Glock stopt met Nederlandse vestiging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Re: Glock stopt met Nederlandse vestiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:13

Jumping Amsterdam :)

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 11:03

Hij staat (stond!!) ook op de lijst voor Londen, geen idee of hij ook werkelijk van start gaat.
https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... amourdale/

Belangrijkste starttijden:

10.00 uur: Dinja van Liere met Hartsuijker (v. Johnson TN) - ruim 72% -

10.36 uur: Nanna Skodborg Merrald met Blue Hors St. Schufro (v. St. Mortiz Jr.) - ruim 73 % -
11.54 uur: Marieke van der Putten met Tørveslettens Titanium RS2 (v. Totilas)
12.03 uur: Charlotte Fry met Glamourdale (v. Lord Leatherdale)
12.12 uur: Becky Moody met Jagerbomb (v. Dante Weltino)
12.21 uur: Hans Peter Minderhoud met Glock’s Toto Jr. (v. Totilas)
Laatst bijgewerkt door mce op 18-12-24 11:47, in het totaal 3 keer bewerkt

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 11:08

Ik zie helemaal niks op de deelnemerslijst van JA staan? Wel een slechte foto van HP en Dream Boy :x
Mss kijk ik verkeerd, zou je een linkje kunnen geven?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 11:15

Toto is ook in eigendom van Edward dus ik neem aan dat die niet zo maar weg gehaald wordt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 11:28

manubres schreef:
Ik zie helemaal niks op de deelnemerslijst van JA staan? Wel een slechte foto van HP en Dream Boy :x
Mss kijk ik verkeerd, zou je een linkje kunnen geven?

Nee want het is via mijnknhs :Y) maar dit is een screenshot:
Zo te zien lopen ze ook nog met het voorvoegsel van Glock.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 18-12-24 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 11:31

mce schreef:
Hij staat (stond!!) ook op de lijst voor Londen, geen idee of hij ook werkelijk van start gaat.
https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... amourdale/

Belangrijkste starttijden:

10.00 uur: Dinja van Liere met Hartsuijker (v. Johnson TN) - ruim 72% -

10.36 uur: Nanna Skodborg Merrald met Blue Hors St. Schufro (v. St. Mortiz Jr.)
11.54 uur: Marieke van der Putten met Tørveslettens Titanium RS2 (v. Totilas)
12.03 uur: Charlotte Fry met Glamourdale (v. Lord Leatherdale)
12.12 uur: Becky Moody met Jagerbomb (v. Dante Weltino)
12.21 uur: Hans Peter Minderhoud met Glock’s Toto Jr. (v. Totilas)

Dat is niet zo gek want de paarden zouden 1 januari '25 vertrekken naar Oostenrijk.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 12:16

Dank je @autumnn
We gaan het zien of ze in het nieuwe jaar nog te zien zijn...
Jammer dat het met Invictus niet wilde lukken, die is namelijk helemaal in bezit van Edward.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 12:45

In Londen een stroomstoring dus alles schuift op

Manubres, het is gewoon jammer dat zij deze paarden - zoals b.v. een Invictus - niet anders rijden, HP had er wel grote verwachtingen van

Super score van Total Hope, 76 %, Isabel Freese Norwegen,
mooie rustige proef, geen spectakel maar dressuur zo als denk ik dressuur moet/kan zijn

Marieke v.d. Putten ruim 69%

Charlotte Fry Glamourdale met wat storende foutjes op ruim 75%
Laatst bijgewerkt door mce op 18-12-24 13:28, in het totaal 6 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:02

Invictus is best een heet/rillerig en kijkerig/zenuw achtig paard. Hij heeft veel kwaliteit, vind het ook echt een mooi paard. Maar zijn karakter staat het imo een beetje in de weg. Of hij onder een andere ruiter beter zou gaan durf ik niet te zeggen. Onder Riccardo zag je het ook wel terug.
Maar misschien dat een heel anders rijden de ruiter er meer uit kan halen, al vind ik dat HP die kwaliteiten normaal ook heeft om hier mee om te gaan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:23

manubres schreef:
Mag ik vragen wat JA is?

