Meisje komt om na val van paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lies_Beuker

Re: Meisje komt om na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:38

Wat een vreselijk verdrietig bericht ! Ik hoop dat de familie en de betrokkenen de kracht zullen vinden om verder kunnen te gaan met dit verlies.

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:46

Verschrikkelijk zeg...

Heel veel sterkte aan de nabestaanden.

lovermier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 16:42

echt erg..heel veel sterkte voor de nabestaanden..

Kora_Sweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:01

MissJ schreef:
Kelloriejj schreef:
Oeh niet weer... Wat erg dit...
Dat de manege niet een beetje nadenkt met de paarden, want 2 x in een maand...
Sterkte aan alle familie, vrienden en bekenden...

Ja, het ligt uiteraard aan de manege.
Vind het een beetje kort door de bocht om meteen mensen te gaan beschuldigen en verwijten terwijl wij de situatie niet eens kennen.
Beetje oppassen met wat je zegt.

Hoezo ligt het aan de manege? Paarden zijn nu eenmaal onvoorspelbaar

Franciska15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:09

Oeh niet weer... Wat erg dit...
Dat de manege niet een beetje nadenkt met de paarden, want 2 x in een maand...
Sterkte aan alle familie, vrienden en bekenden...
[/quote]

Ja, het ligt uiteraard aan de manege.
Vind het een beetje kort door de bocht om meteen mensen te gaan beschuldigen en verwijten terwijl wij de situatie niet eens kennen.
Beetje oppassen met wat je zegt.
[/quote]

je hebt gelijk..ten eerste is die eerste vrouw omgekomen toen ze in het bos aan het rijden was, ten tweede is dat meisje niet omgekomen in een manege of iets dergelijks, maar terwijl ze priveles had op een vreemd paard bij iemand thuis in de bak.

Franciska15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:09

ongelijk bedoel ik..

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:17

Het is echt heel erg! Ik woon in die omgeving ik schrok echt heel erg! Maar die vrouw die ernstig verwond was is niet van die zelofde manege.. Zij had haar paarden bij hui sstaan enzo.. Ze ligt *volgens mij* nu nog in coma in het ziekenhuis...

Franciska15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:30

he..beuk..ik woon ook in die buurt maar volgens mijn moeder is die vrouw nu ook omgekomen

beukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:32

Nee.. Marjolein werkt daar en iig eergisteren lag ze nog in coma.. Maar deborah Bruin had het er vanochtend ook al over dat ze nu wel om het leven gekomen is.. Maar eergisteren nog niet.. Echt triest.. Het zou ons ook zo kunnen overkomen!

Rosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:35

Erg jammer dat mensen zo kunnen reageren op zulk vreselijk nieuws!!
Allereerst wens ik de familie, vrienden en bekenden van Hester enorm veel sterkte met dit verlies!

Maar hoe halen mensen het in hun hoofd haar te beschuldigen van dit ongeluk? Ik lees reacties als ''ze trok te hard aan de teugels'' of nog erger ''ze had eraf moeten springen''. Hebben deze mensen nog nooit op een steigerend paard gezeten? Als je paard hoog steigert is het echt niet zo makkelijk om ervan af te springen Je weet immers ook niet dat het paard achterover klapt, en daarbij kom je er alsnog onder als je eraf springt op het moment dat het paard achterover klapt.
Daarbij is het jammer dat mensen alleen de eerste pagina's met reacties lezen en niet in de gaten hebben dat er allang is gereageerd op mensen die de manege ervan beschuldigen terwijl het helemaal niet op een manege is gebeurd. Zo'n ongeluk kan wie dan ook met welk paard dan ook overkomen. Natuurlijk is de kans groter bij een onervaren ruiter met een jong paard dan een ervaren ruiter met een heel mak paard, maar dat zegt niet dat je hier de oorzaak kunt gaan zoeken. Een paard kan namelijk ook schrikken van een bepaald geluid en daarvan steigeren, je weet het niet....En dat zullen we ook nooit weten. En degene die heeft gelezen in de Telegraaf dat ze aan de teugels heeft getrokken moet voortaan misschien wat beter lezen. Ik heb dit namelijk niet in het artikel gelezen!
Ook de mensen die haar persoonlijk kennen en hier op bokt zitten (oa. IloveShets enz.) heel veel sterkte ermee de komende tijd!

