BGGBWM schreef:En dát is inderdaad belangrijk.
Dank je.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
BGGBWM schreef:En dát is inderdaad belangrijk.
Nadya schreef:Randalinpony, je snapt toch wel wat ze bedoelt, hoop ik?
Sim0ne schreef:De meeste mensen rijden toch wel een aantal jaar paard voordat ze een eigen paard kopen. Dan weet je neem ik aan toch wel of het iets voor jou is of niet... Of je het voor een lange tijd leuk blijft vinden...
Sim0ne schreef:Ja, eerst je ruiterbewijs halen en dan mag je pas een paard kopenNet als met een auto
Sim0ne schreef:En dan wat betere theorie erbij over verzorging, tijd, kosten, en verantwoordelijkheidDan komen we er wel
Nadya schreef:Dan mogen ze het ruiterbewijs eerst ook bitloos maken, anders blijf ik het weigeren en illegaal rondrijden hier.![]()
En de vragen wat aanpassen, want wat een bullshit staat daar in, zeg. Maar dat is off topic. Heb ik wel vaker last van vandaag.
randalinpony schreef:Nadya schreef:Randalinpony, je snapt toch wel wat ze bedoelt, hoop ik?
Ik vind het eigen keus. Als mensen een paard willen om op te rijden, of dat nou recreatief of sport is, maar dat gaat niet omdat het beestje te oud wordt, zijn ze dan verplicht om het dier nog 10, 20 jaar te houden?
Zeker als 2 paarden niet in het vermogen ligt?
Nee. Maar ik vind dat je als eigenaar de plicht moet nemen om dan de juiste oplossing te zoeken.
Goed adres zoeken(en het is echt van levensbelang dat goed te controleren!), slachten, inslapen.... alles is beter dan zomaar dumpen.
Sim0ne schreef:Nadya schreef:Dan mogen ze het ruiterbewijs eerst ook bitloos maken, anders blijf ik het weigeren en illegaal rondrijden hier.![]()
En de vragen wat aanpassen, want wat een bullshit staat daar in, zeg. Maar dat is off topic. Heb ik wel vaker last van vandaag.
Inderdaad, dat moet dan wel voor alle 'ruitergeloven' toegankelijk zijn
Citaat:Maar dat is off topic. Heb ik wel vaker last van vandaag.
BGGBWM schreef:Citaat:Maar dat is off topic. Heb ik wel vaker last van vandaag.
Ik ook;![]()
![]()
Nadya schreef:maikeltje schreef:Wat ik dan weer goed vindt van die mensen is dat ze er voor uitkomen dat ze hun hobby niet meer leuk vinden en daarom hun paard wegdoen. Het paard is dan toch altijd beter af bij iemand die er wel plezier aan beleeft. Je kunt het egoistisch vinden, ik vind dat dus juist niet. Mensen die de hobby niet meer leuk vinden en hun paardje daarom verkopen doen het juiste in mijn ogen. Zowel voor het paard als voor zichzelf.
Het gaat om het dumpen, niet om verkopen aan een fijn tehuis.
(en ik ben vegetarisch, dus zal nooit paardenvlees eten, godzijdank, brrrrrrrr)
Gelukkig hou ik mijn paard voor altijd. Oud of niet.![]()