsof je de mensen die hier lopen te verkondigen dat rottweilers slecht en aggresief zijn, gelijk geeft.
Misschien volgende keer beter formuleren?

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:17

zirkoontje @ Ik heb ook stage gelopen bij een hondentraining met rotwijlers,en ik heb daar ook een tijd gewerkt, dus eerst beter lezen tot je verder komt praten!

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:17

Mvr_Eliza schreef:
zirkoontje @ Ik zal maar eerst beter lezen tot dat je verder komt praten!

wellicht moet je zelf even je eigen berichten wat beter lezen hoe je ze plaatst Haha!

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:18

zirkoontje @ Andere honden kunnen ook agresief zijn,maar als je vaker naar het nieuws kijkt of kranten leest dan begrijp je het vast wel

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:20

Mvr_Eliza schreef:
zirkoontje @ Andere honden kunnen ook agresief zijn,maar als je vaker naar het nieuws kijkt of kranten leest dan begrijp je het vast wel

mevrouw Eliza, misschien moet je het hele topic eens doorlezen, er is regelmatig uitgelegd waarom Rottweilers eerder in het nieuws komen

Verder is het ERG ontopic en onvolwassen om maar een grote b*k op te zetten en iemand persoonlijk aan te spreken op zijn lees gedrag
Daar jij ook niet wil dat wij jou aanspreken op je schrijfgedrag

Storm

Het is al een hele tijd geleden (31-3-1996), maar ik reed op mijn paard door het park heen totdat ik oog in oog met een Rottweiler kwam te staan. Hij vloog op mijn paard af en begon aan te vallen.

Ik bespaar je verdere details, maar ik heb mijn lieve paard dezelfde dag in moeten laten slapen.

Soms word ik 's nachts wakker en zie ik die hond op ons afkomen...

Mvr_Eliza

Ik ken ook un hond die had een kennis van mij en hij kreeg er een kleinkind bij en die hond heeft van dat kindje heel zijn scheldeltje kapot gebeten, en dan heb ik het ook over een rotwijler ( omdat hij puur jarloers was dat die man zijn 1e kleinkind kreeg )

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:22

Mvr_Eliza schreef:
Ik ken ook un hond die had een kennis van mij en hij kreeg er een kleinkind bij en die hond heeft van dat kindje heel zijn scheldeltje kapot gebeten, en dan heb ik het ook over een rotwijler ( omdat hij puur jarloers was dat die man zijn 1e kleinkind kreeg )

Niet dat ik goed praat wat die hond gedaan heeft. Het bijten van een kind is gestoord gedrag. MAar die man had ervoor moeten zorgen dat die hond niet jaloers zou worden. De fouten die honden maken zijn net als bij paarden voor 99% veroorzaakt door de eigenaar.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:22

Mvr_Eliza... het is Rottweiler, geen rotwijler...

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:24

tamorka schreef:
Mvr_Eliza schreef:

Niet dat ik goed praat wat die hond gedaan heeft. Het bijten van een kind is gestoord gedrag. MAar die man had ervoor moeten zorgen dat die hond niet jaloers zou worden. De fouten die honden maken zijn net als bij paarden voor 99% veroorzaakt door de eigenaar.[/quote

Niemand is te vertrouwen!

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:25

Mvr_Eliza schreef:

En wat bedoel je daar nu precies mee?

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:25

Dominante honden hoeven zichzelf niet te bewijzen, het is een misvatting dat dominante honden
veel willen vechten.
Heb overigens ook een rottweiler gehad en in laten slapen omdat zij alles aanviel.
Was blij dat ze weg was.

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:26

Storm76 schreef:

Oeps , spelfout haha thnq storm76, p.s wat u'n erge verhaal over die rottweiler sterkte

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:26

tamorka schreef:
Mvr_Eliza schreef:

En wat bedoel je daar nu precies mee?

