Wie heeft Tuck meegenomen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loutjuh

Re: Wie heeft Tuck meegenomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:28

afgrijselijk!!! ik heb er geen woorden voor maar het moet een hel zijn. hoe kan een veulentje van 5 dagen oud nou zonder zijn moeder leven....waarom nou in godvredesnaam...

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:36

Jeetje.
Wat een drama!
Hopelijk vinden jullie hem nog!
Ik ga internet een beetje in de gaten houden.
Sterkte!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:43

Mischien is het een idee een mailing te sturen naar maneges/stallen individuele paardeneigenaren ook buiten de bollenstreek. Ik hoop dat Tuck weer snel bij zijn mama staat.

Succes en sterkte!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:47

Jeetje... Wat hebben we toch voor een gekken rond lopen.
Een beetje mens met gezond verstand snapt toch wel dat een jong beestje niet weg kan bij zijn moeder!! Boos!
En t lef om gewoon iets mee te nemen wat van een ander is.. Waar gaat t heen... :S

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 01:03

wat zielig zeg, sterkte voor de moederpony en de familie, hier zit niemand op te wachten dit jonge veulentje gaat het echter niet halen, en wat heb je dr aan ze worden soms voor weinig geld aangeboden, omdan voor een ander een dierbaar jong bezit te stelen. echte gekken lopen er rond.

niknokjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 07:08

eeyh Haha! ik vind het zo ongepast gewoon zo'n lief veulentje stelen!dat kan toch niet Boos! maar ik zou toch nog maar even in de buurt van de wei of wat jullie hebben kijken Pling

RositaSharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 07:50

is camping Koningshof niet dicht bij de duinen? want ik ken namelijk een camping Koningshof... Vingers aflikken
nog veel sterkte!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:22

Wat verschrikkelijk, wat denken mensen wel niet om zo´n jong ding weg te halen. Ben vanochtend maar eens extra langs de wei gereden om te controleren of die van ons er nog stonden. En een flink hangslot op het hek gehangen.
Heel erg veel sterkte, ik zal in ieder geval mijn ogen en oren openhouden!

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:24

heel veel sterke Ach gut
ik hou ook alles in de gaten voor je....
blijf dit topic volgen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:31

Al iets gehoord??

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:33

Rissjuh17 schreef:
Maar let er ook op misschien kan hij nu ook wel ruin zijn.. niet dat iedereen alleen bij hengsten kijkt.Want zou altijd kunnen

een veulen van 5 dagen kan je laten niet castreren Koe

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:35

Neonlight schreef:
Bij de fjord Gaby hebben ze ook meerdere malen de sloot uitgekamd, en niet gevonden! Tot een paar maanden later......Ze zagen ineens iets wat op een dek leek in de sloot. En een volwassen fjord is iets groter...... Nadat ze de sloot diverse malen uitgeplozen hadden gingen ze er ook van uit dat ze gestolen was. Het was een vreselijk verhaal, maar ik kan me niet voorstellen dat hun niet goed genoeg gezocht hebben.
Wil hiermee zeggen dat verdrinking nog steeds niet uitgesloten moet worden.

Dit is dus het verhaal wat ik me goed herinner.
Wist alleen niet meer hoe het dier heette Bloos
Vandaar mijn eerdere reactie om toch goed de sloten na te kijken.

Vind het heel bizar allemaal wat er tegenwoordig wordt uitgehaald met de dieren.
Ik hoop met heel m'n hart dat de kleine uk snel gevonden wordt!
Natuurlijk hou ook ik héél goed m'n ogen open....

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:54

Ben er stil van. Waar gaat het toch heen? Kunnen mensen niet nadenken als ze klein jong spul zien dartelen?
Vreselijk. Woon te ver om in de buurt bij je een oogje in het zeil te houden. Op internet zal ik opletten. Ik hoop dat diegene die dit op zijn geweten heeft, nu net zoveel lef heeft om het lieve diertje terug te brengen bij zijn moeder!

Sterkte!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:14

Heel veel sterkte met zoeken en ik zal ook mijn ogen open houden!

Verder wil ik even zeggen dat jullie GEEN TIPS HIER MOETEN NEERZETTEN!!! Stel dat diegene meeleest dan kan dat fout gaan aflopen. Zie het topic van marcus gestolen. Als er tips zijn stuur deze dan naar de ts.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:43

nienke1208 schreef:
hij lijkt wel op tuck, nadia, had hij zulke felle ogen??

dessie, heb je ook gevraagd hoe zij aan het veulen komt?

Bij haar geboren?
Ik had de vrouw op internet gemaild, die de advertentie had neergezet van "vermist, kleine tuck" o.i.d.
Laatst bijgewerkt door tante_trien op 28-06-06 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:51

Mag ik een tip geven??? Verleden jaar is hier een hele Fjord verdwenen. Die heeft ook in alle kranten gestaan omdat men dacht dat het dier gestolen was. De bakker die het nabijgelegen bejaardencentrum van brood kwam voorzien heeft hier zelfs nog de schuld van gekregen (man met vrachtwagen om 5 uur 's ochtends)
Uiteindelijk bleek dat de pony toch in de sloot was gevallen en in een duiker was geschoten, waardoor hij niet zichtbaar was.

Kijk dus alsjeblieft goed de duikers van de sloten na. Tuck is klein genoeg om er in te verdwijnen.

