Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bokjeborgeld

Re: Niemand schuldig aan paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:41

even on-topic

@ellen

waar dat bericht van mij opsloeg?

nou je praatte tegen ander over mij als ze dit en ze dat terwijl ik hierzelf ook ben een meelees. vandaar dat ik zei je mag het ook aan mij richten... Haha! Haha! Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:55

Ik vroeg niet "waar dat op sloeg" maar "wat je bedoelde", andere intonatie. Haha!
Je noemde me niet bij mijn naam, daarom snapte ik het niet. Vriendjes zijn?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:00

slimmerik schreef:
Ik heb haar profiel gezien en haar houden van paarden spreekt me zeker aan...... Maar als boer zijnde kun je nu eenmaal niet de hele dagen met je paarden gaan zitten tuttelen. Die paarden zien er goed uit..... en verders laat ik het aan de rechter over....
Gaan jullie persoonlijk ook achter alle moordenaars aan?? Nee toch? Bloos

Wat een fout maak je door Hoera als een pennymeisje neer te zetten.

Maar als ik jou goed begrijp meld jij het bij de db/aid als je een geval van dierenmishandeling tegenkomt en daarmee is het voor jou afgedaan.
Zelfs als je ziet dat de db/aid er weinig of niets mee doet heb jij nog zoiets van dat is aan de rechter en laat de mishandeling gewoon bestaan.

Ben blij dat er nog mensen zijn die wel hun stem laten horen, anders kunnen we lang wachten op betere rechten voor alle dieren hier in Nederland.

Je komt ook erg zwak over door elke keer andere voorbeelden aan te halen zoals nu weer met het achter moordenaars aangaan. Wat jou betreft moet je of alle mistanden in Nederland aanpakken of geen een. Hele vreemde instelling en ik ben dolblij dat niet iedereen zo is als jij.

Vreemd is ook dat jij alles persoonlijk opneemt. Bij jullie op de boerderij gaat het er ook niet zo zachzinnig aan toe dus ieder ander is gewoon een penny.
Geeft je te denken....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:10

Ze zegt toch niet dat Hoera een Penny is? Ik heb dat nergens gelezen hoor.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:13

IKbenEllen schreef:
Ze zegt toch niet dat Hoera een Penny is? Ik heb dat nergens gelezen hoor.

slimmerik schreef:
Die mensen dat zijn (met alle respect) in mijn ogen van die watjes. Die alles zielig vinden en alleen een paard wat dik in de bandages zit en op een luxe stal iedere dag onder een solarium staan vinden zijn "normaal".

Ik weet hoe dom "burgers" kunnen reageren over het houden van vee..... gewoon geen verstand van....

De bovenste omschrijving is toch echt die van een pennymeisjes.
Hoera een domme burger noemen vind ik ook behoorlijk lachwekkend en nog triester is het om te zeggen dat ze er geen verstand van heeft.

Hoezo vooroordelen, hoezo afgaan op geruchten....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:17

Misschien is "die mensen" niet helemaal correct, maar geloof niet dat dit een persoonlijke aanval was.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:18

IKbenEllen schreef:
Misschien is "die mensen" niet helemaal correct, maar geloof niet dat dit een persoonlijke aanval was.

Het ging over de mensen die de misstanden met eigen ogen hadden gezien toch?
En dat was o.a. Hoera, dus lijkt me gewoon een persoonlijk aanval.

Waarom neem jij het voor Slimmerik op trouwens? Ze lijkt me zelf mondig genoeg. Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:24

Misschien omdat ik het gedeeltelijk wel met haar eens ben Knipoog . En nee hoor Hoera, ik vind je geen Penny.

bokjeborgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:27

Je noemde me niet bij mijn naam, daarom snapte ik het niet.

hihi ellepell was een liefkozende naam voor ellen Haha!

kusje op! hahahahahaha nou weer klaar?

of zal ik mijn mond even spoelen hihi

bokjeborgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:29

"burgers"

poe poe.... dus slimmerik is een militair?????

