Primeur voor manege in Veendan: Zonnebank voor paarden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Re: Primeur voor manege in Veendan: Zonnebank voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:42

x_Marr schreef:
Uuuhm, bij die stallen enzo waar jullie zijn wezen kijken.. was dat ook echt een MANEGE? of meer een pensionstalling enzo? En nee het noorden loopt niet achter wij kennen het hier ook allang.

Die bij de Manege hier veder op Is echt een Manege en die hebben er 1 ghoor Clown Haha!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:15

hahaha manege de eenhoorn in zwaag heeft er ook 1 Cool trouwens wij ook op stal ( ik sta bij iemand thuis) Vork echt weeeereld nieuws!

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:22

Misschien kunnen ze het geld beter stoppen in betere zadels e.d. voor de manege pony's en paarden, denk dat dat beter helpt tegen rublessures Clown

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:31

Leo_American schreef:
Misschien kunnen ze het geld beter stoppen in betere zadels e.d. voor de manege pony's en paarden, denk dat dat beter helpt tegen rublessures Clown

Helemaal mee eens! hier in dit forum en dan stuk terug staat zelfs dat de pony's der helemaal niet onder kommen!!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:43

x_Marr schreef:
Uuuhm, bij die stallen enzo waar jullie zijn wezen kijken.. was dat ook echt een MANEGE? of meer een pensionstalling enzo? En nee het noorden loopt niet achter wij kennen het hier ook allang.

jawel hoor.. Het ding hangt idd aardig onder de spinnewebben e.d. (manege dus Clown ), maar ze hébben een solarium.

Mariise

Re: Zonnebank voor Veendammer paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:20

Sjoert schreef:
Volgens mij staat dat ding naast een deur/opening ofniet?
Staan ze alsnog op de tocht. Nagelbijten / Gniffelen

Ja het ziet er indd een beetje krakkemikkig uit, wat een wereldnieuws zeg!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:27

_Gold_ST_ schreef:
Leo_American schreef:

Helemaal mee eens! hier in dit forum en dan stuk terug staat zelfs dat de pony's der helemaal niet onder kommen!!

Tja, stal-management is een kwestie van prioriteiten stellen... Clown

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:36

Fryske schreef:

Even ter verduidelijking: bovenstaand zijn MIJN bevindingen. SAFARI heeft een probleempje gehad met quoten denk ik.

En Nee FH heeft nog steeds niets geleerd en zal het vrees ik ook pas leren als er ernstige ongelukken gebeuren. Ik wacht nog steeds op het bericht dat er een nieuwe beheerder komt.

Er is al een ernstig ongeluk gebeurt Knipoog

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:50

topsylover schreef:
Fryske schreef:

Even ter verduidelijking: bovenstaand zijn MIJN bevindingen. SAFARI heeft een probleempje gehad met quoten denk ik.

En Nee FH heeft nog steeds niets geleerd en zal het vrees ik ook pas leren als er ernstige ongelukken gebeuren. Ik wacht nog steeds op het bericht dat er een nieuwe beheerder komt.

Er is al een ernstig ongeluk gebeurt Knipoog

ow...wat dan?

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:00

Moest er ook nogal om lachen Lachen . Hoorde het zelfs op de radio... Op beide stallen waar ik heb gestaan is er een solarium, al is de één wat luxer dan de ander.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:35

@ Topsylover, vertel vertel.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:38

Er stond een meisje op haar paard te wachten in dat gangetje. Ze mocht daar helemaal niet op haar paard zitten dus volledig haar eigen schuld. Maar toen schrok het paard, en is zij tegen de wand gegooit en toen lag haar hele arm in de prak. Dat was 3 weken geleden gebeurt ofzo.

* Ik weet niet zeker of ze erop zat of niet, F heeft het aan mijn moeder vertelt en die weer aan mij, dus kan ook zijn dat het paard haar heeft weggesmeten. Knipoog

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:51

topsylover schreef:
Er stond een meisje op haar paard te wachten in dat gangetje. Ze mocht daar helemaal niet op haar paard zitten dus volledig haar eigen schuld. Maar toen schrok het paard, en is zij tegen de wand gegooit en toen lag haar hele arm in de prak. Dat was 3 weken geleden gebeurt ofzo.

* Ik weet niet zeker of ze erop zat of niet, F heeft het aan mijn moeder vertelt en die weer aan mij, dus kan ook zijn dat het paard haar heeft weggesmeten. Knipoog

van dit verhaal gaan er nu meerdere versies rond....allemaal via via.

Voor het ware verhaal is het toch het beste dat dit gevraagd wordt aan de eigenaresse van dit paard....en dit heeft trouwens zoals jij het beschrijft toch ool totaal niks met F. en de manege te maken...die kan toch niet verantwoordelijk gehouden worden voor evt. domme acties van pensionklanten??
Maar het verhaal waar jij op doelt is geheel anders.

