Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:17

Afbeelding
Khalifa

Afbeelding
Katelijn

alles op 10 augustus dit jaar

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:18

CCCCorine schreef:
Arabesk schreef:
FOTO'S VAN ALLE PAARDEN GENOMEN OP 10 AUGUSTUS
http://www.mijnalbum.nl/Album=ILUHIIHJ

Één van de foto's waarop je kan zien dat de magere paarden gewoon tussen de volle stonden.

Om dan maar meteen met de deur in huis te vallen. Het paard op de eerste foto van deze link is al een wandelend gratenpakhuis.

Probleem met paarden in het land in combinatie met weinig gras is dat de zwakkeren weinig tot niet eten. Ook niet als ze worden bijgevoerd, want dan worden ze aan de kant gewerkt door andere paarden. Zo'n mager ding moet iedere dag gewoon de kans krijgen om op zijn/haar gemak een tijdje te eten en dan wel ALLEEN.

dat is dat paard met het ontstoken oog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:18

arno8 schreef:
Even elkaars geweten sussen: Nee, al die afgevoerde paardjes komen bij lieve oude omaatjes in België terecht. Ja, de dierenbescherming zal haar vast wel gewaarschuwd hebben.

Geloof me, als de dierenbescherming haar gewaarschuwd zou hebben, dan zouden ze wel even een rectificatie bij BN/De Stem geëisd hebben omdat ze in die krant simpelweg zegt dat ze niet gewaarschuwd is. Dat is een behoorlijk groffe beschuldiging, dat laat zo'n organisatie echt niet zomaar over z'n kant gaan. Maar op hun website staat er helemaal niks over.

Wat iedereen hier zegt: de veulens vroeger afspenen. Dat had de DB dus tegen haar kunnen zeggen. Maar daar haal je geen publiciteit mee, want dan is het probleem zonder ruige actie opgelost.

Ik zeg niet dat die paarden er op die foto's goed uitzien, maar ik ken de situatie niet. Een stuk terug in dit topic waren de partijen nog in gesprek met elkaar, en toen hadden we ondertussen al uitgevogeld dat het beter was geweest als de dierenbescherming eens met haar in gesprek was gegaan in plaats van deze lompe actie uit te voeren.

Want zeg nou zelf, is dit goed voor die dieren? Had dit echt niet beter gekund? Ik denk van wel.

als je een stal hebt en je doet aan mencursussen en paardemelkerij denk ik sorry zeker dat laatste/ je wel zelf verstand zou moetten hebben van leeftijd van spenen hoor

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:20

effie ter vergelijking ik neem een maand er voor fototjes en daar achter verwaarloos ik men paard. doe ik dit niet want heb duidelijke fototjes dat men paard rond staat Knipoog

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:21

poehee... dat was vermoeiend, het hele topic "even" doorlezen.

Ook ik ken de situatie ter plaatste niet en kan dus niet oordelen over de bedoeling van Wanda. Wat me wel duidelijk is is dat ze niet op deze manier verder kan gaan. De dieren zien er in mijn ogen niet gezond uit. Je kan in een grote kudde altijd wel eens een " sukkeltje " hebben, maar doe er dan tenminste alles aan om dat sukkeltje op de been te houden.
Als er meerdere paarden zijn binnen een kudde die er niet goed uitzien is er toch structureel iets mis. We weten allemaal wat het met zich meebrengt om een paard goed te verzorgen, laat staan 45 paarden. En ik vind dat je ze allemaal als individu moet zien en ook zo moet behandelen.
Voor Wanda zijn dit in mijn ogen haar "kostwinners", maar dat wil nog niet zeggen dat ze als "arbeiders" behandeld moeten worden. Elk paard is uniek en heeft zo zijn eigen wensen.