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:30

Oh borkiebork, nee dan begrijpen we mekaar Knipoog

Jeetje zo noemt echt niemand mij Haha! ....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:31

bokjeborgeld schreef:
"burgers"

poe poe.... dus slimmerik is een militair?????

Nee want dan waren het kubu's Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:42

Even een vraagje: ik ben dringend opzoek naar een uitgebreidt krantenartikel over de redding van de paarden op vrijdag 3 november. het stond dus in de krant van zaterdag 4 november. K kan het nergens op i-net vinden. kan iemand mij helpen?

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:51

Volgens mij en ik denk toch wel een paar met mij, sorry ik heb niet alles gelezen, zit deze meneer nu heel de wereld uit te lachen en zorgt er wel voor dat voorlopig alles volgens de regels gaat.
Hij kwam negatief in het nieuws, maar nu langzamerhand wordt die negatieve reclame omgezet in iets positiefs. Hij mag zijn handel houden en er zullen nu zelfs meer kopers zijn voor zijn paarden , die anders gedeeltelijk waarschijnlijk toch bij de slager terecht komen. Leer mij de handelaren kennen. Het zou mooi zijn, als er nooit iemand meer een dier bij hem zou kopen en dat ook de slachttransporten werden verboden, want dan heeft hij niets meer aan de grote aantallen dieren , die hij nu heeft.

Ik denk dat hij gewoon niet in staat is om alles netjes te verzorgen, omdat hij veel en veel te veel dieren heeft, dus hij gaat onherroepelijk een keer weer in de fout.
We wachten af.
En voordat iedereen me nu in mijn nek springt..... Wij vangen dieren op, omdat wij ze een goed tehuis willen bieden , zonder dat we van de dieren iets terug verwachten. Af en toe bied ik zelfs geld voor een dier, omdat ik denk dat het dier nu wel aan zijn rust toe is. Helaas hebben we niet veel ruimte en gebeurt het maar op kleine schaal. Maar toch.....als iemand iets wil doen voor de paarden van Marrum, zoek dan de slechtste eruit en geef die nog een tijdje een goed leven , zonder er iets voor terug te verlangen dan een dankbare blik van het dier.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:52

C_hristel schreef:
Even een vraagje: ik ben dringend opzoek naar een uitgebreidt krantenartikel over de redding van de paarden op vrijdag 3 november. het stond dus in de krant van zaterdag 4 november. K kan het nergens op i-net vinden. kan iemand mij helpen?

FF google-en en anders de verschillende topics even doorspitten, overal staan wel linkjes........ Haha!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:53

haboshof schreef:
Volgens mij en ik denk toch wel een paar met mij, sorry ik heb niet alles gelezen, zit deze meneer nu heel de wereld uit te lachen en zorgt er wel voor dat voorlopig alles volgens de regels gaat.
Hij kwam negatief in het nieuws, maar nu langzamerhand wordt die negatieve reclame omgezet in iets positiefs. Hij mag zijn handel houden en er zullen nu zelfs meer kopers zijn voor zijn paarden , die anders gedeeltelijk waarschijnlijk toch bij de slager terecht komen. Leer mij de handelaren kennen. Het zou mooi zijn, als er nooit iemand meer een dier bij hem zou kopen en dat ook de slachttransporten werden verboden, want dan heeft hij niets meer aan de grote aantallen dieren , die hij nu heeft.

Ik denk dat hij gewoon niet in staat is om alles netjes te verzorgen, omdat hij veel en veel te veel dieren heeft, dus hij gaat onherroepelijk een keer weer in de fout.
We wachten af.
En voordat iedereen me nu in mijn nek springt..... Wij vangen dieren op, omdat wij ze een goed tehuis willen bieden , zonder dat we van de dieren iets terug verwachten. Af en toe bied ik zelfs geld voor een dier, omdat ik denk dat het dier nu wel aan zijn rust toe is. Helaas hebben we niet veel ruimte en gebeurt het maar op kleine schaal. Maar toch.....als iemand iets wil doen voor de paarden van Marrum, zoek dan de slechtste eruit en geef die nog een tijdje een goed leven , zonder er iets voor terug te verlangen dan een dankbare blik van het dier.

