Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cocktail

Re: Amazone beschuldigd van zware paardenkwellerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:37

sprakeloos..... Huilen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:38

juist ja Huilen van het lachen ik snap er niets van helaas,(t duitse bericht) wel vind ik dit echt belachelijk, toch vind ik de straf goed, hier in nl zou dat nooit gebeuren, eigenlijk mag ze nooit meer met dieren omgaan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:39

xDramaQueen schreef:
juist ja Huilen van het lachen ik snap er niets van helaas,(t duitse bericht) wel vind ik dit echt belachelijk, toch vind ik de straf goed, hier in nl zou dat nooit gebeuren, eigenlijk mag ze nooit meer met dieren omgaan.

Wat? een goede straf of de manier waarop ze met haar paard omgaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:40

Volgens mij bedoelt ze de straf..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:42

denk het ook wel, maar ik vraag het toch even.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:42

Is dit wel acceptabel?

Afbeelding

Afbeelding

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:46

Ziekelijk gewoon... Echt geen woorden. Had wel verwacht dat iemand met LDt verhaal op de proppen zou komen, maar dat valt wel eenbeetje in het niet met dit verhaal. Sporen zijn op bovenstaande eraf en ik zie geen handen in lucht zweven om harder te trekken. Hopelijk krijgt de dame een flinke straf op haar donder

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:47

@ Arie, Wie is dat.
Ik vind het zekerNIETacceptabel.
Maar ook dit is een moment opname.
Laatst bijgewerkt door steinstein op 25-07-07 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:48

Arie, da's acceptabel hoor, wanteuh, hij loopt over z'n rug en niet gespannen Ja Uhu. Oh wacht, het is Anky niet.. nee, dan is het niet acceptabel natuurlijk...

(zo gaat dat geloof ik hier)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:50

Qimm schreef:
denk het ook wel, maar ik vraag het toch even.
de straf uiteraard, ik bedoel er alleen maar mee dat in dit kromme landje ze er nooit wat aan zullen doen, jammer dat er zulke mensen nog bestaan bah bah

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:51

De vraag is niet wat allemaal acceptabel zijn, iedere ruiter heeft trainings momenten waarop hij/zij niet trots is. Maar doe je dit altijd of komt het bijna niet voor.
Dit speciale topic gaat over mw W, waarom moeten meteen hele hordes andere ruiters erbij gehaald worden?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:52

WildWings schreef:
Arie, da's acceptabel hoor, wanteuh, hij loopt over z'n rug en niet gespannen Ja Uhu. Oh wacht, het is Anky niet.. nee, dan is het niet acceptabel natuurlijk...

(zo gaat dat geloof ik hier)

ik zag vorige week een kerel op concour dat was zo eng, hij bleef galop draf galop draf, en rukken dattie deed, t paard liep in precies dezelfde houding als op de foto's en hij reed in normale rijkleding dus alleen ff om stoer te doen, maar t goede voorbeeld gaf ie niet echt, dat paard liep echt met ze kin tegen de borst,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:52

Qimm schreef:
De vraag is niet wat allemaal acceptabel zijn, iedere ruiter heeft trainings momenten waarop hij/zij niet trots is. Maar doe je dit altijd of komt het bijna niet voor.
Dit speciale topic gaat over mw W, waarom moeten meteen hele hordes andere ruiters erbij gehaald worden?

Punt is dat momenten zoals arie53 laat zien, IMO helemaal NIET voor horen te komen in een training. Niet bijna niet, maar helemaal niet. Niet bij een ruiter op B-niveau en niet bij een GPruiter, gewoon niet..

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:54

arie53: De grens van het acceptabele is voor iedereen verschillend, maar wanneer de rijkunsten die blijkbaar te zien zijn in de video van Christine Wels binnen die grens vallen, is er denk ik iets mis.

Ik zou zelf zo niet snel 'n paard rijden, maar als een ander het doet kan ik er weinig van zeggen - het paard raakt niet gewond of getraumatiseerd. Althans, dat is niet van deze foto's af te leiden.