Ik hoop echt van harte dat ze besluit om een stuk minder paarden te gaan houden, zodat ze het allemaal een beetje kan bijbenen, en dat ze daar ook deskundige hulp bij gaat krijgen, want dit kan zo niet langer doorgaan.
Ik ben het daarom eens met de beslissing van de DB, en die gaan echt niet over een nacht ijs volgens mij, er moet toch echt wel wat mis zijn, anders mogen ze uberhaupt geen inbeslagname uitvoeren lijkt me.
Ik hoop dat de in beslag genomen paarden snel een goed plekje vinden en de medische verzorging die ze nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:22

Arabesk schreef:
CCCCorine schreef:
Om dan maar meteen met de deur in huis te vallen. Het paard op de eerste foto van deze link is al een wandelend gratenpakhuis.

Probleem met paarden in het land in combinatie met weinig gras is dat de zwakkeren weinig tot niet eten. Ook niet als ze worden bijgevoerd, want dan worden ze aan de kant gewerkt door andere paarden. Zo'n mager ding moet iedere dag gewoon de kans krijgen om op zijn/haar gemak een tijdje te eten en dan wel ALLEEN.

dat is dat paard met het ontstoken oog

Oh hemel, ook dat nog. Dat arme beest heeft dus ook nog eens dubbel voor de kiezen Huilen

LadyMadonna

wat wil je nu met die foto's zeggen arabesk? Dat er ook paarden lopen die er goed uitzien? geloof ik gerust, maar dat weegt voor mij niet op tegen de graatmagere merrie.

Arno: In plaats van te discusieren van hoe en wat over de DB, de DB had uberhaubt niet nodig moeten zijn! het had niet zover mogen komen!
Of het bewuste mishandeling is... vast niet (probeert nog steeds het goede van mensen te denken)
Hoeveel mensen zie je niet die 1 zwerfkatje opvangen? En nog 1, en nog 1 en nog 1 en vervolgens hebben ze 50 katten in huis waarvan ze de kosten niet meer kunnen dragen om die beestjes fatsoenlijk te onderhouden. Op het moment dat je een dier neemt, moet je daar ook de (financiele) zorg voor kunnen dragen, anders moet je er niet aan beginnen, of eerlijk zijn op het moment dat het je teveel wordt.
Als het je teveel wordt zal je moeten kiezen, minder dieren, zodat die een betere verzorging kunnen krijgen. Dieren dan aanhouden omdat je het niet over je hart kunt verkrijgen om ze weg te doen is dan ronduit egoistisch (even in het algemeen)

Karl66

arno8 schreef:
Even elkaars geweten sussen: Nee, al die afgevoerde paardjes komen bij lieve oude omaatjes in België terecht. Ja, de dierenbescherming zal haar vast wel gewaarschuwd hebben.

Geloof me, als de dierenbescherming haar gewaarschuwd zou hebben, dan zouden ze wel even een rectificatie bij BN/De Stem geëisd hebben omdat ze in die krant simpelweg zegt dat ze niet gewaarschuwd is. Dat is een behoorlijk groffe beschuldiging, dat laat zo'n organisatie echt niet zomaar over z'n kant gaan. Maar op hun website staat er helemaal niks over.

Wat iedereen hier zegt: de veulens vroeger afspenen. Dat had de DB dus tegen haar kunnen zeggen. Maar daar haal je geen publiciteit mee, want dan is het probleem zonder ruige actie opgelost.

Ik zeg niet dat die paarden er op die foto's goed uitzien, maar ik ken de situatie niet. Een stuk terug in dit topic waren de partijen nog in gesprek met elkaar, en toen hadden we ondertussen al uitgevogeld dat het beter was geweest als de dierenbescherming eens met haar in gesprek was gegaan in plaats van deze lompe actie uit te voeren.

Want zeg nou zelf, is dit goed voor die dieren? Had dit echt niet beter gekund? Ik denk van wel.

Arno, hou alsjeblieft eens op met dat publiciteitsverhaal over de DB, het klinkt leuk maar heeft weinig met de waarheid te maken.

