paard doodgeschoten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:44

paardengek11 schreef:
ik vindt het echt belachelijk je gaat toch iet zomaar een paard doodschieten echt joh als het mijn paard had geweest had ik een klacht ingediend echt wat idioot ik kan me hier zo kwaad om maken Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Verdrietig

Sorry hoor.. Maar ik zou dus absoluut geen beessie met pijn willen zien.. Zou jij je paard/lieveling een crepeerende dood willen toe wensen.. Als ik kon zou ik Olympia nog als een vrolijk lief ondeugend merrie willen herrineren..maar dat kan ik nog niet omdat mn beessie de laatste 2 dagen ontzettend ziek is geweest..En ik ben blij dat het uiteindelijk allemaal zo snel is gegaan.. (Debiel van mij? ) Nee, had ik mn paard nog meer pijn moeten laten lijden.. En zelf onzettend egoitisch omdat ik haar niet kwijt wilde.. Nee dat kon ik niet maken! Ik moest op dat moment een hele moeilijke keuze maken..Nou jha die had Olympia al gemaakt.. En denk maar niet dat het wachten op de DA leuk was..Olympia lag ontzettend te vechten om op te staan..Probleem was ze kon niet meer staan! Toen de dierenarts kwam heeft ze nog steeds liggen vechten omdat ze niet bij me weg wou.. Nou als ik aan die momenten denk doet het me onzettend veel pijn.. Ik zou haar veeeeel liever als een vrolijk beessie willen herrineren

En ik vind dat de eigenaar een hele goede beslissing genomen..Weliswaar een hele moeilijke..Maar ik zou hetzelfde gedaan hebben!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:46

Tjemig... al die lui met hun opmerkingen van wat zielig kunnen niet lezen!?!!

Als de politie niet had geschoten had dat paard nog 1,5 uur kunnen liggen rondkruipen terwijl het aan t creperen was ( toch)...
En tja.... de politie wordt er nou eenmaal niet opgetraind om paarden die aan t creperen uit hun leiden te verlossen...
Hoe veel mensen de politie ook op de kop geeft, ze kunnen het ook niet helpen!... Wat zou jij doen als jij in de schoenen van die politieagent had gestaan? Had je het paard laten rondkruipen, de eigenaar links laten liggen met zijn smekingen, alle omstanders later op je kop krijgen omdat je nix hebt gedaan?

weet niet of t nu pcies klopt... t moet ff snel Tong uitsteken anders heb ik geen internet meer over 2 minuten Tong uitsteken

Mysla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:08

Ben blij dat ik die politie niet was...pfffff wat zal dat beeld hem lang door t hoofd spoken Verdrietig Als zoiets gewoon het beste is, maar t lukt niet in 1 keer, dan loop je volgens mij een trauma op.

Eerlijk gezegd zou ik in deze situatie bij Geen hulp van de politie waarschijnlijk zelf een poging willen doen...die dan denk ik ook niet in 1x goed ging...maar machteloos zien lijden is vreselijk!!!!! Huilen

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 10:44

jeetje wat erg te zielig voor woorde

SweetyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:48

ahHg wat een kloten mensren heb je tOg he phfff dat haat ik wrOm ga je een paarjes dood schieten die mensen hebben geen leven of zo Boos! Huilen
ik zou egt nooit een paardje pijn kunnen doen maar anderen denken er anders over zkkr

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:51

SweetyGirl schreef:
ahHg wat een stinkmoddern mensren heb je tOg he phfff dat haat ik wrOm ga je een paarjes dood schieten die mensen hebben geen leven of zo Boos! Huilen
ik zou egt nooit een paardje pijn kunnen doen maar anderen denken er anders over zkkr

Speciale aanbieding voor bokkers met moeilijke ogen Clown

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 15:56

Ik lees het nu pas, wat verschrikkelijk voor alle betrokkenen! Ik kan mij goed voorstellen dat de eigenaar vraagt of de agenten zijn paard willen doodschieten en dat zij hier na enige aarzeling op in willen gaan.
Maar waarom kon er niet bij nagedacht worden om de dichtsbijzijnde VA te halen met een politiewagen (eventueel met sirene)??!! Als ik het verhaal zo lees waren er allemaal paardenmensen in de buurt, die konden vast wel een lijstje met VA's en hun telefoonnummers geven... Ienna wat verschrikkelijk dat dit 2x in jouw omgeving gebeurt, maar misschien kan jij antwoord geven op deze vraag, waarom is er geen VA opgehaald door de politie?

