Bokker schenkt veulen aan gedupeerde familie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Bokker schenkt veulen aan gedupeerde familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:12

Kimberley77 schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in Es79 Lachen
Alleen men is even nuchter, omdat dit idee lukraak uit de grond komt waaien en ook al goed bedoeld, het zat mij bv even niet lekker dat dit vergeleken werd met de actie in de media brengen als zijnde van de paarden uit Marrum, vind dat totaal niet te vergelijken met elkaar Knipoog

En dat bedoel ik. Bij de paarden uit Marrum is geen mediacircus opgetrommeld, die was daar al.

En ik bekijk inderdaad alles heel nuchter en denk dat een groot deel van Nederland zo'n mediacircus tenenkrommend vind. Bijna iedereen kent wel iemand die het moeilijker heeft dan iemand die in staat is om met een schuld van 18000 euro nog een paard op afbetaling te kopen.
Denk dat je echt er echt rekening mee moet houden dat je ook een hoop negativiteit kunt oproepen met een mediacircus.

Edit: Bovendien wordt er nu heel hard weggelopen met een idee van JandeRegelaa....

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:15

zodra er een rekening nummer bekend wordt waar we donaties kunnen opstorten zal dat hier plaatsen ga nu slapen morgen weer vroeg dag weltrusten allemaal en morgen gezond weer op Knipoog groetjes marialva

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:17

NOu dat is zeker een hele mooie daad.
Petje af zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:23

slaap lekker marialva! Ik houd dit topic sowieso in de gaten voor het eventuele rekening nr of dat er wat georganiseerd word om geld in te zamelen!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:28

Citaat:
Oke, dat kan ik me voorstellen dat je er zo over denkt! Maar ik vind dat dit goede gebaar ook in het zonnetje gezet mag worden.
En we kunnen wel speculeren hoe of wat, en dat ze zelf ook dom zijn geweest, natuurlijk, maar waarom moet het positieve altijd weer negatief worden?
Daar gaat het mij om! Knipoog
Laten we ook eens uitgaan van het goed van de mens en dat we niet allemaal even slim zijn! Clown Knipoog

Klopt, snap dat ook heel goed, maar jij loopt ook al een tijdje mee op bokt en mss heb je nog niet zo heel lang geleden ook tpics voorbij zien komen met dergelijke inzamelingsacties waar men keihard op de neus is gegaan, of er net bijtijds bij was.
Ik hou niet zo van dat mediageile gedoe oproepen, is hier nl niet voor nodig, zijn zat mensen die van 80€ pw moeten rondkomen..laten we het zo zeggen, ik schaam mij tegenover de andere mensen in Nederland die het minstens zo slecht hebben, of nog slechter en daar wordt geen gehoor aan gegeven..
Nu snap ik heel goed dat het hier niet om alle andere gaat, maar om de exen van Serge..maar persoonlijk, ook al komt het uit goede bedoelingen, vind het allemaal wat overdreven...
(a omdat er nog bezien moet worden n hoeverre deze actie slaagt, ik kan helaas geen namen noemen, maar heb ervaring in acties als deze dus ben erg wantrouwend en b zie bovenstaande vooral).

maar nogmaals, voor degene die eraan meewerken heel veel succes, hoop op mooie resultaten voor de gedupeerden en Janderegelaar, je goede bedoelingen daar twijfel ik niet aan hoor Lachen
Laatst bijgewerkt door Amy77 op 10-05-07 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:29

truste Knipoog

groetjes marialva

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 07:23

echt super lief..
petje af..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 07:34

petje af. wat super van je!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 07:34

Ik heb net de reacties die er bij zijn gekomen goed door gelezen en ik ben het met een aantal bokkers eens, en dan vooral ThePast03, Kimberley77, Sarabande en JandeRegelaa (in no particular order Knipoog )

Ik had enorm te doen met die vrouw die achter bleef met haar tweeling, die een enorme schuld heeft dankzij die man en haar eigen dieren kwijt raakte, nu nog maar 80 euro in de week heeft om te leven en constant op de vlucht moet zijn. Zij heeft mij ook enorm aangegrepen en ik heb echt met haar te doen. Ik wil ook erg graag iets voor haar doen.

Echter vind ik dat mocht er een rekeningnummer gemaakt worden, dat dit door iemand moet worden gedaan die er iets verder vanaf staat. Dan heb ik het over iemand als Janderegelaa of Sarabande of Kimberley77.
Niets ten nadele van Marialva, maar ik denk dat het gewoon iets verstandiger is wanneer iemand dit doet die hier meer objectief tegenover staat, en een mediacircus lijkt mij al helemaal geen goed idee.