De reacties die ik tot nu toe gelezen heb over het hoe en waarom van de situatie getuigen er allemaal van dat het de paardenhoudster boven het hoofd gegroeid was. Dat los je niet met een goed gesprek op en inbeslagname is echt de laatste stap in Nederland. De VS is er al een aantal keren bijgehaald en ik vind dit verhaal nog het meeste lijken op momenten uit de Animal Planet series over de DB in de VS waar een huis van een goedwillende liefhebber vol katten of honden leeggehaald wordt.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:23

pfff, wat een verhaal. Heeft me een halve dag gekost om alle topics, verhalen e.d. te lezen en ben tot de conclusie gekomen dat je als buitenstaander aan de hand van foto's niet kan beslissen wie hier nu gelijk heeft, dat wordt alleen maar een welles/nietes discussie.

Laten we nou met zijn allen gewoon hopen dat deze paarden de verzorging krijgen waar ze recht op hebben. Of dat nou bij Pelgrims Park of elders moet zijn, dat laat ik in het midden...
Ik geef toe dat een hoop foto's inderdaad geen fijn plaatje geven, maar moet ook zeggen dat de verklaringen van de stalhoudster bij die gevallen op mij i.i.g. heel plausibel overkomt. Waarschijnlijk (en ik hoop dat dat zo is) heeft zij gewoon een te groot hart en probeert met de beste bedoeling een paar "afgeschreven" paarden nog een paar jaartjes lekker te laten genieten, maar misschien heeft ze ook wel - letterlijk en figuurlijk - te veel hooi op haar vork genomen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:24

jullie zitten met zijn allen telkens te zaniken op de VIJF stakkers die er liepen op 50 goeie paarden

zonder je te verdiepen in de achtergrond van deze paarden

Iets wat de DB ook wel even had mogen doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:26

ja arabesk, want dat is nou juist het punt, dat er gezonde paarden lopen boeit me niet. dat er 5 paarden lopen waarvan er 1 in mijn ogen zwaar verwaarloosd is, dan moet er ingegrepen worden.
Ik snap echt niet dat jij niet ziet dat dat beest gewoon graat en graat mager is!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:26

Het gekke is dat de wanda-voorstanders als reden voor de DB-actie aangeven dat de DB donateurs nodig hebben omdat het bijna dierendag is!
Dit geloven jullie toch zeker zelf niet.
Dit is echt een excuus.
Dat zou betekenen dat ze misschien volgend jaar wel bij mij een inval komen doen.
Nou, laat maar komen hoor. Ik heb al 22 jaar paarden en nog nooit is er iemand van de DB langsgeweest.
Of ben ik nou steeds de dans ontsprongen? Clown Wat een geluksvogel ben ik dan toch. maar wie weet, volgend jaar.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:27

dat ontken ik ook niet, maar de manier waarop dit gegaan is

de reden van inval is ook niet dierendag denk ik, maar mensen die herhaaldelijk en structureel deze eigenaresse dwarszitten. Ik kan zo al tien mensen aanwijzen die daar toe in staat zouden zijn.

Vorig jaar is er plotseling beslag gelegd op één van hun huizen en stond er in ineens in de krant dat de woning bij opbod verkocht zou worden. Storm in een glas water gelukkig.

Ook heeft zij een restaurantje waar wel vaker uit wraak de KvW is langsgeweest.

Deze dame heeft al meer dan 20 jaar paarden en nooit is er eentje afgevoerd....

(De man in Edam heeft al meer dan 30 jaar paarden, nooit problemen, vorige zomer paarden afgevoerd...)

Als er werkelijk ernstige dingen aan de hand waren geweest hadden bezoekers van de melkerij haar wel aangegeven bij de DB. Er komen daar wekelijks zo'n 50 tot 100 mensen over de vloer!
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 25-08-06 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:29

buiten dat om even arabesk, jij ziet dus ook dat dat beestje gewoon verwaarloosd is? want een paar pagina's terug noemde je ze nog "wat mager".

