Alleen kosten die breekbouten maar 2 euro geloof ik, maar dan moet je wel een heel duur halster aanschaffen idd.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Senfina schreef:Ik weet niet of er mensen zijn die überhaupt weten wat een mini onderneming is en wat hier de bedoeling van is??
Wij zitten in het 4e jaar van het MBO paardenhouderij/management in Enschede (AOC-Oost) En deze opleiding doet mee aan de miniondernemingen. In het laatste jaar moet je dan met een groepje klasgenoten een bedrijfje oprichten en zelf een product bedenken en dit op de markt brengen. Het is al heel moeilijk om zo`n product origineel te bedenken en daarbij moesten wij zelf alles regelen met de productie. Omdat je extra punten kunt krijgen voor meest infinitief product en meest maatschappelijk verantwoord product hebben wij deze punten ook mee genomen. Dit betekend dat wij een product moesten gaan maken wat maatschappelijk verantwoord is (goed voor het milieu en samenleving *niet gemaakt door kinderen of mensen uit een arm land*) Hier hebben wij ook een prijs voor gekregen op de mini markt in hoog catharijne.
Het product is dus gemaakt van gerecyclede auto gordels en speciaal gemaakt door de SWB in Hengelo. De SWB werkt met mensen met een lichamelijke beperking zodat deze mensen ook wat kunnen doen voor de samenleving. Dit kost idd meer geld bij de productie en dat is ook de reden waarom het halster niet goedkoper is. Het halster wordt met de hand gemaakt door een vrouwtje van de SWB. Wij naaien de gordels zelf dubbel en maken het halster op maat om zo iets in de kosten om laag te gaan. De SWB doet de rest en ja dit kost geld.
Het halster zonder de clip kost 52,50 euro inclusief. De clip kost 12,50 inclusief.
Wij doen dit voor school en hebben er hoge ogen mee gegooid omdat we erg veel aandacht aan het product hebben besteed en ook nog eens aan de MVO.
Senfina schreef:Ik weet niet of er mensen zijn die überhaupt weten wat een mini onderneming is en wat hier de bedoeling van is??
...
Wij doen dit voor school en hebben er hoge ogen mee gegooid omdat we erg veel aandacht aan het product hebben besteed en ook nog eens aan de MVO.
AaronYve schreef:nou heb ik een vraagje want je zegt dat het halster ook zonder clip wordt verkocht.
De clip is dat ding dat kapot moet springen zodra die trekkracht van 500 kilo erop komt.
Maar als er toch ook halsters worden verkocht zonder die clip, een echt onbreekbaar halster, is toch harstikke gevaarlijk! vindt je niet?
Nadya schreef:Levensgevaarlijk bij mijn paard, zo'n halster. Aan mij verdienen ze dus geen cent.
Skitter schreef:Nadya schreef:Levensgevaarlijk bij mijn paard, zo'n halster. Aan mij verdienen ze dus geen cent.
Zo'n opmerking vind ik echt ZO onnodig.
khirshanta schreef:Nee, ik ben echt, vanuit mijn studie, geinteresseerd in hun vooronderzoek, vooral gezien hoe het achteraf lijkt te gaan. Het ging mij echt alleen om het onderzoek, en niet om weer een opmerking over het halster te plaatsen, enkel de gedachtengang erachter