Maar natuurlijk hoop ik dat jullie hem helemaal gezond en wel terug vinden. Veel sterkte er mee.

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:07

Jeetje wat vreselijk!!
Ik zal ook marktplaats in de gaten houden!
Heel veel Sterkte voor jullie en de mama Ach gut

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:19

Myukii schreef:
Rissjuh17 schreef:
Maar let er ook op misschien kan hij nu ook wel ruin zijn.. niet dat iedereen alleen bij hengsten kijkt.Want zou altijd kunnen

Lijkt me sterk dat er een dierenarts is die een 5 dagen oud hengstje wil castreren eigenlijk.
Lijkt me ook sterk dat iemand die een veulen ontvoerd gelijk de dierenarts erbij haalt.
Oh, ik vind het echt zo ontzettend erg!

Om een hengst te kunnen castreren zullen eerst de ballen(voor Tuck balletjes Haha! ) moeten indalen. Volgens is dat nog niet het geval bij een 5 dagen oud veulen.
En het lijkt mij ook sterk dat je een ontvoerd veulen meteen naar een DA brengt. Bovendien zie je nog minstens een week een zwelling bij zijn koker)

Ik hoop ook heel erg dat hij, zoals eerder genoemd, niet toch in de sloot ligt.

Heel veel sterkte voor de TS.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 10:23

nienke1208 schreef:

Dat is een andere foto van Tuck, bij ons op stal. Via marktplaats zijn de foto's dorgestuurd om hier neer te zetten, dus wel met onze toestemming hoor Haha!

La_Fleur schreef:
deze foto's stonden in een advertentie op marktplaats ( ik vind het veulen op Tuck lijken):
Afbeelding

Hij lijkt wel, maar deze heeft al langere beentjes dan Tuckje...

jodoka schreef:
zijn dat die ponys die in rijnsburg staan op een weitje waar villas worden gebouwd.zo ja kan ik even me tante bellen woont er vlak bij..
groetjes

Daar is het wel vlakbij ja....klein stukje verder. In dat landje staat een mini die heeeeeeel erg op Tuck lijkt, maar toch issie al groter. Deze at al van het gras en Tuck niet....

RositaSharon schreef:
is camping Koningshof niet dicht bij de duinen? want ik ken namelijk een camping Koningshof... Vingers aflikken
nog veel sterkte!

Nee juist helemaal niet bij de duinen...

Allemaal onwijs bedankt voor jullie medeleven!!!
Ik heb hierboven even gereageerd op een paar reacties, dus misschien is er nu iets meer duidelijk.
Vandaag komt er een ploeg van Hart van Nederland (volgens mij), dus dat zal vanavond op tv zijn. De media is er nu dus ook bij betrokken.

Nogmaals over de sloot langs het weilandje....de baas heeft met z'n graver alle grond uit de sloot gehaald en op t gras neergelegd. De kans is dus wel erg klein dat ie nu nog in de sloot ligt. En ik denk dat als hij nog vermoedens heeft dat ie in de sloot ligt, dat ie dan de media er niet bijhaalt.....dan moet je toch wel zeker van je zaak zijn.

Maar goed, iedereen vanavond (of morgen) kijken en hopen dat iemand onze Tuck herkent. Hij moet weer terug naar z'n mama en naar ons, want we missen hem heel erg.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:25

Lunawijffie schreef:
nienke1208 schreef:

Dat is een andere foto van Tuck, bij ons op stal. Via marktplaats zijn de foto's dorgestuurd om hier neer te zetten, dus wel met onze toestemming hoor Haha!

Ik kijk me ogen me kop uit, ik fiets elke dag langs allemaal weitjes met weet ik het hoeveel shetlanders & shetveulentjes, maar nog niks gezien. Veel sterkte nog.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:28

Het is zoooo vreselijk! Waar gaat dit heen Verdrietig

Echt zo zielig, zo'n lief klein onschuldig veulentje zomaar weghalen bij de moeder!! GRR!!

Ik hou m'n ogen open! Sterkte, ik hoop dat het veulentje weer veilig bij z'n moeder terug zal komen!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:35

Vreselijk, de rillingen liepen me over de rug. Ik hoop dat je tuck levend en gezond terug vind! Heel veel sterkte!

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:38

Oh... wat verschrikkelijk.
Zal het niet helpen als je met de merrie door de buurt gaat wandelen misschien hoort ze ergens haar kind.
heel veel sterkte en zal uitkijken of ik hem ergens zie.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:43

Dit is echt weer te idioot voor woorden ...

Ook ik heb mijn best gedaan om iig. zoveel mogelijk mensen hiervan op de hoogte te stellen; hoe meer dit weten hoe meer kans op terugvinden (hoop ik met heel mijn hart!)
Hoe is het overigens met de moeder van Tuck? Hou haar goed in de gaten, buiten het gemis/verdriet om is de kans op bv. uierontsteking en daaruit voortvloeiend hoefbevangenheid heel groot aanwezig! Waarschijnlijk zal ze gemolken moeten worden, of een ander veulen erbij om de melk productie op gang te houden (in de hoop dat Tuck gezond en wel terug komt). Vraag desnoods even bij een paardenkliniek na wat je nu het beste kunt doen voor de moeder.
Sterkte.

Cuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:46

Ohw vreselijk!!!! Hoe kan iemand dat nou doen????? Degene die dit heeft gedaan heeft duidelijk géén verstand van dieren... wie haalt nou een baby weg bij z'n mama????