de paarden zijn gered!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmb

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:55

IkhouvanChey schreef:
janouk schreef:
Ik vind dat de paarden en ruiters het uitstekend gedaan hebben. Alle lof. Heel dapper. Geweldig.

Maar waarom is hiervoor niet de bereden politie ingezet. Getrainde mensen en paarden?? Het had ook zo fout kunnen gaan.

Ik heb net gehoord op Omrop Fryslan dan deze meisjes wel vaker dit soort dingen hadden meegemaakt dus die weten we waar ze mee bezig waren.
Echt zo goed van hun ben heel trots op ze.

Goeie opmerking Janoek! Hoewel deze paarden en ruiters elkaar schijnbaar ook door en door kennen, was het misschien wel een tikkeltje professioneler geweest als de bereden politie aanwezig was geweest.
Misschien was dat te duur, om ook nog eens de bereden politie in te zetten?
(boeflover, de fries raakte heel even in paniek, bovendien moet er wel een beetje vaart in de kudde zitten voordat er een paar zich bedenken dat dat water toch wel eng koud en nat is en weer omdraait..)
En Chey... hoe vaak maak je in je leven zoiets mee? Ik denk niet dat een van deze ruiters zoiets eerder heeft gedaan... (niet alles geloven wat ze op tv en in de kranten schirjven hoor, die meneer van rtl 7 legde ook eventjes subtiel uit dat dit niet echt wilde paarden waren zoals bijvoorbeeld uuuuh shetlanders in een natuurreservaat :s Cool ....?!?!? (hij bedoelde waarschijnlijk iets van konikpaarden)

March

babe schreef:

Zou wel willen, wie weet hoe ik dat kan doen?
Opnemen lukt wel Tong uitsteken , maar op internet zetten?

Er zal opp de site van omrop fryslân wel een link komen te staan na de uitzending Knipoog

Marigold

en please mensen, we gaan hier toch geen commentaar leveren op de ruiters/ manier van aanpak?
ik vind dat we veel van deze mensen kunnen leren, het is geweldig gegaan!!

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:56

IkhouvanChey schreef:
Ik vind het vooral knap dat sommige paarden nog met hun eigen kracht op de dijk konden galloperen.

Ja dat vond ik ook!
En dat paardje wat als laatste even achterbleef, vond ik ook heel knap, dattie niet opgaf Haha!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:56

Op deze pagina staat de link van het filmpje van rtl7:

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:57

netam12

ik ga het even kijken

Sandra91

Goeie opmerking Janoek! Hoewel deze paarden en ruiters elkaar schijnbaar ook door en door kennen, was het misschien wel een tikkeltje professioneler geweest als de bereden politie aanwezig was geweest.
(boeflover, de fries raakte heel even in paniek, bovendien moet er wel een beetje vaart in de kudde zitten voordat er een paar zich bedenken dat dat water toch wel eng koud en nat is en weer omdraait..)
En Chey... hoe vaak maak je in je leven zoiets mee? Ik denk niet dat een van deze ruiters zoiets eerder heeft gedaan... (niet alles geloven wat ze op tv en in de kranten schirjven hoor, die meneer van rtl 7 legde ook eventjes subtiel uit dat dit niet echt wilde paarden waren zoals bijvoorbeeld uuuuh shetlanders in een natuurreservaat :s Cool ....?!?!? (hij bedoelde waarschijnlijk iets van konikpaarden)[/quote]

Ze hebben het vast weleens eerder gedaan.
Anders hadden ze vast wel de marechausse of de bereden politie erbij gehaald ik geloof het wel.

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:58

super gedaan OK dan! zoo blij dat ze veilig zijn nu *LOL*

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:59

Het is belachelijk dat de paarden niet gewoon van het land waren gehaald...

HET IS TOP dat er zoveel mensen zijn die geholpen hebben de paarden op het land te krijgen. Het was geweldig dat de lokpaarden met ruiters en waren, en het waren volhouders: er was er een die struikelde, ruiter lag in het water maar gaf niet op!!! Ze ging er weer op en ging door! Het was geweldig om te zien dat de meeste paarden heerlijk over de dijk konden bewegen en het is knap van het laatste paard dat ie aan land is gekomen!!!!!!!!!!!!

Alle mensen die hebben geholpen: TOPPIE

Sandra91

Nikj schreef:
IkhouvanChey schreef:
Ik vind het vooral knap dat sommige paarden nog met hun eigen kracht op de dijk konden galloperen.