Het lijkt mij een super idee om iets voor elkaar te krijgen voor de andere gedupeerden, en dan met name voor de vrouw met de tweeling want wat een leed zeg, normaal grijpt iets mij niet heel snel aan, maar hier voelde ik toch echt een diep gevoel van medeleven bij en tranen in mijn ogen. Je zal maar alles kwijt zijn, zelfs de man waarin ze toch geloofde dat hij echt van haar hield en haar 2 kindjes, en dat je dan door zo'n hel moet gaan Dat gaat gewoon je pet te boven. Ik vind ook dat deze vrouw en de andere gedupeerden met kinderen de zwaarste slachtoffers waren, en heb enorm met ze te doen. Je zou het maar zijn, met 2 kindjes zonder vader en zo'n enorme schuld..

Ik wil mij hier dus zeker voor in zetten, maar dan heb ik liever dat een objectief iemand de touwtjes in handen neemt zoals de personen die ik hierboven heb genoemd of iemand anders die dit wil, maar dat we het niet van commercie laten afhangen, maar puur alleen op mensen die echt begaan zijn met het lot van deze mensen.

Dit moest ik even kwijt Bloos Ik wil Marialva niet voor het hoofd stoten, maar ik heb het gevoel dat bokkers als Sarabande, Janderegelaa, Kimberley77, ThePast03 of anderen gewoon net iets objectiever en steviger in de schoenen staan om zoiets aan te pakken en weten wat voor effect het kan hebben, en dat we met zijn allen een hele hoop kunnen bereiken als we besluiten er tegenaan te gaan Lachen en daarmee bedoel ik dus geen wildwest acties met een hoop media erbij, dat was bij de bokt voor Azie actie ook niet nodig, en kijk eens wat daar mee bereikt is Lachen

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:09

Wat een TOP daad.....GEWELDIG!!!!

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:35

Ik denk dat geld inzamelen nou ook niet problemen oplost. Voor de andere gedupeerde. Aangezien je ze niet zo lang kan " ondersteunen". En niet vergeten dat het er 11 (!) zijn. Waarvan er een aantal zijn die misschien niet in (geld) nood verkeren misschien dat die weer een van de andere gedupeerden wil en kunnen helpen met een vriendelijk gebaar. Ik denk dat het misschien beter is om voor de gedupeerden een leuk dagje uit te organiseren en misschien bedrijven en dergelijke strikken die ze willen ondersteunen jaar gratis shampoo Tong uitsteken oid (het gaat om het idee).

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:38

Ben het hélemaal met je eens Cayenne !!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:48

Cayenne schreef:
Ik heb net de reacties die er bij zijn gekomen goed door gelezen en ik ben het met een aantal bokkers eens, en dan vooral ThePast03, Kimberley77, Sarabande en JandeRegelaa (in no particular order Knipoog )

Ik had enorm te doen met die vrouw die achter bleef met haar tweeling, die een enorme schuld heeft dankzij die man en haar eigen dieren kwijt raakte, nu nog maar 80 euro in de week heeft om te leven en constant op de vlucht moet zijn. Zij heeft mij ook enorm aangegrepen en ik heb echt met haar te doen. Ik wil ook erg graag iets voor haar doen.

Echter vind ik dat mocht er een rekeningnummer gemaakt worden, dat dit door iemand moet worden gedaan die er iets verder vanaf staat. Dan heb ik het over iemand als Janderegelaa of Sarabande of Kimberley77.
Niets ten nadele van Marialva, maar ik denk dat het gewoon iets verstandiger is wanneer iemand dit doet die hier meer objectief tegenover staat, en een mediacircus lijkt mij al helemaal geen goed idee.

Het lijkt mij een super idee om iets voor elkaar te krijgen voor de andere gedupeerden, en dan met name voor de vrouw met de tweeling want wat een leed zeg, normaal grijpt iets mij niet heel snel aan, maar hier voelde ik toch echt een diep gevoel van medeleven bij en tranen in mijn ogen. Je zal maar alles kwijt zijn, zelfs de man waarin ze toch geloofde dat hij echt van haar hield en haar 2 kindjes, en dat je dan door zo'n hel moet gaan Dat gaat gewoon je pet te boven. Ik vind ook dat deze vrouw en de andere gedupeerden met kinderen de zwaarste slachtoffers waren, en heb enorm met ze te doen. Je zou het maar zijn, met 2 kindjes zonder vader en zo'n enorme schuld..