Dat geen ene dier te vertouwen is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:27

Moderatoropmerking:
Als eerste hierbij het verzoek om persoonlijke prikkels en gesneer achterwege te laten. Daarnaast wil ik een eerdere mod-opmerking herhalen.

Maya schreef:
Moderatoropmerking:
Ik kan begrijpen dat mensen fel worden rondom dit onderwerp. Dat mag ook gerust, een felle discussie. Maar, ik wil jullie wel verzoeken om vriendelijk en respectvol te reageren. Ook geen voorbarige aannames en conclusies trekken (baas met een kronkel). SVP onderbouwd en met respect dus discussiëren Lachen

Moderatoropmerking:
Houd het leuk en gezellig op Bokt dus Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:28

Mvr_Eliza schreef:
Storm76 schreef:

Oeps , spelfout haha thnq storm76, p.s wat u'n erge verhaal over die rottweiler sterkte

dank je, ik ben er wel overheen hoor, maar toen het gebeurde stortte mijn wereld in.
paardje was mijn alles, ik dacht dat als hij dood zou gaan, ik ook dood zou gaan.
ben wel blijven leven Haha! en weer heel gelukkig geworden met een nieuw paardje.
maar ik ben Condor nooooit vergeten! Hij was echt mijn eerste liefde.

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:31

Het is toch niet niets, ik vind het echt erg voor je, ik ben blij dat je toch wel gelukkig geworden bent met je nieuwe paardje,en je oude paardje toch diep in je hard nog zit Lachen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:42

Ik vind het heel jammer dat zulke dingen direct op bokt weer op een ras worden afgeschoven. Ik heb soortgelijks meegemaakt met een golden retriever, gelukkig hebben we erngstige verwondingen kunnen voorkomen.

Mijn punt: zulke dingen hebben niks met ras te maken maar wel met honden eigenaren die het blijkbaar moeilijk vinden om zich aan de losloop regels te houden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:20

Karoliena,
je hebt helemaal gelijk, iederen hond kan gevaarlijk worden in bepaalde situaties.
Het is alleen wel zo dat sommige rassen veel grotere en sterkere kaken hebben en de verwondingen bij een Rottweiler nou eenmaal erger zijn dan bij bijv. een teckel. En we hebben ook allemaal wel eens die afschuwelijke verhalen gehoord over bepaalde hondenrassen waarbij de kaken 'op slot' kunnen slaan. En dát heeft wel weer van alles met het ras te maken jammer genoeg...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:23

Maar vind dat net zo onnodig als mensen, die allerhande rassen zitten bij te trekken als vergelijking, en dat gebeurt hier in dit topic ook veel

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:25

Ach, als je zo'n bericht leest weet je toch op voorhand al waar de discussie op gaat uitlopen? Ik lees er gewoon overheen.

Cello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:27

omdat alles op de rottweiler geschoven wordt en dat is niet fair.

laten we er gewoon over ophouden. Het is al erg genoeg wat dat meisje en haar paard hebben meegemaakt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:28

Het feit dat sommige rassen sterkere kaken hebben dan andere hebben toch geen drol er mee te maken.

Het is gewoon erg dat deze hondeneigenaar zich zo onverantwoord gedragen heeft. Kaaksterkte heeft er niks mee te maken elke hond kan flink verwonden als hij wil. Dat de ene erngstiger verwondingen sneller kan veroorzaken heeft er dan dus niks mee te maken

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:33

Karoliena,
ik denk dat als mijn paard door een teckel was aangevallen, ik hem niet in had hoeven laten slapen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:36

Misschien niet nee, maar je kan niet honden rassen met de zogenaamde sterkere kaken gaan afrekenen.

Feit hier blijft dat het de schuld is van de hondeneigenaar en niet van een hond met sterkere kaken dan een ander ras.

Een golden kan hetzelfde aanrichten als een rotweiler of een ander ras.

Als jij dan de rare vergelijking wil trekken met een grote maat hond en een ukje zoals een tekkel moet je dan zelf weten.