Zij stond te wachten met haar paard ...les was afgelopen en zij mocht de bak inkomen (met paard aan de hand). Het dier schrok opeens ergens, ging met z'n beentjes de lucht in en vluchtte. De manegepony's die op dat moment in de bak waren (met beginnelingetjes erop) schrokken....één meisje klettert er vanaf en de pony waar zij op reed ging op haar armpje staan. En er was nog een meisje die iets had.
Allemaal heel erg vervelend....maar het kan een ieder gebeuren......
In mijn ogen heeft dit dus ook niets met de manier van lesgeven van F. te maken (lange teugel, gymnastiek oefeningen etc)....
Het paard dat overigens zo schrok is doorgaans een vreselijk gemakkelijk en goed opgevoed dier...maar schrikken is schrikken.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:19

Laten we allemaal de geruchten lekker laten voor wat ze zijn.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:21

Op de manege waar ik eerst stond, was echt een solarium hoor Gestoord

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:09

Sjoert schreef:

Sjoert, mijn post heb ik helaas met eigen ogen mogen aanschouwen. Dus dat is absoluut geen gerucht.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:17

Sjoert schreef:

precies! Maar ik kan niet zo goed tegen onwaarheden....en aangezien mijn versie uit eerste hand komt (van de eigenaresse zelf) wilde ik dit toch even rechtzetten.
Daarbij komt dat ik het niet correct vond dat de manegehouder hierop aangekeken werd en dat het zijn fout zou zijn door zijn manier van lesgeven...want in dat kader werd het wel gebracht.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:31

Ik heb 1 jaar van die vent les gehad, en het enige wat ik aangehoord is gezeik over dat ik niet kon doorzitten.
Mijn beste vriendin is ook een keer flink afgezeikt (op dr 10de) omdat ze stelling vroeg. Hij heeft haar de laatste 2 maanden van haar op de manege ook elke les weer af zitten katten en kwaad worden om de kleinste dingetjes, omdat ze een eigen pony kreeg. En nu, 3 jaar later, is hij nog steeds niet te spreken.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:35

topsylover schreef:
Ik heb 1 jaar van die vent les gehad, en het enige wat ik aangehoord is gezeik over dat ik niet kon doorzitten.
Mijn beste vriendin is ook een keer flink afgezeikt (op dr 10de) omdat ze stelling vroeg. Hij heeft haar de laatste 2 maanden van haar op de manege ook elke les weer af zitten katten en kwaad worden om de kleinste dingetjes, omdat ze een eigen pony kreeg. En nu, 3 jaar later, is hij nog steeds niet te spreken.

laat hij wezen zoals hij is....maar mijn punt is dat je hem geen dingen aan kunt rekenen waar hij niets aan kan doen Knipoog

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:40

Doe ik dat dan?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:46

djuno schreef:
topsylover schreef:

laat hij wezen zoals hij is....maar mijn punt is dat je hem geen dingen aan kunt rekenen waar hij niets aan kan doen Knipoog

Dus hij kan er niets aan doen dat hij lui op een prikstokje kinderen zit af te zeiken? Nou daar kan hij wel degelijk iets aan doen.

CoolFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:11

die hebben wij ook hoor Tong uitsteken

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:22

Fryske schreef:
Dus hij kan er niets aan doen dat hij lui op een prikstokje kinderen zit af te zeiken? Nou daar kan hij wel degelijk iets aan doen.

met alle respect...maar jij moet even goed lezen. Wat jij nu net beschrijft daar heb ik het helemaal niet over.
Er werd op een gegeven moment gezegd dat door zijn slechte lesgeven er ooit nog weleens ongelukken zouden gebeuren...toen werd dat voorval met Boukelien aangehaald (paard wat schrok)...en daarmee gesuggereerd dat dit kwam door F. zijn lesgeven. Daar heb ik het over Knipoog

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:31

Nou Nou wereld nieuws zo'n solarium in aanbouw...

Die van ons staat er al ff nu en de manege paarden en pony's vinden het heerlijk om na het wassen daaronder te mogen op drogen...
Voor de rugproblemen hebben onze manege paarden en pony's hem niet nodig...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:39

djuno schreef:
Fryske schreef:

met alle respect...maar jij moet even goed lezen. Wat jij nu net beschrijft daar heb ik het helemaal niet over.
Er werd op een gegeven moment gezegd dat door zijn slechte lesgeven er ooit nog weleens ongelukken zouden gebeuren...toen werd dat voorval met Boukelien aangehaald (paard wat schrok)...en daarmee gesuggereerd dat dit kwam door F. zijn lesgeven. Daar heb ik het over Knipoog

Wellicht had je het dan even iets beter aan moeten geven naar wie jouw reactie uitging.
Echter F. is ten alle tijden de verantwoordelijke persoon dus kan ieder ongelukje hoe dom ook van het slachtoffer hem aangerekend worden. Hij behoort niet alleen mensen les te geven in het rijden maar in het algeheel.