En dat bedoel ik!!! Helemaal mee eens!!!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:54

dat wordt veel werk dan Tong uitsteken Ja ik dacht miss weet iemand zo het topic of het artikel aan te wijzen.. Mrja dan zoek ik verder

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:56

C_hristel schreef:
dat wordt veel werk dan Tong uitsteken Ja ik dacht miss weet iemand zo het topic of het artikel aan te wijzen.. Mrja dan zoek ik verder

Dan zou ik ook moeten spitten, dus dat laat ik mooi aan jou over Clown Haha! Clown

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:03

BitchyWitchy schreef:
haboshof schreef:

We wachten af.

En dat bedoel ik!!! Helemaal mee eens!!!

ik ook Haha!
ik spring je niet in je nek Knipoog
geef je mooi gelijk want zo denk ik er ook over

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:11

als je op google nieuws (dus niet gewoon zoeken, of afbeelding of discussiegroepen) aanklikt, en paarden marrum intypt krijg je wel heel wat, misschien zit het daar bij.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:13

ThnQ marigold: daarmee kan ik aan de slag! heel erg bedankt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:16

ThePast03 schreef:

Wat een fout maak je door Hoera als een pennymeisje neer te zetten.

Ik zet Hoera niet als Penny neer: aan de foto's te zien besteedt ze veel aandacht aan haar paardjes. Ik denk niet dat een boer al kussend langs zijn paardjes kan gaan om ze een wortel aan te laten pakken uit zijn mond Haha!

Ik maakte de algemene opmerking dat burgers geen inzicht hebben in hoe een boerenbedrijf werkt. Daar heb ik eerder in dit topic diverse voorbeelden voor aangedragen....
Zo'n paardje opvangen is een leuk ideaal maar ik vergelijk het toch meer als een circusleeuw in een kooi....

In tegenstelling tot jou val ik mensen hier niet persoonlijk aan..... Bij degenen die zich wel aangevallen voelen is het denk ik meer een geval van "wie de schoen past....."

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:18

Wat ik trouwens wel raar vond om te lezen was dat Christina (een paar pagina's terug) zei dat het voornamelijk om koudbloeden ging waar je niet lekker op kunt rijden. Ik neem aan dat dat sloeg op het feit dat de paarden niet ingereden zijn en niet om het feit dat het koudbloeden zijn? Als dat serieus was, zou dat best erg zijn namelijk...
Laatst bijgewerkt door Sees op 09-11-06 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:19

haboshof schreef:

We wachten af.

Ik besluip je van uit een onverwachtse hoek en bespring je ..... Haha! Haha!

Nee geintje ..... super je hebt het mooi verwoord en voor wat je doet ....super !!!

Die verkoop van de paarden van hem ehhhhhh vind ik eigenlijk ook onnodig (zijn deze paarden mee gered )maar....zolang de situatie daar niet veranderd koopt en fokt ie gewoon nieuwe ........en dan begint het gedonder weer opnieuw !!

Dus ik ga voor grondig onderzoek ... en blijvende strenge controle op zijn bedrijf en de dieren die daar staan !!! Lijkt me het enige wat er te bereiken valt in dit geval ....

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 18:25

Ik ga jullie verlaten ..... ik moet nog een paar paarden pimpen pyamaatjes aan slaapmutsjes op en er wil er altijd eentje vlechtjes in zijn manen voordat ie slapen gaat nachtdekentjes op lampjes dimmen en een ontspannend muziekje aan ..... dus wie ben ik omdat te weigeren ... Clown Clown Clown OOoooo moeten ze die wortels echt uit mijn mond pakken of mag ik ze ook in in kleine stukjes voeren ..... Kusje geef ik ze alleen s`morgens ..... Knipoog Haha! Haha!