Ja dat vond ik ook!
En dat paardje wat als laatste even achterbleef, vond ik ook heel knap, dattie niet opgaf Haha!

Ja precies.
Het zijn hele dappere paarden vind ik ze gaven in ieder geval niet zomaar op dat vind ik echt goed.

kimmie261

kippevel,echt zo goed dat ze eindelijk uit die drassige drap zijn gered!!!

nu maar hopen op een warme stal,zeker het laatste paard,deze had het echt moeilijk....

netam12

Mooi man om te zien ik ga zo even het journaal bekijken van 4 uur en Hart van Nederland vanavond bedankt voor de links

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:00

Kimmb schreef:

En Chey... hoe vaak maak je in je leven zoiets mee? Ik denk niet dat een van deze ruiters zoiets eerder heeft gedaan... (niet alles geloven wat ze op tv en in de kranten schirjven hoor, die meneer van rtl 7 legde ook eventjes subtiel uit dat dit niet echt wilde paarden waren zoals bijvoorbeeld uuuuh shetlanders in een natuurreservaat :s Cool ....?!?!? (hij bedoelde waarschijnlijk iets van konikpaarden)

Maar ze zullen ook wel weten wat ze doen, het lijkt mij niet dat ze zomaar de eerstebeste ruiter die ze tegen komen vragen hoelang hij/zij rijd en vraagt of diegene wil helpen aan zoiets..

netam12

check rtl4

CarinaR

Zo, valt er ook nog een vanaf... zo met dr paard koppie onder!
alle lof voor iedereen die mee geholpen heeft... ikhou t hier niet droog

Widner

Kippevel! Echt zo knap van die laatse paarden, en toch maar door blijven gaan..

Top van de ruiters en de lokpaarden Afgod

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:01

Het is toch goed gegaan. Ik denk niet dat het beter had kunnen gaan als politie mensen het hadden gedaan!
Voor de ruiters en hun paarden OK dan!
Laatst bijgewerkt door Globetje op 03-11-06 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:01

helaas kan ik al die filmpjes niet zien (omdat ik n mac heb?) maar ik ben wel heel blij dat ze gered zijn!!! En iedereen die geholpen heeft een hele dike kus en n erelintje!

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:02

netam12 schreef:
check rtl4

Ik had het laatse stukje gezien Nagelbijten / Gniffelen

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:02

Nikj schreef:
Kimmb schreef:

Maar ze zullen ook wel weten wat ze doen, het lijkt mij niet dat ze zomaar de eerstebeste ruiter die ze tegen komen vragen hoelang hij/zij rijd en vraagt of diegene wil helpen aan zoiets..

Precies ja Lachen Lachen.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:03

Net dat meisje werd geintervieuwd dat kopje onder was gegaan met haar paard omdat het schrok.,
Van de andere paarden maar dat ze daarna rustig opkon stappen en het paard vetrouwde haar.
Al die mensen vonden het top ECHT heb er ook geen woorden voor

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:03

netam12 schreef:
check rtl4

Oei, paardje lag helemaal onder de dekens.. Ach gut

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:04

die paarden hebben heel wat vertrouwen in hun baasjes..!! Echt geweldig die ruiters hebben een dikke pluim verdient..!!

En de eigenaar mag zich flink schamen..!!

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:05

Marigold schreef:
en please mensen, we gaan hier toch geen commentaar leveren op de ruiters/ manier van aanpak?
ik vind dat we veel van deze mensen kunnen leren, het is geweldig gegaan!!

Nee zeker GEEN kritiek, maar juist alle lof voor de ruiters en vooral voor hun paarden. Dat ze de moed hadden en de moeite hebben genomen om aan deze actie deel te nemen OK dan! Afgod

Maar toch maakte janoek een goede opmerking betreft de bereden politie, het zou hetzelfde zijn als bv een huis in brand staat en er al heel veel hulpdiensten zijn, maar uiteindelijk de buurman de mensen uit het brandende huis haalt. Die buurman is natuurlijk een superheld, maar waar was de brandweer?? (ik noem maar een stom voorbeeld).

Enniewee, het is misschien allemaal achteraf gezeur, en feit is dat de paarden weer veilig en droog zijn en dat, zoals rtl 7 net zij, de 4 paarden en ruiters de helden van de dag zijn!!! Go jij! Go jij!