Citaat:
De afgelopen maanden heb ik tot diep in de nacht proberen uit te zoeken wie de kopman van Animal Liberation Front is, naar aanleiding van het gespoten ALF- logo op de paardenstal van Gedeputeerde Harold Zoet. En dat is me gelukt☺️en ben ik benaderd door de Telegraaf. De journalist maakte van de week nog een compliment “ Goed werk Van Straaten, de Inlichtingendienst is er niets bij.” Ik ben blij dat hij opgepakt is!
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/14JW8k ... tid=wwXIfr
Bron Telegraaf https://www.telegraaf.nl/binnenland/ext ... aign=share
Citaat:
Extreme dierenactivisten Adriaan B (61) vast na bedreiging BBB
LOCHEM - Met de arrestatie van de 61-jarige Adriaan B., heeft de politie razendsnel gehandeld na dreiging met brandstichting bij het kantoor de politieke partij van BBB in Colmschate.
Door Bert Huisjes, onderzoeksjournalist
De voorman van het Animal Liberation Front (ALF) trad al jaren als Noah Alfer op namens de extreem-activistische groep. In een publicatie in De Telegraaf bevestigde hij zaterdag zijn dubbele identiteit. Adriaan B. werd aangehouden in zijn huis in Lochem.
Adriaan B. is naar eigen zeggen een goede bekende van dierenactivist Volkert van de Graaf, die in 2002 PIm Fortuyn doodschoot. „We studeerden beiden in Wageningen. Met hem is bij acties niet samen te werken. Die man is zeer autistisch.”
„We schrikken hier ontzettend van”, zegt partijleider Caroline van der Plas. „Deze man moet achter slot en grendel.” Al jaren worden partijleden van de BBB ernstig bedreigd door extreme dierenactivisten. Zo zou BBB-Statenlid Heidi Looij een kogel in haar hoofd moeten krijgen, en kreeg BBB-gedeputeerde Harold Zoet een nachtelijk bezoek namens ALF.
Foto’s en belastend materiaal verwijderd
Zelf stelt hij dat hij foto’s en belastend materiaal heeft verwijderd: „Ik verwachtte na die vrachtwagenbrand al bezoek, dus ik heb mijn PC leeggemaakt.” En: „ALF op een elektriciteitshuisje is reden genoeg om bezoek te verwachten.”
Een cel van het Animal Liberation Front, onder leiding van de eerdere al veroordeelde Peter J., alias de Vegan Streaker, zou volgens Adriaan B. verantwoordelijk zijn voor een miljoenenbrand bij een pluimveebedrijf in Blokker. In De Telegraaf dreigde Adriaan B. zaterdag dat het kantoor van BBB ook aan de beurt zou komen.
Kort voor zijn arrestatie liet hij weten dat hij druk ondervond, ook van andere activisten. Hij zou uit zijn op een deal met justitie, en bereid zijn ledenlijsten te overhandigen. We komen eraan, kreeg hij te horen. „Dat hoort erbij. Mijn reputatie naar de mensen die er toe doen is meer zeggend dan een paar toetenbordridders of roeptoeters.” Peter J. riep tevens activisten op niet met De Telegraaf te praten.
‘Aardige buurman en lieve vader’
In zijn woonwijk in Lochem staat Adriaan B. bekend als een aardige buurman en lieve vader van zijn kinderen. Zelfs stelt hij dat bij acties nooit het leven van dieren en mensen in gevaar mag komen. Afgelopen weken was hij vooral druk met missies voor Wolf Bram, waarbij hij jachthutten en wildcamera’s vernietigde.