Studentes brengen onbreekbaar halster op de markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Studentes brengen onbreekbaar halster op de markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:28

Mijn idee Lachen
Alleen kosten die breekbouten maar 2 euro geloof ik, maar dan moet je wel een heel duur halster aanschaffen idd.

Senfina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:55

Ik weet niet of er mensen zijn die überhaupt weten wat een mini onderneming is en wat hier de bedoeling van is??

Wij zitten in het 4e jaar van het MBO paardenhouderij/management in Enschede (AOC-Oost) En deze opleiding doet mee aan de miniondernemingen. In het laatste jaar moet je dan met een groepje klasgenoten een bedrijfje oprichten en zelf een product bedenken en dit op de markt brengen. Het is al heel moeilijk om zo`n product origineel te bedenken en daarbij moesten wij zelf alles regelen met de productie. Omdat je extra punten kunt krijgen voor meest infinitief product en meest maatschappelijk verantwoord product hebben wij deze punten ook mee genomen. Dit betekend dat wij een product moesten gaan maken wat maatschappelijk verantwoord is (goed voor het milieu en samenleving *niet gemaakt door kinderen of mensen uit een arm land*) Hier hebben wij ook een prijs voor gekregen op de mini markt in hoog catharijne.

Het product is dus gemaakt van gerecyclede auto gordels en speciaal gemaakt door de SWB in Hengelo. De SWB werkt met mensen met een lichamelijke beperking zodat deze mensen ook wat kunnen doen voor de samenleving. Dit kost idd meer geld bij de productie en dat is ook de reden waarom het halster niet goedkoper is. Het halster wordt met de hand gemaakt door een vrouwtje van de SWB. Wij naaien de gordels zelf dubbel en maken het halster op maat om zo iets in de kosten om laag te gaan. De SWB doet de rest en ja dit kost geld.

Het halster zonder de clip kost 52,50 euro inclusief. De clip kost 12,50 inclusief.

Wij doen dit voor school en hebben er hoge ogen mee gegooid omdat we erg veel aandacht aan het product hebben besteed en ook nog eens aan de MVO.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:14

Senfina schreef:
Ik weet niet of er mensen zijn die überhaupt weten wat een mini onderneming is en wat hier de bedoeling van is??

Wij zitten in het 4e jaar van het MBO paardenhouderij/management in Enschede (AOC-Oost) En deze opleiding doet mee aan de miniondernemingen. In het laatste jaar moet je dan met een groepje klasgenoten een bedrijfje oprichten en zelf een product bedenken en dit op de markt brengen. Het is al heel moeilijk om zo`n product origineel te bedenken en daarbij moesten wij zelf alles regelen met de productie. Omdat je extra punten kunt krijgen voor meest infinitief product en meest maatschappelijk verantwoord product hebben wij deze punten ook mee genomen. Dit betekend dat wij een product moesten gaan maken wat maatschappelijk verantwoord is (goed voor het milieu en samenleving *niet gemaakt door kinderen of mensen uit een arm land*) Hier hebben wij ook een prijs voor gekregen op de mini markt in hoog catharijne.

Het product is dus gemaakt van gerecyclede auto gordels en speciaal gemaakt door de SWB in Hengelo. De SWB werkt met mensen met een lichamelijke beperking zodat deze mensen ook wat kunnen doen voor de samenleving. Dit kost idd meer geld bij de productie en dat is ook de reden waarom het halster niet goedkoper is. Het halster wordt met de hand gemaakt door een vrouwtje van de SWB. Wij naaien de gordels zelf dubbel en maken het halster op maat om zo iets in de kosten om laag te gaan. De SWB doet de rest en ja dit kost geld.

Het halster zonder de clip kost 52,50 euro inclusief. De clip kost 12,50 inclusief.

Wij doen dit voor school en hebben er hoge ogen mee gegooid omdat we erg veel aandacht aan het product hebben besteed en ook nog eens aan de MVO.

nou heb ik een vraagje want je zegt dat het halster ook zonder clip wordt verkocht.
De clip is dat ding dat kapot moet springen zodra die trekkracht van 500 kilo erop komt.

Maar als er toch ook halsters worden verkocht zonder die clip, een echt onbreekbaar halster, is toch harstikke gevaarlijk! vindt je niet?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:47

Senfina schreef:
...

Erg leuk voor jullie. Gefeliciteerd hoor en niemand neemt het jullie kwalijk dat jullie iets 'nuttigs' verzinnen.

Verder is het een oplossing voor een niet bestaand probleem. Normaal breekt de sluiting van een halstertouw. Een goede, dus niet te sterke, sluiting breekt voor zelfs een touwhalster schade aanricht.
Wederom geen veeg in jullie richting. De ruitersportwinkels liggen er vól mee, met 'onmisbare' doch feitelijk onnutte spullen.

Zelf heb ik de paarden zonder halster op het land en ook niet aan een halster vast staan. Dat 'werkt' nog beter en zeker veiliger....

HC

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:39

Kijk, als schoolproject vind ik het goed gedaan: heel grondig en zo.

Als particulier zegt het product me gewoon niks. Kijk dat is ook een stuk van ondernemen: soms heb je naar jouw mening een topproduct, en ga je toch heel hard op je bek. Leer ervan! Een beter marktonderzoek had tot positiever resultaten kunnen leiden Ja

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:18

Met je eens poes! ik zou graag vernemen wat voor onderzoek er is geweest onder paardenhouders, en wat hun mening erover was.

Senfina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 07:35

AaronYve schreef:
nou heb ik een vraagje want je zegt dat het halster ook zonder clip wordt verkocht.
De clip is dat ding dat kapot moet springen zodra die trekkracht van 500 kilo erop komt.

