Ruiter rijdt expres in op kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Re: Ruiter rijdt expres in op kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:26

Een blauwe voet vind ik niet echt een ongeluk.
En eigenlijk vind ik dit ook wel een beetje aandacht trekken om niks. Huilen van het lachen

Kom opeens tot het wijze inzicht.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:27

Welshcobfan schreef:
We weten wel dat zij is doorgereden na het ongeluk... anders werd ze niet gezocht. Dat is al een misdaad op zich.

dat is zo maar is ze zelf misschien ook niet geschrokken??

dat kan mmisschien voelt ze zich nu wel hartstikke schuldig ofzo, Maar durft ze niet meer?

kan allemaal maar goed iedereen heeft eigen interpretatie

Hackie

Pikeur schreef:
En eigenlijk vind ik dit ook wel een beetje aandacht trekken om niks. Huilen van het lachen

Het gaat niet alleen om de verwonding van de jongen, maar ook om de wijze van de amazone waaruit ze gehandeld heeft Knipoog

ThePast03

Wat ik mezelf afvraag is wat ze doet op een plek die volgens omwonende in dit topic absoluut geen plek is waar je normaal met paarden heen zou gaan?
Kan me voorstellen dat mensen daar pissig over worden, vooral als het paard dan ook nog poept op een veldje waar altijd kinderen spelen.

Wat er verder gebeurd is weet inderdaad niemand, schuldig is ze hoe dan ook of het nu bewust of per ongeluk was. Je bent altijd verantwoordelijk voor de daden van je paard.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:28

Bovendien is er ook niets bekend over de aard van de verwonding. Het is meer een principe kwestie idd Lachen

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:29

Pikeur schreef:

Het had erger kunnen geweest zijn. De jongen heeft geluk gehad Nagelbijten / Gniffelen

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:29

ThePast03 schreef:
Wat ik mezelf afvraag is wat ze doet op een plek die volgens omwonende in dit topic absoluut geen plek is waar je normaal met paarden heen zou gaan?
Kan me voorstellen dat mensen daar pissig over worden, vooral als het paard dan ook nog poept op een veldje waar altijd kinderen spelen.

Wat er verder gebeurd is weet inderdaad niemand, schuldig is ze hoe dan ook of het nu bewust of per ongeluk was. Je bent altijd verantwoordelijk voor de daden van je paard.

Aan de andere kant kan ik ook me ook voorstellen dat je een keer naar huis wilt rijden. Maar dan had ik een andere route genomen Lachen En neem als je een woonwijk in gaat, dan gewoon een schepje mee? Dan ben je van alles af Ja

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:30

Pikeur schreef:

Als het meisje bewust met haar paard op die jongen is ingereden is het beslist geen aandacht om niets geweest. Al zou hij dan alleen een blauwe teen gehad hebben had hij nog alle gelijk van de wereld.
Wat jou betreft had hij dus minimaal ernstig verwond moeten wezen voordat hij (of zijn ouders) aan de bel hadden moeten trekken en anders is het maar aandacht trekken?

Pikeur

Hackie schreef:
Pikeur schreef:

Het gaat niet alleen om de verwonding van de jongen, maar ook om de wijze van de amazone waaruit ze gehandeld heeft Knipoog

Ja maar omdat het jochie het schattigste verhaal ophangt is ze fout.
De wereld is zo oneerlijk. Huilen van het lachen

Ach, jammer dat er geen 2 kanten zijn

Pikeur

ThePast03 schreef:
Pikeur schreef:

Als het meisje bewust met haar paard op die jongen is ingereden is het beslist geen aandacht om niets geweest. Al zou hij dan alleen een blauwe teen gehad hebben had hij nog alle gelijk van de wereld.
Wat jou betreft had hij dus minimaal ernstig verwond moeten wezen voordat hij (of zijn ouders) aan de bel hadden moeten trekken en anders is het maar aandacht trekken?

Waarom zou iemand zomaar voor de lol op iemand af rijden?

En tja.. ik vind het wel aandacht trekken.
En als het in het nieuws komt, dan niet gelijk zo negatief als er geen 2 kanten zijn.
Dat meisje zal zich nu vast wel 2x bedenken voor ze zich gaat melden
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 13-04-07 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:31

Pikeur schreef:
Ja maar omdat het jochie het schattigste verhaal ophangt is ze fout.
De wereld is zo oneerlijk. Huilen van het lachen

Ach, jammer dat er geen 2 kanten zijn

En jij gaat voor het gemak maar even uit van 1 kant: namelijk dat het jochie liegt en een schattig verhaal verzint en de amazone bij voorbaat al onschuldig is?

Gezien de vele verhalen die ik in de loop van de jaren hier op bokt gelezen heb verbaas ik me er niet over als dit meisje zichzelf beledigd heeft gevoeld en het jochie wel even een lesje wilde leren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:32

Misschien is zij niet gewend om op haar fouten gewezen te worden?
Misschien is ze van nature aggressief?

Zinloos geweld bestaat ook Knipoog Alleen maar omdat mensen een mening geven...