Dat Edam verhaal doet naar mijn idee helemaal niet terzake, het gaat nú, vandáág, om déze paarden.
Niet om andere paarden van een jaar terug.

Dat er zonder waarschuwingen e.d. gehandelt is is iets wat verteld wordt, iets wat we maar aan moeten nemen. Wat ik me trouwens niet kan voorstellen, want dat mag in NL uberhaubt niet.
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 25-08-06 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:29

@ Arabesk:Misschien moet jij je even verdiepen in jouw eigen ( waan ) ideeen. De foto's hebben allang laten zien dat eigenlijk geen één paard echt gezond is. Stap uit je cocon. NH betekend niet dat je paarden kunt laten verhongeren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:32

ok, nu even opnemen voor arabesk: Laat NH er lekker buiten. Je weet kennelijk niet waar je over praat. NH staat voor Natural Horsemanship. Arabesk houdt haar paard op natuurlijke wijze. Het zal prima samen gaan, maar is zeker niet hetzelfde, en is hier al helemaal niet relevant.

stef is ff douchen Doei!
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 25-08-06 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:33

waarom haal je toch steeds NH erbij??
dat heeft er niets mee te maken! Deze Norikers staan gewoon op ijzers en ook traditioneel op stal in de winter.

Dat Edam verhaal heeft er wel mee te maken. Toen heb ik gezien hoe de AID lukraak te werk gaat en wat voor invloed 'vijanden' van iemand kunnen hebben.

Ik heb nog een appeltje te schillen met instanties zoals AID en DB.

Als je pech hebt en je paarden vermageren door ziekte of nare omstandigheden en je krijgt ze niet in 2 weken vet, kun je zonder pardon opgeknoopt en veroordeeld worden.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 25-08-06 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:36

Even iets over de DB, zij zullen nooit een rectificatie eisen als een bericht niet klopt. Dat kan namelijk schadelijk zijn voor een eventuele rechtzaak.

Arabesk, wees eens lief en ga morgen voor ons allemaal dan eens foto's maken van wat er nu nog staat en publiceer ze.
Wel graag met automatisch datumstempel zodat j de boel niet bedonderen.

Kleine tip: neem eten mee, dan zien ze er misschien dikker uit!!

Aanvulling: de AID is iets anders dan de DB. Gebruik de namen dus nooit samen want ze hebben beide andere taken!!! Ze sluiten wel op elkaar aan maar de AID heeft meer bevoegdheden.
De AID leeft van overheidsgeld en de DB van giften.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:36

Nee ik woon 120 km verderop. Jullie zullen het voorlopig moeten doen met de foto's van 10 augustus.

Ga zelf lekker kijken, anders krijg ik toch alleen maar te horen dat de datum erin gefotoshopt is.

Niemand schijnt meer te geloven dat de rest van de paarden er wel goed bijstaat.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 25-08-06 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:37

Arabesk schreef:
waarom haal je toch steeds NH erbij??
dat heeft er niets mee te maken!

Dat Edam verhaal heeft er wel mee te maken. Toen heb ik gezien hoe de AID lukraak te werk gaat en wat voor invloed 'vijanden' van iemand kunnen hebben.

Ik heb nog een appeltje te schillen met instanties zoals AID en DB.

Als je pech hebt en je paarden vermageren door ziekte of nare omstandigheden en je krijgt ze niet in 2 weken vet, kun je zonder pardon opgeknoopt en veroordeeld worden.

snap echt niet dat je denkt dat er een complot is van ex medewerkers die de db die goede cijfers nodig hadden voor dierendag heeft opgezet om de helemaal niet ondervoede paarden weg te nemen

en we hebben het over dit verhaal niet het edam verhaal. Snap echt niet dat je niks wil inzien.... ga er zo eventjes niet in bij mij, echt sorry

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:39

Karl66 schreef:
Arno, hou alsjeblieft eens op met dat publiciteitsverhaal over de DB, het klinkt leuk maar heeft weinig met de waarheid te maken.

