Angstige momenten voor Bokker met paard en hond vanwege wolf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 13:09

Raineri schreef:
My bad, misverstandje! Maar ja, je vroeg daar zeld naar. En het is simpelweg omdat voorlopig de wolf nog een beschermende (in meer of mindere mate) status heeft. Dus het beest is er. Wat zou jij dan graag willen zien binnen de realistische kaders?

Klopt en ik heb daar ook op gereageerd, dat het weer niet realistisch is, dus daar kunnen we helemaal niks mee. Snap je mn punt?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 13:17

Raineri schreef:
Sassy4barrel schreef:
Net op de Radio bij RadioGLD bij de VVV Epe kun je je opgeven voor een "wild - wandeling/speurtocht" Avonds met een klein groepje of max 20 man in het bos wandelen. Onder begeleiding van iemand die dan over het wild verteld. Het ging natuurlijk gelijk over de wolf. Hij was de wolf al een paar keer tegen gekomen met een wandelgroep .. " vind je het dan niet spannend ?" en hij antwoordde " nee hoor ik zeg dan tegen de mensen knijp jezelf even in je arm en dan vooral genieten " De groepen zijn met volwassenen maar ook met kinderen.. Ik denk ook echt dat mensen het gevaar niet zien.

Hij snapte de wolf wel want de hond die daar in de buurt pas was aangevallen; ja de wolf ziet die hond als concurrent dus is dan normaal dat hij hem aanvalt.. dat soort onzin en romantische verhalen helpen ook niet echt

In Nederland zijn we ook een beetje natuurpussies. Ik loop ook niet meer hard in Den Treek. Ondanks dat ik eerder zei dat ik niet onder de indruk was van Bram zijn formaat, ben ik niet onder de illusie dat ik hem eruit loop. Ik trigger alleen maar z'n jachtinstrinct als ik hardloop. Gewoon niet zulke domme dingen doen.

Ik vind dit net zo idioot als dat kinderdagverblijf die de kudde kleuters naar Den Treek heeft gebracht vorig jaar. Bij dit soort situaties sta je garant voor de veiligheid van die mensen.

Mensen realiseren zich niet wat een opportunist de wolf is. Iemand zei laatst tegen me dat ze bewust de wolf zocht tijdens wandelingen met haar hond. Misschien kon ze hem wel aaien. Denk het ook meid :')

Sommige mensen hebben Dances with Wolves te vaak gekeken. :+

Ik loop trouwens ook echt niet meer ontspannen in het bos, al helemaal niet met paard. Maar het zit ook in kleine dingen, kat die ik s,nachts niet binnen heb gekregen bijvoorbeeld. Hier liep ie al door de straat en ik wil de katten dus perse s,nachts binnen hebben.
En als het zo warm is, moeten we de paarden s,nachts opsluiten in warme stallen want alles moet dicht! Vreselijk!

Sassy4barrel

Re: Angstige momenten voor Bokker met paard en hond vanwege wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 15:33

Ik zou al blij zijn als ze iets deden tegen de uitbreiding... die wolven blijven aan het fokken... dus het probleem word steeds erger.. De situatie word steeds onveiliger ; hoe meer wolven er komen hoe meer leefgebied ze opeisen en hoe gevaarlijker het word voor mens & dier.. het is niet alleen het probleem nu aanpakken maar vooral ook het probleem van de toekomst.

En dan zijn er straks ik weet niet hoeveel Brammetjes die afgeschoten moeten worden (en wat toch niet word gedaan) dat is ook heel sneu voor de wolven zelf..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 15:47

Dat vind ik nu ook het meest bizarre aan de situatie.

Dat we gegijzeld worden door onze 'eigen' regels en voornemens. Dat er, naar mijn idee, vanuit de mens echt te lang gewacht wordt nu.
Er was hoop dat het vreemdzaam zou kunnen. Daar was ik wat sceptisch over. Maar ik had óók geen bewijs dus was het ook maar gewoon een mening, daar hoef je niet zo veel mee.
Nu beginnen er toch meer en meer aanwijzingen te komen dat we het op deze manier niet gaan redden. Tenzij we gaan accepteren dat we niet meer in de natuur kunnen komen, nergens, hooguit op safari in een afgesloten jeep en mensen en dieren in het buitengebied enigszins vogelvrij verklaard gaan worden.
En doen we helemaal niks.

Ondertussen wennen alle wolven steeds meer aan ons. En krijgen we er meer bij. Dus áls je straks ooit wel wil gaan ingrijpen zijn daar veel meer dieren de dupe van. Dat vind ik ook echt suf en zonde. Ik heb helemaal niks tegen de wolf an sich en gun hem een een lang en gelukkig leven. Ik denk alleen niet dat er een echte toekomst voor het dier is hier. En dat vind ik pas écht dieronvriendelijk. Om deze dieren gewoon als proefdier te gebruiken.

Want ik kan me toch echt geen Nederland voorstellen zonder toegang tot die mini stukjes natuur die we hebben. Ik denk dat je wel redelijk kunt doorrekenen dat dat ons aan gezondheid te veel gaat kosten.

Of het minst onrealistische scenario: kies 1 of 2 gebieden uit waar een roedel kan leven en weer hem actief uit de rest van die postzegels. Hoe je dat dan regelt met de mensen die daar in het buitengebied regelt weet ik ook niet. En ik heb er bij voorbaat al medelijden mee.
En voor wie dat dan precies goed is weet ik ook eigenlijk niet. Ook dat klinkt meer als een prestige project. Kijk wij hebben ze!