Op de foto's van het Duitse topic dat Griebels erbij haalde valt 't mij op dat 't zadel ver naar achter lijkt te liggen? Zo blijkt maar weer dat je zonder goed passend tuig ook een eind kan komen...

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:56

Qimm schreef:

Had je dat niet verwacht dan. LDR en dierenmishandeling is precies hetzelfde hoor Clown Beetje jammer van het tpoic idd. Het gaat in dat geval om mevrouw Wells en haar achterlijke idee om een paard in de houding te meppen en te prikken. en dat 53 min lang! Op een 1 of andere manier blijkt de nederlandse top dat nu ook te doen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:56

WildWings schreef:
Qimm schreef:

Punt is dat momenten zoals arie53 laat zien, IMO helemaal NIET voor horen te komen in een training. Niet bijna niet, maar helemaal niet. Niet bij een ruiter op B-niveau en niet bij een GPruiter, gewoon niet..

Dat het niet hoort ben ik met je eens, maar dat het wel eens voorkomt, dat is onvermijdelijk. 'We' kunnen allemaal wel heel heilig doen en maar volhouden dat 'wij' nooit onze paarden in de mond trekken, dat 'wij' nooit uit frustratie dingen hebben gedaan die niet horen. Als dat daadwerkelijk zo is dan verdien je een ere prijs, bij zo'n 95% van de ruiters kun je op een bepaald moment wel zo'n soort foto maken.
Maar gebruik je dit als daadwerkelijke trainings methode (zoals dus aan de hand lijkt te zijn met de betrokken ruiter uit het artikel) dan hoor je nooit meer op een paard te zitten. ja een hobbelpaard.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:58

nou ik heb wel degelijk mn paard nog nooit zo hard getrokken dat mn hand onder me oksel zit, en nooit met een zweep in zn gezicht geslagen...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:01

Hester schreef:
Op de foto's van het Duitse topic dat Griebels erbij haalde valt 't mij op dat 't zadel ver naar achter lijkt te liggen? Zo blijkt maar weer dat je zonder goed passend tuig ook een eind kan komen...

Bedoel je de foto's van Heike Kemmer?
Dat zadel ligt echt niet te ver naar achteren Het is eerder zo dat veel mensen hun zadel te ver naar voren leggen en dat deze correct ligt.

Verder in het algemeen:
Ik vind het behoorlijk triest dat bij de afkeuring van de praktijken van Christine Wels gelijk trainingsmethoden van anderen gehaald worden waar men het niet mee eens is. Geen probleem dat je daar een andere mening over hebt, maar dit is appels en peren vergelijken.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:02

Jeetje... ik hoop dat ze zwaar gestraft wordt! Dit is echt zinloos(geweld)...............

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:02

Ik ben blij dat er mensen zijn die deze praktijken aan het licht brengen...en die erover eens zijn dat dit niet mag gebeuren.

Niet tijdens training,niet omdat een paard het nodig heeft,niet om het paard door een bep. punt heen te rijden.niet enz. enz.
Schande dat men op deze manier met een dier omgaat...

WALGELIJK!!!!!!!!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:06

Afbeelding
En, is dit dan acceptabel? Pling

Zo kunnen we alles wel gaan afkraken, maar dit is natuurlijk niets vergeleken met 't geruk, gepluk, geram en geprik van 't onderwerp van dit topic.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:12

moment opname bovenstaande foto.
Laatst bijgewerkt door steinstein op 25-07-07 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:15

Sprakeloos...

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:20

Goed voorbeeld zeg...
Paarden zijn er niet voor om trekspelletjes mee te doen
Laatst bijgewerkt door Renee__ op 25-07-07 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:20

steinstein schreef:
moment opname bovenstaande foto.

Moment opname? Welke ruiter, ongeacht je bekendheid, trekt zijn paard zo met je hand tot weet ik het hoever omhoig?