Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ludora schreef:te meten ervaring in de paardensport (prestaties op wedstrijden)
Citaat:En of jij jouw negenjarige wel of niet op de weg laat gaan te paard, op skates, fietsen, of op jouw rug, vindt ik tot de verantwoording van de ouders behoren. Daar heb je kinderen voor genomen.
Anya schreef:Dat stel ik een ruiterbewijs voor kinderen van 8 - 12 jaar oud voor. Voor het geval ouders onverantwoordelijk zijn.
Wendy schreef:Zullen we maar overal examens voor instellen dan? En wat doen we met de mensen die niks halen? Opsluiten in een hokje zonder andere mensen (anders kunnen ze zich nog voortplanten) op water en brood en zonder contact met de buitenwereld?![]()

Wendy schreef:Ludora schreef:te meten ervaring in de paardensport (prestaties op wedstrijden)
Dus omdat ik nooit heel ver op wedstrijden ben gekomen heb ik geen ervaring in de paarden?
Slecht idee, of iedereen moet dat ding halen, of niemand.
Maar die Z-ruiter die nooit de bak uit komt zou zich nog weleens veel slechter in het verkeer kunnen redden dan ik....

Wendy schreef:Ludora schreef:te meten ervaring in de paardensport (prestaties op wedstrijden)
Dus omdat ik nooit heel ver op wedstrijden ben gekomen heb ik geen ervaring in de paarden?
Slecht idee, of iedereen moet dat ding halen, of niemand.
Maar die Z-ruiter die nooit de bak uit komt zou zich nog weleens veel slechter in het verkeer kunnen redden dan ik....
Citaat:Maar willen ze elke ruiter, wedtrijd of recreatie, dit examen laten doen zullen ze toch met behoorlijk goede argumenten moeten komen. Er zullen meer als 920 ernsitge ongelukken zijn met voetgangers en fietsers die geen vaardigheids/rijbewijs hebben !!!
En dan de trailer erachter hebben en er niet voorbij kunnen...Dit exemplaar ging maar 35 

) Ludora schreef:
We hebben het over 920 ongelukken per jaar die op de openbare weg veroorzaakt worden. Is er ook onderzocht:
-veroorzaker ?
-leeftijd ruiter ?
-ervaring ruiter ?
Ik denk dat onderandere die dingen ook erg van toepassing zijn !!
yarrah schreef:Ludora schreef:
We hebben het over 920 ongelukken per jaar die op de openbare weg veroorzaakt worden. Is er ook onderzocht:
-veroorzaker ?
-leeftijd ruiter ?
-ervaring ruiter ?
Ik denk dat onderandere die dingen ook erg van toepassing zijn !!
Er zijn 400.000 recreatieruiters en 40.000 wedstrijdruiters dan maakt 440.000 ruiters/koetsiers dus bijna een half miljoen!!! 920 ongelukken in het verkeer.
Hoe groot is nu de kans dat IK met mijn paard betrokken raak betrokken raak in een ongeluk? 2.3%!
Alle ruiters moeten nu in de buidel tasten om die cijfer nog verder naar beneden te halen. Zou dat lukken in de praktijk??????Nee, laat ik het anders zeggen heeft dat zin!!!!
Citaat:En dan kun je nog zo Z rijden of de verkeersregels compleet uit je hoofd kennen, met een flippend paard houdt de verkeersveiligheid gewoon gauw op.
Paraat schreef:
Zo rond een jaar of zestien wil het één of ander nog wel verwateren. Voorrangsweg, uitritten, bijzondere verkeerssituaties. Het verkeer is wel wat meer dan rood of groen licht...