Maar als er toch ook halsters worden verkocht zonder die clip, een echt onbreekbaar halster, is toch harstikke gevaarlijk! vindt je niet?

Er zijn mensen die de clip zonder het halster willen kopen, vandaar dat wij de prijzen gescheiden hebben gehouden. Ook zijn er mensen die bij ons bijvoorbeeld 2 halster kunnen kopen met 3 clips. Als je dan de prijs van het halster niet weet wordt het lastig.

Is over na gedacht Knipoog

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 08:33

uhm niet echt een antwoordt,
verkopen jullie nu halsters zonder die clip of niet??
want dat zeg je wel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:04

volgens mij bedoelen ze zonder extra losse clip erbij, om te vervangen als hij los is gegaan
Als echt zonder zou zijn, en dat halster dus echt onverwoestbaar is, is het helemaal levensgevaarlijk

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:34

ja daarom!!
citaat van senfina:

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:45

Ja maar als je wilt: kun je dan ook het halster zonder clip kopen? Want dan verkoop je een heel gevaarlijk product toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:46

inderdaad poes, vind het gevaarlijk om halster zonder clip te verkopen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:14

ja dat vind ik dus ook, vandaar dat ik het vraag maar ja.. nog ff wachten op antwoord...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:45

Levensgevaarlijk bij mijn paard, zo'n halster. Aan mij verdienen ze dus geen cent.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:12

Nadya schreef:
Levensgevaarlijk bij mijn paard, zo'n halster. Aan mij verdienen ze dus geen cent.

Zo'n opmerking vind ik echt ZO onnodig. Misselijk

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:17

Nadya heeft al eerder in dit topic gereageerd. Nu reageert ze alleen op oa Poes. waarom JOUW opmerking dan?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:19

Skitter schreef:
Nadya schreef:

Zo'n opmerking vind ik echt ZO onnodig. Misselijk

Wat is er mis mee, het is inderdaad zonder sluiting levensgevaarlijk omdat het zeker niet kan knappen

vind het maar een gewone opmerking, en snap niet dat ze het zonder klip durven verkopen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:29

inderdaad vreemd. aangezien ik nog weleens met touwen zonder knip werk (vooral bij jonkies, omdat een zware musketon vaak zo heen en weer slingert en tegen de kin klapt bij elke stap), zou zo'n halster dus grote schade kunnen aanrichten. goed, ik zet de paarden er dan niet mee vast, of met een beveiligd halster (die ik dus zelf ook kan breken, zo 'slap'), maar ik neem aan dat jullie de nuance begrijpen?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:58

Maar wat voor marktonderzoek hebben ze dan gedaan? Ik geloof dat er geen enkel iemand hier is die er één zou willen. òf paarden blijven al staan, dus halster is (als ze niet schrikken) niet gevaarlijk. óf ze trekken en doen, en dan is 500 kg aan de nek zoals al eerder gezegd teveel.

Nogmaals: waarop hebben ze dit idee gebaseerd?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 00:49

Ik snap jullie vragen niet. Er is al tig keer op elke vraag beantwoord, door de dames zelf.
Ze raden het niet aan om een halster zonder clip te verkopen, maar als je een prijs voor een aparte clip hebt, zou je er ook een voor de halster moeten hebben, en dit hebben jullie ook gewoon kunnen lezen! Neem eens de tijd om het topic door te lezen, zou ik zeggen!

Ze snappen prima als het niets voor jullie is, zeg dat dan. Voor jullie is het misschien gevaarlijk, omdat het niet nodig is. Maar ze hebben al voorbeelden gegeven van welke mensen wel geintreseerd zijn.

Tja en zo'n opmerking van ' Aan mij verdienen ze dus geen cent' is gewoon nergens voor nodig. Daar gaat het niets een om. En dat had je al tig keer kunnen lezen.
Dat is gewoon de dames en hun idee de grond intrappen, alsof ze hun halster aan iedereen probeert te verkopen, en dat klopt gewoon niet.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 00:55

Ik vind het idee opzich wel goed, in bepaalde situaties (in mijn opinie niet de dagelijkse) is een onbreekbare uitvinding zeer nuttig, maar het is mij niet helemaal duidelijk wanneer het wel knapt, dan niet het halster, maar wel de klip.
Leuk als het halster niet breekt, maar in de praktijk breekt de klip en ben je in dat geval de functie van je halster kwijt.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 00:57

Nee, ik ben echt, vanuit mijn studie, geinteresseerd in hun vooronderzoek, vooral gezien hoe het achteraf lijkt te gaan. Het ging mij echt alleen om het onderzoek, en niet om weer een opmerking over het halster te plaatsen, enkel de gedachtengang erachter Lachen

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 00:59

khirshanta schreef:
Nee, ik ben echt, vanuit mijn studie, geinteresseerd in hun vooronderzoek, vooral gezien hoe het achteraf lijkt te gaan. Het ging mij echt alleen om het onderzoek, en niet om weer een opmerking over het halster te plaatsen, enkel de gedachtengang erachter Lachen

Je verwoord het beter als ik Clown
Ik heb stiekum de indruk dat ze het knappen van de clip vergeten zijn, ik kan er in ieder geval geen duidelijk antwoord over vinden.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 01:05

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar geen ervaring mee heb, tot nu toe is er nog geen halster/touw gesneuveld bij ons Lachen

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 01:11

Is mij persoonlijk ook nog nooit gebeurd, maar heb het vaak genoeg gezien, het klipje van het touw brak deze keren, waardoor ik vragen heb bij een onbreekbaar halster, gezien hier in mijn ogen het probleem niet ligt Knipoog