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 01:39

ik lees dit nu pas! wat erg!!!!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 06:56

Arnyek schreef:
Ik lees het nu pas, wat verschrikkelijk voor alle betrokkenen! Ik kan mij goed voorstellen dat de eigenaar vraagt of de agenten zijn paard willen doodschieten en dat zij hier na enige aarzeling op in willen gaan.
Maar waarom kon er niet bij nagedacht worden om de dichtsbijzijnde VA te halen met een politiewagen (eventueel met sirene)??!! Als ik het verhaal zo lees waren er allemaal paardenmensen in de buurt, die konden vast wel een lijstje met VA's en hun telefoonnummers geven... Ienna wat verschrikkelijk dat dit 2x in jouw omgeving gebeurt, maar misschien kan jij antwoord geven op deze vraag, waarom is er geen VA opgehaald door de politie?

Ik reageer maar even voor je, voor zover IK weet, is er een DA gebeld, maar daar moesten ze 1.5 uur op wachten.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 10:48

Dat had ik ook nog wel begrepen. Maar als het langer dan een half uur duurt kan je toch die VA of een andere VA ophalen met de dienstwagen lijkt mij?? Dan hoeft het toch niet zo onnodig lang te duren, zeker als het in juni al een keer is gebeurt! Ik mag hopen dat de politie cq. de mensen daar in de buurt van de keer in juni hebben geleerd...

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 11:31

Ik heb hier geen woorden voor

Kwimmol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 17:32

Dit is eerder door iemand geschreven...

Ik heb dus wel bij de politie gezeten (en heb een persoonlijke studie gemaakt van de beginselen van de ballistiek) en ik heb toch een vraag hierover.

Op de NPA hadden wij een IBT-docent (ex-ATer) die ons er uitdrukkelijk op wees dat het neerschieten van een (groot) dier zoals een paard of een koe bijna onmogelijk is met een dienstwapen (Walther P-5 9mm). Dit omdat de schedel van deze dieren (en ook van de meeste (vecht)honden trouwens) simpelweg te dik is om met dit wapen (gezien het kaliber munitie en type wapen) doorboord te kunnen worden. Hij adviseerde ons dus ook om zoiets niet zomaar te proberen, omdat het in het beste geval flinke dierenmishandeling is.

Hoe kan het zijn dat deze agenten het notabene DRIE (!!!!) keer moeten proberen om dit te ontdekken en vervolgens pas een stapje opzij doen voor de VA?

Maar als die agenten dus zo'n opleiding hebben gehad, hoe kan het dan dat ze alsnog zijn gaan schieten! En waarom duurde het zo lang voordat de veearts of dierenarts er was.. Dat is toch belachelijk!
Verder heb ik vooral de eerste 4 à 5 pagina's gelezen, het hele gebeuren was een beetje teveel.. Maar ik vind het een beetje vreemd, waar reed die man met die koets dan.. Dat moet dan wel bij een weg zijn geweest (snelweg ofzo) waar automobilisten wel zo hard rijden dat ze niet op tijd kunnen stoppen, of reed die automobilist gewoon te hard?!
Verder vind ik dat de politie niet zomaar op dieren mag gaan schieten, ook al is dit op verzoek, want hier hebben zij idd niet de deskundigheid voor! Zolang je niet weet wat je doet doe het dan niet! Maar meer dan 50% van de politie weten amper hoe ze met een wapen om moeten gaan! Wat een verschrikkelijk verhaal, maar de meeste mensen denken toch, ach het is maar een dier!! Ik ben blij dat ik er niet bij ben geweest, ik had er waarschijnlijk nu nog nachtmerries van gehad!

veel liefs kwimmol

magretti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 19:40

In de eerste instantie hoor je al helemaal niet op dieren te schieten of wat dan ook. Als een dier pijn heefd en het dan uit zn lijden te verlossen ok maar doe het dan wel goed!
Maar het erge hiervan is dat er een paard op een gruwelijke wijze afgeslacht is omdat er zonodig een 53 jarige vent gered moest worden uit zn auto want die was belangrijker.