Argumenten graag. Publiciteit is van levensbelang voor een organisatie die het van de donateurs moet hebben. Ergens is het niet meer dan 'logisch' dat ze met acties publiciteit zoekt.

Een ijzersterk argument waaruit zou blijken dat de DB echt heeft geprobeerd dit op een andere manier op te lossen, zou kunnen zijn: "Ik heb hier een bewijs waaruit blijkt dat de Dierenbescherming Wanda wel degelijk heeft gewaarschuwd".

Maar dat argument komt niet, want het is volgens mij nu eenmaal niet zo. Waarom niet? Zie mijn eerdere post hierboven.

Een rectificatie eisen ze dan misschien niet, dat weet ik niet. Maar je zou toch op z'n allerminst verwachten dat ze op een of andere manier laten weten dat ze haar wel gewaarschuwd hebben, met een berichtje op de website misschien? In het nieuwsbericht van de DB zelf staat ook niet dat de mevrouw gewaarschuwd is. De DB zou dat echt wel zeggen als ze dat wel hebben gedaan. Even dat berichtje aanpassen lijkt me niet zo'n probleem. En het voorkomt dat je een hoop donateurs kwijt raakt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:39

Persoonlijk zie ik geen connectie met dierendag nogmaals.

Wel met een complot. Ik heb meerdere mensen die ruzie hebben met Wanda complotten horen smeden waar ik bij stond om haar er bij te lappen. Hier zijn ze al langer dan een jaar mee bezig.

Overigens het mailadres dat bij de site staat wordt overspoeld met mailtjes van mensen die er ooit geweest zijn en haar een hart onder de riem steken.

Degene die hier het hardste brullen zijn mensen die er nooit geweest zijn Cool
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 25-08-06 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:43

net maar weer even alle foto`s bekeken en ik kan misschien als ik mijn best doe er 5 uithalen die er wel goed aan toe zijn.

nogmaals ik vind het heel triest voor die mevrouw maar die dieren zijn terecht weggehaald.
en volgens mij mag ze in haar handjes knijpen dat er niet meer zijn mee genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:43

Arabesk schreef:

Wel met een complot. Ik heb meerdere mensen die ruzie hebben met Wanda complotten horen smeden waar ik bij stond om haar er bij te lappen.

1) Wat heb je daarmee gedaan?

2) En so what? Als iemand een hekel aan mij heeft en maar even de dierenbescherming langs stuurt, dan nemen ze mijn paard toch zeker ook niet mee? Doet iemand zoiets tegen onze stalhouder, dan laten ze ook alle paarden wel staan hoor. Hier staan namelijk zo'n 90 paarden (schatting), waarvan er geen enkele in een slechte voedingstoestand verkeerd. Ook is er geen paard te vinden dat onthouden wordt aan direct noodzakelijke medische zorg. Met andere woorden: Als alles daar in orde was, dan had die dierenbescherming excuses aangeboden en was zonder paarden vertrokken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:45

Arabesk schreef:

Wel met een complot. Ik heb meerdere mensen die ruzie hebben met Wanda complotten horen smeden waar ik bij stond om haar er bij te lappen. Hier zijn ze al langer dan een jaar mee bezig.

Overigens het mailadres dat bij de site staat wordt overspoeld met mailtjes van mensen die er ooit geweest zijn en haar een hart onder de riem steken.

Degene die hier het hardste brullen zijn mensen die er nooit geweest zijn Cool

dus je vind dat die paarden onterecht zijn weg genomen en dat ze in goede conditie staan.
Ze heeft helemaal geen fout gemaakt om een jaarling bij de merrie te houden. Helemaal gezond.
Het oog van het paard was prima opgelost

juist snap echt niet waarom de dierenbescherming haar iets zou doen