diddi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:37

beukiej schreef:
Nee.. Marjolein werkt daar en iig eergisteren lag ze nog in coma.. Maar deborah Bruin had het er vanochtend ook al over dat ze nu wel om het leven gekomen is.. Maar eergisteren nog niet.. Echt triest.. Het zou ons ook zo kunnen overkomen!

hoe is dat ongeluk gebeurt?

Minaa80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:43

[color=#BF40BF][color=#BF80BF]Woohh wat erg joh ! dat er zoiets gebeurdd echt heel veel sterkte iedereen![/color][/color]

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:44

Rosanne schreef:
Erg jammer dat mensen zo kunnen reageren op zulk vreselijk nieuws!!
Allereerst wens ik de familie, vrienden en bekenden van Hester enorm veel sterkte met dit verlies!

Maar hoe halen mensen het in hun hoofd haar te beschuldigen van dit ongeluk? Ik lees reacties als ''ze trok te hard aan de teugels'' of nog erger ''ze had eraf moeten springen''. Hebben deze mensen nog nooit op een steigerend paard gezeten? Als je paard hoog steigert is het echt niet zo makkelijk om ervan af te springen Je weet immers ook niet dat het paard achterover klapt, en daarbij kom je er alsnog onder als je eraf springt op het moment dat het paard achterover klapt.
Daarbij is het jammer dat mensen alleen de eerste pagina's met reacties lezen en niet in de gaten hebben dat er allang is gereageerd op mensen die de manege ervan beschuldigen terwijl het helemaal niet op een manege is gebeurd. Zo'n ongeluk kan wie dan ook met welk paard dan ook overkomen. Natuurlijk is de kans groter bij een onervaren ruiter met een jong paard dan een ervaren ruiter met een heel mak paard, maar dat zegt niet dat je hier de oorzaak kunt gaan zoeken. Een paard kan namelijk ook schrikken van een bepaald geluid en daarvan steigeren, je weet het niet....En dat zullen we ook nooit weten. En degene die heeft gelezen in de Telegraaf dat ze aan de teugels heeft getrokken moet voortaan misschien wat beter lezen. Ik heb dit namelijk
niet
in het artikel gelezen!
Ook de mensen die haar persoonlijk kennen en hier op bokt zitten (oa. IloveShets enz.) heel veel sterkte ermee de komende tijd!

inderdaad, als je op een steigerend paard zit, is vaak de eerste reactie, je optrekken aan de teugels..je gaat dan echt niet denken dvan he! ik meot eraf springen. verder vind ik ook , dat mensen eerst de berichten of tenminste een paar meoten lezen. Ik las net ergens dat de ouders het paard zouden verkopen..maar het is neit eens haar paard geweest.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:53

Jeetje, zo'n bericht komt hard aan.
Ik wens de familie en vrienden van het meisje heel veel sterkte toe deze tijd

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:09

Wat verschrikkelijk, en zo jong Odessa steigerde net ook en ik gleed er bijna af. Ik had dit bericht toen al gelezen en mijn hart zat echt even in mijn keel...

Heel veel sterkte gewenst aan de familie en vrienden!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:11

[i]Heel veel Sterkte Voorr die Familie !!(F)

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:21

Het enige dat ik kan zeggen is dat ik het heel erg vind voor de nabestaanden.
En over of zij aan de teugels trok of niet, Je weet niet wat ze precies heeft gedaan en als ze het bijv neit had gedaan, dat het paard dan ook nog achterover was gevallen

Heel vele sterkte aan de nabestanden en de mensen die haar persoonlijk kenden!