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:33

Wie zegt dat die jongen een engel is?
Hij kan ongetwijfeld ook fout zitten, maar de amazone zit hier ook fout.
Als een jongen dat op een brutale manier zegt, is dat onrespectvol, maar niet strafbaar, als jij op iemand af komt rijden, en je bezorgt hem een gekneusde voet? (verwonding even ontschoten) dan is dat strafbaar.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:34

Ja, ik praat het gedrag van het meisje ook zeker niet goed.
Ik vind dat ze niet erg slim gehandeld heeft.

Maar als je een beetje een agressieve instelling hebt, en je word op een kútmanier op je fouten gewezen..

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:34

spaansewijn schreef:
De verdachte is onder de 18? Kinderen horen op de openbare weg niet op bromfietsen, motoren of paarden te zitten. Zeker onder de 16 niet zonder ouderlijk toezicht. Veel te gevaarlijk. Kinderen krijgen niet voor niks geen stemrecht en vallen niet voor niks onder het jeugdstrafrecht. Ze kunnen de verantwoordelijkheid gewoon nog niet aan. Dat maakt dit bericht eens te meer duidelijk. Dus zo spoedig mogelijk een paardenbewijs, een striktere regelgeving en een leeftijdsgrens in te voeren. Concreet zsm in ieder geval een paardencertificaat vanaf 16 jaar net zoals bij bromfietsers.

Verder ken uw wet. Hiet geldt het principe van het subsidiariteitsbeginsel. Je hoort confrontaties uit de weg te gaan als je op een paard zit. Zelfs al probeert iemand je om te brengen dan mag je nog niet over iemand heen rijden als je ook de andere kant kan oprijden. Daarnaast is het niet toegestaan voor een ieder die betrokken is bij een verkeersongeval (en ik denk dat er wel een case is om bij een botsing tussen paard en voetganger op openbaar terrein te spreken van een verkeersongeval als er spraken was van een ongeluk) de plaats van het ongeval te verlaten. Was het opzettelijk dan is ze strafbaar, was het een ongeluk dan is ze ook strafbaar.

ROFL ROFL ROFL Ik weet nu niet precies op welke opmerking ik zal reageren Huilen van het lachen
KEN UW WET ...... BLAAT het recht van de sterkste
Mijn vader heeft PTSS en heeft al mening spiegoloog versleten, ik daag u uit ROFL ROFL ROFL

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:35

Welshcobfan schreef:
Zinloos geweld bestaat ook Knipoog Alleen maar omdat mensen een mening geven...

Precies, er zijn in het verleden mensen doodgestoken omdat ze hun mening gaven of gewoon iemand op hun gedrag wezen en hier kunnen ze niet geloven dat een amazone zo zou kunnen zijn dat ze bewust met een paard op iemand inrijdt.

@Pikeur: Als je zo'n agressieve instelling hebt dat je dit soort dingen niet kunt verwerken dan hoor je met spoed bij de hulpverlening thuis en niet op straat met een paard.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:36

Oke, daar heb ik niks op terug. Nagelbijten / Gniffelen

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:37

Pikeur schreef:
Ja, ik praat het gedrag van het meisje ook zeker niet goed.
Ik vind dat ze niet erg slim gehandeld heeft.

Maar als je een beetje een agressieve instelling hebt, en je word op een kútmanier op je fouten gewezen..

Dat is gewoon een slap excuus Lachen Het spijt me, maar de manier waarop jij naar dit soort dingen kijkt, blijkt echt dat je nog een kind van 13 bent. (ben zelf ook 16, maar bekijk het wel uit meerdere perspectiefen Lachen )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:37

Overigens is het echt niet zo dat alle kinderen zo slecht zijn....
en ook niet alle amazone's zijn heilig. Er zitten zeker 2 kanten aan dit verhaal, maar ik vind het niet netjes als iemand door rijdt na een ongeval...
Iemand die geen zelfbeheersing heeft (in geval van bewust aanrijden) moet nodig hulp...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:44

Ik ben erg benieuwd wie het meisje nu is en of ze zich heeft aangegeven bij de politie en wat er verder gebeurt is.

Vind wel dat het óntzettend opgeblazen wordt hoor! Jemig, ik denk heus niet dat zij de enige is die ooit zoiets gedaan heeft. Dat neemt niet weg dat ik haar actie goed vind, integendeel zelfs.

Ik heb zoiets zelf ook eens meegemaakt. Een paar jaar geleden waar jongens mijn (shetlander) pony (van 1.14) met stokken aan het slaan en aan het gooien. Hamer (en ik zat er dus op) Nou dat pikte mijn pony niet en toen is hij achter die jongens aangegaloppeert en ik kon hem 'perongeluk' niet houden.. ahum.. Heb verder niemand wat aangedaan hoor! Die jongens waren opeens toch wel bang voor een shetje van 1.14! Haha! Zijn snel weggerend. mijn pony had imo geen ernstige verwondingen Knipoog (had er nog eens bij moeten komen!) En om heel eerlijk te zijn, ik heb er nu (een paar jaar later) nog steeds geen spijt van! Dan leren ze het maar! Boos!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:53

Maartje1990 schreef:
Vind wel dat het óntzettend opgeblazen wordt hoor! Jemig, ik denk heus niet dat zij de enige is die ooit zoiets gedaan heeft. Dat neemt niet weg dat ik haar actie goed vind, integendeel zelfs.

