Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
peelemeisje schreef:Dus ik ben geen dierliefhebber als ik midden in de nacht bij een koe ga kijken hoe het gaat met het afkalven? Of dat ik een ziek kalfje alles probeer te geven, maar dat toch dood ging aan de gevolgen van diarree? Of dat wij de koeien bij 30 graden en brandende zon binnen laten omdat ze anders zélf gaan lijden (En ja, we hebben bomen bij de wei, maar daar gaan ze dan allemaal bij liggen en wanneer ze opstaan scheiten ze alles onder, en ze gaan dan in elkaars mest liggen wat weer kan leiden tot uierontsteking etc.) Of dat we keidruk zijn met het voeren, schoonmaken van de ligboxen, zorgen voor zieke koeien? Nou... Ik voel me dus echt geen dierliefhebber hoor...
gertjuuh schreef:Deze paarden kunnen toch nog dienen als gezelschapspaard?
gertjuuh schreef:Iedereen moet altijd een top paard hebben, waarom geef je zo'n beestje geen kans?
Marigold schreef:er zijn zoveel verschillende mensen, ik denk dat over heel nederland genomen er echt wel plek kan komen op zich voor deze groep paarden, dat weet ik wel zeker eigenlijk.
dit zijn geen dieren om in pension stalling te zetten, maar er zijn mensen genoeg die zelf weiland hebben enzo hoor.
jasmijn78 schreef:Maar wat moet je als particulier met dit soort paarden? Nooit in handen geweest, niet selectief mee gefokt, ze kunnen niks en ze hebben weinig potentie. Ze hebben geen enkele marktwaarde. Ga jij daar als particulier je geld insteken? Want een waardeloos paard waar je niks mee kan kost in onderhoud net zo veel als een paard waar je wel wat mee kan.
jasmijn78 schreef:Marigold schreef:Als ik een weiland bij huis heb, wil ik er alleen paarden in hebben lopen waar ik wat mee kan. Het houden van een paard is al duur genoeg.
Ylana schreef:Niet elke ruiter zoekt een paard die op Z niveau moet kunnen lopen.
jasmijn78 schreef:Niet iedereen hoeft een toppaard te hebben, maar wel een paard wat geschikt is voor het doel wat diegene voor ogen heeft. Dus als iemand van springen houdt, moet het paard kunnen springen, als iemand van recreatie houdt, moet het verkeersmak zijn, als je ermee gaat fokken, moeten er papieren bijzitten en moet het paard het liefst nog wat gepresteerd hebben. Deze paarden kunnen niks, zijn niet in handen geweest en er is niet selectief mee gefokt. Dat maakt ze ongeschikt voor fokkers, voor recreanten en voor sportruiters.
Ylana schreef:Mijn ruin is ook zogenaamd "waardeloos". Kan ik helemaal niets meer mee.
En dat terwijl ik hem pas 3 maanden had en ík er nog nooit op gereden had.
Ylana schreef:Niet iedereen vind geld even belangrijk.
Ylana schreef:Maar waardeloos?!? Hij is alles behalve dat!
Sees schreef:En inderdaad ik denk dat er meer mensen zijn met een een jouw ogen (Jasmijn) 'waardeloos' paard in nederland dan mensen met een paard met papieren. Sterker nog, ik wil niet eens een paard met papieren waarom? ik kan aan een paard zonder papieren net zoveel lol beleven maar dan voor heel wat minder centjes, kan ik voor dat geld mooi een van die paarden uit de kudde extra kopen
jasmijn78 schreef:Marigold schreef:Als ik een weiland bij huis heb, wil ik er alleen paarden in hebben lopen waar ik wat mee kan. Het houden van een paard is al duur genoeg.
casperrr schreef:wat is een paard eigenlijk voor jou? een robot? als hij niet goed genoeg is gaat hij weg?
Zabbie schreef:Wat me nog het meest steekt is dat deze man ondanks zijn wangedrag toch nog geld gaat verdienen aan deze dieren.
Het feit dat ze bestemd waren voor de slacht is natuurlijk iets waar je in dit geval niet omheen kunt. Die bestemming hadden ze ook al voordat ze in deze situatie terecht kwamen.
Het feit blijft dat het triest is dat ze op transport naar Italie gaan.
Ik denk alleen dat het niet reeel is dat de eigenaar hier het geld van opstrijkt. Dat is wel het laatste wat ie verdient heeft.