Ongelofelijk dat die 53 jarige vent belangrijker was dan dat paard, waar gaan we nog heen in deze wereld het moet niet gekker worden!
Ik had er echt bij moeten wezen dan was dat paard nu echt niet dood, die agenten hadden ze af moeten knallen dat had ik zeker gedaan als ik erbij was! En wisten ze wel zeker dat het agenten waren? Zo ja dan mogen die agenten wel eerst is een behoorlijke schietcursus volgen! Ik zal best wel is willen weten wie degene is die tegen hun gezegd heefd dat ze de politie opleiding gehaald hebben. Dat moet toch een vergissing zijn ze kunnen niet eens schieten en dat noemen zich politie ongelofelijk!!!!!!!!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:09

magretti schreef:
Ik had er echt bij moeten wezen dan was dat paard nu echt niet dood

Je had dat dier alleen kunnen redden als je ervoor zou springen voordat hij de weg oprende. Hij kon namelijk niet gered worden, zou hij niet afgemaakt worden zou het dierenmishandeling zijn, hij kon z'n achterhand niet meer gebruiken dus hij zou zowiezo afgemaakt worden... Ik zou weleens willen weten hoe jij hem had gered, wondermiddeltje ofzo?

En het is gewoon zo dat mensen voorgaan in deze maatschappij, dat was al een tijdje bekend, hoe oneerlijk het soms ook is.

magretti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 01:01

ja u hebt gelijk!
En u hoe ik het paard gered had bedoel ik mee omdat ik zelf een pistool heb en ik had die politie afgemaakt, wie bij mij aan dieren komt die komt er ook aan mij!
Dieren die gaan bij mij mij voor mensen, natuurlijk zijn mensen ook belangrijk maar als het leven van een dier op spel staat dan is het leven voor een dier voor mij toch echt belangrijker, want dieren zijn me een en me alles dieren zijn net kinderen van me! ik hou van ze.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 10:42

magretti schreef:
ja u hebt gelijk!
En u hoe ik het paard gered had bedoel ik mee omdat ik zelf een pistool heb en ik had die politie afgemaakt, wie bij mij aan dieren komt die komt er ook aan mij!
Dieren die gaan bij mij mij voor mensen, natuurlijk zijn mensen ook belangrijk maar als het leven van een dier op spel staat dan is het leven voor een dier voor mij toch echt belangrijker, want dieren zijn me een en me alles dieren zijn net kinderen van me! ik hou van ze.

Heb jij ook gelezen dat het paard NIET MEER GERED KON WORDEN en zowiezo afgemaakt ging worden? Was het nu niet dat zou het na anderhalfuur pijn lijden zijn geweest.

Ik zie dus nergens niks dat dit paard niet even belangrijk is geweest als de man in de auto, de politie wilde na aandringen van de eigenaar(want het heeft nog even geduurd voordat de politie schoot) het paard uit zijn lijden verlossen, onder het motto beter proberen dan gewoon toezien.

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 11:32

Jeetje!! Dat vind ik dus echt zo IDIOOT!
Hoe kunnen mensen dat doen????
Ik vind het al zielig als iemand op een spinnetje stampt....
Domme mensen! Huilen

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 11:36

xKatleentjex schreef:
Heb jij ook gelezen dat het paard NIET MEER GERED KON WORDEN en zowiezo afgemaakt ging worden? Was het nu niet dat zou het na anderhalfuur pijn lijden zijn geweest.

Ik zie dus nergens niks dat dit paard niet even belangrijk is geweest als de man in de auto, de politie wilde na aandringen van de eigenaar(want het heeft nog even geduurd voordat de politie schoot) het paard uit zijn lijden verlossen, onder het motto beter proberen dan gewoon toezien.