Ik wil mij hier dus zeker voor in zetten, maar dan heb ik liever dat een objectief iemand de touwtjes in handen neemt zoals de personen die ik hierboven heb genoemd of iemand anders die dit wil, maar dat we het niet van commercie laten afhangen, maar puur alleen op mensen die echt begaan zijn met het lot van deze mensen.

Dit moest ik even kwijt Bloos Ik wil Marialva niet voor het hoofd stoten, maar ik heb het gevoel dat bokkers als Sarabande, Janderegelaa, Kimberley77, ThePast03 of anderen gewoon net iets objectiever en steviger in de schoenen staan om zoiets aan te pakken en weten wat voor effect het kan hebben, en dat we met zijn allen een hele hoop kunnen bereiken als we besluiten er tegenaan te gaan Lachen en daarmee bedoel ik dus geen wildwest acties met een hoop media erbij, dat was bij de bokt voor Azie actie ook niet nodig, en kijk eens wat daar mee bereikt is Lachen

je hebt helemaal gelijk maar ik denk ook dat we wat afdwalen want dit topic gaat over dat ik een veulen schenk aan de gedupeerde familie Knipoog en nu zijn we al bezig over een hele aktie op touw te zetten voor alle gedupeerde, niet dat dat niet oke is maar daar gaat dit topic niet over ik schenk het veulen omdat ik met de familie van brigitte meeleef en tot mijn grote spijt kan ik zelf niets doen voor de andere gedupeerde, en dat had ik heel graag voor de andere gedaan maar ik ben het ook eens dat we opjectief moeten zijn en ik hoop dat ik zo toch mijn goodwil heb kunnen tonen Knipoog groetjes marialva

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 08:54

ik wil ook wel meewerken, wij rijden vaak met de paarden bij een strandje, waar ook vaak kinderen zijn, daar zouden wij rondjes kunnen lopen, naar een ander terrein om daar rondjes te lopen is voor mij niet te doen (geen trailer, merrie met veulen, die nog niet op een ander terein gereden heeft van de trailer af)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:05

ik ben het helemaal met Globetje eens!

even serieus he, als je geld geeft, krijgt ze dan niet gewoon minder van de uitkering die week?
en als je geld stort voor de aflossing.. dat is een schepje zand in een hele diepe put..

nee, die vrouwen zullen er inderdaad, zoals Globetje ook al aangaf -en ik dacht bij het doorlezen van de laatste pagina's-
veel meer bij gebaat zijn als ze kleren zouden krijgen bijvoorbeeld, idd gratis sjampoo, koffie, weet ik veel.
zodat de wekelijkse boodschappen minder duur worden, en er iets van de luxe terug keert in hun leven!

en het zou vast ook heel leuk zijn als er iemand in hun buurt een leuk verzorg of bijrijdpaard voor ze heeft,
misschien kunnen we ze van bokt uit (via inzameling) allemaal een mooie rij outfit geven.

maar zomaar geld storten op een rekening, doe ik niet aan mee, zie ik niks in.

Brechtin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:09

Er lopen dus ook nog goeie mensen op deze aardbol....gelukkig!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:09

Ik ben persoonlijk niet zo voor een media circus, het maakt dat je de gedupeerden feitelijk dwingt om dankjewel te zeggen en dat vin dik niet nodig.

Bij mijn weten zit alleen die vrouw met de tweeling in de schuldsanering dus dat vind ik het meest schrijnende geval. En daarom wil ik die helpen. Als alle actieve leden van BOKT een tientje overmaken zijn we er al!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 09:14

Helemaal mee eens met Janderegelaa, ben erg benieuwd hoeveel bokkers hiervoor te porren zijn Lachen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:14

Marigold schreef:

even serieus he, als je geld geeft, krijgt ze dan niet gewoon minder van de uitkering die week?
en als je geld stort voor de aflossing.. dat is een schepje zand in een hele diepe put..

nee, die vrouwen zullen er inderdaad, zoals Globetje ook al aangaf -en ik dacht bij het doorlezen van de laatste pagina's-
veel meer bij gebaat zijn als ze kleren zouden krijgen bijvoorbeeld, idd gratis sjampoo, koffie, weet ik veel.
zodat de wekelijkse boodschappen minder duur worden, en er iets van de luxe terug keert in hun leven!

en het zou vast ook heel leuk zijn als er iemand in hun buurt een leuk verzorg of bijrijdpaard voor ze heeft,
misschien kunnen we ze van bokt uit (via inzameling) allemaal een mooie rij outfit geven.

Volgens mij worden giften idd gezien als inkomsten.