Jumping Amsterdam

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:37

Zo genieten van dressuur
Beck Moody Jagerbomb ruim 76, %

en hij was aan de start
H.P. MInderhoud Glock's Toto jr. ruim 73%
Laatst bijgewerkt door mce op 18-12-24 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:43

Die was heel mooi! Deze iets minder…

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:56

Becky Moody en Jagerbomb gewonnen!! En terecht! Wat een fijne combinatie <3
Wat een verschil met Toto jr. het is en blijft toch allemaal wat 'hangen en wurgen'. Jury was ook niet eensgezind, score liep van 70%-76%.

Riccardo zei dat Invictus niet de makkelijkste was maar wel de beste die hij ooit had gereden. Riccardo had echt een band met Invictus en ik vraag me af in hoeverre HP dat heeft. Zulke paarden hebben dat nodig. HP had er pas een paar keer op gereden toen ze Nederlands kampioen LT werden. Daarna is Invictus GP klaargemaakt en toen ging het mis. Hij was ook pas vier keer ofzo op wedstrijd geweest en in de aangespannen GP toestand kon hij denk ik zijn spanning niet laten afvloeien. Het strakke rijden helpt daar natuurlijk ook niet bij. Ik had gehoopt dat ze naar andere oplossingen zouden zoeken, maar waarschijnlijk zagen ze rollkur als de oplossing om hem eronder te houden. Ik zag hem namelijk steeds vaker met de neus naar zijn borst gaan in alle oefeningen ipv zijn mooie front te tonen. Ik heb hem voor het eerst gezien toen HP hem voor het eerst LT startte en het was zo'n charismatisch en krachtig paard, kreeg er echt kippenvel van. Maar hij werd alleen maar slechter :x Al denk ik dat zijn slechte stap hem nooit echt aan de top had kunnen brengen.

Heeft iemand trouwens Jumping Amsterdam mij een vriendschapsverzoek op FB laten sturen? Anders vind ik dit wel wat eng :?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 14:00

manubres schreef:
Becky Moody en Jagerbomb gewonnen!! En terecht! Wat een fijne combinatie <3
Wat een verschil met Toto jr. het is en blijft toch allemaal wat 'hangen en wurgen'. Jury was ook niet eensgezind, score liep van 70%-76%.

Riccardo zei dat Invictus niet de makkelijkste was maar wel de beste die hij ooit had gereden. Riccardo had echt een band met Invictus en ik vraag me af in hoeverre HP dat heeft. Zulke paarden hebben dat nodig. HP had er pas een paar keer op gereden toen ze Nederlands kampioen LT werden. Daarna is Invictus GP klaargemaakt en toen ging het mis. Hij was ook pas vier keer ofzo op wedstrijd geweest en in de aangespannen GP toestand kon hij denk ik zijn spanning niet laten afvloeien. Het strakke rijden helpt daar niet bij. Ik had gehoopt dat ze naar andere oplossingen zouden zoeken, maar waarschijnlijk zagen ze rollkur als de oplossing om hem eronder te houden. Ik zag hem namelijk steeds vaker met de neus naar zijn borst gaan in alle oefeningen ipv zijn mooie front te tonen. Ik heb hem voor het eerst gezien toen HP hem voor het eerst LT startte en het was zo'n charismatisch en krachtig paard, kreeg er echt kippenvel van. Maar hij werd alleen maar slechter :x Al denk ik dat zijn slechte stap hem nooit echt aan de top had kunnen brengen.

Heeft iemand trouwens Jumping Amsterdam mij een vriendschapsverzoek op FB laten sturen? Anders vind ik dit wel wat eng :?

Dat is hun handelsmerk, zie je nu ook weer in Londen, Invictus paste daar totaal niet in en liet zich niet "breken".

