Pony gestolen in Limburg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Re: Pony gestolen in Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:59

wat ik mij wel afvraag....
Wat heeft ze wel om te bewijzen dat het daar pony is? Al het dier niet gechipt is, zal hij waarschijnlijk ook geen paspoort hebben. Een haflinger met een bles van ongeveer die leeftijd is zeer lastig te achterhalen en als je het dier vind heb je haar nog niet... Bovendien als je de leeftijd schat heb je kennelijk ook geen papier..
Wil je haar opeisen met haar entingsboekje? Heb je die wel, of is het dier ook niet geent??

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:00

Jus_dOrange schreef:
Maarre stel dát het waar is, als het paard bijvoorbeeld naar een paardenmarkt zou zijn gegaan, daar wordt tegenwoordig toch gecontroleerd op chipnummers? Wat als ze het dier nu gewoon laten chippen, dan heb je al helemaal geen poot meer om op te staan volgens mij...

Nee inderdaad!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:01

esmir schreef:
trisca schreef:

als het allemaal waar is, wat ik ben het helemaal eens met de argwaanargumenten

ik kwam er net toevallig langs, 1 ding weet ik dus zeker de pony staat er niet meer! (ik kon het me ook al niet voostellen dat iemand hierover zou liegen)

In ieder geval dan duidelijk dat het dier niet meer op de plek staat waar hij stond...
Nu dan maar hopen dat er iemand is die wat gezien heeft dat opvalt....

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:01

Verder wordt het raar gevonden dat ChingYi over andere pony's post. ChingYi heeft nogal veel verzorgpony's ja. De link die door Amondi gegeven werd over een andere pony is van een topic dat al een week of twee geleden liep (dus toen was er nog niets aan de hand met Marcus).

Als je kijkt naar de posts van ChingYi van gisteren: search.php?search_author=ChingYi&show_results=posts, dan zie je dat ze vooral in dit topic post en in haar vaste Huiskamertopic.

Mi dus helemaal niets raars. Als je pony gestolen is mag je dan gelijk nergens anders meer reageren?

Ik vind dat de bokkers hier wel heel snel klaar staan met hun oordeel. Eerst maar eens het verhaal van ChingYi afwachten.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:02

esmir schreef:
trisca schreef:

als het allemaal waar is, wat ik ben het helemaal eens met de argwaanargumenten

ik kwam er net toevallig langs, 1 ding weet ik dus zeker de pony staat er niet meer! (ik kon het me ook al niet voostellen dat iemand hierover zou liegen)

Daarom staat het er ook zo klein. Ik kan het mij niet voorstellen, maar vind het allemaal wel erg vaag.
Ik hoop echt dat ze de pony weer vind en dat ze eerlijk is.

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:03

Ik persoonlijk vind het heel naar dat er gespeculeerd wordt over het feit of het wel of niet waar is. Ieders goed recht, maar kom dan achter niet weer met een hypocriet sorrytopic op forumzaken, omdat jullie te snel een conclusie hebben getrokken.

Ching Yi, je kunt naar www.gestolenpaarden.nl gaan, daar kun je je paard aanmelden. Er zal dan een flyer voor je in elkaar geflanst worden en we zullen je helpen overal de flyer te plaatsen, want het is erg recent nog, maar in zeer korte tijd kan je pony overal zijn. De politie kan je niet helpen met dit soort klusjes.
Mocht de pony niet van jezelf zijn, vraag dan of de eigenaar zich wilt melden bij onze site.

En dan nog even over het feit dat zij niet hele tijd op bokt zou zitten, ik zou als mijn paard getsolen werd alleen updates geven hier, maar mn energie steken in het plaatsen van advertenties etcetc, dus het is goed mogelijk dat zij het druk heeft.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:04

Ik zie dat haar hartsvriendin Pattypaard online is. Misschien weet die meer???

Ennuh ik heb geen oordeel maar wel veel vragen......
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 18-04-06 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jytte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:04

het was ook niet alleen op jou bedoeld, sorry..

ik denk toch (ken haar toch wel een beetje) dat ze dit niet verzint..

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:05

Het zou natuurlijk heel erg zijn als die pony inderdaad gestolen is, echt niets is een lagere streek dan zoiets.

Maar heb je ook gezien dat die pony er eergisteren nog wel stond dan! En zonder reactie van de eigenaar komen we niet zo ver hè..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Kimberly77 schreef:
Ik persoonlijk vind het heel naar dat er gespeculeerd wordt over het feit of het wel of niet waar is. Ieders goed recht, maar kom dan achter niet weer met een hypocriet sorrytopic op forumzaken, omdat jullie te snel een conclusie hebben getrokken.

Pardon..? Dat sorry topic was van mij, en welgemeend, voor de rest zie je mij hier toch echt niet zeggen dat de TS liegt, in tegendeel, ik ben al bijna 2 uur bezig met flyers maken. Hoe kun jij uberhaupt zoiets hypocriet noemen? Neem niet aan dat je door je scherm heen kunt kijken en zien of het gemeend is of niet. Bovendien ging dat over iets heel anders.

En bedankt.. Ik zal de volgende keer wel 2 keer denken voordat ik weer excuses durf te maken.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-04-06 11:11, in het totaal 6 keer bewerkt

Kimberley_

Re:

ik weet niet wat ik moet geloven ik heb de avater maar gekopieerd en zal hem zo erop zetten.. Als het waar is dan wil ik helpen zoeken maar dan wil ik ook eerst een goed bewijs.. is het niet waar dan hoop ik dan er gevolgen aanzitten voor haar

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:06

Apple, niemand hier zegt keihard dat het niet waar is, er worden alleen wat twijfels geuit over het verhaal omdat 1 en ander nogal vaag is.
Ik ben door die hele zogenaamde ontvoering van Jamy wat huiverig geworden om me meteen druk te maken over verhalen van tienermeisjes op bokt.