Dus dit hele idee moet goed worden doorgespit, anders hebben de mensen die het hard nodig hebben er uiteindelijk niets aan.

En dan nog iets, de slachtoffers van deze meneer zijn op uiteenlopende manieren gedupeerd.

Zelf kan ik ook niet zitten met iemand die ongezien een paard koopt voor 20.000 euro...waar ben je dan mee bezig? (En vervolgens met schuld en al overweegt er een op afbetaling te kopen terwijl je er net een gekregen hebt. HUH???)

Nee, denk ook meer aan goederen, kleding voor die kindjes, schoolspullen, fietsen, enz. Wat dat allemaal kost als je onder bijstandniveau leeft, zelfs als je koopjes afloopt en tweedehands gaat!

Maar!!!
Dit soort acties vraagt om nog veel meer coordinatie dan geld geven.
Het heeft weinig zin als alle bokkers nu dozen shampoo of koffie gaan sturen, dit vraagt om waanzinnig veel organisatie én overleg met deze mensen.

WAnt het gaat erom wat zíj nodig hebben, niet waar wij ons beter door voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:15

Marigold schreef:

rijoutfit ben ik niet zo voor, dan zou ik de noodzakelijke dingen geven, zoals kleren, shampoo, bonnen voor eten?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:16

ik vind het een toffe daad, maar (en nu ben ik heel negatief hoor, maar STEL!) STEL nou dat het veulen het niet overleefd? dan worden die mensen nog een keer teleurgesteld?

geld storten helpt denk ik niet. dat is 1 keer leuk, maar voorlopig redden ze het daar echt niet mee.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:19

randalinpony schreef:
Volgens mij worden giften idd gezien als inkomsten.

Dus dit hele idee moet goed worden doorgespit, anders hebben de mensen die het hard nodig hebben er uiteindelijk niets aan.

Als het zo groot georganiseerd wordt als hier gezegd wordt, zou er misschien een (groot) deel van de schulden afgelost kunnen worden. Zo zien ze er toch een hoop van terug denk ik.

Verder ben ik het ermee eens. Ongezien een paard kopen (en betalen!), dat is niet slim. Ik heb het zelf ook eens gedaan, en dat is gelukkig goedgegaan, maar als het dus fout gaat, is het wel een beetje eigen schuld dikke bult.
Die vrouw met die tweeling, moest die haar merrie met veulen niet weg doen? Dat vind ik echt veel erger en haar had ik toch meer een nieuw paardje gegund.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:20

Ik vind echt dat het hart van TS op de juiste plaats zit, maar net als wat andere bokkers ben ik wel erg cynisch over het hoe en wat.
Ik zie er inderdaad meer in om dan de mensen te helpen die in de schuldsanering zitten, al is dat lastiger dan je denkt. Als je ze geld geeft, komen ze misschien nog wel dieper in de problemen omdat de gemeente ( of andere instantie ) dit als inkomsten ziet en dat weer kort. ik weet niet of dit ook het geval is met het geven van goederen. Een pak koffie misschien niet, maar voor je bij wijze van spreken met een wasmachine komt aanzetten. Dat moet in ieder geval goed uitgezocht worden, voor je die mensen van de regen in de drup helpt!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 09:21

Wanneer er met een (kleine) bijdrage al een deel van de schuld kan worden afgelost, dan is het zo dat alle kleine beetjes helpen, en wanneer dit betekent dat zij en haar kinderen dan ietsje sneller uit de ellende zijn, dan denk ik dat het een hele grote hulp kan zijn. Wanneer we ook echt iets voor haar willen gaan betekenen, dan zullen er wel een aantal bokkers moeten zijn die bereidt zijn dit te willen coordineren, om alles goed te regelen en de mensen niet van de regen in de drup te helpen Lachen

@Diablo, dat klopt. Haar merrie en veulen werden in beslag genomen.

@Erleyne, TS? Ik neem aan dat je degene bedoelt die het veulen schenkt Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:23

Cayenne schreef:
Wanneer er met een (kleine) bijdrage al een deel van de schuld kan worden afgelost, dan is het zo dat alle kleine beetjes helpen, en wanneer dit betekent dat zij en haar kinderen dan ietsje sneller uit de ellende zijn, dan denk ik dat het een hele grote hulp kan zijn.

@Diablo, dat klopt. Haar merrie en veulen werden in beslag genomen.

Precies, dat bedoel ik. Natuurlijk zal de schuldsanering meteen om het hoekje kijken als er geld binnen komt, dat is ook logisch. De schulden moeten toch betaald worden. Als dit door een inzameling versneld kan worden, hebben ze daar toch heel veel aan?