Clyde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:22

Ik vind dit echt heel afschuwelijk voor dat meisje en haar familie.
Heel veel sterkte wens ik alle betrokkenen toe.

Linda

rossebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:58

Ik wens familie vrienden en bekenden heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd. Een paard is onvoorspelbaar je kan hier niemand de schuld geven. En over dat aan de teugels trekken elke ervaren ruiter weet dat dit niet moet maar uit reactie kan het altijd gebeuren.
Als je paard raar gaat doen doe je altijd dingen die je normaal nooit zou doen dit is bij mij ook gebeurt als gevolg dat ik niet meer kan rijden.
Dus mensen nogmaals geef niemand de schuld dit is een ongeluk waar niemand wat aan kan doen helaas.
heel veel sterkte

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:59

Echt vreselijk heb al paar keer willen reageren.. maar toch maar niet gedaan

maargoed ik wens familie vrienden en bekenden van hester sterkte
afschuwlijk..
en als ik dit verhaal lees zie ik mezelf weer van het paard afspringen wat vervolgens achteroverklapte tegen een hek .. nee aan dit soort dingen KUN je niet iemand de schuld geven het overkomt je gewoon.. en wat je op zo'n moment doet is puur uit reflex.. en zoals eerder gezegt paarden zijn vluchtdieren en dus onvoorspelbaar..!

beukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:10

diddi schreef:
beukiej schreef:

Ik weet niet het hele verhaal maar ik heb van marjolein gehoord (die werkte daar dus) Dat ze op de zandverstuiving reed, dat paard deed nooit wat! maar er was een hond in de staart gaan hangen en toen schrok het paard en toen is ze eraf gevallen.. Echt ernstig! Zoals Rosanne al zei.. Die dingen gebeuren en dan kan je het niet maken om mensen te gaan beschuldigen nadat zoiets ergs gebeurd is..!

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:24

beukiej schreef:
diddi schreef:

Ik weet niet het hele verhaal maar ik heb van marjolein gehoord (die werkte daar dus) Dat ze op de zandverstuiving reed, dat paard deed nooit wat! maar er was een hond in de staart gaan hangen en toen schrok het paard en toen is ze eraf gevallen.. Echt ernstig! Zoals Rosanne al zei.. Die dingen gebeuren en dan kan je het niet maken om mensen te gaan beschuldigen nadat zoiets ergs gebeurd is..!

Jeetje zeg dat is ook niet niks jeetje het is wel raak in me leefomgeving

Ik vraag me heilig af waarom nou jij ?
Vind het vreemd dat je er niet meer bent?
Ook al heb ik je niet goed gekent.
Toch raakt het me diep van binnen.

[/quote]

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:35

Vreselijk veel sterkte aan alle nabestaande en vooral aan haar vriend, moeder en de eigenaar van het paard, want die zouden naast de bak gestaan hebben.

Overigens is het volgens mij niet in de privéles gebeurt maar op de wedstrijd(2e selectie in nunspeet dacht ik) Want iemand die daar wedstrijd had zei dat tegen mij.

Ik vind het achtelijk om iemand te beschuldigen. Mijn paard is ook al 3 keer gaan steigeren en omgevallen JA MET MIJ erop, maar je kunt daar soms niks aan doen, ik ben blij dat ik er goed overheen ben gekomen.

IK vind het vreselijk dat dit gebeurt is.

Sterkte

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:48

Oh jee zeg. zo jong nog maar..

Sterkte aan iedereen die haar kent!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:04

Kora_Sweety schreef:

Hoezo ligt het aan de manege? Paarden zijn nu eenmaal onvoorspelbaar

Mijn opmerking was ook sarcastisch, vandaar die smiley.
Ik vind het belachelijk dat er zomaar schuldigen aangewezen worden.
En bovendien is het geen manege.