Nogmaals, het lijkt me vreselijk als je paard/pony gestolen wordt, en ik hoop dat hij terug gevonden wordt.
Maar zoals Trisca al aangeeft, als hij al gevonden wordt, is het zonder chip erg moeilijk hard te maken dat het om Marcus gaat.
Hopelijk komt het allemaal goed.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:08

sja,
Ik twijfelde vanaf het begin af aan al aan het verhaal
Maar ik merk wel wat de waarheid is.
Is het wel waar vindt ik het heel erg voor haar.
Ik zou zowiezo me ogen open houden.

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:08

Charos schreef:
Pattypaard kent haar geloof ik...

Ik ken haar inderdaad. En bij mijn weten is het haar verzorgpony. Al zegt ze zelf dat het haar eigen pony is. Ik weet het niet allemaal zeker. Maar dan zouden er 2 eigenaar moeten zijn. (De zowiezow echte eigenaar + chingyi dan)
En het is zeker waar dat Marcus gestolen is. Anders zou de (zowiezow echte) eigenaar haar niet opgebeld hebben en gezegt hebben dat Marcus gestolen is. Dat zal hij echt niet voor de grap doen
slimmerik; ik ben een vriendin, niet een hartsvriendin.

ChingYi zit nu als het goed is op school, soms doet internet het bij haar niet en kan ze dus ook niet op bokt komen. Daar kan ze op dit moment natuurlijk niks aan doen.
*ben even verder bijlezen

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:10

Sorry, maar hier hecht ik niet zoveel waarde aan.
Als je nu zou zeggen dat je de eigenaar zelf aan de telefoon hebt gehad zou het alweer anders zijn.
Het zegt vrij weinig dat ChingYi beweerd dat ze de eigenaar heeft gesproken vind je ook niet?

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:11

Ik zie niet in waarom iemand zomaar zou zeggen dat haar pony gestolen is.Dus meis..Ik hoop van harte dat je hem snel weer veilig terug hebt! Ik moet er niet aan denken dat het mijn paardje zou zijn!

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:13

Niemand hier ziet in waarom iemand erover zou liegen..
maargoed veel succes met zoeken allemaal. Ik ga naar m'n tentamens..

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:15

Pattypaard Bericht Onderwerp: Re:Geplaatst: Gisteren 18:05

Locatie: Limburg, in de buurt van Roermond....Heel Uhu andere 2 pony's die der staan hebben ze niet meegnomen... en sporen van de trailer waren nog te zien..

ik dagt dat ze niet wisten of marcus met een trailer was weggehaald???

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:15

Ik was er trouwens ook bij toen ze gebeld werd We fietsen richting mijn huis.

maickellover; dat was wat ik er van begrepen heb.. dat ze de trailersporen hadden gezien.

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:16

oke

slimmerik

Re:

Pattypaard schreef:
Charos schreef:
Pattypaard kent haar geloof ik...

Ik ken haar inderdaad. En bij mijn weten is het haar verzorgpony. Al zegt ze zelf dat het haar eigen pony is. Ik weet het niet allemaal zeker. Maar dan zouden er 2 eigenaar moeten zijn. (De zowiezow echte eigenaar + chingyi dan)
En het is zeker waar dat Marcus gestolen is. Anders zou de (zowiezow echte) eigenaar haar niet opgebeld hebben en gezegt hebben dat Marcus gestolen is. Dat zal hij echt niet voor de grap doen
slimmerik; ik ben een vriendin, niet een hartsvriendin.

ChingYi zit nu als het goed is op school, soms doet internet het bij haar niet en kan ze dus ook niet op bokt komen. Daar kan ze op dit moment natuurlijk niks aan doen.
*ben even verder bijlezen

Kun je haar ouders of de eigenaar niet bellen om te vragen of die al meer weten en wat er al ondernomen is??

Kytha

Ik denk dat we gewoon moeten wachten op een update van ChingYi zelf,
als we zelf allemaal geen speculeren schieten we er weinig mee op.
En ik neem inderdaad aan dat zoiets niet verzonnen wordt.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:17

Pattypaard schreef:
Ik was er trouwens ook bij toen ze gebeld werd We fietsen richting mijn huis.

maickellover; dat was wat ik er van begrepen heb.. dat ze de trailersporen hadden gezien.

En draai je dan niet als een speer om om daar te gaan kijken??? Alleen al om te kijken hoe het met de andere paardjes is

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:18

ooh,,, als je iemand kent, onderneem dan ACTIE.... *erger erger*

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:21

De eigenaar woont bij mij in het dorp, niet erg ver hiervandaan. Weet niet of ChingYi het fijn zou vinden als ik erheen zou bellen. Tenslotte heeft ze er zelf dan nog niks aan. Kan haar niet bellen ofzoiets.

De eigenaar zei dat met de andere pony's alles goed was. Ik dacht zelf ook al op te gaan kijken, we hebben even bij mij thuis gezeten en zijn toen naar kelpen gegaan. Daar zouden we ook niks kunnen doen. (politie enz was er geloof ik bij weet niet zeker of ze toen al weg waren.) Meer zal ik er niet over zeggen, voort geval ik iets zeg wat niet helemaal klopt of niet waar is.