En eigenlijk vind ik dit ook wel een beetje aandacht trekken om niks.

Kom opeens tot het wijze inzicht.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:We weten wel dat zij is doorgereden na het ongeluk... anders werd ze niet gezocht. Dat is al een misdaad op zich.
Pikeur schreef:Een blauwe voet vind ik niet echt een ongeluk.
ThePast03 schreef:Wat ik mezelf afvraag is wat ze doet op een plek die volgens omwonende in dit topic absoluut geen plek is waar je normaal met paarden heen zou gaan?
Kan me voorstellen dat mensen daar pissig over worden, vooral als het paard dan ook nog poept op een veldje waar altijd kinderen spelen.
Wat er verder gebeurd is weet inderdaad niemand, schuldig is ze hoe dan ook of het nu bewust of per ongeluk was. Je bent altijd verantwoordelijk voor de daden van je paard.
Hackie schreef:Pikeur schreef:Een blauwe voet vind ik niet echt een ongeluk.
Het gaat niet alleen om de verwonding van de jongen, maar ook om de wijze van de amazone waaruit ze gehandeld heeft
ThePast03 schreef:Pikeur schreef:Een blauwe voet vind ik niet echt een ongeluk.
Als het meisje bewust met haar paard op die jongen is ingereden is het beslist geen aandacht om niets geweest. Al zou hij dan alleen een blauwe teen gehad hebben had hij nog alle gelijk van de wereld.
Wat jou betreft had hij dus minimaal ernstig verwond moeten wezen voordat hij (of zijn ouders) aan de bel hadden moeten trekken en anders is het maar aandacht trekken?
Pikeur schreef:Ja maar omdat het jochie het schattigste verhaal ophangt is ze fout.
De wereld is zo oneerlijk.
Ach, jammer dat er geen 2 kanten zijn
spaansewijn schreef:De verdachte is onder de 18? Kinderen horen op de openbare weg niet op bromfietsen, motoren of paarden te zitten. Zeker onder de 16 niet zonder ouderlijk toezicht. Veel te gevaarlijk. Kinderen krijgen niet voor niks geen stemrecht en vallen niet voor niks onder het jeugdstrafrecht. Ze kunnen de verantwoordelijkheid gewoon nog niet aan. Dat maakt dit bericht eens te meer duidelijk. Dus zo spoedig mogelijk een paardenbewijs, een striktere regelgeving en een leeftijdsgrens in te voeren. Concreet zsm in ieder geval een paardencertificaat vanaf 16 jaar net zoals bij bromfietsers.
Verder ken uw wet. Hiet geldt het principe van het subsidiariteitsbeginsel. Je hoort confrontaties uit de weg te gaan als je op een paard zit. Zelfs al probeert iemand je om te brengen dan mag je nog niet over iemand heen rijden als je ook de andere kant kan oprijden. Daarnaast is het niet toegestaan voor een ieder die betrokken is bij een verkeersongeval (en ik denk dat er wel een case is om bij een botsing tussen paard en voetganger op openbaar terrein te spreken van een verkeersongeval als er spraken was van een ongeluk) de plaats van het ongeval te verlaten. Was het opzettelijk dan is ze strafbaar, was het een ongeluk dan is ze ook strafbaar.
Welshcobfan schreef:Zinloos geweld bestaat ookAlleen maar omdat mensen een mening geven...
Pikeur schreef:Ja, ik praat het gedrag van het meisje ook zeker niet goed.
Ik vind dat ze niet erg slim gehandeld heeft.
Maar als je een beetje een agressieve instelling hebt, en je word op een kútmanier op je fouten gewezen..
Maartje1990 schreef:Vind wel dat het óntzettend opgeblazen wordt hoor! Jemig, ik denk heus niet dat zij de enige is die ooit zoiets gedaan heeft. Dat neemt niet weg dat ik haar actie goed vind, integendeel zelfs.
Kimberley77 schreef:Iemand er ook nog bij stil gestaan dat de pony per ongeluk op de voet terecht is gekomen, dat ze er alleen op af is gegaan om de jongen bang te maken? (praat het niet goed hoor, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden)..
Ik zou je zeggen, toen we net ons paard hadden en ik nog geregeld buiten reed, had je ook al irritante jochies die erop kickte als je paard ervan schrok. We zijn een flink aantal keren op die jongen afgereden om ze af te schrikken... ik was toen van de leeftijd van dat grietje die nu de rol in dit verhaal speelt.
Dat het meisje doorgereden is nadat haar paard op zn voet is gaan staan is niet geheel netjes om het maarz o uitte drukken, maarz e is waarschijlijk erg jong, óf niet doorgehad, óf zo geschrokken..dat laatste lijkt me niet het geval, want er liep iemand naast en die rent niet zo hard om weg te kunnen vluchten uit angst wat ze gedaan hebben.. klinkt meer als een samenloop van omstandigheden.
Vind dit als ik eerlijk ben overtrokken gedoe..ik mak een melding van mishandeling welke niet ernstg genoeg was, die jongen werd alleen maar telefonisch aangesproken op zijn gedrag en een grietje als deze wordt vermeld in een opsoringsbericht..
Maartje1990 schreef:Ik heb zoiets zelf ook eens meegemaakt. Een paar jaar geleden waar jongens mijn (shetlander) pony (van 1.14) met stokken aan het slaan en aan het gooien.(en ik zat er dus op) Nou dat pikte mijn pony niet en toen is hij achter die jongens aangegaloppeert en ik kon hem 'perongeluk' niet houden.. ahum.. Heb verder niemand wat aangedaan hoor! Die jongens waren opeens toch wel bang voor een shetje van 1.14!
Zijn snel weggerend. mijn pony had imo geen ernstige verwondingen
(had er nog eens bij moeten komen!) En om heel eerlijk te zijn, ik heb er nu (een paar jaar later) nog steeds geen spijt van! Dan leren ze het maar!