Zoethout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 14:28

Nu zie ik ook in de FEI database dat niet alleen Glock eigenaar is van zowel Toto Jr. en Total US, maar ook Nicole Werner sinds 1 juli 2024. Mogelijk heeft zij zichzelf dus ingekocht op beide paarden. Ik zie zo snel geen andere paarden (naast bijvoorbeeld Johnson met Team Nijhof en Dream Boy met o.a. Brinkman) staan die meerdere eigenaren heeft.

Dat kan wel de reden zijn dat HP meedoet aan wedstrijden in 2025!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 15:40

Ik denk dat Nicole Werner er als mede eigenaar op staat in verband met de Olympische Spelen. Anders hadden Edward en Hans Peter niet mee mogen doen.

Jumping Amsterdam had mij ook een vriendschapsverzoek gestuurd. Heb het geweigerd, zal wel een nepaccount zijn.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 15:59

FriesWytske schreef:
Ik denk dat Nicole Werner er als mede eigenaar op staat in verband met de Olympische Spelen. Anders hadden Edward en Hans Peter niet mee mogen doen.

Jumping Amsterdam had mij ook een vriendschapsverzoek gestuurd. Heb het geweigerd, zal wel een nepaccount zijn.

Edward heeft sowieso niet mee gedaan :Y) en waarom zou het op Nicole haar naam moeten staan om mee te mogen doen?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 16:04

Paard moet een Nederlandse eigenaar hebben om voor Nederland uit te komen op de os.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 16:11

Dat was 3 jaar geleden het hele euvel met dinja! Hermes stond alleen geregistreerd met duitse eigenaar.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 16:28

Manubres, ook moeilijke paarden kun je opleiden als je tijd, geduld en kennis en kunde hebt, ze zijn misschien even iets langer onderweg maar dan is er wel wat waar je jaren plezier mee hebt.

Jiska heeft Totilas de tijd gegeven en zo kon hij het werk bij EG aan,

Destijds Amor, een hengst die zich niet liet breken, ook zijn nakomelingen waren pittig maar zeer betrouwbaar, Formateur, Gondelier, om er even wat te noemen.
Dubbeldam sr. heeft er voor gezorgt dat de Chiem de tijd kreeg en het resultaat mag er zijn.

alleen toen was er TIJD om paarden op te leiden en dat is nu niet meer, het paard verworden tot een financieel zeer luncratief ding, vraagt ook een bijpassende manier van rijden,
is business geworden, heeft niets meer met sport te maken.

De een wordt er op afgestraft - omdat we het van haar niet verwachtte - en de ander mag ongestoord prikke benend door de proef een paard irriteren, hoe bizar is het geworden.

Heb genoten van Becky en Jagerbomb, Total Hope heeft een juiste amazone gevonden in Isabel Freese, kan weer met plezier kijken naar dressuur
Laatst bijgewerkt door mce op 18-12-24 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 16:30

Eef_Bam schreef:
Paard moet een Nederlandse eigenaar hebben om voor Nederland uit te komen op de os.

Maar dat had voor 1 januari 2024 gebeurd moeten zijn. Dus dat kan de reden niet zijn. Paard staat ook op de bv Glock die in NL geregistreerd staat.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 16:36

Benzz schreef:
Eef_Bam schreef:

Maar dat had voor 1 januari 2024 gebeurd moeten zijn. Dus dat kan de reden niet zijn. Paard staat ook op de bv Glock die in NL geregistreerd staat.

Precies, daarom snap ik FriesWytske haar opmerking niet

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 16:42

FriesWytske schreef:

Hij stond als op de NL'se glock bv, dus dat zal het niet zijn geweest.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 20:33

mce schreef:
Destijds Amor, een hengst die zich niet liet breken, ook zijn nakomelingen waren pittig maar zeer betrouwbaar, Formateur, Gondelier, om er even wat te noemen.

Formateur was een Polaris, geen Amor.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 20:39

Suzanne F. schreef:
mce schreef:

Formateur was een Polaris, geen Amor.

foutje, had het anders moeten schrijven,
Gondelier, b.v., Formateur was ook hengst met karakter, die als je ze respecteerde fijne paarden waren