Mag toch hopen dat het geen normaal gedrag is dat je je paard in gaat zetten als "wapen".
En als het zo gebeurd is als in de openingspost vermeld dat is er niets opgeblazen maar is het te hopen dat deze dame goed wordt aangepakt.
Zij geeft dan namelijk de gehele paardensport een slechte naam en daar kan jij ook last van krijgen.

Verder is er niet aan de orde dat er hier met stokken werd gegooid en heb ik nog nooit een paard meegemaakt die achter mensen aanging die hem bekogelde met stokken. Mij is altijd wijs gemaakt dat een paard een vluchtdier was.
Wees maar blij dat die jongens in jouw voorbeeld niets hadden, anders was had je goed in de problemen kunnen komen.
Enig idee wat het je kost als je moet betalen voor iemand die invalide wordt door zo'n geintje bijvoorbeeld? En dat mag je dan zelf betalen want je verzekering keert niets uit als je zoiets bewust doet.
Dan weet je in ieder geval waar je je rest van je leven voor kunt werken....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:55

Iemand er ook nog bij stil gestaan dat de pony per ongeluk op de voet terecht is gekomen, dat ze er alleen op af is gegaan om de jongen bang te maken? (praat het niet goed hoor, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden)..

Ik zou je zeggen, toen we net ons paard hadden en ik nog geregeld buiten reed, had je ook al irritante jochies die erop kickte als je paard ervan schrok. We zijn een flink aantal keren op die jongen afgereden om ze af te schrikken... ik was toen van de leeftijd van dat grietje die nu de rol in dit verhaal speelt.

Dat het meisje doorgereden is nadat haar paard op zn voet is gaan staan is niet geheel netjes om het maarz o uitte drukken, maarz e is waarschijlijk erg jong, óf niet doorgehad, óf zo geschrokken..dat laatste lijkt me niet het geval, want er liep iemand naast en die rent niet zo hard om weg te kunnen vluchten uit angst wat ze gedaan hebben.. klinkt meer als een samenloop van omstandigheden.
Vind dit als ik eerlijk ben overtrokken gedoe..ik mak een melding van mishandeling welke niet ernstg genoeg was, die jongen werd alleen maar telefonisch aangesproken op zijn gedrag en een grietje als deze wordt vermeld in een opsoringsbericht..

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:56

Jemug he dat doe je toch niet..?
is dat kind gek in der hoofd ofozw..?

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:57

Kimberley77 schreef:
Iemand er ook nog bij stil gestaan dat de pony per ongeluk op de voet terecht is gekomen, dat ze er alleen op af is gegaan om de jongen bang te maken? (praat het niet goed hoor, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden)..

Ik zou je zeggen, toen we net ons paard hadden en ik nog geregeld buiten reed, had je ook al irritante jochies die erop kickte als je paard ervan schrok. We zijn een flink aantal keren op die jongen afgereden om ze af te schrikken... ik was toen van de leeftijd van dat grietje die nu de rol in dit verhaal speelt.

Dat het meisje doorgereden is nadat haar paard op zn voet is gaan staan is niet geheel netjes om het maarz o uitte drukken, maarz e is waarschijlijk erg jong, óf niet doorgehad, óf zo geschrokken..dat laatste lijkt me niet het geval, want er liep iemand naast en die rent niet zo hard om weg te kunnen vluchten uit angst wat ze gedaan hebben.. klinkt meer als een samenloop van omstandigheden.
Vind dit als ik eerlijk ben overtrokken gedoe..ik mak een melding van mishandeling welke niet ernstg genoeg was, die jongen werd alleen maar telefonisch aangesproken op zijn gedrag en een grietje als deze wordt vermeld in een opsoringsbericht..

ik vind dat je hier helemaal gelijk in hebt Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:58

Maartje1990 schreef:
Ik heb zoiets zelf ook eens meegemaakt. Een paar jaar geleden waar jongens mijn (shetlander) pony (van 1.14) met stokken aan het slaan en aan het gooien. Hamer (en ik zat er dus op) Nou dat pikte mijn pony niet en toen is hij achter die jongens aangegaloppeert en ik kon hem 'perongeluk' niet houden.. ahum.. Heb verder niemand wat aangedaan hoor! Die jongens waren opeens toch wel bang voor een shetje van 1.14! Haha! Zijn snel weggerend. mijn pony had imo geen ernstige verwondingen Knipoog (had er nog eens bij moeten komen!) En om heel eerlijk te zijn, ik heb er nu (een paar jaar later) nog steeds geen spijt van! Dan leren ze het maar! Boos!

Jouw shetje willen ze bij de bereden politie wel hebben. Als een soort politiehond dus Afbeelding (geweldige fantasie Knipoog )