Tja, dat wist ik niet..... als het toch afgemaakt moet worden...
Nou sorry hoor maar, als het paard pijn lijd en ze willen het beste oor het paard (als ze er zo over na gedacht hebben tenminste), dan zou ik niet de politie doodschieten.... Verward
Maar wel dom dat ze niet raak schoten en dat het paard nog extra leed.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 11:43

djerada schreef:
Tja, dat wist ik niet..... als het toch afgemaakt moet worden...
Nou sorry hoor maar, als het paard pijn lijd en ze willen het beste oor het paard (als ze er zo over na gedacht hebben tenminste), dan zou ik niet de politie doodschieten.... Verward
Maar wel dom dat ze niet raak schoten en dat het paard nog extra leed.

De politie was op dat moment de enige met het materiaal om een paard te doden, de veearts was anderhalfuur later pas ter plekken.

Lees je de eerste bladzijde nog eens terug, krijg je een mooie uitleg over terugkaatsende kogels en dat het dus niet zo eenvoudig is als het lijkt om een paard dood te schieten. De politie schoot waar hij dacht dat de beste plek was, helaas bleek dat niet het geval.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:20

Goeiedag hee, als het niet zo'n vreselijk triest verhaal was dan lag ik nu gestrekt onder mijn bureau van sommige reacties... Rolleyes

Vreselijk voor alle betrokkenen natuurlijk, maar de politie heeft gedaan wat ze op dat moment juist achtten. Dat dat niet prettig uitpakte voor het paard (understatement) is natuurlijk vreselijk, maar laat iedereen maar eens bedenken wat hij zelf in zo'n situatie zou doen... En alsjeblieft geen verhalen over: Ik had dat paardjuh willen redduh, want daar was het te laat voor...

Oh ja, nog even dit: Er schijnen mensen te zijn die het belachelijk vinden dat aan een mensenleven meer belang wordt gehecht dan aan een paardenleven... Denk je eens in dat het je vader is, of je vriend, of je man, die daar in die auto zit. Waar kies jij dan voor?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:47

Sommige mensen zijn echt een leesbril nodig Nerd...

Heel erg wat er gebeurd is, maar het paard was niet meer te redden, kon zijn achterhand niet meer gebruiken, lag te creperen op straat. Wat hadden jullie dan gedaan? Paardje gepakt en lekker gewacht op de DA die pas anderhalf uur later kon komen (en een creperend paard)? Of geprobeerd na verzoek van de eigenaar het paard uit zijn lijden te verlossen? En dat dat niet in één keer lukte is natuurlijk triest, maar denk je eens in hoe erg dat voor de agenten moet zijn geweest? Die schieten natuurlijk niet voor hun lol mis.
Denk na voordat je gaat roepen met "wat sielugh voor dat paard en wat een stomme agenten"..

Kendra4effah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:34

Sjeetje! Boos! wat heeft dat paard geleden zeg! Verdrietig
Ik vind het zo erg!
als dat paard zoveel geleden had had dat paardje beter kunnen overlijden!
Verdrietig dat is dan heel triest voor de baasjes maar dat paard leed dan wel heel erg veel!
maar gelukkig is alles nu weer goed!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:39

Kendra4effah schreef:
Sjeetje! Boos! wat heeft dat paard geleden zeg! Verdrietig
Ik vind het zo erg!
als dat paard zoveel geleden had had dat paardje beter kunnen overlijden!
Verdrietig dat is dan heel triest voor de baasjes maar dat paard leed dan wel heel erg veel!
maar gelukkig is alles nu weer goed!

Het paard ìs overleden....

lucasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:34

ik zou het echt vreselijk vinden als ik zoiets zou zien....ik zou echt zo snel mogelijk dat paard uit zijn lijden verlossen....ik zou er egt nachtmerries van krijgen van zo'n creperend paard Boos!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 17:45

die politie mannen zijn ziek in hun hoofd...
zoiets is wel het domste wat je kan doen!!!!
echt dit is zooo zielig he...
mensen waar gaat dit heen..